Side 22 af 31 FørsteFørste ... 1219202122232425 ... SidsteSidste
Viser resultater 316 til 330 af 459

Emner: Ståle Solbakken fratræder i FC København

  1. #316
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Django Se meddelelser
    - Ledelsen ser hvordan Ståle i de senere vinduer er begyndt at investere i gamle profiler i et forsøg på at vende skuden. Men disse ældre profiler har ikke noget synderligt videresalgs potentiale. Når det så kombineres med at kvalifikationen til Europa fejler (og man dermed går glip af de ydeligere millioner) så står man uden udsigt til signifikant økonomisk indsprøjtning i den nærmest fremtid. De gamle profiler kunne altså være blevet accepteret hvis man havde fået millionerne fra Europa. Man kan ikke leve uden begge dele.
    Økonomien har sikkert også været en væsentlig faktor, men nu skriver du jo også selv, at resultaterne på banen også har medvirket.

  2. #317
    Django er offline Ostepoppes, R. Varemærke!
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    383

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Økonomien har sikkert også været en væsentlig faktor, men nu skriver du jo også selv, at resultaterne på banen også har medvirket.
    Min pointe er at jeg tror bestyrelsen ville være fuldstændig ligeglad med konstante 2. pladser hvis de var garanteret en tur i Europa og tilsvarende højere transferpriser for spillerne. For dem betyder 1. Pladsen intet udover muligheden for endnu flere $$$ i CHL. Vi så jo selv hvad de gjorde ved overskuddet sidste gang...

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #318
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Django Se meddelelser
    Min pointe er at jeg tror bestyrelsen ville være fuldstændig ligeglad med konstante 2. pladser hvis de var garanteret en tur i Europa og tilsvarende højere transferpriser for spillerne. For dem betyder 1. Pladsen intet udover muligheden for endnu flere $$$ i CHL. Vi så jo selv hvad de gjorde ved overskuddet sidste gang...
    Det var også én af de ting Ståle påpegede i går. Det at man glemte at reinvestere da de svømmede i penge.

    Det bliver spændende at se hvad der kommer til at ske fremadrettet. Både spillertruppen og faciliteterne omkring 10'eren for 1. holdet og talentafdelingen, trænger til en solid ansigtsløftning, ligesom Parken og området omkring, bestemt også trænger til en kærlig hånd.
    Vigtigst af alt er dog, at der snart bliver præsenteret en sportsdirektør. Den proces tager godt nok lang tid, og udskyder bare Jess videreudvikling af truppen, frem imod de kommende transfervinduer.
    Her har jeg ikke vanvittig meget fidus til Kvists gøren og laden.

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #319
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Så har en af eksperterne også opdaget, hvordan vi er drevet:

    Fodboldeksperten Mikkel Bischoff mener, at FCK råder over for lidt sportslig viden og knowhow i ledelse
    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...-dovne/8376697

    Sjovt, at vi aldrig hørte den kritik, da det gik godt.

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #320
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,727

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Tja er det så sjovt? Det kan jo hænge sammen med, at både Ståle og Lange afsked er ganske nylig, som han også mere eller mindre selv siger.
    never had the makings of a varsity athlete
    cleansation's Avatar

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #321
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    592

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Kan vi ikke droppe præmissen af at Mikkel Bischoff er ekspert? Han aner ikke en skid om hvordan man driver en virksomhed, har ingen uddannelse og har ikke andet på CV'et end at han er tidligere fodboldspiller og fodboldkommentator. Han er så langt fra en ekspert som man kan komme. Han er en pensioneret fodboldspiller, der er for doven til at få et rigtigt arbejde og derfor er gået kommentator vejen.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #322
    Tilmeldingsdato
    Aug 2019
    Indlæg
    19

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Jeg er godt klar over, at Ståle selv bad om den stilling og den magt, han til slut havde i klubben, men jeg har tænkt en del over den problematik, han fremhæver i interviewet: At der ikke er nogle fodboldkompetencer i bestyrelsen.

    Ståle kan ikke fraskrives sig ansvaret for svigtende resultater eller dårlige indkøb, men som jeg ser det, så agerer han på det operative niveau. Han driver fodbolddelen, sætter holdet, køber og sælger spillere. Oven i det forsøger han så (efter eget udsagn) at udstikke nogle strategiske linjer for fodbolddelen, men påpeger, at det er svært for ham (og Lange), da bestyrelsen ikke helt forstår fodboldledelse.

    Det vil altså sige, at der i bestyrelsen mangler nogle til at skabe de strategisk linjer (det lange lys) for fodbolddelen. Det er rigtigt, at Ståle havde meget ansvar og meget magt, men jeg synes, at det er kritisabelt, at en bestyrelse ikke insisterer på at hente kompetencer ind på øverste niveau. Eller det bare mig?

  13. De følgende 7 brugere er enige:

  14. #323
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Så har en af eksperterne også opdaget, hvordan vi er drevet:



    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...-dovne/8376697

    Sjovt, at vi aldrig hørte den kritik, da det gik godt.
    Da det gik godt havde vi en sportslig struktur, hvor der da var noget faglighed, ligesom vi i lang tid havde Holmstrøm.

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #324
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Da det gik godt havde vi en sportslig struktur, hvor der da var noget faglighed, ligesom vi i lang tid havde Holmstrøm.
    Det er rigtigt. Holmstrøm forlod bestyrelsen for godt halvanden år siden. Så en eller anden fodboldmæssig sparring kunne Ståle og Lange få indtil da. Det nævnte Ståle intet om i interviewet, og eksperterne var ikke opmærksomme på, at det kunne gå galt tilbage i foråret 2019, da Holmstrøm gik på pension.

    Om Bischoff reelt kan betragtes som ekspert må vist afhænge af, hvordan man definerer begrebet "ekspert". Det har jeg ingen mening om. Andre herinde har.

  17. #325
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Da det gik godt havde vi en sportslig struktur, hvor der da var noget faglighed, ligesom vi i lang tid havde Holmstrøm.
    Det har været debateret herinde til hudløshed. Har selv skrevet (alt for mange :)) indlæg om, hvordan den sportslige struktur var skrøbelig i FCK, og at Ståle slet ikke blev udfordret nok - eller lod sig udfordre nok i erkendelse af, at den øverste ledelse havde meldt sig helt ud af kampen.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #326
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Så er Aldo på banen igen, med hans syn på tingene i klubben.

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...onen-er-i-fare

  20. #327
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Holmstrøm er helt naturligt, ikke tilfreds med Ståles udtalelser i søndags.

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...et-dementi-paa

  21. De følgende 8 brugere er enige:

  22. #328
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    309

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Holmstrøm er helt naturligt, ikke tilfreds med Ståles udtalelser i søndags.

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...et-dementi-paa
    Og det bekræfter at fyringen var den rigtige beslutning, efter min mening. Ståle har selv tegnet den sportslige del fra ende til anden. Både bestyrelsen og Holmstrøm har udtalt at alle indstillinger til bestyrelsen er blevet efterkommet. Pilen peger på Ståles manglende selvindsigt. Hvad er det han har fået afvist eller som ikke er blevet gennemført pga. manglende fodboldkompetence/interesse i bestyrelsen. Ståle kunne jo selv have hyret en sportsdirektør, first team coach, teknisk direktør eller andet som han kunne have sparret med eller placeret ansvar på. Han har haft enevælde til at bygge en succesfuld organisation. Det er han lykkedes med tidligere, men det seneste lange stykke tid var han snarere en del af problemet, end en del af løsningen.

    Måden det hele er sket på - forkasteligt. Men essensen af beslutningen - helt rigtigt.

    Mvh,
    Frederik


  23. #329
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Holmstrøm er helt naturligt, ikke tilfreds med Ståles udtalelser i søndags.

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...et-dementi-paa
    Fine betragtninger fra begge.

  24. #330
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Frederik Se meddelelser
    Måden det hele er sket på - forkasteligt. Men essensen af beslutningen - helt rigtigt.
    Jeg er meget enig. Det man dog kan være bekymret for er, om bestyrelsen (selvfølgelig med assistance fra den tilbageværende sportslige organisation) har kompetencerne til og interessen i at opbygge et nyt og konkurrencedygtigt FCK. Jeg har min tvivl, og derfor kan det hurtigt ramme os som en boomerang, at Ståle blev fyret. Men ingen tvivl om berettigelsen.

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Ståle Solbakken HYLDEST!!
    By JTJ in forum De korte linier
    Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 23:49
  2. Tillykke med de 40 år Ståle Solbakken
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 27.02.08, 12:56
  3. Ståle Solbakken bringer ny ledelsesstil til FC København
    By Hougaard in forum De korte linier
    Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 04.01.06, 08:04
  4. Ståle Solbakken
    By Norsk Fck Fan in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07.10.05, 22:01
  5. Ståle Solbakken til FCK?
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 05.09.03, 11:50

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •