Side 24 af 31 FørsteFørste ... 1421222324252627 ... SidsteSidste
Viser resultater 346 til 360 af 459

Emner: Ståle Solbakken fratræder i FC København

  1. #346
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    I forlængelse af de seneste måneders ballade i medierne, b.la ved Ståles interview, Kvists uheldige promovering af Lavazza og Holmstrøms interview med Lynge og Jes Mortensens kone, så vælger klubben simpelthen, at Boilesen og Falk skal stille op til et interview med Canal 9.

    Man vil måske gerne komme med modsvar til Ståles interview, men man skulle tro, at klubben gerne ville have ro på bagsmækken

    Kan vi lige få kommentar fra en af de mediekyndige her på siden (evt. Andreas som vidst arbejder som journalist), der kan forklare ræsonnementet bag?

  2. #347
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Hvis nogen er i tvivl om hvorfor ståle blev fyret, så er det her dokumenteret med data

    I runde tal har FCM og FCK fået lige mange point siden 2014. Det er dybt utilfredsstillende, over en for lang periode.

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...fc-midtjylland

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #348
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    I forlængelse af de seneste måneders ballade i medierne, b.la ved Ståles interview, Kvists uheldige promovering af Lavazza og Holmstrøms interview med Lynge og Jes Mortensens kone, så vælger klubben simpelthen, at Boilesen og Falk skal stille op til et interview med Canal 9.

    Man vil måske gerne komme med modsvar til Ståles interview, men man skulle tro, at klubben gerne ville have ro på bagsmækken

    Kan vi lige få kommentar fra en af de mediekyndige her på siden (evt. Andreas som vidst arbejder som journalist), der kan forklare ræsonnementet bag?
    At to profiler stiller sig op og blåstempler bestyrelsens beslutning, er vel den åbenlyse årsag.

    Så kan man vurdere om det er klogt, fremfor at fokusere 100 procent på den katastrofale start på sæsonen...

    Men det taler da i den grad bestyrelsens sag over for fans, medier mv.

    Zan

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #349
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    1,121

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Hvis nogen er i tvivl om hvorfor ståle blev fyret, så er det her dokumenteret med data

    I runde tal har FCM og FCK fået lige mange point siden 2014. Det er dybt utilfredsstillende, over en for lang periode.

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...fc-midtjylland
    Er der nogen data på hvor mange point de to hold har hentet i Europa i samme periode?
    Uanset hvad man kan indvende ift. f.eks. budget, er det vel også noget man bør tage i betragtning i sådan en "analyse".

  7. De følgende 8 brugere er enige:

  8. #350
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    At to profiler stiller sig op og blåstempler bestyrelsens beslutning, er vel den åbenlyse årsag.

    Så kan man vurdere om det er klogt, fremfor at fokusere 100 procent på den katastrofale start på sæsonen...

    Men det taler da i den grad bestyrelsens sag over for fans, medier mv.

    Zan
    Når Ståle, lettere uprofessionelt, stiller op med sin egen version blot en måned efter sin fyring i et 2 timers viashit-"interview" og lukker så meget følelsesmæssigt passiv aggressivitet ud med anklager om en telefonfyring (som han er eneste kilde til, men ikke vil fortælle mere om, men som han synes Rygaard skal fortælle om - wtf?!), at han åbenbart ved at han havde spilleropbakning til det sidste, og at han ikke fik nok ledelsesmæssig sparing, så synes jeg da det er det rigtige, at bestyrelsen afholder sig fra at kaste lort tilbage og bare siger "ingen kommentarer - tak for alt til Ståle".

    Så kan Holmse skyde den del omkring det ledelsesmæssige ned og forklare at Ståle fik sparring med bl.a. Holmse, men at Ståle dybest set hellere ville bestemme selv. Og så kan to markante spillerrepræsentanter (der vel at mærke ikke er linselus) selv forklare, at der ikke var opbakning blandt alle spillere til sidst, og at Ståles hårde stil skabte en negativ spiral, som bare skulle have en ende.

    Jeg synes det er en reel måde at håndtere det på, og jeg tror også man skal lade være med at gøre det til et stort spinnummer. Jeg er sikker på at Holmse, Falk og Boile mener hvad de siger, og jeg tror, de siger det, fordi de mener, det er bedst for klubben, og at de ville ønske at Ståle havde holdt sin bøtte.
    Danmark til Valby Bakke

  9. De følgende 8 brugere er enige:

  10. #351
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af FC William Se meddelelser
    Er der nogen data på hvor mange point de to hold har hentet i Europa i samme periode?
    Uanset hvad man kan indvende ift. f.eks. budget, er det vel også noget man bør tage i betragtning i sådan en "analyse".
    Vi behøver ikke diskutere europæiske meritter i den forbindelse. At blive dokumenterbart reelt udfordret, over 5 år+, som danmarks flagskib, er ikke godt nok i fck. Så har vi ikke vundet stort nok.

  11. De følgende 7 brugere er enige:

  12. #352
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Nej, manden taler ikke almindeligt norsk. Jeg havde en snak for nogle måneder siden med den norske fodboldforsker Geir Jordet omkring noget forberedelse til et muligt ph.d. projekt. Han nævnte bl.a. i en sidebemærkning, at i Norge mener folk, at han taler et meget fordansket norsk. Og hvis nogen i Danmark mener, at Ståles norske er den sværeste norske dialekt at forstå, foreslog han, at de som mener det, bør tage en tur til Bergen først..

    Men min egen erfaring ift. arrogance eller lign., så er jeg rendt ind i ham på 10'eren og Parken et par gange. Har aldrig oplevet andet end at han har hilst pænt, bortset fra allerførste gang, hvor han i buffeten ikke sagde hej, men bare direkte anbefalede at jeg gik efter drømmekagen som dessert, for den var "virkelig virkelig nice".. Men kan godt forestille mig at han bruger rigtig meget tid på at tænke fodbold generelt, og at han er typen, som kan være fordybet i sådanne tanker, så man ikke får sagt hej først, osv., men det forbinder jeg ikke nødvendigvis med arrogance.
    Måske fordi man er vokset op med svensk tv, men jeg har sgu aldrig haft problemer med at forstå Ståle. Enkelte ord - jo nok, men generelt set ikke. Kender nordmænd der er SVÆRE at forstå :-)

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #353
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    1,121

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Vi behøver ikke diskutere europæiske meritter i den forbindelse. At blive dokumenterbart reelt udfordret, over 5 år+, som danmarks flagskib, er ikke godt nok i fck. Så har vi ikke vundet stort nok.
    Så har vi ikke vundet stort nok ift. hvad? Hvad er det for en algoritme jeg tilsyneladende ikke er bekendt med?

    Det er da i hvert fald en noget en-dimensionel tilgang, hvis det er de data der endegyldigt skulle retfærdiggøre en fyring.

    Men det er også en del af en meget større diskussion jeg tidligere har forsøgt at rejse herinde:

    Hvor overlegne er det vi burde være i herhjemme ift. vores budget, når vi samtidig indregner at vi dels spiller væsentligt flere kampe og at vi herhjemme ofte må påregne, at det er årets kamp for de hold der møder os?

    Jeg vil slet ikke afvise, at jeg selv giver for meget "snor" ift. de ovenstående faktorers betydning, men jeg vil også vove at påstå, at de samme faktorer til tider bliver negligeret herinde i en temmelig virkelighedsfjern grad.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #354
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af FC William Se meddelelser
    Så har vi ikke vundet stort nok ift. hvad? Hvad er det for en algoritme jeg tilsyneladende ikke er bekendt med?

    Det er da i hvert fald en noget en-dimensionel tilgang, hvis det er de data der endegyldigt skulle retfærdiggøre en fyring.

    Men det er også en del af en meget større diskussion jeg tidligere har forsøgt at rejse herinde:

    Hvor overlegne er det vi burde være i herhjemme ift. vores budget, når vi samtidig indregner at vi dels spiller væsentligt flere kampe og at vi herhjemme ofte må påregne, at det er årets kamp for de hold der møder os?

    Jeg vil slet ikke afvise, at jeg selv giver for meget "snor" ift. de ovenstående faktorers betydning, men jeg vil også vove at påstå, at de samme faktorer til tider bliver negligeret herinde i en temmelig virkelighedsfjern grad.
    Bayern München møder også ofte modstandere, for hvem det er årets kamp når mægtige Bayern er på besøg - det kan se godt håndtere

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #355
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af FC William Se meddelelser
    Så har vi ikke vundet stort nok ift. hvad?
    Ift. FCM.
    Danmark til Valby Bakke

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #356
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    1,121

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Bayern München møder også ofte modstandere, for hvem det er årets kamp når mægtige Bayern er på besøg - det kan se godt håndtere
    Så kunne vi begynde at tale om den relative forskel på det budget de har ift. til deres modstandere og vores ditto, og ikke mindst hvad man kan få for pengene.
    Hvor stor er forskellen på en spiller til 30 millioner og en til 200 millioner?
    Har Bayern råd til flere 200 millioner-spillere ift. deres konkurrenter, end vi har råd til 30 millioners ift. vores?
    Jeg aner det ikke, og i det hele taget er budgetdelen langt hen ad vejen noget af en black box i den her diskussion.
    Men alt andet lige indikerer det vel, at der er en eller anden forskel på forudsætningerne, der gør en 1:1 sammenligning problematisk.

    Man kunne også fremhæve det faktum, at der er en ok forskel på Bayerns og vores strategi på transfermarkedet, og ikke mindst de respektive forudsætninger.
    Bayern er del af den absolutte europæiske top, og det er begrænset hvor mange klubber, der er mere interessante for en Bayern-spiller. De kan langt hen ad vejen fokusere på, at holde på deres spillere så længe, som det giver mening for dem.

    Vores strategi har i en del år gået på, at forsøge at hente unge spillere og udvikle dem og tjene en god mønt på dem. Det har gjort, at vi jævnligt har skullet bygge nye hold op eller som minimum erstatte enkeltspillere, der var en del af rygraden på holdet.
    Den slags vil da næsten uværgeligt smitte af af på pointsnit såvel som udtrykket på banen, og der gætter jeg bare helt forudsætningsløst på, at Bayern har haft bedre forudsætninger for at skabe kontinuitet.

    Tager man et kig på vores historiske 10/11-hold havde 9 af de bærende spillere været en del af holdet minimum siden 08/09-sæsonen. Den grad af kontinuitet erindrer jeg ikke vi har haft mange gange siden.

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #357
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Når Ståle, lettere uprofessionelt, stiller op med sin egen version blot en måned efter sin fyring i et 2 timers viashit-"interview"
    Det er vel den bedste platform han kunne få og han har vel også ret til at fortælle sin historie, når nu så mange andre fortæller deres, om end han måske fortryder det nu.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #358
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af FC William Se meddelelser
    Så kunne vi begynde at tale om den relative forskel på det budget de har ift. til deres modstandere og vores ditto, og ikke mindst hvad man kan få for pengene.
    Hvor stor er forskellen på en spiller til 30 millioner og en til 200 millioner?
    Har Bayern råd til flere 200 millioner-spillere ift. deres konkurrenter, end vi har råd til 30 millioners ift. vores?
    Jeg aner det ikke, og i det hele taget er budgetdelen langt hen ad vejen noget af en black box i den her diskussion.
    Men alt andet lige indikerer det vel, at der er en eller anden forskel på forudsætningerne, der gør en 1:1 sammenligning problematisk.

    Man kunne også fremhæve det faktum, at der er en ok forskel på Bayerns og vores strategi på transfermarkedet, og ikke mindst de respektive forudsætninger.
    Bayern er del af den absolutte europæiske top, og det er begrænset hvor mange klubber, der er mere interessante for en Bayern-spiller. De kan langt hen ad vejen fokusere på, at holde på deres spillere så længe, som det giver mening for dem.

    Vores strategi har i en del år gået på, at forsøge at hente unge spillere og udvikle dem og tjene en god mønt på dem. Det har gjort, at vi jævnligt har skullet bygge nye hold op eller som minimum erstatte enkeltspillere, der var en del af rygraden på holdet.
    Den slags vil da næsten uværgeligt smitte af af på pointsnit såvel som udtrykket på banen, og der gætter jeg bare helt forudsætningsløst på, at Bayern har haft bedre forudsætninger for at skabe kontinuitet.

    Tager man et kig på vores historiske 10/11-hold havde 9 af de bærende spillere været en del af holdet minimum siden 08/09-sæsonen. Den grad af kontinuitet erindrer jeg ikke vi har haft mange gange siden.
    Og hvem har haft skylden til vi ikke har haft meget kontinuitet?

    Men hentet fra transfermarkt.
    https://www.transfermarkt.com/superl...eihe=&intern=0

    https://www.transfermarkt.com/bundes...eihe=&intern=0

    Åbenlyst ikke samme strategi, men i denne periode har vi købt ind for næsten dobbelt så meget som nummer 2. Dog har de et langt større minus. Men det er vel mere relevant hvad løn budget er.

    Dog har de altså også en udskiftning i deres trup.

    Men er vores strategi virkelig at hente unge spillere som der kan udvikles på?

    Kigger tilbage på listen, og der kan vi få nogenlunde dem her som går under unge spillere.

    Kaufmann
    Mudra
    Vavro
    Skov

  25. #359
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af FC William Se meddelelser
    Så har vi ikke vundet stort nok ift. hvad? Hvad er det for en algoritme jeg tilsyneladende ikke er bekendt med?

    Det er da i hvert fald en noget en-dimensionel tilgang, hvis det er de data der endegyldigt skulle retfærdiggøre en fyring.

    Men det er også en del af en meget større diskussion jeg tidligere har forsøgt at rejse herinde:

    Hvor overlegne er det vi burde være i herhjemme ift. vores budget, når vi samtidig indregner at vi dels spiller væsentligt flere kampe og at vi herhjemme ofte må påregne, at det er årets kamp for de hold der møder os?

    Jeg vil slet ikke afvise, at jeg selv giver for meget "snor" ift. de ovenstående faktorers betydning, men jeg vil også vove at påstå, at de samme faktorer til tider bliver negligeret herinde i en temmelig virkelighedsfjern grad.
    Hvis vi over 6 år har lavet lige så mange point som FCM, så kan vi ikke forvente at få bare 3 mesterskaber for hver gang de får 2. Og det er i min bog ikke godt nok, i forhold til den selvforståelse, og økonomi, FCK har. Jeg blev selv skræmt over at læse at vi er 100% lige med FCM siden 2014, fraset europa. Ud fra det kan man i min verden godt argumenterer for at krisen i FCK har stået på længere end blot i 2020 og halvdelen af 2019.

  26. De følgende 18 brugere er enige:

  27. #360
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    285

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Det er vel den bedste platform han kunne få og han har vel også ret til at fortælle sin historie, når nu så mange andre fortæller deres, om end han måske fortryder det nu.
    Jeg må ærligt sige at interviewet var det som gjorde at jeg mistede en hel del for ham.... specielt fordi han lader sig udnytte og lader sig selv komme i følelserne vold... vi kan sammenligne det med en skilsmisse hvor alle ens urationelle følelser og tanker ofte ikke er værd at spytte ud foran børnene... nogle gange skal man lige lade tiden gå og se om man et par måneder senere stadig har meget had i hjertet.. det gjorde han desværre ikke.... mere eller mindre alt hvad Ståle sagde som forsvar handlede om at det ikke var hans skyld og så kan man spørge sig om følgende:

    Ståle forlænget sit kontrakt i maj 2019 alligevel?!?!?!?!?!?!?!?!?? Hvorfor hvis bestyrelsen og ejerne er uden hjerne eller hjerte??!?! Hvorfor forlænge med Bo Rygaard hvis du har er elendigt samarbejde?!?!?
    Very Nice


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståle Solbakken HYLDEST!!
    By JTJ in forum De korte linier
    Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 23:49
  2. Tillykke med de 40 år Ståle Solbakken
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 27.02.08, 12:56
  3. Ståle Solbakken bringer ny ledelsesstil til FC København
    By Hougaard in forum De korte linier
    Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 04.01.06, 08:04
  4. Ståle Solbakken
    By Norsk Fck Fan in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07.10.05, 22:01
  5. Ståle Solbakken til FCK?
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 05.09.03, 11:50

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •