Side 20 af 31 FørsteFørste ... 101718192021222330 ... SidsteSidste
Viser resultater 286 til 300 af 459

Emner: Ståle Solbakken fratræder i FC København

  1. #286
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    376

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Kong jensen Se meddelelser
    Med den gennemgang Ståle havde af truppen samt det seneste års resultater, så viste bestyrelsen høj kompetance ved at afskedige ham, selvom han selv mener noget andet.
    Vil bare lige minde om, at bestyrelsen i form af både Bo Rygaard og William Kvist flere gange har udtalt, at vi har en virkelig stærk trup og på intet tidspunkt har der været talt om at de har fyret ham pga. dårlige indkøb. Faktisk er det helt omvendt: De mener ikke at han har fået nok ud af sine gode indkøb.

    Og så er det som om, at fordi det er blevet nævnt så meget, så betyder det ikke noget længere, at den sæson han fyres på baggrund af, blev totalt ødelagt af skader, hvor især fraværet af Fischer, Boilesen, Wind og Ndoye, oveni salget af Robert Skov, var mere end truppen kunne overkomme og alligevel endte vi med en 2. plads, som efter omstændighederne egentlig var ret godt klaret. Alle kan jo se hvor stor forskel det fx har gjort at få Boilesen tilbage fremfor Bengtsson, så vi havde nok ikke stået her idag, hvis ikke den ene nøglespiller efter den anden var blevet skadet.

    Derfor synes jeg også at beslutningen virker forhastet og uigennemtænkt og den virker til at være taget af folk, som er vant til at kigge på finanser fremfor fodbold.

  2. De følgende 10 brugere er enige:

  3. #287
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af kongkurs Se meddelelser
    Vil bare lige minde om, at bestyrelsen i form af både Bo Rygaard og William Kvist flere gange har udtalt, at vi har en virkelig stærk trup og på intet tidspunkt har der været talt om at de har fyret ham pga. dårlige indkøb. Faktisk er det helt omvendt: De mener ikke at han har fået nok ud af sine gode indkøb.

    Og så er det som om, at fordi det er blevet nævnt så meget, så betyder det ikke noget længere, at den sæson han fyres på baggrund af, blev totalt ødelagt af skader, hvor især fraværet af Fischer, Boilesen, Wind og Ndoye, oveni salget af Robert Skov, var mere end truppen kunne overkomme og alligevel endte vi med en 2. plads, som efter omstændighederne egentlig var ret godt klaret. Alle kan jo se hvor stor forskel det fx har gjort at få Boilesen tilbage fremfor Bengtsson, så vi havde nok ikke stået her idag, hvis ikke den ene nøglespiller efter den anden var blevet skadet.

    Derfor synes jeg også at beslutningen virker forhastet og uigennemtænkt og den virker til at være taget af folk, som er vant til at kigge på finanser fremfor fodbold.
    Det at vi ender på en 2 plads fortæller vel mere om styrken for de resterende hold i Suppen. Må jeg minde dig om at AGF var ved at indhente os selvom de var 9 point efter. Skader er en del af fodbolden og det er helt rigtigt at hvis man tager 3-4 nøgle spillere ud af, hvilket som helst hold så vil det kunne ses på banen.

    Men som jeg tidligere har skrevet i andre indlæg så knækker filmen for mig i henhold til vores totale lave spillemæssige bundniveau vi har har set over mere end 12 måneder. Der var også tendenser til det før N'doye og Wind blev skadet, det blev bare forværret da de var væk.

    Ståle har selv ville have den sportslige magt han har fået af Ledelsen. Det er Bo Rygaard også inde på. Og Ståle har også fået Økonomi til at rette op på det, men har virkelig ramt skidt på transfer markedet efter min mening. Jeg har fuldt forståelse for Bestyrelsens tilgang og en fyring kan i min bog sagtens forsvares.

    Opgøret i den sportslige organisation skulle efter min mening være sket for år tilbage, men her tror jeg Ståle har været stopklodsen. Manden ser jo sig selv som FCK almægtige, men som Bo Rygaard siger, INGEN over klubben og som jeg er 100 % enig i.

  4. De følgende 13 brugere er enige:

  5. #288
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    men som Bo Rygaard siger, INGEN over klubben og som jeg er 100 % enig i.
    Bare for at gå i små sko, men jeg håber fandme ikke Bo Rygaard har brugt præcis de ord.
    Præcis de samme typer der bruger Brøndby supports 90'er "i medgang og modgang" mantra.
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  6. De følgende 10 brugere er enige:

  7. #289
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    168

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af kongkurs Se meddelelser
    Vil bare lige minde om, at bestyrelsen i form af både Bo Rygaard og William Kvist flere gange har udtalt, at vi har en virkelig stærk trup og på intet tidspunkt har der været talt om at de har fyret ham pga. dårlige indkøb. Faktisk er det helt omvendt: De mener ikke at han har fået nok ud af sine gode indkøb.
    Hehe, skulle de have sagt, at truppen er fyldt med nulbonner og æsler når nu spillerne stadig er i klubben? Det havde nok givet Thorup endnu dårligere forudsætninger for at vende skuden. :)

  8. De følgende 6 brugere er enige:

  9. #290
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af kongkurs Se meddelelser
    Vil bare lige minde om, at bestyrelsen i form af både Bo Rygaard og William Kvist flere gange har udtalt, at vi har en virkelig stærk trup og på intet tidspunkt har der været talt om at de har fyret ham pga. dårlige indkøb. Faktisk er det helt omvendt: De mener ikke at han har fået nok ud af sine gode indkøb.

    Og så er det som om, at fordi det er blevet nævnt så meget, så betyder det ikke noget længere, at den sæson han fyres på baggrund af, blev totalt ødelagt af skader, hvor især fraværet af Fischer, Boilesen, Wind og Ndoye, oveni salget af Robert Skov, var mere end truppen kunne overkomme og alligevel endte vi med en 2. plads, som efter omstændighederne egentlig var ret godt klaret. Alle kan jo se hvor stor forskel det fx har gjort at få Boilesen tilbage fremfor Bengtsson, så vi havde nok ikke stået her idag, hvis ikke den ene nøglespiller efter den anden var blevet skadet.

    Derfor synes jeg også at beslutningen virker forhastet og uigennemtænkt og den virker til at være taget af folk, som er vant til at kigge på finanser fremfor fodbold.
    Du har en noget søgt udlægning af Rygaard og Kvists udtalelser omkring truppens kvaliteter. Begge har gentagende gange udpenslet, at truppen er den suverænt dyreste i FCK's historie, og at Ståle økonomisk har fået alle de spillere han har peget på. Det er jo en meget kraftig kritik af Ståles indkøb, når man samtidig siger, at han i 2020 ikke har fået nok ud af spillerne. Samtidig ville de være et eklatant selvmål, hvis bestyrelsen gik ud og kritiserede 6-7 navngivende spillere for manglende kvalitet, og for ikke at have niveauet til FCK. Det ville jo være nedbrydende og betyde, at truppen ville blive klubbens egentlige modstandere, og at Thorup ikke ville have en jordisk chance for at komme igennem med sine ideer.

    Meget kan man sige om Rygaards tåbelige telefonopkald og CBS-retorik, og Kvist te-sippende mediekvababbelser, men at de ikke kaster spillere under bussen, for at være for dyre og for dårlige, det taler altså kun til ledelsens forsvar.

  10. De følgende 11 brugere er enige:

  11. #291
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    681

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    men som Bo Rygaard siger, INGEN over klubben og som jeg er 100 % enig i.
    Citat Oprindeligt indsendt af Ace20 Se meddelelser
    Bare for at gå i små sko, men jeg håber fandme ikke Bo Rygaard har brugt præcis de ord.
    Præcis de samme typer der bruger Brøndby supports 90'er "i medgang og modgang" mantra.
    "Men ingen er som bekendt over FCK som klub. " - så kan du jo selv vælge, om du synes det er brøndby retorik eller ej. Det er ikke helt præcis de ord, but still....

    https://www.fck.dk/nyhed/reaktion-pa...aale-solbakken

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #292
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Ståle har selv ville have den sportslige magt han har fået af Ledelsen.
    En spøjs detalje fra interviewet (som der heller ikke blev fulgt op på) var, at Ståle nærmest får det til at lyde som om, at han modvilligt påtog sig manager-tjansen. F.eks. nævner han sit gode samarbejde med CV. Som jeg husker situationen fra dengang, havde jeg indtryk af, at samarbejdet var lidt tyndslidt. Ingen tvivl om, at Ståle og CV havde flere gode end dårlige år sammen, og jeg tror bestemt ikke, at det var Ståle der førte kniven overfor CV - men jeg tror til gengæld, at han var ganske godt tilfreds med udfaldet. Og det bringer mig tilbage til min pointe om, at vi ikke bliver meget klogere af dette interview. Vi får at vide, at ejerne ikke forstår sig på fodbold (ikke noget nyt), og at det til tider har været tungt for Ståle at skulle forklare sig, hvilket jeg godt kan sætte mig ind i, men det er jo en del af jobbet, og Ståle er blevet kompenseret flot. Vi bliver dog ikke meget klogere på, om Ståle reelt ønskede sig en bestyrelse, der var tættere på ham, eller om han bare gerne ville have nogle nikkedukker, der er villige til at smide alle spareskillingerne efter fodbold. Min påstand er, at Ståle langt hen ad vejen var ganske godt tilfreds med at køre tingene selv. Hvad var det, Ståle ønskede sig anderledes? Det spørgsmål blev aldrig stillet.

    Et andet spørgsmål, jeg manglede, var, hvad Ståle selv mener lå bag fyringen. Flere gange bliver hører vi om ting, der bliver sagt mellem linjerne. Der bliver snakket om løgne. Det lyder nærmest som om, at der ligger noget fordækt bag. Men Ståle taler jo selv udenom. Han henviser til Bo Rygaard ift. telefonopkaldet, hvor han bliver fyret. Han vil ikke gå i detaljer omkring sin kritik af Kvist. Vedr. påstandene om løgne var det mest konkrete eksempel, at Bo Rygaard havde tilladt sig at tale pænt om samarbejdet med Ståle til et pressemøde. Det er ærlig talt lidt latterligt.

  14. De følgende 11 brugere er enige:

  15. #293
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    564

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Hvorvidt fyringen var rigtig kommer i bund og grund ned til et tros spørgsmål, ingen kan vide om om han ville få det vendt,
    jeg tror det, mange tror det ikke, herunder bestyrelsen og det er helt fair, det er trods alt dem der betaler gildet eller handler på vegne af dem.

    Ståle står med ansvaret for den situation vi er havnet i også selvom han i interviewet redegør og gentager de årsager han mener ligger til grund for situationen mangler han i dette interview at tage dette ansvar på sig og den selvindsigt som han udviste i det længere interview inden fyringen, hvor han netop siger at han har begået fejl blandt andet i forbindelse med sammensætning af trup.

    Hvorvidt de formår at ansætte en ny sportslig ledelse der kan skaffe de samme eller bedre resultater kommer ligeledes ned til et tros spørgsmål.

    Interviewet giver i hvert fald det indtryk at vi skal have ansat en yderst kompetent sportsdirektør da stort set al strategisk tænkning i fodbolddelen er forsvundet med Ståle og Lange og at vi har fået ansat en træner der ikke virker specielt loyal overfor det strategiske arvegods han overtaget.

    I begge interviews er det der bekymrer Ståle mest er hvorvidt vi kan beholde vores Europæiske position hvis vi fraviger den formel der har skabt den. Om det er Ståles ego og værn om sit “livsværk” der er på spil eller om det er en reel bekymring for klubben fra en stor strateg der har rykket en klub til en position klubben økonomi og den liga den spiller ikke
    berettiger til vil eftertiden vise. Jeg deler Ståles bekymring og mener at det var her han i interviewet/interviewene fremstår stærkest. “Udskift gerne mig men be carefull what you wish for” som han siger i det forrige interview.

    Vi har en bestyrelse der siden fyringen har snakket DNA, justering og optimering og de har ansat en træner der i sin første reelle test uden at have trænet dem synderligt viser at han om ikke andet ikke føler sig loyal overfor det DNA og den strategi hele vores sportslige organisation er ansat i og opflasket med. Måske det viser sig at være sundt måske det viser sig at være det største selvmål i klubbens historie, en ting er i hvert fald helt sikkert og det er at en ny strategi
    for den sportslige retning ikke fødes i bestyrelseslokalet og at bestyrelsen mangler indsigt, engagement og klasse. Så medmindre at man tror at Jess besidder ikke bare de fodboldfaglige kompetencer til at hive os ud af det øjebliklige morads men også de ledelsesmæssige og strategiske evner til at udstikke retningen der gerne skulle sikre samme hit-rate nationalt og internationalt som vi alle håber og som er grundlaget for vores økonomiske position og budget, skal man i hvert fald ramme rigtigt på sportsdirektørposten.

    Lad mig lige sige det sådan, at selvom der var tale om et partsindlæg håber jeg at bestyrelsen er bedre til at tiltrække og ansætte end de var til fyre for selv uden Ståles partsindlæg har det været tåkrummende at følge kommunikationen i kølvandet derpå.
    Sidst redigeret af bad boy : 23.11.20 kl. 10:45
    Waldorf: Why do we always come here
    Statler: I guess we'll never know
    Waldorf: It's like a kind of torture
    both: To have to watch the show

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #294
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    "Men ingen er som bekendt over FCK som klub. " - så kan du jo selv vælge, om du synes det er brøndby retorik eller ej. Det er ikke helt præcis de ord, but still....

    https://www.fck.dk/nyhed/reaktion-pa...aale-solbakken
    Da samme sang med alt det der "Success is temporary - loyalty is forever" (eller hvad folk skriver hver gang nogen brokker sig)! Hele dette interview og alt det her bavl er spild af tid.

    Manden gjorde det godt for FCK - han er her ikke længere. Kom nu videre!

    @Mgt - ikke som sådan ment til dig - brugte bare dit eksempel :-)
    Sidst redigeret af thomasroy : 23.11.20 kl. 10:27

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #295
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    376

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Det at vi ender på en 2 plads fortæller vel mere om styrken for de resterende hold i Suppen. Må jeg minde dig om at AGF var ved at indhente os selvom de var 9 point efter. Skader er en del af fodbolden og det er helt rigtigt at hvis man tager 3-4 nøgle spillere ud af, hvilket som helst hold så vil det kunne ses på banen.

    Men som jeg tidligere har skrevet i andre indlæg så knækker filmen for mig i henhold til vores totale lave spillemæssige bundniveau vi har har set over mere end 12 måneder. Der var også tendenser til det før N'doye og Wind blev skadet, det blev bare forværret da de var væk.

    Ståle har selv ville have den sportslige magt han har fået af Ledelsen. Det er Bo Rygaard også inde på. Og Ståle har også fået Økonomi til at rette op på det, men har virkelig ramt skidt på transfer markedet efter min mening. Jeg har fuldt forståelse for Bestyrelsens tilgang og en fyring kan i min bog sagtens forsvares.

    Opgøret i den sportslige organisation skulle efter min mening være sket for år tilbage, men her tror jeg Ståle har været stopklodsen. Manden ser jo sig selv som FCK almægtige, men som Bo Rygaard siger, INGEN over klubben og som jeg er 100 % enig i.
    Det der med at vi spillede dårligt inden Wind og Ndoye blev skadet, hvor vi havde en historisk god sæsonstart og var en knoldet straffesparksplet fra at ryge i CL, er altså ikke til at tage seriøst.

    Det samme kan siges om den der med, at vi også var dårlige i sæsonen forinden, hvor det kun var Robert Skov og Ndoye der reddede sæsonen. Nu ved jeg ikke, om du er af den holdning, så det er ikke nødvendigvis rettet mod dig, men jeg har set mange udtrykke denne mening efterhånden.

    Hvad med Peter Ankersens 8 assists
    Boilesens 6 assists
    Fischers 11 assists og 9 mål
    Winds gennembrud med 6 assists og 6 mål
    Hvad med Bjelland og Vavros gode samarbejde i den sæson?
    Hvad med Falks gennembrud på cm og samarbejdet med Zeca, som også havde en ekstremt stærk sæson?

    Måske har spillet til tider været lidt kedeligt at se på, det kan jeg godt erklære mig enig i, men som jeg ser det, så har det været et bevidst valg at ofre det smukke spil en smule til fordel for en kynisme, som har været grundlæggende for vores gennembrud europæisk og de oplevelser og præstationer i EL og CL, ville jeg ikke bytte væk for en storsejr i Lyngby eller lignende.

    Se bare hvor elendige FCM er i Europa, til trods for at de har den bedste trup og start 11er, de nogensinde har haft og som de har kunnet holde på i meget lang tid. De spiller måske til tider sprudlende i Danmark, men deres spil er hamrende naivt i Europa, hvor de i den grad bliver udstillet.

    Derudover har vi i kraft af vores gode præstationer altid haft svært ved at holde på de største profiler og vi kan da ikke være uenige om at vi fx spillede meget god fodbold, når vi endelig fik lov til at holde på de største profiler som i 16/17 sæsonen. Hvis Ståle er så elendig en træner, hvordan har hans bedste hold så kunnet præstere så god fodbold, når de endelig stod i en stærk forfatning? Og det var altså god fodbold både i ligaen og i Europa.

    Jeg tror vi kommer til at se en nedgang i Herning efter denne sæson, hvor mange spillere vil videre, fordi der ikke er mere at hente for dem i FCM. Derfor er det her i mine øjne nærmere et øjebliksbillede end det er en generel tendens, og jeg tror godt på at Ståle kunne have rettet op på det, især i en sæson uden europæisk bold.

    Jeg prøver ikke at forsvare alle hans beslutninger, han er selvfølgelig ikke fejlfri og rent transfermæssigt har der også været smuttere, men det virker i mine øjne ekstremt forhastet at ofre ham ovenpå dårlige præstationer i én sæson (som jo er den officelle begrundelse der er givet), når man har in mente, hvor speciel sæsonen har været (skader, Corona, FCM der ikke solgte én eneste profil, mens vi kun spillede med 2 fra den foregående sæsons start 11er osv. )

  20. De følgende 10 brugere er enige:

  21. #296
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    564

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Et andet spørgsmål, jeg manglede, var, hvad Ståle selv mener lå bag fyringen. Flere gange bliver hører vi om ting, der bliver sagt mellem linjerne. Der bliver snakket om løgne. Det lyder nærmest som om, at der ligger noget fordækt bag. Men Ståle taler jo selv udenom. Han henviser til Bo Rygaard ift. telefonopkaldet, hvor han bliver fyret. Han vil ikke gå i detaljer omkring sin kritik af Kvist. Vedr. påstandene om løgne var det mest konkrete eksempel, at Bo Rygaard havde tilladt sig at tale pænt om samarbejdet med Ståle til et pressemøde. Det er ærlig talt lidt latterligt.
    Jeg synes også at det interview rejser flere spørgsmål end svar. Det kan i hvert fald undre at Ståle ønsker et langt uredigeret “Ståle taler ud” og “sandheden skal frem” interview og så vælger at tilbageholde den del af hans sandhed som tydeligt påvirker ham mest. Ingen kan være i tvivl om at han mener sig yderst skidt behandlet men de fleste må sidde tilbage med et uklart billede af hvorfor.
    Waldorf: Why do we always come here
    Statler: I guess we'll never know
    Waldorf: It's like a kind of torture
    both: To have to watch the show

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #297
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Noget andet de to interviewere ikke formåede at følge til dørs, var snakken om strategien fra 2014, hvor FCK skal til at sælge spillere. Man må forstå, at det var Ståle og Johan Lange, der formulerede strategien, men vi fandt aldrig ud af, hvem der foranledigede dette arbejde (var det bestyrelsen eller Ståles eget påfund), og pointen med at bringe det frem var heller ikke tydelig.

  24. #298
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    376

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Du har en noget søgt udlægning af Rygaard og Kvists udtalelser omkring truppens kvaliteter.
    Prøv at se Rygaards interview med viasat efter præsentationen af Thorup. Der udtaler han at de anser truppen som værende en fremragende trup, som ikke har fået forløst dens store potentiale endnu og her lægges der vægt på at Jess Thorups menneskelige egenskaber skal være med til at skabe et kollektivt sammenhold og integrere de udenlandske spillere bedre.

    Hvordan kan det være søgt af mig at skrive lige præcis hvad Bo Rygaard har udtalt, når du i samme ombæring begiver dig ud i at tolke mellem linjerne og spekulere i om det siges for at beskytte spillere?

    De udtalelser som du mener er en kritik af hans indkøb kan ligeså vel tolkes som en kritik af hans mandskabspleje, fordi de mener, at han med så god en trup burde kunne præstere bedre, men fordi han ikke har haft de rette menneskelige egenskaber er det ikke lykkedes.

  25. De følgende 4 brugere er enige:

  26. #299
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    De fleste er bekendt med Solbakkens nærmest kriminelle mangel på selvindsigt og derfor blev det interview, præcis så cringe, som jeg havde frygtet.
    Det er ærgerligt, at Ståle ikke kunne gå fra borde med oprejst pande, men selve fyringen er hverken urimelig eller uberettiget.
    Skal man være lidt grov - så har Solbakken netop vundet the double i ansvarsforflygtigelse - det kommer næppe til at overgå den rekorddyre trup vi står tilbage med.
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)


  27. #300
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af kongkurs Se meddelelser
    Prøv at se Rygaards interview med viasat efter præsentationen af Thorup. Der udtaler han at de anser truppen som værende en fremragende trup, som ikke har fået forløst dens store potentiale endnu og her lægges der vægt på at Jess Thorups menneskelige egenskaber skal være med til at skabe et kollektivt sammenhold og integrere de udenlandske spillere bedre.

    Hvordan kan det være søgt af mig at skrive lige præcis hvad Bo Rygaard har udtalt, når du i samme ombæring begiver dig ud i at tolke mellem linjerne og spekulere i om det siges for at beskytte spillere?

    De udtalelser som du mener er en kritik af hans indkøb kan ligeså vel tolkes som en kritik af hans mandskabspleje, fordi de mener, at han med så god en trup burde kunne præstere bedre, men fordi han ikke har haft de rette menneskelige egenskaber er det ikke lykkedes.
    Det er også en kritik af hans mandskabspleje, og sådan synes jeg også den skal tolkes. Og jeg benægter ikke, at Rygaard og Kvist taler positivt om truppens kvaliteter, men det gøres altid - i hvert fald i de efter hånden mange interviews jeg har læst og set - ud fra en økonomisk ramme, hvor det udpensles hvor mange penge Ståle har fået at lege med.

    Derudover, så forholder du dig ikke til den helt normale ledelsesmæssige procedure, at man ikke offentligt smider ansatte under bussen, med mindre man har en dagsorden, hvor man vil af med dem. Skulle Rygaard og Kvist da åbenlyst gå ud og sige, at Ståle har købt den ene håbløse spiller efter den anden til latterlige overpriser? (overdrivelse fremme forståelsen, forhåbentligvis?) Det ville jo være dumt og i den grad underminere Thorups muligheder som træner. Det er jo ikke et forsøg på at fortolke eller læse mellem linjerne, blot en simpel konstatering.

    Derudover er jeg efterhånden 110% sikker på, at havde Ståle haft en sportsdirektør, så var han ikke blevet fyret. For det er i langt højere grad Ståles evner som overordnet sportslig ansvarlig der er blevet fyret, og ikke så meget Ståles evner som træner. Derfor tror jeg også, at spillere som Stage, Biel, Oviedo, Bartolc osv. ret hurtigt vil blive vejet og fundet for lette i de kommende vinduer. De er jo ikke enkelte fejlskud - som du beskriver dem i et andet indlæg - men mange og voldsomt dyre indkøb uden niveauet til FCK.

  28. De følgende 6 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståle Solbakken HYLDEST!!
    By JTJ in forum De korte linier
    Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 23:49
  2. Tillykke med de 40 år Ståle Solbakken
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 27.02.08, 12:56
  3. Ståle Solbakken bringer ny ledelsesstil til FC København
    By Hougaard in forum De korte linier
    Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 04.01.06, 08:04
  4. Ståle Solbakken
    By Norsk Fck Fan in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07.10.05, 22:01
  5. Ståle Solbakken til FCK?
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 05.09.03, 11:50

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •