Side 21 af 31 FørsteFørste ... 1118192021222324 ... SidsteSidste
Viser resultater 301 til 315 af 459

Emner: Ståle Solbakken fratræder i FC København

  1. #301
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Jeg er røvtræt af ejerne og bestyrelsen. En flok dygtige forretningsmænd, som helt åbenlyst ikke interesserer sig for fodbolden. Jeg vil have dem alle ud. Skjærbæk, Korsgaard, Rygaard og alle de andre. Udskil FCK fra PS&E eller sælg jeres skide aktier, hvis I er så pissehamrende ligeglade. Det er simpelthen grotesk, at Skandinaviens største fodboldklub med det samtidig største bagland af fans skal ledes så himmelråbende uprofessionelt i fodboldfaglig forstand.

    Og hvad sker der med historierne om, at ledelsen ikke vil betale for julefrokost, trækker en million fra Ståles løn på baggrund af en ophedet diskussion og den efterfølgende omtale af behov for menneskelige værdier med ansættelsen af Jess Thorup. Ståle er fandme den eneste mand på ledelsesniveauet, der havde de menneskelige værdier i orden. Den eneste mand med viden, følelser og ambitioner for FCK er nu hældt ud med badevandet på den mest uværdige måde, man kan forestille sig. Jeg er så harm.

    Ledelsen bør prise sig lykkelig for, at vi ikke kan komme på stadion, for jeg ville personligt give udtryk for min vrede over håndteringen af hele den her situation. Og jeg håber, at andre føler det samme, så vi engang i foråret kan lade dem forstå, at sådan behandler man ikke den største personlighed i FCKs historie.
    Vil altid elske Ståle


  2. #302
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Mht Ståles historier om julefrokost, Kvists rolle, brudte aftaler, løgne og telefonfyring, så er det er ikke sikkert, at alt hvad en fyret mand i sine følelsers vold siger er den 100% skinbarlige virkelighed. Og jeg synes det er fint, at bestyrelsen ikke svarer igen, på alt det Ståle siger. Der var ingen, der ville Ståle det ondt, og alle værdsætter hvad han har gjort for klubben. Der var ingen underliggende stor konspiration eller kæmpe horn i siden fra nogen.

    Til sidst var resultaterne og spillet ikke godt nok. Og derfor blev han fyret. Punktum. Jeg kan godt leve med, at han laver det her interview, men synes da han skulle have ladet være, og selvfølgelig vil der være hændelser i et fyringsforløb, som begge parter ville gøre om. I det hele taget synes jeg dog bestyrelsens reaktion på interviewet er rigtig fin:

    "F.C. København er skabt af en stor kreds af mennesker, der har FCK i hjertet. Som bestyrelse er man dog nogle gange nødt til at træffe beslutninger med hovedet fremfor med hjertet for at gøre det rigtige for klubben. Ansvaret for resultaterne var, efter hans eget ønske, hos Ståle som manager med opgaven som både sportslig leder og cheftræner. Bestyrelsen har i et og alt efterkommet hans ønsker om spillerindkøb og andre dispositioner. Derfor var der kun et sted at placere ansvaret for de svigtende resultater (...) Vi koncentrerer os nu om at give Jess, staben og spillerne opbakning. Af respekt for det - og til trods for, at der er flere udsagn i interviewet, som vi hverken kan genkende eller er enige i - så ønsker vi ikke at kommentere yderligere.

    Ståle er en markant og betydningsfuld person i FCKs historie. Vi ønsker ham alt det bedste i hans videre færd."
    Danmark til Valby Bakke


  3. #303
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af kongkurs Se meddelelser
    Det der med at vi spillede dårligt inden Wind og Ndoye blev skadet, hvor vi havde en historisk god sæsonstart og var en knoldet straffesparksplet fra at ryge i CL, er altså ikke til at tage seriøst.
    SÅ enig. Jeg fatter ikke den sandhed, der har sneget sig ind om, at det nærmest har set galt ud i årevis. Igen...

    - i 2018/2019 slår vi vores egen rekord fra den legendariske 2010/2011 sæson ved at have opnået 82 point efter 33 kampe. Vi bliver mestre hjemme mod Brøndby og falder derefter i søvn i de sidste kampe - men rundbarberer stadig ligaen.
    - Om man i forrige sæson kunne lide spillet på banen, er en smagssag, men vi ender med et målsnit på 2,4 per kamp. Det højeste nogensinde i hele superligaens historie!!! Så lidt underholdende var det vel trods alt.
    - Derefter - altså i seneste sæson - lægger vi ud med bedste sæsonstart nogensinde. Ikke bare for FCK - men igen for hele ligaen. Syv sejre i træk.

    Er det "galt"? Er det et FCK-hold, som længe ikke fungerede? I min bog så absolut ikke. Men så er det rigtigt, at det går ned af bakke. Dog sker det ikke ud af det blå.

    - HELE angrebet bliver skadet på én og samme uge. Og på et tidspunkt har vi derudover Boile, Bengtsson, Oviedo, Holse, Mudra, Zeca, Stage og Falk ude med skader (https://www.fck.dk/nyhed/det-lysner-paa-skadesfronten-0).
    - Samtidig formår man ikke at hive de ønskede navne ind til sidst i transfermarkedet, da vi pludselig mangler vores to topangribere. Hverken Santos eller Bendtner er i nærheden af dem, de skal erstatte. Det muliges kunst? Måske. Man fornemmer i al fald, at pengekassen er smækket i. Så der er kun råd til Santos til et par mio. euro og en gratis Bendtner. Nok ikke Ståles hedeste drømme og på ingen måde fuldgods erstatninger til et makkerpar, der er i international klasse.
    - Alligevel går vi til vinterpause med et pointsnit på 2,3 - det syvende højeste i klubbens historie ved vinterpausen, og det højeste, hvor vi ikke har ligget nr. 1. Og - trods alt - kun fire point efter FCM.

    Så kan vi sagtens se kritisk på foråret 2020, der kun ender med sølv og en kvartfinaleplads i Europa. Her var der bestemt mange sportslige ting, der haltede. Organisatorisk ændrer man en masse i FCK og mister bl.a. Johan Lange og siger farvel til Storskov. Og - måske - grundet corona får man ikke solgt ud af fedtet i truppen, men må her til sommer lede længe efter de rette signings grundet et begrænset budget. Man får dog hentet Wilczek, Peter Ankersen og i sidste time Zanka ind. Og i Ståles sidste kamp vil jeg vove at påstå, at det ligner et FCK-hold, som er på vej til at tro på sig selv igen efter en hård tid og efter blot to ugers sommerpause grundet den udskudte euorpæiske kvartfinale.

    Og ja - så er det hele naturligvis Ståles skyld. Alt falder jo tilbage på den ene leder, der i FCK tager ansvar. Og nævner man Don Ø, så er man jo nærmest forræder, på trods af, at det historisk er manden, der omformede FCK fra i et årti at tro, at vi var noget uden at have noget at have det i, til rent faktisk at være noget med masser at have det i.

    Men...HVIS man vil lytte lidt til den træner og spiller, der har brugt knap 13 år af sit liv på at ånde og leve for FCK og levere de ubetinget største resultater til klubben nogensinde, så ER det fandeme trist at høre, at Ståles sværeste kamp i sin FCK-tid var den, han havde med sin ledelse. Ikke den, som ansatte ham i 2006, og som var fyldt med sportslige visioner og know-how. Men den bestyrelse, der har glimret ved sit fravær, og som ifølge Ståle er fuldstændigt sportsligt inkompetent - og i øvrigt i FCKs beskrivelse fremstår som den værste omgang krejlere.

    For jo - ledelse BETYDER noget. Også på bestyrelsesgangen. Det oplevede vi selv i de glade 00'ere, og det oplever FCM lige nu, ligesom AGF er kommet efter det, da man fik sammensat en bestyrelse, som rent faktisk har forstand på at drive en fodboldforretning.

    Som vores tidligere direktør var ude at sige, så vindes fodboldkampe i bestyrelseslokalet, fordi det er her, man træffer alle væsentlige beslutninger såsom økonomi, strategi, ledelse, branding, spillerbudget osv. (han beskriver det meget fint her få dage før Ståles fyring: https://www.facebook.com/12908381053...0759968372101/).

    Ifølge Don Ø ville han have brugt lang tid på at sætte sig sammen med Ståle gennem foråret for at få løst, hvad der var galt, og hvad der skulle til. Han ville med andre ord have lyttet og sparret og deltaget aktivt. Er det nødvendigt for en leder for at præstere? Well, prøv at tænke på dig selv og dit eget job. Hjælper det dig, at du har en chef, som træder til i svære tider? Mon det hjælper træneren og sportschefen i FCM, at de har en ledelse, der ligesom dem ånder og lever for fodbolden?

    Intet af det oplevede Ståle under den nuværende ledelse. Tværtimod. Ståle oplevede gang på gang på gang en komplet uduelig ledelse, som Ståle måtte sætte sin egen løn på spil for, for at få gennemført sine ønsker. Hvor mange toptrænere i topklubber rundt om i verden bliver nødt til at sætte sin egen løn på spil for at få gennemført sine planer, fordi ledelsen ikke aner, hvordan fodbold fungerer? Eller hvor træneren skal betale for den årlige julefrokost, fordi ledelsen ikke kan se pointen i en sådan?

    Det er så grotesk og så langt ude. Man kan SAGTENS kritisere Ståle for at have begået fejl. Men vi ender som AGF og Brøndby, der i årtier har været uforløst sportsligt pg.a. elendig ledelse.

    Jeg har ondt af Ståle, og jeg har ondt af Jess Thorup, der nu sidder med aben: FCKs bestyrelse.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.


  4. #304
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Mht Ståles historier om julefrokost, Kvists rolle, brudte aftaler, løgne og telefonfyring, så er det er ikke sikkert, at alt hvad en fyret mand i sine følelsers vold siger er den 100% skinbarlige virkelighed. Og jeg synes det er fint, at bestyrelsen ikke svarer igen, på alt det Ståle siger. Der var ingen, der ville Ståle det ondt, og alle værdsætter hvad han har gjort for klubben. Der var ingen underliggende stor konspiration eller kæmpe horn i siden fra nogen.

    Til sidst var resultaterne og spillet ikke godt nok. Og derfor blev han fyret. Punktum. Jeg kan godt leve med, at han laver det her interview, men synes da han skulle have ladet være, og selvfølgelig vil der være hændelser i et fyringsforløb, som begge parter ville gøre om. I det hele taget synes jeg dog bestyrelsens reaktion på interviewet er rigtig fin:
    Ståle adresserer et kæmpe problem i FCK, som andre danske klubber har kæmpet med i årtier: En helt igennem elendig bestyrelse.

    Det kan vi så vælge at sidde overhørig og tro, at alt bliver løst, bare vi har den rette træner. Eller vi kan prøve at lytte til den mand, der beskriver sin sværeste kamp i FCK som den, han havde mod sin ledelse, da denne holdt op med at interessere sig en døjt for fodbold.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  5. De følgende 14 brugere er enige:

  6. #305
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Det er jo bare ikke noget nyt, at bestyrelsen (ihverfald dem der har noget at skulle sige) mangler forståelse og interesse for fodbolden. Sådan har det været i årevis. Det forklarer ikke den nuværende deroute.

  7. De følgende 11 brugere er enige:

  8. #306
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Ståle adresserer et kæmpe problem i FCK, som andre danske klubber har kæmpet med i årtier: En helt igennem elendig bestyrelse.

    Det kan vi så vælge at sidde overhørig og tro, at alt bliver løst, bare vi har den rette træner. Eller vi kan prøve at lytte til den mand, der beskriver sin sværeste kamp i FCK som den, han havde mod sin ledelse, da denne holdt op med at interessere sig en døjt for fodbold.
    Man fristes til at sige, de heldigvis ikke var mere elendige eller havde mindre interesse i fodbold, end de var villige til at erstatte en "sikker vinder" i Ståle Solbakken, der over meget lang tid på meget nær ingen konkret vis havde formået at indikere, han ville kunne bringe fodboldholdet ud af det katastrofale dødvande, han havde bragt det i.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  10. #307
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Iflg. denne artikel på EB havde Ståle kun betinget sig at få “plads og tid til at uddybe sine pointer”. Så kan man selvfølgelig spekulere i, hvilke overvejelser der ligger bag hans valg af kommunikationskanal, men TV3 er vel et rimelig oplagt valg, manglen af kompetente journalister til trods. Jeg synes bare ikke, at de slap godt fra det.
    Jeg må sige, jeg er egentlig glad for at interviewet blev på Ståles præmisser og at der ikke blev gået hårdt til ham.. Det skal der nok blive tid til og mulighed for.. Jeg synes det var hårdt at se hvor ramt han egentlig er over det her.. Der er ingen tvivl om at FCK har været Ståles hjertebarn og han har lagt liv og sjæl i det.. Uanset at jeg har været en af de absolutte fortalere for at skifte ham ud, så gør det bare ondt helt ind til benet at se ham sådan her.. Og hvor er det utilgiveligt at man ikke har kunne finde ud af at give ham en værdig afsked..

    En ting er hvad der har været sagt og skrevet efterfølgende, hvilket kunne have været gjort på en langt mere elegant måde, noget andet er, at man vælger at overdrage fyringen via et telefonopkald.. Det er pinligt! Man skal aldrig glemme hvad Ståle trods alt har betydet for denne her klub.. Jeg håber sgu der bliver rejst en statue af manden, opkaldt en tribune efter ham eller lignende, det fortjener han trods alt med det han har skabt..

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #308
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Det er jo bare ikke noget nyt, at bestyrelsen (ihverfald dem der har noget at skulle sige) mangler forståelse og interesse for fodbolden. Sådan har det været i årevis. Det forklarer ikke den nuværende deroute.
    Man kan sjældent forklare en "deroute" med en ting. Jeg tror, de færreste eksperter ville mene, at det var gået lige så skidt for FCK sidste år, hvis ikke man havde været storramt af skader. Og det havde formentligt heller ikke ført til helt så mange b-indkøb, hvor man går efter midlertidigt at erstatte skadede spillere fremfor den traditionelle model, hvor man finder en spiller, der får en halv til en hel sæson til at modnes.

    Men jo, du kan i den grad godt bebrejde den nuværende bestyrelse for, at det går dårligt. For en god ledelse er sådan en, der træder til, lytter og forsøger at løse problemerne, når man ser dem. Det modsatte er sådan en, man selv i krisetider skal kæmpe imod, og som ikke fatter, hvordan fodboldmekanismerne fungerer.

    FCK har været begunstiget af den første type ledelse, men er endt med sidstnævnte. Det kan hverken dygtige trænere eller spillere i længden stå imod. For kriser VIL indtræffe. Det er hvordan man står imod og samler sig i kriser, som betyder noget. Her illustrerede Ståle med al tydelighed, at FCK ikke længere er en robust klub. Han mødtes tre(!) gange med klubbens ledelse i hele 2020. Sidste gang var ren, kort evaluering. Og der var absolut ingen at sparre med fagligt i ledelsen.

    Det er den slags, længerevarende kriser er bygget af. Desværre.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  13. De følgende 9 brugere er enige:

  14. #309
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Intet af det oplevede Ståle under den nuværende ledelse. Tværtimod. Ståle oplevede gang på gang på gang en komplet uduelig ledelse, som Ståle måtte sætte sin egen løn på spil for, for at få gennemført sine ønsker. Hvor mange toptrænere i topklubber rundt om i verden bliver nødt til at sætte sin egen løn på spil for at få gennemført sine planer, fordi ledelsen ikke aner, hvordan fodbold fungerer? Eller hvor træneren skal betale for den årlige julefrokost, fordi ledelsen ikke kan se pointen i en sådan?
    Tjah. Hvis man har deltaget i bare et forhandlingskursus, så lærer man lidt om kropssprog, og Ståle pillede for første og eneste gang under interviewet ved sin næse, da han fortalte den historie om lønnen. Det kan være, at den er rigtig 1:1, men det kan også være, at han ikke havde opfyldt sit nettomål, og derfor ikke havde krav på den million i bonus på det tidspunkt, selvom han forsikrede om, at han nok skulle nå sit mål. Det gjorde han så senere, fordi det flaskede sig, som han havde forudsagt, og så fik han sin million. Vi ved jo ikke, hvad der er op og ned i den sag. Og hvad var det i øvrigt for et overforbrug, han talte om?

    Det samme med historien om julefrokosten, som, så vidt jeg forstod, ikke handlede om spillernes julefrokost (som vist i øvrigt betales af bødekassen), men om de ansatte på 10'erens julefrokost. Vi ved jo ikke, om de havde ønsket sig en tur til Paris for at studere PSGs træningsanlæg, og at bestyrelsen sagde, "Nej det er der ikke budgetteret med (eller at krejlerne sagde, "Paris, fisefornemt, der skal I bare ikke ned").

    Interviewet viste, hvorfor jeg holder meget af Ståle, selvom jeg altid har syntes, at han spiller kedelig fodbold i forhold til det materiale, han har til rådighed. Ståle er FC to the bone! Selv under et interview, hvor han tydeligvis er så bitter, at han er ved at græde, siger han konstant "vi". Det er der ærligtalt noget trygt ved.

    Han indledte i øvrigt interviewet med at sige, at han havde tjekket sin kalender, og at han kun havde holdt ét møde med Bo Rygaard siden marts. Det blev så til lidt flere møder, som snakken gik. Og nogle telefonsamtaler. Der havde altså været en del mere kontakt. At Bo Rygaard på pressemødet talte om de nære forhold og respekten for Ståle, ser jeg lige så meget som udtryk for, at Bo Rygaard ønskede at vise respekt for Ståle. Jeg har været tæt på et par direktørfyringer, og en af gangene bad direktøren om, at bestyrelsen ikke ødelagde hans muligheder for at komme videre. Det bekræftede bestyrelsen, hvorefter direktøren gik i pressen og fortalte, at han var helt uforstående overfor fyringen, og at han ikke var blevet advaret om, at noget var galt. Det var en klar løgn. Direktøren havde fået masser af advarsler, men bestyrelsesformanden sagde blot, at vi holdt vores del af aftalen.

    I en anden fyring peb direktøren offentligt over, at han havde været alene på toppen og ingen hjælp eller sparring havde fået. Den pågældende direktør var nederdrægtig med psykopatiske træk. Han accepterede ingen hjælp eller indblanding i sit arbejde. Så ja, han havde ikke oplevet at få hjælp, men altså... (uden sammenligning med Ståle i øvrigt).

    Det kommer vel næppe bag på nogen, at bestyrelsen ikke har været til stede, men den har altså givet Ståle og Lange et kæmpe råderum. Det har Ståle da aldrig beklaget sig over. En halv time før interviewet, sad jeg og tænkte, at det kan være, at Ståle i årevis har efterlyst en sportsdirektør, og at han har været presset ind i rollen som manager. Det var dog ikke det indtryk, vi fik af interviewet. Tværtimod. Ståle talte konstant om sit samarbejde med Lange.

    Flere minder ovenfor om, at vi vandt de første 7 kampe i 2019. Har I fuldstændig glemt, hvor ringe vi spillede, selvom vi vandt? Og har i glemt, hvor mange gange Pieros kom på banen sidst i en anden halvleg og reddede os fra at tabe til et eller andet lortehold fra Jylland. Vi har spillet dårligt siden en gang i 2019. Ikke kun i 2020. Og ja, det var da flot at skulle forlænget med ManU, men de fleste øvrige kampe inklusive den mod de tyrkiske mestre var ærligttalt ikke særligt flotte (jo Celtickampen var sgu' også flot).

    Interviewet efterlod mig desværre ikke med følelsen af, at Ståle ikke skulle være fyret. Tværtimod. Men jeg holder stadig af han.


  15. #310
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Man kan sjældent forklare en "deroute" med en ting. Jeg tror, de færreste eksperter ville mene, at det var gået lige så skidt for FCK sidste år, hvis ikke man havde været storramt af skader. Og det havde formentligt heller ikke ført til helt så mange b-indkøb, hvor man går efter midlertidigt at erstatte skadede spillere fremfor den traditionelle model, hvor man finder en spiller, der får en halv til en hel sæson til at modnes.

    Men jo, du kan i den grad godt bebrejde den nuværende bestyrelse for, at det går dårligt. For en god ledelse er sådan en, der træder til, lytter og forsøger at løse problemerne, når man ser dem. Det modsatte er sådan en, man selv i krisetider skal kæmpe imod, og som ikke fatter, hvordan fodboldmekanismerne fungerer.

    FCK har været begunstiget af den første type ledelse, men er endt med sidstnævnte. Det kan hverken dygtige trænere eller spillere i længden stå imod. For kriser VIL indtræffe. Det er hvordan man står imod og samler sig i kriser, som betyder noget. Her illustrerede Ståle med al tydelighed, at FCK ikke længere er en robust klub. Han mødtes tre(!) gange med klubbens ledelse i hele 2020. Sidste gang var ren, kort evaluering. Og der var absolut ingen at sparre med fagligt i ledelsen.

    Det er den slags, længerevarende kriser er bygget af. Desværre.
    Her skylder man måske også lige at kaste et blik på strukturen i hele den sportslige ledelse, inden man skyder hele skylden på bestyrelsen... Noget mange havde påpeget længe var jo netop, at der ikke har været noget bindeled mellem Ståle og bestyrelsen.. Det havde jo trods alt gjort, at Ståle havde haft en noget anden opfattelse af at have sparring opad i systemet.. Men mig bekendt har Ståle ikke selv været interesseret i at få indsat et led over sig? En stærk og kompentent sportsdirektør, der både kunne have evalueret og sparret med Ståle, og taget snakkene videre op i systemet, havde nok været guld værd, set her i bagklogskabens ulideligt klare lys.

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #311
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Her skylder man måske også lige at kaste et blik på strukturen i hele den sportslige ledelse, inden man skyder hele skylden på bestyrelsen... Noget mange havde påpeget længe var jo netop, at der ikke har været noget bindeled mellem Ståle og bestyrelsen.. Det havde jo trods alt gjort, at Ståle havde haft en noget anden opfattelse af at have sparring opad i systemet.. Men mig bekendt har Ståle ikke selv været interesseret i at få indsat et led over sig? En stærk og kompentent sportsdirektør, der både kunne have evalueret og sparret med Ståle, og taget snakkene videre op i systemet, havde nok været guld værd, set her i bagklogskabens ulideligt klare lys.
    Så du mener, at Ståle burde have ansat sin egen chef. Fair nok! Har længe selv argumenteret for, at strukturen burde være lavet om i toppen, og at Ståle ikke fik nok med- og modspil. Men du kan ikke forvente, at Ståle selv finder en direktør til at sætte ind over sig. Det er NETOP bestyrelsens opgave at evaluere og handle på. Men vi ser det hele udspille sig igen netop nu. Man hyrer en træner i stedet for en sportsdirektør. Ergo er det i al fald ikke en kommende direktør, som kommer til at sætte sit hold og retning. Det ligner umiddelbart mere en teknisk funktion. Men hold nu op, jeg håber, jeg tager fejl!!!!! Og forhåbentlig vil et interview som det i går i det mindste også være en øjenåbner for bestyrelsen til, at man har behov for en mere sportsligt kompetent ledelse, når nu denne er ikke-eksisterende i bestyrelsen.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #312
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Tjah. Hvis man har deltaget i bare et forhandlingskursus, så lærer man lidt om kropssprog, og Ståle pillede for første og eneste gang under interviewet ved sin næse, da han fortalte den historie om lønnen. Det kan være, at den er rigtig 1:1, men det kan også være, at han ikke havde opfyldt sit nettomål, og derfor ikke havde krav på den million i bonus på det tidspunkt, selvom han forsikrede om, at han nok skulle nå sit mål. Det gjorde han så senere, fordi det flaskede sig, som han havde forudsagt, og så fik han sin million. Vi ved jo ikke, hvad der er op og ned i den sag. Og hvad var det i øvrigt for et overforbrug, han talte om?
    At pille sig ved næsen kan også signalere usikkerhed - f.eks. om han overhovedet burde fortælle historien. Det bliver jo mere og mere tydeligt som interviewet skrider frem, at Ståle holder igen med de værste historier/eksempler. Hvis der er tale om en bonus, så husker Ståle i al fald historien meget dårligt. For han fortæller, at beløbet til Ståles overraskelse bliver trukket fra lønnen i tolv portioner hen over året - og altså så derefter udbetalt. Jeg kan ikke se, hvorfor Ståle skulle finde på sådan en løgnehistorie eller huske situationen SÅ dårligt. Men vi skal nok ikke forvente, at vi hører Skjærbæks version. Tænker, at Skjærbæk nøjes med at rive et eventuelt æresmedlemsskab til Ståle i stykker, hvis Ståle nogensinde formaster sig til at juble på banen med spillerne efter et fremtidigt mesterskab...
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #313
    Django er offline Ostepoppes, R. Varemærke!
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    383

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Jo mere jeg hører og tænker over forløbet føler jeg mig mere og mere overbevist om at sportslige resultater ikke er den primære forklaring på fyringen. Det er økonomi, plain and simple.

    Hvorfor så det?
    - Bestyrelsen og ejerne har flere gange indikeret at de ikke interesserer sig særlig meget for fodbold. Hvorfor skulle de så pludselig være så skuffede over de sportslige resultater? Tror vi virkelig på at Kvist allerede har fået så meget indflydelse i bestyrelsen at han kunne tvinge det igennem? Jeg tvivler.
    - Fyringen sker lige efter exit fra Europa og dermed en signifikant nedskrivelse af resultatet.
    - Ståle indikerer selv der lå mere bag end blot de sportslige resultater.
    - Ledelsen ser hvordan Ståle i de senere vinduer er begyndt at investere i gamle profiler i et forsøg på at vende skuden. Men disse ældre profiler har ikke noget synderligt videresalgs potentiale. Når det så kombineres med at kvalifikationen til Europa fejler (og man dermed går glip af de ydeligere millioner) så står man uden udsigt til signifikant økonomisk indsprøjtning i den nærmest fremtid. De gamle profiler kunne altså være blevet accepteret hvis man havde fået millionerne fra Europa. Man kan ikke leve uden begge dele.

    Så at dette i langt højere grad handler om en fyring af Ståle som overordnet sportslig ansvarlig er jeg fuldstændig enig i. Tror bare ikke det handler om resultaterne/spillet på banen men i langt højere grad økonomien bag. Man bruger så bare forklaringen "sportslige resultater" fordi det er noget omverdenen forstår og kan relatere sig til. Men det er ikke den direkte årsag til fyringen (omend jeg anerkender de 2 hænger sammen).

    Uanset hvad så betyder dette ikke at fyringen af Ståle var forkert. Det kan i og for sig have været rigtigt nok da konstellationen jo tydeligvis ikke virkede. Men den står bestyrelsen jo også på mål for og de skal nu være ansvarlige for at sætte en organisation op indenfor et område de kender meget lidt til. De havde jo efter eget udsagn overladt det 100% til Ståle.
    Det er nok det Ståle hentyder til ift. Kvist og om at være på dybt vand. Det som han og holdet har brugt årevis på at sætte op bliver Kvist nu bedt om at gøre alene på få måneder. Good luck with that...

    Det der bekymrer mig mest ift. fremtiden er som sådan ikke fyringen af Ståle. Den kunne som nævnt være ok i og for sig.
    Nej min frygt er at bestyrelsen/ejerne har det 100% fokus på økonomi. Det er naturligvis fair nok da det jo er deres investering. Men det er vores fodboldklub og vi ønsker i højere grad sportslige resultater.
    Skulle det vise sig at de (bestyrelsen) kan finde en model hvor fodboldklubben kan tjene gode penge uanset hvilken plads de indtager, så tror jeg sådan set bestyrelsen/ejerne ville være fint tilfredse med det. Med andre ord, jeg tror de er fløjtende ligeglade om klubben ender på en 1. 3 eller 6. plads, så lang tid den genererer overskud som de kan profitere af på sigt.

    Der bliver det spændende fremadrettet hvad strategien er. Tror man på muligheden for at tjene penge er størst ved at investere i klubben og truppen eller vil man hellere sænke ambitionerne lidt og så tjene penge via talent/spillersalg. Jeg kan frygte det sidste...

  22. #314
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Så du mener, at Ståle burde have ansat sin egen chef. Fair nok! Har længe selv argumenteret for, at strukturen burde være lavet om i toppen, og at Ståle ikke fik nok med- og modspil. Men du kan ikke forvente, at Ståle selv finder en direktør til at sætte ind over sig. Det er NETOP bestyrelsens opgave at evaluere og handle på. Men vi ser det hele udspille sig igen netop nu. Man hyrer en træner i stedet for en sportsdirektør. Ergo er det i al fald ikke en kommende direktør, som kommer til at sætte sit hold og retning. Det ligner umiddelbart mere en teknisk funktion. Men hold nu op, jeg håber, jeg tager fejl!!!!! Og forhåbentlig vil et interview som det i går i det mindste også være en øjenåbner for bestyrelsen til, at man har behov for en mere sportsligt kompetent ledelse, når nu denne er ikke-eksisterende i bestyrelsen.
    Altså, han kunne da nemt have ytret det ønske ja.. Og så kunne han i samarbejde med bestyrelsen have fundet den rette mand.. Især efter Lange forsvandt synes jeg det var en stor stor fejl, at man ikke ledte efter en kapacitet til at overtage og måske endda udvide rollen, fremfor at gå med intern rekruttering af en 26-årig.. Jeg undrede mig da godt nok også over at det var Ståle der udtalte sig i forbindelse med både afgangen af Lange, og omkring strategien for en eventuel afløser.. Mindes ikke at jeg nogensinde har set et sådan setup et andet sted, hvor træneren/manageren har sådan en position, men det var altså nu engang sådan det var... Så hvis Ståle gik rundt med en følelse af at der manglede sparring opad i systemet, så var der ganske enkelt ikke andre end ham til at gøre noget ved det..

  23. De følgende 6 brugere er enige:

  24. #315
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    At pille sig ved næsen kan også signalere usikkerhed - f.eks. om han overhovedet burde fortælle historien. Det bliver jo mere og mere tydeligt som interviewet skrider frem, at Ståle holder igen med de værste historier/eksempler.
    Det kan du sagtens have ret i. Jeg skriver jo også, at historien kan være 1:1 som fortalt af Ståle. Men der var mange mærkelige historier i det interview. Ståle ville give sin side af fyringen. Fortæller en røverhistorie og antyder en lang række historier, som han ikke nænner at fortælle.

    Det har tydeligvis passet ham fint at være enerådende, da vi overpræsterede, men nu da det sejler, påpeger han bestyrelsens åbenlyse mangel på fodboldindsigt og -interesse.

    Whatever. Det skal blive meget værre, før det bliver godt igen. If ever. Hele fundamentet bygger på indtægter fra Europa og klassesalg. You do the maths.

  25. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Ståle Solbakken HYLDEST!!
    By JTJ in forum De korte linier
    Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 23:49
  2. Tillykke med de 40 år Ståle Solbakken
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 27.02.08, 12:56
  3. Ståle Solbakken bringer ny ledelsesstil til FC København
    By Hougaard in forum De korte linier
    Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 04.01.06, 08:04
  4. Ståle Solbakken
    By Norsk Fck Fan in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07.10.05, 22:01
  5. Ståle Solbakken til FCK?
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 05.09.03, 11:50

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •