Side 2 af 31 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 459

Emner: Ståle Solbakken fratræder i FC København

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    483

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Jeg er ikke i tvivl om, at det er der rigtige at gøre. Vi har spillet elendigt siden maj sidste år, og der er brugt millioner og atter millioner på middelmådighed i lange baner.
    . Men det er da ekstremt vemodigt at skulle sige farvel til en træner, der har skabt så meget og været så stor en bestanddel af Københavns fantastiske indtog i Europa
    FORZA KØBENHAVN
    gunner's Avatar


  2. #17
    Tilmeldingsdato
    May 2011
    Indlæg
    395

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Uagtet om man mener at det er godt eller skidt at Ståle nu er væk, forstår jeg simpelthen ikke timingen. Så skulle han have været fyret efter Rijeka kampen. Jeg vil ikke forholde mig til om han skulle fyres eller ej, men jeg fatter hat af, at man vælger at gøre det nu, og hvad mon Zanka og Ankersen siger til dette? Mon de er blevet orienteret?

    Latterligt.

  3. De følgende 10 brugere er enige:

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Som flere andre er jeg dybt chokeret. Medmindre der er sket noget bag kulissen som vi ikke ved (har Ståle mon tilbudt sig selv som norsk landstræner? Er spillertruppen gået til ledelsen med mistillid?), så er dette imo en vanvittig overreaktion og en et sindsygt gamble i den vigtigste sæson i mands minde. Endvidere er det direkte usmageligt at bruge ham til at tiltrække Ankersen og Zanka og lade ham vinde mod FCN efter glimrende spil for derefter at smide ham på porten.

    Nu står vi så i det helt forventede vadested uden en træner og uden en ordentlig sportslig leder. Jeg håber eddermandme, at fyringen kommer netop nu, fordi man har brugt den sidste uge til at få en anden træner på plads (tiltrædelse til vinter måske?) - ellers er det da total vanvid.

    Nå men nu får vi da at se, om græsset virkelig er grønne på den anden side, som de mange debattører herinde mener. Skal vi ikke gætte på, at vi finder en "skuffende" afløser, hvor vi ikke rykker os en skid. Nu har vi så lige kappet alle bånd med den dygtigste træner, som vi nogensinde har haft eller nogensinde får. Suk

    Tak for alt Ståle. Dette fortjente du ikke.


  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    80

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Men ja ... Det lugter en smule af at Ledelsen har totalt fejlet på situationsfornemmelse og rettidig indsats, og er taget fuldstændig på sengen af at Europa fejlede, som om at de troede at det var fysisk umuligt.

    Fair nok at Ståle ryger (efter det sidste år havde han også 'fortjent' den), men ledelsen har også sovet så meget på vagten at den burde rystes igennem med en eller flere ændringer med mere ærgerrige og fodbold-intelligente typer med

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Lindrup Se meddelelser
    Der er vel lige præcis nul mennesker der forventer at Hjalte og William er den langsigtede løsning.
    Det tror jeg du har helt ret i, men de kan nå at forårsage uoprettelig skade i den indeværende sæson. Min tillid til de to er lig nul.

  8. #21
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    80

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Lindrup Se meddelelser
    Der er vel lige præcis nul mennesker der forventer at Hjalte og William er den langsigtede løsning.

    Der er Sq næppe heller ikke mange der ser dem som mere end en halv-panisk kortsigtet løsning der næsten kun kan overraske positivt

  9. #22
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af MarBaar Se meddelelser
    Rygterne om et ‘tabt omklædningsrum’ har floreret et stykke tid
    Hvor har de rygter floreret? For jeg har kun hørt dem ét sted - fra fans på sidelinien, som ville af med Ståle.

    Når det er sagt, så kan det sagtens være rigtigt. Men det er da ikke nogen rygter, som jeg har læst om i medierne f.eks.


  10. #23
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    137

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Det er sikkert Ikke kun for os, men også for ledelsen, en meget følelsesladet beslutning. Mon ikke de har tænkt sig godt om - der er jo ingen med tilknytning til klubben, der ønsker at skade FCK. Alle i og omkring klubben har den samme ambition - vi skal vinde. Aktionærerne tjener jo også kun på deres investering, hvis FCK vinder og klarer sig godt. Jeg er sikker på at Hjalte og William er korte og midlertidige løsninger. Man kan måske klandrer ledelsen for at have været lidt for lang tid om at eksekvere på beslutningen - den må være truffet for noget tid siden. Spændende hvem vores nye træner bliver! Vi går en spændende tid i møde!
    Linderoth tilbage!

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #24
    Tilmeldingsdato
    May 2009
    Indlæg
    364

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Jeg forstår ingen ting af den timing, ingen ting...

    Og frygter for mismod og manglende forståelig fra truppens side... Zanka og Anker har tilvalgt FCK, hvor man kan forvente det var fordi de ville tilbage til det “gamle FCK” som Ståle naturligt er en del af...

    Kan egentlig godt forstå fyring på baggrund af resultaterne men så skulle det have været efter Europa default eller på et tidspunkt, hvor sæsonen var tabt (vinterpausen?). Men dælme ikke nu...

    Man må bare håbe de ved, hvad de har gang i... og må næsten håbe at det er motiveret internt af spillerne pba. manglende tillid til træner eller lignende...

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #25
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Som flere andre er jeg dybt chokeret. Medmindre der er sket noget bag kulissen som vi ikke ved (har Ståle mon tilbudt sig selv som norsk landstræner? Er spillertruppen gået til ledelsen med mistillid?), så er dette imo en vanvittig overreaktion og en et sindsygt gamble i den vigtigste sæson i mands minde. Endvidere er det direkte usmageligt at bruge ham til at tiltrække Ankersen og Zanka og lade ham vinde mod FCN efter glimrende spil for derefter at smide ham på porten.

    Nu står vi så i det helt forventede vadested uden en træner og uden en ordentlig sportslig leder. Jeg håber eddermandme, at fyringen kommer netop nu, fordi man har brugt den sidste uge til at få en anden træner på plads (tiltrædelse til vinter måske?) - ellers er det da total vanvid.

    Nå men nu får vi da at se, om græsset virkelig er grønne på den anden side, som de mange debattører herinde mener. Skal vi ikke gætte på, at vi finder en "skuffende" afløser, hvor vi ikke rykker os en skid. Nu har vi så lige kappet alle bånd med den dygtigste træner, som vi nogensinde har haft eller nogensinde får. Suk

    Tak for alt Ståle. Dette fortjente du ikke.
    jeg er fuldstændigt enig, Kasper.

    Og får vi først den nye træner til vinter, så giver det jo heller ingen mening. Så kunne Ståle ligesåg godt have kørt videre til afløseren kunne træde til.

    Det er fandeme svært at være positiv nu ... Men jeg håber, at vi kan få en sportsdirektør, der har kommunikative evner og karisma. Og ligeså en træner, der både kan kommunikere og har noget autoritet ift. medier m.m.
    Det ville i hvert fald være rart, om vi kunne få en mere bred vifte af personer, der kan udtale sig og tegne klubben. For Ståle bliver svær at erstatte, og Hjalte Bo er virkelig ikke en "medietype", som jeg ser det :(

    Det regner, det er første dag i ferien ... Det er sgu op af bakke ...

    Men op ad bakke er jo også fremad. Come on, FC!
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #26
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Det er helt galt, det her! Ståle har jo vist på alle parametre, at han er en klassetræner, der har rykket FCK mange niveauer op. Han har genrejst holdet flere gange og skabt en kultur og position, som næsten alle spillere har elsket at være en del af, og som har kunnet lokke store navne til. Vi har spillet i Europa næsten alle år. Nu fejler han så en smule med lidt forkerte indkøb, nogle uheldige skader og nogle spillere man har overbelastet, og så ryger han ud? Jeg synes det er respektløst, og jeg kan slet ikke forestille mig, at man kan finde en ny træner/manager, der gør det bedre.
    Den eneste gode forklaring jeg kan se på dette er, at spillerne har mistet tilliden til ham eller lysten.

  17. De følgende 9 brugere er enige:

  18. #27
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Hvorfor er det alle herinde er så sikre på at Ståle er et af de vigtigste brikker for Zanka og Ankersen valgte at komme tilbage? Ja det er sagt i pressen, men hvad fanden skal de ellers sige?

    Men der må simpelthen være sket et eller andet her i landsholdspausen, ellers er ledelsen da helt væk.

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #28
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    80

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    Det er helt galt, det her! Ståle har jo vist på alle parametre, at han er en klassetræner, der har rykket FCK mange niveauer op. Han har genrejst holdet flere gange og skabt en kultur og position, som næsten alle spillere har elsket at være en del af, og som har kunnet lokke store navne til. Vi har spillet i Europa næsten alle år. Nu fejler han så en smule med lidt forkerte indkøb, nogle uheldige skader og nogle spillere man har overbelastet, og så ryger han ud? Jeg synes det er respektløst, og jeg kan slet ikke forestille mig, at man kan finde en ny træner/manager, der gør det bedre.
    Den eneste gode forklaring jeg kan se på dette er, at spillerne har mistet tilliden til ham eller lysten.
    Tror lidt at du negligere tingenes tilstand ... det har gået den forkerte vej siden 17, kun afskærmet af at Skov brændte ligaen af 18/19


  21. #29
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af MarBaar Se meddelelser
    Vi skylder Ståle en stor stor tak! Men alting har en ende og jeg tror desværre, det er den rigtige beslutning, hvis klubben ellers formår at finde et kompetent team. Rygterne om et ‘tabt omklædningsrum’ har floreret et stykke tid og resultaterne og spillet har været ringe i et år nu.
    Tak for alt Ståle! Og held og lykke fremover.
    Enig, bestyrelsen har (endelig) vist handlekraft og taget konsekvensen af en lang periode med ekstremt dårlige sportslige resultater med en eksorbitant dyr trup. Dette sammen med berettiget ekstern kritik af spillerindkøb,
    trupsammensætning såvel som trænerdispositioner gør vel at enhver ansvarlig bestyrelse på et tidspunkt er nødt til at agere.

    Timingen ser måske underlig ud men vi ved jo ikke hvornår beslutningen reelt blev taget og en god kamp mod FCN kan selvfølgelig ikke råde bod på alt det ovenstående. Det er vel too little too late.

    Zanka og Anker er næppe kommet hjem kun pga Ståle men de er uhyre vigtige i genrejsningen og den rolle kan de med garanti godt forstå og hjælpe med.

    Ståle får så desværre ikke den flotte exit mange af os samtidig med vores kritik undte ham. Dog kan han fylde lommerne og måske gå direkte ind som landstræner for Norge som jo netop missede Euro 21 og hvor den nuværende træner er ved at rejse sig fra et stærkt glødende sæde.

  22. De følgende 9 brugere er enige:

  23. #30
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Som K@sper ynder at skrive, så ved vi ikke noget. Det kan jo også være, at Ankersen er gået direkte til Kvist og sagt, at det sejler, og at truppen har tabt troen på træneren. Vi ved det ikke, men mon ikke det siver de kommende dage?

    Jeg tror ikke, at folk er klar over, hvilken håbløs situation, vi er i. Holdet sejler. Vi er ude af Europa. Men værst, økonomien er fuldstændig smadret på grund af Corona. Jeg frygter faktisk noget, der er meget værre end fyringen af Ståle.

    Jeg har i årevis været røvtræt af Ståles tilgang, men jeg er sgu’ også lidt trist. Jeg kan langt henad vejen rigtig godt lide ham, og jeg har altid håbet på, at folk med større indsigt end jeg, og Ståles klakører, har ret.

    Uanset hvad, går vi en meget mørk og usikker tid i møde.
    Sidst redigeret af Døren : 10.10.20 kl. 08:40 Årsag: Kan ikke skrive ordentlig på iPad

  24. De følgende 6 brugere er enige:

Side 2 af 31 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Ståle Solbakken HYLDEST!!
    By JTJ in forum De korte linier
    Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 23:49
  2. Tillykke med de 40 år Ståle Solbakken
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 27.02.08, 12:56
  3. Ståle Solbakken bringer ny ledelsesstil til FC København
    By Hougaard in forum De korte linier
    Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 04.01.06, 08:04
  4. Ståle Solbakken
    By Norsk Fck Fan in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07.10.05, 22:01
  5. Ståle Solbakken til FCK?
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 05.09.03, 11:50

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •