Side 23 af 31 FørsteFørste ... 1320212223242526 ... SidsteSidste
Viser resultater 331 til 345 af 459

Emner: Ståle Solbakken fratræder i FC København

  1. #331
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    80

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Bestyrelsen har lavet den mest uelegante løsning på Ståles fyring, men det ændrer ikke på at fyringen i sig selv var berettigede

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #332
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    711

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Sian Se meddelelser
    Bestyrelsen har lavet den mest uelegante løsning på Ståles fyring, men det ændrer ikke på at fyringen i sig selv var berettigede
    Om beslutningen om at fyre Ståle var den rigtige, mener jeg godt kan diskuteres, når vores klub lige nu nærmest ligger i ruiner. Jeg mener at man godt kunne have tilbudt ham trænerrollen, men uden det overordnede sportslige ansvar for FCK. Hvis Ståle så ikke ville affinde sig med dette, ja så var der naturligvis ingen vej uden om en fyring. For beslutningen om at overlade et så tungt ansvar til en enkelt person, var klubbens største fejltagelse, som vi nu ser de sørgelige konsekvenser af.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #333
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Jeg havde skubbet Ståle den anden retning. Man kan jo sagtens argumentere for at resultaterne det seneste år ikke har været, som de burde. Ligesom der har været mange fejlskud hvad angår transfers. Så en operativ rolle som træner eller sportsdirektør, hvor man har ansvar for de ting, er måske et punkt, hvor det var tid til at kigge i en anden retning.

    Men i forhold til de strategiske linier, så ville Ståle stadig være uovertruffen for os. At tegne de overordnede strategiske linier, der har Ståle været den, som har afmærket den strategi, der har gjort os til en europæisk klub med 13 gruppespil på 15 år, trods vores økonomi i forhold til mange europæiske hold. Det er ham, som i stort omfang (sammen med bl.a. Johan Lange) har stået for vores transition som købende klub (som vi var i 06/07, og ikke havde SÅ mange store transferindtægter på egenudviklede talenter), til en sælgende klub, hvor vi både er begyndt at producere talenter, og kan tillokke talentfulde unge spillere tidligt i deres seniorkarriere via gode karriereplaner, så vi kan fungere som trædesten til de store ligaer.

    I og med han ifølge søndagens interview også var begyndt at tegne de overordnede linier i foråret for at optimere outputtet fra talentafdelingen, således at transitionen fra talent til førsteholdet blev nemmere, og også har forsøgt at få forbedret træningsfaciliteterne for både talent og elite, er det tydeligt, at han havde fokus på de overordnede strategiske opgaver for hele klubben, og ikke kun for førsteholdet. Noget, som ville være et rigtig godt fundament for en ny sportsdirektør at arbejde operativt ud fra.

    Men nu er Ståle desværre historie i klubben, hvilket betyder at vi ville gøre klogt i at finde en, som ville kunne det samme ift. det strategiske, og som har den nødvendige pondus til at få bestyrelsen med til at investere på samme måde som Ståle har formået. Coronakrisen, den manglende kvalifikation til Europa League og den nuværende sportslige krise kan sagtens få Korsgaard og Skjærbæk til at være mindre tilbøjelige til at investere, hvis ikke de fatter hvad behovet er, og at pay-off først kommer senere.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  6. De følgende 10 brugere er enige:

  7. #334
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    208

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Ståles fortid i betragtning udenfor FCK som cheftræner viser samme mønster ved denne fyring og at han ikke mener at ligaen er struktureret korrekt og kom på kant med flere centrale personer er jo desværre ikke en nyhed i sig selv.

    Ved hurtig søgning på Ståle Solbakkens seneste tid i Wolverhampton alene findes flere artikler om at præcis samme mønster og det ser udadtil fint ud med Ståles meget passionerede måde at agere på, men det virker også til at det kun virker for en "kortere" periode endtil bæret flyder over.

    Værd at nævne er ihvertfald disse 2 artikler fra glemmebogen:

    https://www.birminghammail.co.uk/spo...s-board-347754

    https://www.hitc.com/en-gb/2016/11/0...wolves-predec/

    Imo viser søndagens interview at Ståle er dybt berørt af fyringen men havde man givet ham til jul eller sæsonen ud kunne man være havnet i en dybere krise og alt er nyt med Jess som træner, så rigets tilstand er et stort spørgsmålstegn, men det virker også som om folk beskriver kampene under Jess som en katastrofe, men Jess overtager holdet fra Ståle med præcis samme problemer som da Ståle startede sæsonen og så hurtigt kan Jess umuligt nå at lave mirakler på et hold der ikke er i harmoni.

  8. De følgende 7 brugere er enige:

  9. #335
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Fine betragtninger fra begge.

    https://www.eurosport.dk/all-sports/...47/video.shtml
    Holmstrøm rammer da en tyk pæl igennem Ståles (min omskrivning) "jeg var eneste mand på broen uden hjælp".
    NCH tilbød Ståle board of advisory m.m. som Ståle afviste og NCH siger uden store omsvøb at Ståle til tider var ganske uimodtagelig for andres input.

    Holmstrøm havde igennem årene mange meget faglige diskussioner med Ståle så hvis Ståle følte sig alene kan det ikke have været i perioden indtil for halvandet år siden hvor NCH fratrådte.
    ..og så gav bestyrelsen ifølge NCH Ståle alt det han pegede på (spillere & ansatte).

    Personligt mener jeg som flere andre skribenter her at FCK som klub og virksomhed har forsømt at følge med tiden og udvikle sig løbende.
    Ståle har helt klart en stor del af dette ansvar men organisatorisk skulle man for længe siden have ændret setup´et samt været meget mere lydhøre overfor hvad der rørte sig (big data, træningsmetoder osv.)

    Så på sin vis synes ja da Ståle har en pointe i at ledelsen mangler hjerne og hjerte (nu men ikke under Holmstrøm).

    Til gengæld befriende at høre fra en storinvestor at han sagtens kan se problemet og at der kommer til at ske ændringer.
    "Vi må erkende at FCK er bagud lige nu. På mange fronter. FCM har, trods et langt mindre budget end os igennem mange år, gjort sig til Danmarks mest veldrevne klub. Mens vi gik i stå,
    Processen er i gang, og vi har gjort os mange tanker om det, som vil blive stadig klarere for alle i løbet af de kommende måneder"

    Her synes jeg ikke vi skal være så ømskindede at whine over Seier ikke holder kritikken internt. For en gangs skyld får vi noget "insider" information som måske også kan berolige masserne....lidt..



  10. #336
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    I og med han ifølge søndagens interview også var begyndt at tegne de overordnede linier i foråret for at optimere outputtet fra talentafdelingen, således at transitionen fra talent til førsteholdet blev nemmere, og også har forsøgt at få forbedret træningsfaciliteterne for både talent og elite, er det tydeligt, at han havde fokus på de overordnede strategiske opgaver for hele klubben, og ikke kun for førsteholdet. Noget, som ville være et rigtig godt fundament for en ny sportsdirektør at arbejde operativt ud fra.
    Blev den ikke dementeret af Sune i den podcast der var fra i søndags?
    Lød ikke som noget der var blevet arbejdet på i år, ud fra det der blev fortalt omkring strategien.

  11. #337
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Ezen Se meddelelser
    https://www.eurosport.dk/all-sports/...47/video.shtml
    Holmstrøm rammer da en tyk pæl igennem Ståles (min omskrivning) "jeg var eneste mand på broen uden hjælp".
    For en mand der flere gange opfordrer til at lægge diskussionen død, ender NCH med at sige ganske meget. Han bekræfter det billede, mange af os har, af Ståle som egenrådig, og alle snakke om, at man burde have forsøgt at finde en anden rolle til Ståle, må kunne lægges i graven nu. Ståle ville aldrig været gået med til det.

  12. De følgende 14 brugere er enige:

  13. #338
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    80

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af FCTorben Se meddelelser
    Om beslutningen om at fyre Ståle var den rigtige, mener jeg godt kan diskuteres, når vores klub lige nu nærmest ligger i ruiner. Jeg mener at man godt kunne have tilbudt ham trænerrollen, men uden det overordnede sportslige ansvar for FCK. Hvis Ståle så ikke ville affinde sig med dette, ja så var der naturligvis ingen vej uden om en fyring. For beslutningen om at overlade et så tungt ansvar til en enkelt person, var klubbens største fejltagelse, som vi nu ser de sørgelige konsekvenser af.
    Bid mærke i, at jeg ikke direkte skriver om fyringen var en god ide eller ej (om end jeg klart hælder til den holdning at det burde det), men om hvorvidt fyringen giver isoleret mening, om hvorvidt at der er gode nok sportslige grunde.

    Hvis det viser sig at man om et par år, når det hele er kommet en smule på afstand, at ting ikke er gået i den rigtige retning, vil mit modargument nok være at så er problemerne sku så meget dybere end hvad en kombinerede sportsdirektør/træner vil kunne redde.

  14. #339
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    432

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Er der noget hold i den med at Ståle var en arrogant person, også ude på 10'eren overfor personalet ?
    Og at han faktisk godt kunne tale dansk, men bare valgte ikke at gøre det ?

    Har hørt fra en fra den fysiske staff, at Ståle ikke sagde hej til folk på gangene eller i træningsrummet, men når de sad til møde så var han cool og flink.

  15. #340
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Smackdaddy Se meddelelser
    Og at han faktisk godt kunne tale dansk, men bare valgte ikke at gøre det ?
    Ståle kan godt tale dansk, men han synes at det lyder forfærdeligt når han gør det og kombineret med risikoen for sproglige misforståelse, så taler han bare norsk.
    Har set/læst et par interview hvor han siger at han f.eks. taler dansk til børnenes danske venner, men at han helst undgår det.

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #341
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Smackdaddy Se meddelelser
    Er der noget hold i den med at Ståle var en arrogant person, også ude på 10'eren overfor personalet ?
    Og at han faktisk godt kunne tale dansk, men bare valgte ikke at gøre det ?

    Har hørt fra en fra den fysiske staff, at Ståle ikke sagde hej til folk på gangene eller i træningsrummet, men når de sad til møde så var han cool og flink.
    Jeg har ikke insiderviden overhovedet, men kan da give nogle overvejelser med på vejen.

    Ståle kan godt tale dansk, men tidligere udtalt at han ikke giver interviews på dansk, da han føler sig misforstået og at hans ord bliver fordrejet/fejfortolket. Derudover så er norsk altså et skandinavisk sprog og i et internationalt miljø, hvor man desuden har arbejdet tæt og længe sammen, så kan det måske godt forventes at man kan forstå det. Jeg har aldrig været i Norge i længere tid end Oslobåden lægger til kaj, har ikke nogle norske venner eller øvrig omgang med nordmænd, men hvis man indstiller sig på at ville forstå norsk, så kommer man altså rigtig langt. Så ja, jeg kan sagtens forestille mig at Ståle til dagligt bare har talt norsk og så mske byttet de mest forskellige ord ud med det danske ord.

    Hvad angår ikke at sige hej på gangen og i træningslokalet, så tror jeg, at Ståle ALTID tænker på et eller andet fodboldrelateret på et relativt "højt administrativt/taktisk" niveau. Og derfor fik han måske ikke altid tid til at lave de ellers hyggelige og korrekte hilsener, jf. tråden for kontoransatte her på SL.

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #342
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Jeg har ikke insiderviden overhovedet, men kan da give nogle overvejelser med på vejen.

    Ståle kan godt tale dansk, men tidligere udtalt at han ikke giver interviews på dansk, da han føler sig misforstået og at hans ord bliver fordrejet/fejfortolket. Derudover så er norsk altså et skandinavisk sprog og i et internationalt miljø, hvor man desuden har arbejdet tæt og længe sammen, så kan det måske godt forventes at man kan forstå det. Jeg har aldrig været i Norge i længere tid end Oslobåden lægger til kaj, har ikke nogle norske venner eller øvrig omgang med nordmænd, men hvis man indstiller sig på at ville forstå norsk, så kommer man altså rigtig langt. Så ja, jeg kan sagtens forestille mig at Ståle til dagligt bare har talt norsk og så mske byttet de mest forskellige ord ud med det danske ord.

    Hvad angår ikke at sige hej på gangen og i træningslokalet, så tror jeg, at Ståle ALTID tænker på et eller andet fodboldrelateret på et relativt "højt administrativt/taktisk" niveau. Og derfor fik han måske ikke altid tid til at lave de ellers hyggelige og korrekte hilsener, jf. tråden for kontoransatte her på SL.
    Lige så vel som der er forskel på rigsdansk og dansk med tyk, fed sønderjydsk dialekt, så er der også forskel på norsk.. Og lad os bare blive enige om at Ståle ikke taler rigsnorsk.. Han er unægteligt den nordmand jeg nogensinde har hørt, der er sværest at forstå.. Jeg tror såmænd vi er rigtig mange som gør os umådeligt umage med at forstå ham, men bare stadig har svært ved det.. For faktum er, at han aldrig har gjort en minimal indsats for at gøre sig forståelig.. Og det er altså møg-arrogant..

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #343
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    ...rigsnorsk..
    Rigsnorsk? Jeg er født og opvokset i KØBENHAVN og har aldrig haft problemer med at forstå Ståle.
    Sidst redigeret af Døren : 27.11.20 kl. 21:30 Årsag: Aldrig ffs

  22. De følgende 7 brugere er enige:

  23. #344
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Rigsnorsk? Jeg er født og opvokset i KØBENHAVN og har aldrig haft problemer med at forstå Ståle.
    Ja ok, jeg aner ikke om der er noget der hedder rigsnorsk :-) Men almindelig norsk taler han fandeme ikke.. Jeg kender mange nordmænd, og de er gud hjælpe mig ikke svære at forstå.. Men det synes jeg i den grad Ståle er (i øvrigt en ligegyldig og afsporet diskussion vi er ude i her :-) )

  24. De følgende 3 brugere er enige:

  25. #345
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Nej, manden taler ikke almindeligt norsk. Jeg havde en snak for nogle måneder siden med den norske fodboldforsker Geir Jordet omkring noget forberedelse til et muligt ph.d. projekt. Han nævnte bl.a. i en sidebemærkning, at i Norge mener folk, at han taler et meget fordansket norsk. Og hvis nogen i Danmark mener, at Ståles norske er den sværeste norske dialekt at forstå, foreslog han, at de som mener det, bør tage en tur til Bergen først..

    Men min egen erfaring ift. arrogance eller lign., så er jeg rendt ind i ham på 10'eren og Parken et par gange. Har aldrig oplevet andet end at han har hilst pænt, bortset fra allerførste gang, hvor han i buffeten ikke sagde hej, men bare direkte anbefalede at jeg gik efter drømmekagen som dessert, for den var "virkelig virkelig nice".. Men kan godt forestille mig at han bruger rigtig meget tid på at tænke fodbold generelt, og at han er typen, som kan være fordybet i sådanne tanker, så man ikke får sagt hej først, osv., men det forbinder jeg ikke nødvendigvis med arrogance.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  26. De følgende 8 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Ståle Solbakken HYLDEST!!
    By JTJ in forum De korte linier
    Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 23:49
  2. Tillykke med de 40 år Ståle Solbakken
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 27.02.08, 12:56
  3. Ståle Solbakken bringer ny ledelsesstil til FC København
    By Hougaard in forum De korte linier
    Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 04.01.06, 08:04
  4. Ståle Solbakken
    By Norsk Fck Fan in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07.10.05, 22:01
  5. Ståle Solbakken til FCK?
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 05.09.03, 11:50

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •