Side 27 af 31 FørsteFørste ... 1724252627282930 ... SidsteSidste
Viser resultater 391 til 405 af 459

Emner: Ståle Solbakken fratræder i FC København

  1. #391
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af tops
    Jeg spekulerer lige lidt, for jeg husker ikke forløbet præcist, men jeg erindrer, at der var snak om, at det faktisk var den løsning man lavede i Ståles første periode i klubben? Jeg husker, at han var en stor succes i starten. Efter 4-5 år gik han lidt sur i det, spillet blev migræne, vi vandt ikke så meget, og folk begyndte at snakke rausning. Så skrev Ståle med Norge 1 år før tiltrædelse i noget der lugtede af en fyring/hjælpe-afholdt-CEO-videre-i-karrieren-løsning fra Don Øs side.

    Men så skete der det, at vi fik en revival i løbet af det sidste år, Ståle blev populær igen, og så stod Wolves pludselig klar med en kontrakt, så Ståle, i stedet for et skridt ned, tog et skridt op af karrierestigen. Måske er der lidt fnidder tilbage fra dengang hos Ståle. Anyways, denne gang har der næppe været nogle tilbud fra PL/Bundesligaen.
    Citat Oprindeligt indsendt af shs Se meddelelser
    Hold da kæft du husker dårligt...:-)
    Dette er simpelthen bevaringsværdigt ift. evt fremtidige snakke om overdreven negativitet på SL ;) Oh de forfærdelige migræneår 2009-2011.... De er *næsten* fortrængt her ;) (I kan være A)

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #392
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af filibuster Se meddelelser
    Så man skulle fra klubbens side have et ønske at komme af med Ståle, men samtidig beholde ham i et år? Det tvivler jeg på.

    Nej Tops antyder, at Bo R forsøgte at lempe Ståle ud af døren med en løsning, der hed, at Ståle selv havde valgt det norske landshold. I stedet blev det uskønt.

  4. #393
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Jeg spekulerer lige lidt, for jeg husker ikke forløbet præcist, men jeg erindrer, at der var snak om, at det faktisk var den løsning man lavede i Ståles første periode i klubben? Jeg husker, at han var en stor succes i starten. Efter 4-5 år gik han lidt sur i det, spillet blev migræne, vi vandt ikke så meget, og folk begyndte at snakke rausning. Så skrev Ståle med Norge 1 år før tiltrædelse i noget der lugtede af en fyring/hjælpe-afholdt-CEO-videre-i-karrieren-løsning fra Don Øs side.

    Men så skete der det, at vi fik en revival i løbet af det sidste år, Ståle blev populær igen, og så stod Wolves pludselig klar med en kontrakt, så Ståle, i stedet for et skridt ned, tog et skridt op af karrierestigen. Måske er der lidt fnidder tilbage fra dengang hos Ståle. Anyways, denne gang har der næppe været nogle tilbud fra PL/Bundesligaen.
    Citat Oprindeligt indsendt af shs Se meddelelser
    Hold da kæft du husker dårligt...:-)
    Citat Oprindeligt indsendt af MZ Se meddelelser
    Dette er simpelthen bevaringsværdigt ift. evt fremtidige snakke om overdreven negativitet på SL ;) Oh de forfærdelige migræneår 2009-2011.... De er *næsten* fortrængt her ;) (I kan være A)
    Det kunne også være dig, der har fortrængt noget ;) Se feks Information 14. november 2009:

    "Når efterårssæsonen slutter, bør Ståle Solbakken være fortid i FCK. Hans migrænefodbold vil ikke blive savnet. Ståle Solbacken er ikke længere den rette mand til at lede FCK. Især ikke efter at det blev meldt ud, at nordmanden har tænkt sig at forlade klubben i 2011."

    "Men hvornår Solbakken end forlader skuden, så står det i hvert fald klart, at publikum i Parken kan se frem til en afslutning på det, der blandt FCKs fanskare kaldes for migrænefodbold; et begreb der dækker over en defensivt betonet kværnen, hvor bolden føres rundt i stivnede mønstre, og som p.t. vel nærmest må betragtes som Ståle Solbakkens væsentligste bidrag til dansk topfodbold.

    Enhver neutral betragter må nære håbet om, at nordmandens afløser vil være i stand til at tilføre de hvidklædte københavnere lidt mere fantasi og kreativitet"


    ...

    Der var altså migrænetræthed, flere steder i efteråret 2009. Og Ståle kunne meget vel have fået sparket før 2011, hvis migrænebolden var fortsat. Men han fik, som jeg skrev, vendt skuden og 2010 sæsonen blev et historisk flot år, og pludselig var Norge ikke længere interessant for den gode Ståle. Nu er Norge igen interessant.

    https://www.information.dk/kultur/2009/11/dead-walking
    Sidst redigeret af Tops : 15.12.20 kl. 15:14
    Danmark til Valby Bakke

  5. #394
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    917

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Nej Tops antyder, at Bo R forsøgte at lempe Ståle ud af døren med en løsning, der hed, at Ståle selv havde valgt det norske landshold. I stedet blev det uskønt.
    Tops beskriver da situationen da Ståle forlod klubben første gang.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #395
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af filibuster Se meddelelser
    Tops beskriver da situationen da Ståle forlod klubben første gang.

    Som reaktion på Djurlanders analyse af, at man havde planer om at lave samme nummer nu. Ja.

  8. #396
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Det kunne også være dig, der har fortrængt noget (I ikke A ;-)), men så kunne du evt. have forsøgt dig med en googlesøgning (feks: Information 6. november 2009):

    "Når efterårssæsonen slutter, bør Ståle Solbakken være fortid i FCK. Hans migrænefodbold vil ikke blive savnet. Ståle Solbacken er ikke længere den rette mand til at lede FCK. Især ikke efter at det blev meldt ud, at nordmanden har tænkt sig at forlade klubben i 2011."

    "Men hvornår Solbakken end forlader skuden, så står det i hvert fald klart, at publikum i Parken kan se frem til en afslutning på det, der blandt FCKs fanskare kaldes for migrænefodbold; et begreb der dækker over en defensivt betonet kværnen, hvor bolden føres rundt i stivnede mønstre, og som p.t. vel nærmest må betragtes som Ståle Solbakkens væsentligste bidrag til dansk topfodbold.

    Enhver neutral betragter må nære håbet om, at nordmandens afløser vil være i stand til at tilføre de hvidklædte københavnere lidt mere fantasi og kreativitet"


    ...

    Der var altså migrænetræthed, flere steder i efteråret 2009. Og Ståle kunne meget vel have fået sparket før 2011, hvis migrænebolden var fortsat. Men han fik, som jeg skrev, vendt skuden og 2010 sæsonen blev et historisk flot år, og pludselig var Norge ikke længere interessant for den gode Ståle. Nu er Norge igen interessant.

    https://www.information.dk/kultur/2009/11/dead-walking
    Jeg spekulerer lige lidt, for jeg husker ikke forløbet præcist, men jeg erindrer, at der var snak om, at det faktisk var den løsning man lavede i Ståles første periode i klubben? Jeg husker, at han var en stor succes i starten. Efter 4-5 år gik han lidt sur i det, spillet blev migræne, vi vandt ikke så meget, og folk begyndte at snakke rausning. Så skrev Ståle med Norge 1 år før tiltrædelse i noget der lugtede af en fyring/hjælpe-afholdt-CEO-videre-i-karrieren-løsning fra Don Øs side.

    Men så skete der det, at vi fik en revival i løbet af det sidste år, Ståle blev populær igen, og så stod Wolves pludselig klar med en kontrakt, så Ståle, i stedet for et skridt ned, tog et skridt op af karrierestigen. Måske er der lidt fnidder tilbage fra dengang hos Ståle. Anyways, denne gang har der næppe været nogle tilbud fra PL/Bundesligaen.



    I dit første indlæg (i kursiv) er der simpel hen så meget faktuelt forkert. Ståle blev ansat 1 januar 2006, så 4-5 år frem er sæsonen 10/11, som vist for de fleste fans står for kulminationen på Ståles første periode. Derudover vinder FCK med Ståle i den periode 5 ud 6 mesterskaber. Sæsonen 07/08 var katastrofal kedelig med Hjalte og Würtz centralt, men allerede 08/09 vinder vi igen mesterskabet. Jeg må ærlig indrømme, at jeg pænt ligeglad med en kommentar i Information i november 09. For mig står perioden fra 09-11 som en lang optur, der bare blev federe og federe for hver måned. Hvem husker ikke Jumboligaen :-)

    I november 09 blev det udmeldt, at Ståle skulle være landstræner for Norge 1 januar 2012 (hvilket nok er det, der har afstedkommet artiklen i Information). Han valgte så en kontrakt i Køln i stedet for sommeren 11 og ikke Wolverhampton. Dem skrev han med i maj 12 efter fyringen i Køln.

    Nogen gange kan det være en ide at faktatjekke fremfor at hive ting ud af den frie hukommelse med det formål at sætte andre i dårligt lys - i dette tilfælde Ståle. Han skal have kredit for de opture han har skabt i København, lige som han har fortjent de høvl, han har fået for det sidste år. Særligt når men ser, hvad nye øjne kan gøre ved den (næsten) samme trup - håber ved gud den nye offensive stil holder ved og giver resultater

  9. De følgende 9 brugere er enige:

  10. #397
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Ståle er ikke en mand der gør sig i pæne “exits”. Uagtet at han havde klaret den fænomenalt godt i 2010/2011 sæsonnen, så blev afskeden lidt mæh. Det er rigtig at østerbro apotek løb tør for migræne medicin i sæsonen 07/08 hvor Aab blev mestre, og hvor afskeden også var tæt på ikke at blive køn. Han fik dog vendt skuden. Så var der hans uelegante kvit af det norske træner job. Hans fyring i köln mindes jeg heller ikke som køn. Der var vist også noget med at det var alle andre end ståle’s skyld. Wolves var vist et kapitel for sig i et uskønt ledelse og ledelseskampe. Og nu denne gang, hvor hvad der kunne have været en smuk afsked, hvis ståle ville, er blevet leveret så elendigt fra både ståle’s og FCK’s side at man tager sig til hovedet. Jeg synes faktisk at FCK har en lille flig af unskyldning for elendig håndtering, når man ser på hvordan ståle gør sig i disse situation. Lad os se, jeg kan blive modbevist når ståle stopper som landlagssjef med et verdenmesterskab på cv’et, men, mon ikke han finder en værre vej at blive gået fra det norske job også.

    Når det er sagt, så skal det også nævnes at jeg egentlig er stor fan af ståle, og specielt ståle i fck. Men der trængte til luftforandring.

  11. #398
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Nu var jeg ikke herinde på sidelinien i Ståles første periode, så jeg kan på ingen måde vurdere, hvordan stemningen var. Men jeg kan forholde mig til resultaterne i hans første periode, hvad angår titler, pointsnit, europæiske præstationer og antal scorede mål.

    1. hele sæson: 06/07: Mesterskab m. 13 points forspring til nr. 2, pointsnit på 2,3 og 1,82 scorede mål pr. kamp, CL-deltagelse, pokalfinale (nederlag til OB), mesterskab sikret med en sejr på Hjalte Park. Man skal vist være et skarn for at brokke sig over den sæson..

    2. hele sæson: 07/08: Bronzemedalje m. 11 point op til nr. 1, pointsnit på 1,82 og 1,54 mål pr. kamp (den eneste sæson i Ståles første periode, hvor vi ikke er det mest scorende hold i ligaen), CL-play-off (exit til Benfica), EL-gruppespil, pokalsemifinale (nederlag til Esbjerg). Især foråret 2008 var elendigt, hvor man på de sidste 11 runder smed 12 point til AaB. Første gang man gjorde sig erfaring med en stor åreladning af de bærende kræfter i truppen, med afgange fra Gravgaard, Hangeland, Linderoth, Allbäck og Jacobsen. Det var for meget, og det kostede resultater.

    3. hele sæson: 08/09: The Double, med 5 point ned til OB, pointsnit på 2,24 og 2,03 scorede mål pr. kamp, EL-gruppespil og klubbens første avancement fra gruppespil. Guldet blev reelt sikret efter "svensk pølseret" opvisningen mod BØF i Parken.

    4. hele sæson: 09/10: Mesterskab m. 9 point ned til OB, pointsnit på 2,06 og 1,85 scorede mål pr. kamp, CL-play-off (exit til APOEL), EL-gruppespil og avancement til 1/16 finalen, pokalexit i 1/8 finalen. Da man i november det år annoncerede Ståles exit halvandet år senere, var pointsnittet 2,08 point, man var det næstmest scorende hold, og man var 1 point efter OB, som ikke spillede EL-gruppespil.

    5. hele sæson: 10/11: Mesterskab med 26 point ned til OB, pointsnit på 2,46 og 2,3 scorede mål pr. kamp, CL-gruppespil og videre avancement til 1/8 finalen, pokalexit i 1/8 finalen.

    Tilsammen giver hele perioden et snit på 4 ud af 5 mesterskaber, 2,18 point pr. kamp, 1,92 mål pr. kamp, 1 pokaltitel, 2 CL-gruppespil, 3 EL-gruppespil, og 3 x avancement fra europæisk gruppespil. Jeg kan godt se, at det er for dårligt og migræne-agtigt, at man sætter rekorden i pointsnit på en sæson, at man kun i 80% af tilfældene vinder DM-guld, og kun i 80% af tilfældene er det mest scorende hold i ligaen, og at man kun opnår CL-gruppespil 50% af de gange, man spiller CL-kval. Den periode skal man ikke hylde alt for meget, det kan selv jeg se.. (I kan være A..)
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  12. De følgende 8 brugere er enige:

  13. #399
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Nu var jeg ikke herinde på sidelinien i Ståles første periode, så jeg kan på ingen måde vurdere, hvordan stemningen var. Men jeg kan forholde mig til resultaterne i hans første periode, hvad angår titler, pointsnit, europæiske præstationer og antal scorede mål.

    1. hele sæson: 06/07: Mesterskab m. 13 points forspring til nr. 2, pointsnit på 2,3 og 1,82 scorede mål pr. kamp, CL-deltagelse, pokalfinale (nederlag til OB), mesterskab sikret med en sejr på Hjalte Park. Man skal vist være et skarn for at brokke sig over den sæson..

    2. hele sæson: 07/08: Bronzemedalje m. 11 point op til nr. 1, pointsnit på 1,82 og 1,54 mål pr. kamp (den eneste sæson i Ståles første periode, hvor vi ikke er det mest scorende hold i ligaen), CL-play-off (exit til Benfica), EL-gruppespil, pokalsemifinale (nederlag til Esbjerg). Især foråret 2008 var elendigt, hvor man på de sidste 11 runder smed 12 point til AaB. Første gang man gjorde sig erfaring med en stor åreladning af de bærende kræfter i truppen, med afgange fra Gravgaard, Hangeland, Linderoth, Allbäck og Jacobsen. Det var for meget, og det kostede resultater.

    3. hele sæson: 08/09: The Double, med 5 point ned til OB, pointsnit på 2,24 og 2,03 scorede mål pr. kamp, EL-gruppespil og klubbens første avancement fra gruppespil. Guldet blev reelt sikret efter "svensk pølseret" opvisningen mod BØF i Parken.

    4. hele sæson: 09/10: Mesterskab m. 9 point ned til OB, pointsnit på 2,06 og 1,85 scorede mål pr. kamp, CL-play-off (exit til APOEL), EL-gruppespil og avancement til 1/16 finalen, pokalexit i 1/8 finalen. Da man i november det år annoncerede Ståles exit halvandet år senere, var pointsnittet 2,08 point, man var det næstmest scorende hold, og man var 1 point efter OB, som ikke spillede EL-gruppespil.

    5. hele sæson: 10/11: Mesterskab med 26 point ned til OB, pointsnit på 2,46 og 2,3 scorede mål pr. kamp, CL-gruppespil og videre avancement til 1/8 finalen, pokalexit i 1/8 finalen.

    Tilsammen giver hele perioden et snit på 4 ud af 5 mesterskaber, 2,18 point pr. kamp, 1,92 mål pr. kamp, 1 pokaltitel, 2 CL-gruppespil, 3 EL-gruppespil, og 3 x avancement fra europæisk gruppespil. Jeg kan godt se, at det er for dårligt og migræne-agtigt, at man sætter rekorden i pointsnit på en sæson, at man kun i 80% af tilfældene vinder DM-guld, og kun i 80% af tilfældene er det mest scorende hold i ligaen, og at man kun opnår CL-gruppespil 50% af de gange, man spiller CL-kval. Den periode skal man ikke hylde alt for meget, det kan selv jeg se.. (I kan være A..)
    Det var i sæsonen 07/08 der blev talt migræne bold. Den snak var forlængst forstummet i 10/11.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #400
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Nu var jeg ikke herinde på sidelinien i Ståles første periode, så jeg kan på ingen måde vurdere, hvordan stemningen var. Men jeg kan forholde mig til resultaterne i hans første periode, hvad angår titler, pointsnit, europæiske præstationer og antal scorede mål.

    1. hele sæson: 06/07: Mesterskab m. 13 points forspring til nr. 2, pointsnit på 2,3 og 1,82 scorede mål pr. kamp, CL-deltagelse, pokalfinale (nederlag til OB), mesterskab sikret med en sejr på Hjalte Park. Man skal vist være et skarn for at brokke sig over den sæson..

    2. hele sæson: 07/08: Bronzemedalje m. 11 point op til nr. 1, pointsnit på 1,82 og 1,54 mål pr. kamp (den eneste sæson i Ståles første periode, hvor vi ikke er det mest scorende hold i ligaen), CL-play-off (exit til Benfica), EL-gruppespil, pokalsemifinale (nederlag til Esbjerg). Især foråret 2008 var elendigt, hvor man på de sidste 11 runder smed 12 point til AaB. Første gang man gjorde sig erfaring med en stor åreladning af de bærende kræfter i truppen, med afgange fra Gravgaard, Hangeland, Linderoth, Allbäck og Jacobsen. Det var for meget, og det kostede resultater.

    3. hele sæson: 08/09: The Double, med 5 point ned til OB, pointsnit på 2,24 og 2,03 scorede mål pr. kamp, EL-gruppespil og klubbens første avancement fra gruppespil. Guldet blev reelt sikret efter "svensk pølseret" opvisningen mod BØF i Parken.

    4. hele sæson: 09/10: Mesterskab m. 9 point ned til OB, pointsnit på 2,06 og 1,85 scorede mål pr. kamp, CL-play-off (exit til APOEL), EL-gruppespil og avancement til 1/16 finalen, pokalexit i 1/8 finalen. Da man i november det år annoncerede Ståles exit halvandet år senere, var pointsnittet 2,08 point, man var det næstmest scorende hold, og man var 1 point efter OB, som ikke spillede EL-gruppespil.

    5. hele sæson: 10/11: Mesterskab med 26 point ned til OB, pointsnit på 2,46 og 2,3 scorede mål pr. kamp, CL-gruppespil og videre avancement til 1/8 finalen, pokalexit i 1/8 finalen.

    Tilsammen giver hele perioden et snit på 4 ud af 5 mesterskaber, 2,18 point pr. kamp, 1,92 mål pr. kamp, 1 pokaltitel, 2 CL-gruppespil, 3 EL-gruppespil, og 3 x avancement fra europæisk gruppespil. Jeg kan godt se, at det er for dårligt og migræne-agtigt, at man sætter rekorden i pointsnit på en sæson, at man kun i 80% af tilfældene vinder DM-guld, og kun i 80% af tilfældene er det mest scorende hold i ligaen, og at man kun opnår CL-gruppespil 50% af de gange, man spiller CL-kval. Den periode skal man ikke hylde alt for meget, det kan selv jeg se.. (I kan være A..)
    Hvis du vil latterliggøre folk, der klager over, spillestilen under Ståle var for "migræne-agtig", bliver du nok nødt til at forsøge at forholde dig til, ja, spillestilen.

  16. #401
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Det var i sæsonen 07/08 der blev talt migræne bold.
    Den køber jeg gerne. Især foråret '08 var ikke kønt. Det var så derefter, vi købte Santin, og det hjalp vist lidt på det hele i den efterfølgende sæson.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  17. #402
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Nu var jeg ikke herinde på sidelinien i Ståles første periode, så jeg kan på ingen måde vurdere, hvordan stemningen var. Men jeg kan forholde mig til resultaterne i hans første periode, hvad angår titler, pointsnit, europæiske præstationer og antal scorede mål.

    1. hele sæson: 06/07: Mesterskab m. 13 points forspring til nr. 2, pointsnit på 2,3 og 1,82 scorede mål pr. kamp, CL-deltagelse, pokalfinale (nederlag til OB), mesterskab sikret med en sejr på Hjalte Park. Man skal vist være et skarn for at brokke sig over den sæson..

    2. hele sæson: 07/08: Bronzemedalje m. 11 point op til nr. 1, pointsnit på 1,82 og 1,54 mål pr. kamp (den eneste sæson i Ståles første periode, hvor vi ikke er det mest scorende hold i ligaen), CL-play-off (exit til Benfica), EL-gruppespil, pokalsemifinale (nederlag til Esbjerg). Især foråret 2008 var elendigt, hvor man på de sidste 11 runder smed 12 point til AaB. Første gang man gjorde sig erfaring med en stor åreladning af de bærende kræfter i truppen, med afgange fra Gravgaard, Hangeland, Linderoth, Allbäck og Jacobsen. Det var for meget, og det kostede resultater.

    3. hele sæson: 08/09: The Double, med 5 point ned til OB, pointsnit på 2,24 og 2,03 scorede mål pr. kamp, EL-gruppespil og klubbens første avancement fra gruppespil. Guldet blev reelt sikret efter "svensk pølseret" opvisningen mod BØF i Parken.

    4. hele sæson: 09/10: Mesterskab m. 9 point ned til OB, pointsnit på 2,06 og 1,85 scorede mål pr. kamp, CL-play-off (exit til APOEL), EL-gruppespil og avancement til 1/16 finalen, pokalexit i 1/8 finalen. Da man i november det år annoncerede Ståles exit halvandet år senere, var pointsnittet 2,08 point, man var det næstmest scorende hold, og man var 1 point efter OB, som ikke spillede EL-gruppespil.

    5. hele sæson: 10/11: Mesterskab med 26 point ned til OB, pointsnit på 2,46 og 2,3 scorede mål pr. kamp, CL-gruppespil og videre avancement til 1/8 finalen, pokalexit i 1/8 finalen.

    Tilsammen giver hele perioden et snit på 4 ud af 5 mesterskaber, 2,18 point pr. kamp, 1,92 mål pr. kamp, 1 pokaltitel, 2 CL-gruppespil, 3 EL-gruppespil, og 3 x avancement fra europæisk gruppespil. Jeg kan godt se, at det er for dårligt og migræne-agtigt, at man sætter rekorden i pointsnit på en sæson, at man kun i 80% af tilfældene vinder DM-guld, og kun i 80% af tilfældene er det mest scorende hold i ligaen, og at man kun opnår CL-gruppespil 50% af de gange, man spiller CL-kval. Den periode skal man ikke hylde alt for meget, det kan selv jeg se.. (I kan være A..)
    Resultaterne i Ståles første periode har der jo aldrig været diskussion om. Det er også derfor den kværnende og migrænefremkaldende fodbold blev accepteret - resultaterne og oplevelserne var bare enorme i dansk målestok.

    Når resultaterne så ikke længere står mål med mængden af migræne, så er det at man begynder at kigge sig om efter noget andet.
    Sidst redigeret af FCK4LIF3 : 15.12.20 kl. 18:45 Årsag: Skrev "du" i stedet for "der" i første linje.

  18. #403
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Resultaterne i Ståles første periode har du jo aldrig været diskussion om. Det er også derfor den kværnende og migrænefremkaldende fodbold blev accepteret - resultaterne og oplevelserne var bare enorme i dansk målestok.

    Når resultaterne så ikke længere står mål med mængden af migræne, så er det at man begynder at kigge sig om efter noget andet.
    -smølle (og co.???) kan I ikke finde nogle gode gamle "Ugens ræb" frem, der behandler migræne-bolden lidt? Det kunne være sjovt at kigge lidt på igen :-)
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #404
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    -smølle (og co.???) kan I ikke finde nogle gode gamle "Ugens ræb" frem, der behandler migræne-bolden lidt? Det kunne være sjovt at kigge lidt på igen :-)
    Var det med migræne-fodbold ikke mest tiden under Backe..? Selvom sæsonen 07/08 var godt med på migræne-fronten :)

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #405
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af shs Se meddelelser
    I dit første indlæg (i kursiv) er der simpel hen så meget faktuelt forkert. Ståle blev ansat 1 januar 2006, så 4-5 år frem er sæsonen 10/11

    Nogen gange kan det være en ide at faktatjekke fremfor at hive ting ud af den frie hukommelse med det formål at sætte andre i dårligt lys - i dette tilfælde Ståle. Han skal have kredit for de opture han har skabt i København
    Ja, jeg roder lidt rundt i kronologien, men lad være med at hænge dig i det, når nu jeg også tog forbehold for det. Min pointe var, at da Ståle skrev med Norge første gang, så var der mange, der havde det med Ståle, som i artiklen i Informeren fra november 2009 - 3 år og 11 måneder inde i Ståles ansættelse (så helt galt var det ikke med de 4-5 år): Spillet var migrænefremkaldende OG resultaterne haltede også. Vi lå nr 3 godt halvvejs i '09-sæsonen, 4 point efter nr 1. Året inden vandt vi med 5 point uden at være prangende og året før det blev vi 3'er. Mange havde det som beskrevet i artiklen. Læs den evt. igen. Det var fint at han skulle til Norge, og der var skepsis overfor at det først skulle være i 2011. Det kan godt være, du ikke gik med de tanker (eller har glemt det), men det var der altså mange, der gjorde. Dengang blev der også snakket om, at Norge-kontrakten måske var en mindelig løsning på et forhold, der for begge parter var kørt fast.

    Norgeslandstrænerjobbet var dengang som nu ikke et skridt op. Og begge gange kom på et tidspunkt i Ståles FCK-periode, hvor det ikke gik godt. Selvom Don Ø ynder at sige noget andet, særligt retrospektivt ovenpå de skønne efterfølgende sæsoner, hvor Ståle naturligt nok igen blev meget populær, så var tilgangen fra ledelsens side til Ståle dengang i 2009 som nu muligvis ikke så forskellig: Kunne vi få ham sendt op til Norge, så er begge parter kommet ud af det på en fin måde (og med flere penge til transfers).
    Danmark til Valby Bakke

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståle Solbakken HYLDEST!!
    By JTJ in forum De korte linier
    Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 23:49
  2. Tillykke med de 40 år Ståle Solbakken
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 27.02.08, 12:56
  3. Ståle Solbakken bringer ny ledelsesstil til FC København
    By Hougaard in forum De korte linier
    Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 04.01.06, 08:04
  4. Ståle Solbakken
    By Norsk Fck Fan in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07.10.05, 22:01
  5. Ståle Solbakken til FCK?
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 05.09.03, 11:50

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •