Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 459

Emner: Ståle Solbakken fratræder i FC København

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,887

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Jeg kan simpelthen ikke lade være med at tro, at den her fyring går længere tilbage end denne weekend. Op til kampen mod FCN (jeg mener det var denne kamp, men ret mig bare hvis jeg tager fejl) udtalte Ståle i et TV-interview, at man fint ville kunne fjerne ham, men at han synes det var vanvittig dumt og ødelæggende at ændre den strategi. FCK skulle sportslig blive på det spor man var nu, var vel den direkte oversættelse.

    Den udtalelse lugter altså af mere end en træner der snakker krise i medierne. Jeg tror, at Ståle allerede på der tidspunkt har været under voldsomt pres fra dele af ledelsen, formanden, Kvist, Sejr m.fl., fordi man har haft et ønske om en ændring af de sportslige værdier, og at Ståle ikke har ment at dette var nødvendigt. Bo Rygaard har flere gange talt om flere tilskuere i Parken og om at løfte klubbens tilknytning til København. Sejr har talt om vinderkultur og om at løfte klubben og Kvist har på talt pressemødet og de efterfølgende interviews talt om nytænkning og nyskabelse. Hvis jeg skal forstå alle de ønsker for fremtiden, så lugter det af at man har analyseret fodboldproduktet i FCK under Ståle, både resultater og underholdningsværdien, og efterfølgende vurderet, om Ståle var manden der kunne vende skuden. Her tror jeg altså, at man efter flere snakke ogkampe med Ståle i ugerne op til fyringen, har valgt at sige stop.

    Jeg synes da også, det er underligt, at man så ikke har haft en mand på plads til at tage over, men dertil tror jeg omlægningen er for stor, og så tror jeg ikke de to man gerne vil have er frie til forhandlinger før til december. Jeg tør faktisk godt tage et raskt lille vædemål på, at Jesper Jansson i Hammerby er meget højt på ønskeseddelen som nye sportsdirektør. Han har om nogen den profil man ønsker, og ligeledes tror jeg også, at man benhårdt går efter Bodø/Glimts træner Kjetil Knutsen som træner fra 1. januar.

    Det vil være nye boller på suppen og en helt ny og meget offensiv stil som FCK vil få med de to, samtidig vil man med Jesper Jansson have en profil der har ønsket klubben tidligere, og som vil kunne være en gennemgående profil i fremtidens FCK.

  2. De følgende 10 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Trænervalget smager bare ikke af "ingen revolution". De udtalelser lyder mere som, at man ønsker en lidt mere offensiv/boldbetonet 4-4-2.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Trænervalget smager bare ikke af "ingen revolution". De udtalelser lyder mere som, at man ønsker en lidt mere offensiv/boldbetonet 4-4-2.
    Det ville ihvertfald være klogt under ansættelsessamtalerne at spørge vedkommende om, hvordan han vil håndtere højt pres.

    Det har vi satme bøvlet længe med
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,247

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg kan simpelthen ikke lade være med at tro, at den her fyring går længere tilbage end denne weekend. Op til kampen mod FCN (jeg mener det var denne kamp, men ret mig bare hvis jeg tager fejl) udtalte Ståle i et TV-interview, at man fint ville kunne fjerne ham, men at han synes det var vanvittig dumt og ødelæggende at ændre den strategi. FCK skulle sportslig blive på det spor man var nu, var vel den direkte oversættelse.

    Den udtalelse lugter altså af mere end en træner der snakker krise i medierne. Jeg tror, at Ståle allerede på der tidspunkt har været under voldsomt pres fra dele af ledelsen, formanden, Kvist, Sejr m.fl., fordi man har haft et ønske om en ændring af de sportslige værdier, og at Ståle ikke har ment at dette var nødvendigt. Bo Rygaard har flere gange talt om flere tilskuere i Parken og om at løfte klubbens tilknytning til København. Sejr har talt om vinderkultur og om at løfte klubben og Kvist har på talt pressemødet og de efterfølgende interviews talt om nytænkning og nyskabelse. Hvis jeg skal forstå alle de ønsker for fremtiden, så lugter det af at man har analyseret fodboldproduktet i FCK under Ståle, både resultater og underholdningsværdien, og efterfølgende vurderet, om Ståle var manden der kunne vende skuden. Her tror jeg altså, at man efter flere snakke ogkampe med Ståle i ugerne op til fyringen, har valgt at sige stop.

    Jeg synes da også, det er underligt, at man så ikke har haft en mand på plads til at tage over, men dertil tror jeg omlægningen er for stor, og så tror jeg ikke de to man gerne vil have er frie til forhandlinger før til december. Jeg tør faktisk godt tage et raskt lille vædemål på, at Jesper Jansson i Hammerby er meget højt på ønskeseddelen som nye sportsdirektør. Han har om nogen den profil man ønsker, og ligeledes tror jeg også, at man benhårdt går efter Bodø/Glimts træner Kjetil Knutsen som træner fra 1. januar.

    Det vil være nye boller på suppen og en helt ny og meget offensiv stil som FCK vil få med de to, samtidig vil man med Jesper Jansson have en profil der har ønsket klubben tidligere, og som vil kunne være en gennemgående profil i fremtidens FCK.
    Han så ret presset ud i pågældende interview. Måske vidste han at han var dead man walking.

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,247

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Han så ret presset ud i pågældende interview. Måske vidste han at han var dead man walking.
    Nu gengiver CS det interview som de bragte af ståle inden kampen:

    “…det jeg skal advare meget stærkt mod det er de fuldstændigt hjernedøde, idiotiske, håbløse krav om, at vi skal gå i en fuldstændigt anden retning..,” siger Ståle blandt andet.
    Og sammenholder man det med Kvist’s kommentar om viljen til at udvikle sig, så giver det jo mening at man er nået frem til at ståle ikke længere var den rette mand.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,848

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Nu gengiver CS det interview som de bragte af ståle inden kampen:



    Og sammenholder man det med Kvist’s kommentar om viljen til at udvikle sig, så giver det jo mening at man er nået frem til at ståle ikke længere var den rette mand.
    HVIS det er Kvist, Ståle refererer til her, kan jeg godt have særdeles bange anelser for fremtiden. Kvist har aldrig for mig fremstået som et fodboldmæssigt unikum, og jeg havde allerede bange anelser, da han af alle røg i FCK's bestyrelse.

    Allerede nu er der i al fald ikke styr på konstruktionen. Det er RET pinligt, at end ikke træner og assistenttræner kan kommunikere samme, simple budskab ud: https://sport.tv2.dk/fodbold/2020-10...er-saesonen-ud
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Argh, det er en journalistisk stramning. Det er gjort ret klart, at Hjalte er midlertidig og intet tyder på, han ikke ved det.

  13. De følgende 9 brugere er enige:

  14. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,848

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Argh, det er en journalistisk stramning. Det er gjort ret klart, at Hjalte er midlertidig og intet tyder på, han ikke ved det.
    Journalistisk stramning hvor? Kvist siger, det er udelukket, at Hjalte fortsætter. Han siger endda - noget spøjst - at Hjalte skal tilbage på U19-holdet for at blive en "endnu dygtigere træner". Sådan en tilføjelse er fuldstændig unødvendig og styrker ikke ligefrem Hjaltes position. Hjalte selv derimod siger, at han overhovedet ikke har nogen idé om fremtiden i FC København, og han ikke har det store fokus på andet end "den næste dag".

    Bliver nødt til at sige, at jeg i over ti år har arbejdet med bl.a. at udarbejde Q&A's og stå for krisekommunikation i virksomheder, og der ville de to udsagn bestemt ikke bestå en lakmustest. Det er tydeligt, at der ikke er kommunikeret ordentligt indbyrdes. Samtidig virker det desværre som om, at Kvist ikke er blevet en bedre kommunikatør, end da han var spiller. Og det var heller ikke for kønt dengang. Eller som Kvist selv udtrykte det forleden:

    »Vores slutspil var ikke godt, og vores start på sæsonen var heller ikke så god, men der var nogle steder, hvor man sagde, at det skal vi nok komme tilbage fra. Men når man så starter op igen efter en pause og efter to gode kampe med blandt andre United, så er der sådan nogle nedslagspunkter, som er mere åbenlyse. Og så er der Rijeka-kampen, men igen har vi som bestyrelse virkelig arbejdet med ikke at have for varmt vand i blodet, men mere koldt, og det er også derfor, det sker i dag, og at det ikke bliver for emotionelt.«

    Godt så!
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  15. De følgende 8 brugere er enige:

  16. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    HVIS det er Kvist, Ståle refererer til her, kan jeg godt have særdeles bange anelser for fremtiden. Kvist har aldrig for mig fremstået som et fodboldmæssigt unikum, og jeg havde allerede bange anelser, da han af alle røg i FCK's bestyrelse.
    Enig. Jeg er helller ikke imponeret af Kvists ageren i disse dage. Var vild med ham som spiller. Hans tro på egne evner, fornægtelsen af at skulle spille højre back og hans engagement. Men uden for banen er han bedst til at se meget alvorlig ud og rynke panden. Sjældent der kommer de store guldkorn frem.

    Og har også tabt lidt for Bo R. Bedst eksemplificeret ved da han af fck TV bliver spurgt til, hvad han vil sige til alle de fans, som er bekymrede - hvortil han svarer “ bekymrede for hvad”. Som om det er et lidt irriterende spørgsmål.

    Sætter min lid til, at jeg har alt for lidt kendskab til, hvad der foregår bag kulisserne, for jo mere de træder frem i medierne, jo mere deprimeret bliver jeg.
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #10
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,638

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af MBS Se meddelelser
    Sætter min lid til, at jeg har alt for lidt kendskab til, hvad der foregår bag kulisserne, for jo mere de træder frem i medierne, jo mere deprimeret bliver jeg.
    De fleste herinde spekulere og kommer med gætterier. Ingen ved reelt her på skakten hvad der foregå bag kulisserne i FCK, medmindre vi har en Skjult "Oscar" i blandt os :). Det fint man kan få sine informationer fra medierne herunder Peter Brücmann fra mediano, men det er 1 mands mening og "spekulationer" nøjagtig som det vi andre kommer med :).

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #11
    Tilmeldingsdato
    May 2011
    Indlæg
    395

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Jeg har desværre ikke adgang til at læse denne artikel på EB.dk, men så en meget kort opsummering på bold.dk, der blot nævner at Ståle havde tabt omklædningsrummet: https://ekstrabladet.dk/plus/sportog...fyring/8324828

    Hvis det er sandt, så er det jo i sig selv fyringsgrund nok. Nogle der har adgang, der kan opsummere bedre end mig?

  21. #12
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    587

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Jeg aner ikke, om Ståle tabte omklædningsrummet eller ej, og selvom jeg ikke var enig med Brüchmann i vildt meget i Medianos special om fyringen, så har han en pointe i, at der fra bestyrelsens side er en interesse i at plante den er historie. Der er selvfølgelig nogle spillere, formentlig Bjelland, Oviedo og sådan, der er knap så tilfredse pt., men sådan vil det altid være. Boilesen og Ankersen, som jeg har et billede af som værende højt i hierarkiet, udtalte da intet, der tyder på, at de skulle have mistet troen på Ståle.

    Igen, det kan sagtens være han tabte omklædningsrummet, men man skal bare have for øje, når man læser den slags, at der er flere parter, som kan have en interesse i, at den slags spreder sig.

  22. De følgende 7 brugere er enige:

  23. #13
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,550

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Bjellands mening burde heller ikke tælle i denne sammenhæng. Han bør være tættere på limfabrikken end startopstillingen.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #14
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    172

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Jeg aner ikke, om Ståle tabte omklædningsrummet eller ej, og selvom jeg ikke var enig med Brüchmann i vildt meget i Medianos special om fyringen, så har han en pointe i, at der fra bestyrelsens side er en interesse i at plante den er historie. Der er selvfølgelig nogle spillere, formentlig Bjelland, Oviedo og sådan, der er knap så tilfredse pt., men sådan vil det altid være. Boilesen og Ankersen, som jeg har et billede af som værende højt i hierarkiet, udtalte da intet, der tyder på, at de skulle have mistet troen på Ståle.

    Igen, det kan sagtens være han tabte omklædningsrummet, men man skal bare have for øje, når man læser den slags, at der er flere parter, som kan have en interesse i, at den slags spreder sig.
    Man skal også have for øje, at det ikke er noget, spillere nogensinde går ud i pressen efter en trænerfyring, og indrømmer, har været tilfældet.

  26. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  27. #15
    mkmk er offline Ståle-i-FCK-for-altid
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    17

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    En sort dag! En meget mørk tid FCK går i møde!!!

    Ledelsen / Bestyrelsen har spillet sig fallit med den her fyring! Af alle mennesker i FCK, så er Ståle den mand, der selv vælger sin afgang. Jeg er sikker på at manden har nok FCK hjerte til at vurdere hvornår han ikke kan udvikle mere på FCK.

    Jeg er helt sikker på at FCK har mistet en uerstattelig kapacitet. Ståle Solbakken er ikke kun en mestertræner i dansk sammenhæng. Han er af absolut topklasse. Jeg ser ham som top 15-20 træner i verden. Det kommer til at gøre ondt i lang tid det her.

    Sikke en måde at smide en klubmand ud på. Kvist og Bo Rygaard er jo direkte tilgrin. Magen til uduelig ledelse skal man lede længe efter.
    Ingen træner kommer til at erstatte Ståle, hverken på kort og lang sigt.

    Det her kommer til at gøre ondt i lang tid. "Starten på enden for FCK". Tak til en uduelig bestyrelse, som efter at være blevet presset af medierne for at komme frem, at man på den her måde ønsker at vise sig frem på. Kvist, du var en middelmådig fodboldspiller og du kan takke Ståle, for at du fik en nogenlunde karriere, men at du ligefrem er med til at stikke kniven i ryggen på den største træner der har trådt i Parken, viser hvilken type både du og resten af bestyrelse er.

    Til Ståle, skal der lyde en stor tak, jeg tror ikke ord, kan beskrive hvad du har gjort for denne klub, og denne by. Tak er et lille ord. Jeg kan kun være stolt af at du har valgt at træne byens hold, og jeg håber inderligt, at du får lov til at vise dig frem på de største adresser i Europa, for det er der du hører til. Tak for at du valgte FCK, og tak for at du har bygget klubben op til at være top30 i Europa!!!!

    Jeg ønsker dig det absolut bedste, og kommer til at følge din trænergerning tæt.

    Og til FCK fansene, dette tab er ubærligt, både på kort og lang sigt. Det vil tiden også vise..

  28. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste

Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståle Solbakken HYLDEST!!
    By JTJ in forum De korte linier
    Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 23:49
  2. Tillykke med de 40 år Ståle Solbakken
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 27.02.08, 12:56
  3. Ståle Solbakken bringer ny ledelsesstil til FC København
    By Hougaard in forum De korte linier
    Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 04.01.06, 08:04
  4. Ståle Solbakken
    By Norsk Fck Fan in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07.10.05, 22:01
  5. Ståle Solbakken til FCK?
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 05.09.03, 11:50

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •