Side 8 af 31 FørsteFørste ... 56789101118 ... SidsteSidste
Viser resultater 106 til 120 af 459

Emner: Ståle Solbakken fratræder i FC København

  1. #106
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Som jeg skriver, så er det mit eget indtryk, at han har været en væsentlig spiller i denne beslutning.
    Okay, men hvor får du det indtryk fra? Eller er det bare, fordi døden skal have en årsag?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #107
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Sian Se meddelelser
    Som jeg har skrevet tidligere, er jeg af den opfattelse af det mere var på grund af at Skov brændte ligaen af, og at dette mere skjulte problemerne end være et bevis på at de ikke fandtes
    Skov plus at Doye mod al forventning viste sig at være en kongetransfer, der reddede os SÅ mange gange.

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #108
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af MBS Se meddelelser
    Helt enig i den bekymring.. Det bliver en nervepirrende tid. Får bestyrelsen skruet det rigtige setup sammen og “bevaret klubbens DNA” på samme tid? Eller går der AGF/bif i den?

    Det sidste tror jeg trods alt ikke, men spørgsmålet er så, hvor lang tid der går, før den rette organisation er på plads, og hvad der sker med resultaterne imens..

    Avs. Det er en smule nervepirrende..
    Men er alt snakken om DNA osv., ikke en typisk BIF-vending?

  6. Den følgende bruger er enig i dette:
    Krc

  7. #109
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Sian Se meddelelser
    Som jeg har skrevet tidligere, er jeg af den opfattelse af det mere var på grund af at Skov brændte ligaen af, og at dette mere skjulte problemerne end være et bevis på at de ikke fandtes
    Enig.

    N'doye og i særdeleshed Skov var jo helt fantastiske. Hvis man så på selve "spillet" i guld sæsonen, så var det jo hellere ikke fordi jeg var ved at falde i svimer over det. Det jeg faldt i svimer over var Skovs utrolige evner til at tage ansvar og styring i kampene og hamre den ind fra 25-30 meter.

  8. De følgende 10 brugere er enige:

  9. #110
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    Men er alt snakken om DNA osv., ikke en typisk BIF-vending?
    Det ved jeg ikke. Personligt kan jeg godt leve med den. Det jeg efterspørger er en ledelse der kan sætte ord på det. Hvad dækker det over, og hvad betyder det at ville optimere og justere DNA`et?

    Det er det jeg savner flere ord på i en tid som denne. Har det fint med, at man i normale tider taler om et DNA. Man behøver ikke udfolde alt altid. Men lige præcis nu, hvor man tager afsked med det ansigt, som har tegnet holdet i sÅ mange år - så mener jeg det er absolut nødvendigt, at man kan sætte ord på den retning man vil. Ellers kan det både blive svært at træffe de rigtige beslutninger, og det kan blive svært at få følgeskab.
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  10. #111
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Enig.

    N'doye og i særdeleshed Skov var jo helt fantastiske. Hvis man så på selve "spillet" i guld sæsonen, så var det jo hellere ikke fordi jeg var ved at falde i svimer over det. Det jeg faldt i svimer over var Skovs utrolige evner til at tage ansvar og styring i kampene og hamre den ind fra 25-30 meter.
    + god defensiv

  11. #112
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    80

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af MBS Se meddelelser
    Kvist er ALT for vag i forhold til at adressere, hvad der kigges efter i en ny cheftræner. Kan forstå argumenterne for, hvorfor de ikke har en ny klar allerede nu. Men floskler om klubbens DNA og lign., er alt for vagt. Han bør kunne sætte lidt flere ord på, hvad den DNA så dækker over, og de ambitioner han gør sig på vedkommendes vegne. Tror Kvist er vellidt på 10`eren. Men er ikke sikker på, at han er den kommende Frank Arnesen....
    Man kan klandre Kvist for meget, men jeg tror, at man undervurderer ham, hvis man tror, at han er i tvivl om de kompetencer og egenskaber, man ønsker at en ny cheftræner besidder. Og jeg tror heller ikke, at det er tilfældigt, at han udtaler sig så overordnet.

    Det er kedeligt, javel, men behovet for at offentliggøre søgekriterier og karakteristika for den ideelle profil er vel begrænset? I bedste fald kan det medvirke til at afskære potentielle kandidater; i værste fald risikerer man - fx - at stå med et forklaringsproblem a la dengang, at man proklamerede, at man ville ansætte "Danmarks bedste træner", men endte med Christian Andersen.

    Den noget iscenesatte afskedigelse af Ståle kunne således også have haft til formål at generere opmærksomhed fra træneremner, som klubben enten ikke selv har identificeret, eller som måske ofte ville befinde sig i en kategori over de, klubben forbindes med?

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #113
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    Men er alt snakken om DNA osv., ikke en typisk BIF-vending?
    Nej der her er en typisk BIF-vending - "Hjalte og William har trods alt stået på S12 siden de kunne gå, så de brænder for klebben..."

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #114
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af there is only one fc Se meddelelser
    Undskyld, men hvornår har vi spillet champagne bold samtidigt med at vi har fået gode resultater i Europa? Det tætteste på er vel 10/11 sæsonen hvor man havde en storspillende Jesper Grønkjær på holdet.
    Og ja, jeg vil også gerne vide hvilken klubber på vores størrelse som skaber gode resultater samt spiller fodbold som ikke er migræne fremkaldende?
    Hvorfor skal det absolut være klubber på vores størrelse? Alt er vel relativt. Jeg synes fx klubber som Atalanta, Ajax og Young Boys spiller fed fodbold og Rennes har også gang i noget ret interessant. Det er vel alle klubber, særligt de to første, der har præsteret over budget de sidste par år i Europa.

    Men jeg har ikke sagt, at vi skal spille champagnefodbold hele tiden. I vælger helt bevidst at plukke enkelte afsnit ud og ikke forholde jer til resten. Jeg skriver netop, at det handler om balancen. Den synes jeg vi har manglet i et par år nu og det er en retning, jeg ikke tror på i fremtiden. Fint med beton defensiv mod United, men vi skal simpelthen kunne noget andet, når vi møder dårligere hold, og derfor håber jeg, som skrevet, at vi henter en træner der kan organisere os defensivt men som samtidig har flere offensive værktøjer end Ståle.

  16. De følgende 10 brugere er enige:

  17. #115
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Hvorfor skal det absolut være klubber på vores størrelse? Alt er vel relativt. Jeg synes fx klubber som Atalanta, Ajax og Young Boys spiller fed fodbold og Rennes har også gang i noget ret interessant. Det er vel alle klubber, særligt de to første, der har præsteret over budget de sidste par år i Europa.

    Men jeg har ikke sagt, at vi skal spille champagnefodbold hele tiden. I vælger helt bevidst at plukke enkelte afsnit ud og ikke forholde jer til resten. Jeg skriver netop, at det handler om balancen. Den synes jeg vi har manglet i et par år nu og det er en retning, jeg ikke tror på i fremtiden. Fint med beton defensiv mod United, men vi skal simpelthen kunne noget andet, når vi møder dårligere hold, og derfor håber jeg, som skrevet, at vi henter en træner der kan organisere os defensivt men som samtidig har flere offensive værktøjer end Ståle.
    Hehe det der med at plukke afsnit ud er folk eksperter i her på skakten :)

    Men du har helt ret. I henhold til at finde nøglen i Suppen til at kunne/turde noget mere. Personligt har jeg hellere ikke noget i mod "Beton" bold når vi møder en Top 10 klub i Europa. Men hvor tit møde vi så kvalificeret modstand?. Vi skal altså med vores økonomiske muskler kunne vise langt mere initiativ og spil frem ad banen mod F.eks. midter/bundhold i Suppen. Og det er ikke kun baseret på starten af denne sæson. Jeg syntes generelt over mange år efterhånden vi har set svage ud mod hold vi "Burde" tryne. Simpelt fortalt så er der simpelthen for langt mellem snapsne. i henhold til at vi moser modstanderne i ny og næ.

  18. De følgende 7 brugere er enige:

  19. #116
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Hvor har du fra, at Kvist har ført kniven? Det er ikke et retorisk spørgsmål. Det kan være, jeg har misset det.
    Kvist udtaler:

    men vi skal være ... de mest ærgerrige i forhold til at udvikle os
    I forhold til brug af data og udvikling spillestil har ståle ikke opfyldt denne sætning de sidste 3 år. Der har FCM været bedre end os og resultaterne er desværre derefter. Jeg tror egentlig ståle har købt ind efter at ændre spillestil, men han kan (turde måske ) ikke.

  20. #117
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    711

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Dagen i dag er selvfølgelig en vemodig dag. Ståle har haft en uvuderlig indflydelse på vores succes igennem rigtig mange år. Men bestyrelsen har vel nøje drøftet hvad der skal til, for at fremtidssikre vores fortsatte succes i en tid, hvor FCM bare stormer frem. Sportsdirektørrollen og trænerrollen i en og samme funktion virker til at være en for skrøbelig konstruktion i bestræbelserne på at følge med tiden. Jeg ved selvfølgelig ikke om bestyrelsen drøftede denne skrøbelighed, inden man besluttede at fyre Ståle. Men hvor alt kommer til alt virker fyringen logisk. Der ses ingen tegn på, at den nuværende struktur med Ståle i spidsen kan bryde FCM’s dominans. Konsekvenserne heraf kan blive enorme, for ingen CL- deltagelse kan blive en trussel mod selve fundamentet for FCK. Tiden er derfor inde til rigtigt at tænke sig om. Det må vi have tillid til at bestyrelsen magter. Det handler ikke om bare at finde en ny træner, men at finde det sportslige set-up, som kan bringe os tilbage på tronen igen. Glem al snak om FCK DNA og om bare at videreføre Ståle’s ideer med justeringer. Hele “posen bør rystes”, for at få et effektiv sportsligt og fremtidssikret set-up på plads. Først derefter kan man finde den rette trænerprofil, og træner. Det skal selvfølgelig ske meget hurtigt. Processen med at fremtidssikre er allerede flere år forsinket.

    Mvh Torben
    Sidst redigeret af FCTorben : 10.10.20 kl. 17:22

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #118
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Det første spillerinterview?

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...et-overrasket/

    FC København forsøger nu at få ny energi ind på trænerposten, der i første omgang er blevet overtaget midlertidig af klubbens U19-cheftræner Hjalte Bo Nørregaard, så mærkede Peter Ankersen kun, at nordmanden havde opbakning blandt spillerne til det sidste.

    - Ja, det synes jeg. Jeg har ikke fået indikationer på andet. Under de snakke jeg havde med Ståle, gav han heller ikke udtryk for noget. Jeg tror, at det kommer lige så meget bag på ham, som det gør på mig, siger han.

  23. #119
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København


  24. #120
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af MBS Se meddelelser
    Det er simpelthen så sandt som det er sagt. Så det kræver en gentagelse.

    Supplerende:

    Sobert pressemøde, hvor der bliver sagt mange gode ting både omkring Ståle, omkring timingen, og hvor strukturen i organisationen også bliver adresseret (og det er nok det mest væsentligste) osv.

    2 Malurter i bægeret:

    1) Bo slipper for let uden om hans eget og resten af organisationens ansvar. Synes det ville klæde ham at adressere, at Ståle ikke har været alene om det, men at han selv, bestyrelsen osv., også har en del af ansvaret for det som er gået galt. Det ville også øge min tillid til, at man nu kigger på de rigtige løsninger. For det er ikke kun Ståle..

    2) Kvist er ALT for vag i forhold til at adressere, hvad der kigges efter i en ny cheftræner. Kan forstå argumenterne for, hvorfor de ikke har en ny klar allerede nu. Men floskler om klubbens DNA og lign., er alt for vagt. Han bør kunne sætte lidt flere ord på, hvad den DNA så dækker over, og de ambitioner han gør sig på vedkommendes vegne. Tror Kvist er vellidt på 10`eren. Men er ikke sikker på, at han er den kommende Frank Arnesen....
    Her vil jeg citere Peter Brüchmann fra dagens special på Mediano:

    "Jeg synes, det er den svageste præstation rent mediemæssigt, jeg nærmest kan erindre. En FCK-ledelse, som fremstår umanerligt utydeligt i alt, hvad de gør, sidder her og hælder vand ud af ørene om, hvor meget det her er en fin dialog (...) og vi har ikke nogen plan. Det er den mest offentlige falliterklæring, jeg længe har set pakket ind i noget om anstændighed (...). Det er gennemført pinligt (...). Det er noget af det mindst betryggende, jeg har set meget, meget længe (...). Det fremstår tæt på idiotisk."

    https://www.mediano.nu/oversigt/2020...p-amp-brchmann

    Jeg har selv arbejdet som journalist og med professionel kommunikation i over 15 år, og må give Peter ret. Og har i øvrigt sjældent hørt Peter så - med rette - oprørt. Det her er så grotesk dårligt håndteret af FCKs bestyrelse. Ingen plan. Ingen strategi. Og helt igennem elendig timing.

    Jeg må bare erklære mig enig med Dan Hammers korte citat:

    Winter is coming.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  25. De følgende 14 brugere er enige:

Side 8 af 31 FørsteFørste ... 56789101118 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Ståle Solbakken HYLDEST!!
    By JTJ in forum De korte linier
    Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 23:49
  2. Tillykke med de 40 år Ståle Solbakken
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 27.02.08, 12:56
  3. Ståle Solbakken bringer ny ledelsesstil til FC København
    By Hougaard in forum De korte linier
    Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 04.01.06, 08:04
  4. Ståle Solbakken
    By Norsk Fck Fan in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07.10.05, 22:01
  5. Ståle Solbakken til FCK?
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 05.09.03, 11:50

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •