Side 29 af 31 FørsteFørste ... 19262728293031 SidsteSidste
Viser resultater 421 til 435 af 459

Emner: Ståle Solbakken fratræder i FC København

  1. #421
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    80

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Jeg forstår godt han er sur, men hans medieoptræden er efterhånden ikke værdig længere. Der kommer også et tidspunkt hvor man siger punktum og kommer videre.
    Nu har jeg også set interviewet med Ståle. Det var trist, synes jeg.

    Alle kan forstå, at manden, der har brugt noget nær et livsværk på at skabe en fodboldklub med væsentlig større succes end ophav og budget skulle tilsige muligt, blev skuffet over at blive sparket ud. De fleste kan formentlig også sætte sig ind i følelsen af vrede, hvis man oplever at blive omtalt med mindre respekt end man føler berettiget. Fodbold er følelser, men for folk flest højner skuffelse eller vrede sjældent hverken klarsyn eller analytiske evner.

    Ståle kritiserede i interviewet med NENT blandt andet klubbens udmeldinger om parternes indbyrdes respekt og gode samarbejde, og beskriver beskrivelserne som usande.

    Ståle oplevede ikke bestyrelsens håndtering og de efterfølgende udtalelser som værende tilstrækkeligt respektfulde. Den karakteristik mener jeg fortsat er berettiget, men én ting er respekt, en ganske anden er usandheder.

    Det undrer, hvis parterne ikke ganske konkret aftalte, hvad der skulle og kunne offentliggøres i forbindelse med fyringen. Og det undrer, hvis klubben fandt behov for at tilkendegive, at beslutningen om samarbejdets ophør skulle være truffet i noget, der mindede om mindelighed. Ikke mindst, når det helt åbenbart var meget langt fra dét.

    Ståle kan være berettiget irriteret over de udmeldinger, men Ståle overser dig tilsyneladende fuldstændig klubbens forudsigelige behov for at udbrede den pænest mulige udlægning af såvel fyringen som de interne forhold før og efter selvsamme. Klubben kan vanskeligt andet, hvis den afskedigede skal omtales pænest muligt, og søge at signalere kontrol over situationen, så ikke fyringen skabte overdreven uro internt eller forringede tilliden fra samarbejdsparter m.fl. udadtil unødigt.

    Ståle kritiserede også bestyrelsen for at have primært fokus på Lalandia. Det er en påstand. Men Ståle er uanset næppe hverken den første eller sidste ansatte, der måtte have ment, at ledelsen burde lytte mere. Og erfaringsmæssigt har det vist sig gavnligt for også fodboldforretningen, at også selskabets øvrige aktiviteter genererede indtægter.

    Karakstikkerne af særligt Bo Rygaard, som værende uden blot basal fodboldfaglig forståelse, og William Kvists forudsætninger - eller mangler på samme - forekommer mestendels at være udtryk for personlig forsmåenhed. Ståle er næppe heller eneste afskedigede, som har ment at de, der tog dén beslutning, var galt afmarcheret, men Bo Rygaards kompetencer er heldigvis andre end de fodboldfaglige. William Kvists forudsætninger har ikke siden interviewet været entydige, men han har været nødvendig i forsøget på at signalere, at der midt i ansættelserne af en hel række af jyder og polakker fortsat er lidt København tilbage i klubben.

    Kritikken af sammensætningen af bestyrelsen bør dog uanset give anledning til overvejelser. Ikke fordi strategien for fodboldforretningen hovedsageligt er udviklet af Ståle og Johan Lange og ikke bestyrelsen - det var indiskutabelt Ståles og Langes ansvarsområde -, og ikke fordi Skjærbæk og Korsgaard bør skifte fokus fra badeland og hoteldrift til fodboldforretningen. Mig bekendt findes der ikke en anden børsnoteret virksomhed med tilnærmelsesvis tilsvarende omsætning, hvor kompetencer indenfor forretningens kerneområde ikke ses repræsenteret i bestyrelsen. Medmindre man regner bestyrelsespraktikanten William Kvist med.

    Klubbens håndtering forekom uovervejet og uforberedt, tenderende det klodsede, men Ståles kritik af organisationen af den klub, han påstår at være fan af, og som han har været en central del af i næsten tretten år, synes både unødigt skinger og uklædeligt personfikseret. Og - måske mest af alt - definitiv.

    For indrømme; jeg er stadig ked, at Ståle ikke længere er klubbens, og at klubben ikke længere er Ståles. Jeg synes, de klædte hinanden; jeg synes, at vi klædte hinanden. Selvom afskeden hverken klædte klubben eller Ståle.

    Måske det trods alt var heldigt, at Ståle ventede seks uger med at udtale sig - og tilsvarende uheldigt, at han ikke ventede seks, tolv eller atten yderligere. Jeg håber stadig på en værdig markering af hans bedrifter og en retur til klubben og byen.

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #422
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Boffer Se meddelelser
    Kritikken af sammensætningen af bestyrelsen bør dog uanset give anledning til overvejelser. ... Mig bekendt findes der ikke en anden børsnoteret virksomhed med tilnærmelsesvis tilsvarende omsætning, hvor kompetencer indenfor forretningens kerneområde ikke ses repræsenteret i bestyrelsen. Medmindre man regner bestyrelsespraktikanten William Kvist med.
    Enig i det meste. Blot lige en kommentar omkring bestyrelsen og kerneforretningen. For ret skal være ret, så er omsætningen for fodboldklubben under 1/3 del af omsætningen i koncernen, mens fodbolddelen sidder på 3 ud af 8 bestyrelsespladser(willy+B1903 +KB's mand). Så kerneforretningen - målt på omsætning og ikke mindst indtjening - er snarere badeland end fodbold...

    Hvis man skal tro årsopgørelsen, så har fodbolddelen giver underskud i både 18 og 19, mens det tabte er hentet ind på både gyngerne og karrusellerne - so to speak.

    Det betyder ikke, at man ikke kan strukturere ledelsen anderledes, men den primære udfordring er vi, set fra min stol, ved at få løst ved en forhåbentlig slagkraftig sportsdirektør, så træneren ikke skal være den altdominerende magtfigur.
    Danmark til Valby Bakke

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #423
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Og nu er han tilbage på en tribune:

    https://twitter.com/larsronbog/statu...291978243?s=21

  6. #424
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg er ked af at sige det, men jeg syntes det er rimelig naivt, hvis du ikke selv kan se at Ståle har været en stor medvirken til den Krise holdet var inde i i forrige sæson og som han ikke fik rettet op på da vi startede den nuværende sæson.
    Nej Mesterskabet var ikke tabt efter 4 runder, men igen fik vi en elendig sæsonstart (Som alle er enige om er utrolig vigtige) igen under Ståle og selve spillet på banen var der ikke sket nogen form for forbedringer på. Den Krise vendes ikke "Bare" med det samme, ergo min pointe om at der skulle været taget aktion langt tidligere.

    Jeg syntes du blander tingene lidt sammen. På intet tidspunkt har jeg nævnt at Ståle ikke skal have anerkendelse for tidligere Resultater, har jeg også skrevet i tidligere tråde (For min skyld må han gerne også komme i Hall of Fame), men man kan ikke leve på fortidens meritter og INGEN er frataget fra kritik, især ikke når Krisen i FCK har været så lang tid og manden med ansvaret og kasketterne hed Ståle Solbakken.
    Jeg trækker lige debatten over i denne mere velegnede tråd.

    Ja, holdet har været inde i en spillemæssig krise, og nej, den rettede Ståle ikke op på på 4 kampe. Men jeg fokuserer mere på resultaterne end det spillemæssige. Og resultaterne har været gode. Der kan findes mange grunde til, at det spillemæssige haltede. Fx at vi fik længerevarende skader til bærende spillere på holdet, herunder N'Doye og Wind, mens Fischer faldt markant i niveau. Corona gjorde det til en speciel sæson, hvor udenlandske spillere såsom Zeca angiveligt havde det meget svært. Alligevel formåede Ståle at få sølv og komme i kvartfinalen i Europa. Altså, resultaterne var der stadig.

    Mht. anerkendelse og respekt for Ståle, så mener jeg, at man skulle give ham længere snor, eftersom resultaterne stadig var gode. 4 kampe er ikke meget at give efter en sommer, hvor spillerne næsten ingen ferie/restitution fik. Af samme grund er det naturligt, at det spillemæssigt halter lidt. Men man burde - efter min mening - lade hans historiske resultater komme ham til gode i den forstand, at man burde have tiltro til, at han kunne skabe et nyt tophold, som vandt guld og gjorde det godt spillemæssigt. Ligesom han har gjort flere gange før. Uden at sammenligne direkte kan man jo drage en lille parallel til engelsk fodbold, hvor Guardiola og City sidste år blev nr. 2 efter en kraftpræstation fra Liverpool (ligesom hhv. FCK/FCM i DK). I denne sæson startede City heller ikke godt - hvilket du siger "alle er enige om er utroligt vigtigt" - men City fyrede ikke Guardiola. Og det viste sig, at han vendte tingene og vandt guld (og er i CL-finalen), så Citys fans nu slipper for at se United stå med guldet.

    De fleste hold vil få dårlige perioder, og det kan selvfølgelig koste træneren jobbet. Men jeg mener, at en træner, som hen over mange år har vist, hvad han er i stand til, burde få længere snor.

    Ingen ved, hvad det var endt med i denne sæson, hvis Ståle ikke var blevet fyret efter 4 kampe. Men Thorup har haft 24 kampe med en trup, som er langt bedre end BIFs, og nu står vi med en tredjeplads og guld til BIF. Det er sgu ikke Ståles skyld.

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #425
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    Jeg trækker lige debatten over i denne mere velegnede tråd.

    Ja, holdet har været inde i en spillemæssig krise, og nej, den rettede Ståle ikke op på på 4 kampe. Men jeg fokuserer mere på resultaterne end det spillemæssige. Og resultaterne har været gode. Der kan findes mange grunde til, at det spillemæssige haltede. Fx at vi fik længerevarende skader til bærende spillere på holdet, herunder N'Doye og Wind, mens Fischer faldt markant i niveau. Corona gjorde det til en speciel sæson, hvor udenlandske spillere såsom Zeca angiveligt havde det meget svært. Alligevel formåede Ståle at få sølv og komme i kvartfinalen i Europa. Altså, resultaterne var der stadig.

    Mht. anerkendelse og respekt for Ståle, så mener jeg, at man skulle give ham længere snor, eftersom resultaterne stadig var gode. 4 kampe er ikke meget at give efter en sommer, hvor spillerne næsten ingen ferie/restitution fik. Af samme grund er det naturligt, at det spillemæssigt halter lidt. Men man burde - efter min mening - lade hans historiske resultater komme ham til gode i den forstand, at man burde have tiltro til, at han kunne skabe et nyt tophold, som vandt guld og gjorde det godt spillemæssigt. Ligesom han har gjort flere gange før. Uden at sammenligne direkte kan man jo drage en lille parallel til engelsk fodbold, hvor Guardiola og City sidste år blev nr. 2 efter en kraftpræstation fra Liverpool (ligesom hhv. FCK/FCM i DK). I denne sæson startede City heller ikke godt - hvilket du siger "alle er enige om er utroligt vigtigt" - men City fyrede ikke Guardiola. Og det viste sig, at han vendte tingene og vandt guld (og er i CL-finalen), så Citys fans nu slipper for at se United stå med guldet.

    De fleste hold vil få dårlige perioder, og det kan selvfølgelig koste træneren jobbet. Men jeg mener, at en træner, som hen over mange år har vist, hvad han er i stand til, burde få længere snor.

    Ingen ved, hvad det var endt med i denne sæson, hvis Ståle ikke var blevet fyret efter 4 kampe. Men Thorup har haft 24 kampe med en trup, som er langt bedre end BIFs, og nu står vi med en tredjeplads og guld til BIF. Det er sgu ikke Ståles skyld.
    Der var jo flere årsager til jeg mener Ståle havde fået rigeligt med tid og chancer og fik sparket.

    1. Der var tegn på krise helt tilbage til, hvor vi sidst vandt guld med Robert skov i spidsen. Allerede der haltet spillet gevaldigt, men især Skov valgte egenhændigt at brænde suppen af.

    2. Ståle har ikke fået nok ud af de spillere han har købt. Klubben har også selv udtalt at på baggrund at de store økonomiske midler han har investeret så har de andre hold i suppen fået meget mere ud af langt mindre som jeg er enig i

    3. Grunden til Ståle kun fik 4 kampe inde i den nye sæson var jo også der slet ikke var tegn på forbedringer i henhold til forrige sæson og var lige slået ud af Rijeka. Ja de fleste hold får dårlige periode, men selv du må indrømme at den periode har været alt for
    længe. Der var en gang, hvor "Krise" i FCK kun betød 3 kampe, men det har i den grad udviklet sig til at være over en længere periode.

    4. Du nævner Thorup har haft 24 kampe, ja men du glemmer han overtog en Trup i Krise og en organisation i ruiner. Det vender du altså ikke bare på så kort tid. og slet ikke i Starten. Må jeg minde om at det har været rigtigt godt i mesterskabsspillet, så helt
    helt skidt har det overhovedet ikke været som du gør det til. Så jo i og med Ståle startede sæsonen og tog krisen med ind i den nuværende sæson, så har Ståle en stor del af skylden. Fint, hvis du ikke er enig, men sådan ser jeg det :)

  9. De følgende 8 brugere er enige:

  10. #426
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Der var jo flere årsager til jeg mener Ståle havde fået rigeligt med tid og chancer og fik sparket.

    1. Der var tegn på krise helt tilbage til, hvor vi sidst vandt guld med Robert skov i spidsen. Allerede der haltet spillet gevaldigt, men især Skov valgte egenhændigt at brænde suppen af.

    2. Ståle har ikke fået nok ud af de spillere han har købt. Klubben har også selv udtalt at på baggrund at de store økonomiske midler han har investeret så har de andre hold i suppen fået meget mere ud af langt mindre som jeg er enig i

    3. Grunden til Ståle kun fik 4 kampe inde i den nye sæson var jo også der slet ikke var tegn på forbedringer i henhold til forrige sæson og var lige slået ud af Rijeka. Ja de fleste hold får dårlige periode, men selv du må indrømme at den periode har været alt for
    længe. Der var en gang, hvor "Krise" i FCK kun betød 3 kampe, men det har i den grad udviklet sig til at være over en længere periode.

    4. Du nævner Thorup har haft 24 kampe, ja men du glemmer han overtog en Trup i Krise og en organisation i ruiner. Det vender du altså ikke bare på så kort tid. og slet ikke i Starten. Må jeg minde om at det har været rigtigt godt i mesterskabsspillet, så helt
    helt skidt har det overhovedet ikke været som du gør det til. Så jo i og med Ståle startede sæsonen og tog krisen med ind i den nuværende sæson, så har Ståle en stor del af skylden. Fint, hvis du ikke er enig, men sådan ser jeg det :)
    1. Sådan husker jeg det ikke, men det er muligt, at jeg fokuserede mere på resultaterne end på spillet. Jeg husker, at vi i perioder har været for afhængige af N'Doye (og derfor tror jeg, at meget gik galt, da han blev længerevarende skadet - særligt fordi Wind blev skadet samtidig.) Men den famøse sæson var altså ikke kun Skovs skyld. Ankersen spillede en kæmpe rolle i Skovs succes, og samtidig leverede Fischer og Falk også højt niveau, mens N'Doye og Wind selvfølgelig også fyldte en masse og var farlige. Som jeg husker det, lykkedes offensiven netop så godt, fordi vi havde mange strenge at spille på. Det gjorde det svært for modstanderne at dæmme op for, og det gav bl.a. Skov plads til hans gode skud. (men så smuttede Skov, N'Doye og Wind blev skadet, Fischer blev skadet og faldt i niveau, og så lå alt pludselig på Falks skuldre).

    2. Overordnet set synes jeg, at han har fået meget ud af de spillere, han har købt. Ja, der er eksempler på spillere, der slet ikke har været pengene værd, men der er også spillere som Skov, Vavro, Robin Olsen m.fl., som er solgt for store beløb. Dertil kommer, at Ståle og Lange har skaffet kæmpe talenter til klubben, som før eller siden kan sælges for store beløb. Jeg er enig i, at vi på det seneste har set flere dårlige køb end sædvanligt, men jeg tror, at det hænger sammen med, at Ståle på kort tid skulle lukke huller efter bærende kræfter som N'Doye, Wind, Skov, Boilesen, m.fl.

    3. Igen; Jeg tror, at en stor del af det skyldes en uheldig kombination af skader til bærende kræfter, Skovs sene afgang, hvor Ståle ikke fandt en god afløser, og Corona-perioden, som tærede hårdt på de fleste. Jeg erkender, at det ikke så godt ud, men som sagt tror jeg, at Ståle kunne have vendt det.

    4. I min bog er det for nemt bare at konstatere, at en trup er i krise, og at det er umuligt at vende på kort tid. Mainz var i krise i Tyskland, men det formåede Bo Svensson at vende ret hurtigt. Det er altså ikke et faktum, at det SKAL tage lang tid at vende et hold i krise.

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #427
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    1. Sådan husker jeg det ikke, men det er muligt, at jeg fokuserede mere på resultaterne end på spillet. Jeg husker, at vi i perioder har været for afhængige af N'Doye (og derfor tror jeg, at meget gik galt, da han blev længerevarende skadet - særligt fordi Wind blev skadet samtidig.) Men den famøse sæson var altså ikke kun Skovs skyld. Ankersen spillede en kæmpe rolle i Skovs succes, og samtidig leverede Fischer og Falk også højt niveau, mens N'Doye og Wind selvfølgelig også fyldte en masse og var farlige. Som jeg husker det, lykkedes offensiven netop så godt, fordi vi havde mange strenge at spille på. Det gjorde det svært for modstanderne at dæmme op for, og det gav bl.a. Skov plads til hans gode skud. (men så smuttede Skov, N'Doye og Wind blev skadet, Fischer blev skadet og faldt i niveau, og så lå alt pludselig på Falks skuldre).

    2. Overordnet set synes jeg, at han har fået meget ud af de spillere, han har købt. Ja, der er eksempler på spillere, der slet ikke har været pengene værd, men der er også spillere som Skov, Vavro, Robin Olsen m.fl., som er solgt for store beløb. Dertil kommer, at Ståle og Lange har skaffet kæmpe talenter til klubben, som før eller siden kan sælges for store beløb. Jeg er enig i, at vi på det seneste har set flere dårlige køb end sædvanligt, men jeg tror, at det hænger sammen med, at Ståle på kort tid skulle lukke huller efter bærende kræfter som N'Doye, Wind, Skov, Boilesen, m.fl.

    3. Igen; Jeg tror, at en stor del af det skyldes en uheldig kombination af skader til bærende kræfter, Skovs sene afgang, hvor Ståle ikke fandt en god afløser, og Corona-perioden, som tærede hårdt på de fleste. Jeg erkender, at det ikke så godt ud, men som sagt tror jeg, at Ståle kunne have vendt det.

    4. I min bog er det for nemt bare at konstatere, at en trup er i krise, og at det er umuligt at vende på kort tid. Mainz var i krise i Tyskland, men det formåede Bo Svensson at vende ret hurtigt. Det er altså ikke et faktum, at det SKAL tage lang tid at vende et hold i krise.
    1. True N'doye spillede også en rolle. Men vi kan vidst alle være enige om at uden Skov var guldet ikke blevet en realitet. Sådan en sæson fra en spiller sker kun med meget få mellemrum. Fischer var stadig ikke på Toppen sådan som jeg husker det.

    2. Man kan argumentere for gode salg af b.la. Skov, men du kan også argumentere at man "solgte" CL ved at sælge vores bedste spiller på et kritisk tidspunkt lige før vigtige kampe mod Røde stjerne. Hvis man vil i CL, bliver man nød til at gamble og satse på at
    holde på sine bedste spillere, uagtet, hvilken underhånds aftale Ståle havde lavet med Skov (Får vi jo nok aldrig af vide). Du nævner selv at der er flere eksempler på fejlkøb, en del faktisk. Læg dertil prisen på disse spillere sammenlignet med vores
    konkurrenter som i "Suppen" har gjort det langt bedre end os, hvor FCM også har hentet mange mesterskaber ind på også over de seneste 5 år. Det er uacceptabelt når man sammenligner budgetterne på tværs af de andre klubber.

    3. Helt sikkert. Skader til N'doye og Wind lige efter Røde Stjerne kampene gjorde ikke sæsonen efterfølgende lettere, hellere ikke måden vi røg ud til Røde stjerne på var også en kæmpe mavepuster. Ikke desto mindre så var vores bund niveau så lavt og selve
    spillet på banen så horribelt at selv med gode spillere uden for må vi ikke synke så lavt.

    4. Du nævner Mainz. ja der findes meget få eksempler rundt omkring i Europa at en Træner fra Dag 1 evner at få vendt en større krise med det samme. Men det er mere undtagelsen end reglen. Selv store klubber som Real, Man utd. har også brugt lang tid på at
    vende kriser til succes efter trænerskifte F.eks. Jeg er ret overbevist om at med den tilstand klubben var i både spillemæssigt og organisatorisk i staben/ledelsen så havde ikke engang Bo Svenssson eller Josip Guardiola kunne vende krisen fra dag 1.
    Men igen det er jo spekulationer og gæt :)

  13. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  14. #428
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    1. True N'doye spillede også en rolle. Men vi kan vidst alle være enige om at uden Skov var guldet ikke blevet en realitet. Sådan en sæson fra en spiller sker kun med meget få mellemrum. Fischer var stadig ikke på Toppen sådan som jeg husker det.

    2. Man kan argumentere for gode salg af b.la. Skov, men du kan også argumentere at man "solgte" CL ved at sælge vores bedste spiller på et kritisk tidspunkt lige før vigtige kampe mod Røde stjerne. Hvis man vil i CL, bliver man nød til at gamble og satse på at
    holde på sine bedste spillere, uagtet, hvilken underhånds aftale Ståle havde lavet med Skov (Får vi jo nok aldrig af vide). Du nævner selv at der er flere eksempler på fejlkøb, en del faktisk. Læg dertil prisen på disse spillere sammenlignet med vores
    konkurrenter som i "Suppen" har gjort det langt bedre end os, hvor FCM også har hentet mange mesterskaber ind på også over de seneste 5 år. Det er uacceptabelt når man sammenligner budgetterne på tværs af de andre klubber.

    3. Helt sikkert. Skader til N'doye og Wind lige efter Røde Stjerne kampene gjorde ikke sæsonen efterfølgende lettere, hellere ikke måden vi røg ud til Røde stjerne på var også en kæmpe mavepuster. Ikke desto mindre så var vores bund niveau så lavt og selve
    spillet på banen så horribelt at selv med gode spillere uden for må vi ikke synke så lavt.

    4. Du nævner Mainz. ja der findes meget få eksempler rundt omkring i Europa at en Træner fra Dag 1 evner at få vendt en større krise med det samme. Men det er mere undtagelsen end reglen. Selv store klubber som Real, Man utd. har også brugt lang tid på at
    vende kriser til succes efter trænerskifte F.eks. Jeg er ret overbevist om at med den tilstand klubben var i både spillemæssigt og organisatorisk i staben/ledelsen så havde ikke engang Bo Svenssson eller Josip Guardiola kunne vende krisen fra dag 1.
    Men igen det er jo spekulationer og gæt :)
    1. Men det er jo hypotetisk. Det er for let at sige, at uden Skov havde vi ikke vundet. Skal BIF-fans så også sidde om et par år og sige, at de var i krise under Niels Frederiksen i 20/21, men at Uhre valgte at brænde ligaen af? Sådan kan man jo altid spekulere i hvis og hvis.

    2. Du ved godt, at Ståle havde en aftale med Skov - ellers var Skov ikke skiftet til FCK. Og den aftale vil du så bare skide på? Det er jeg komplet uenig i. Sådan en klub skal vi ikke være.

    3. Det kan man have forskellige holdninger til; hvor meget må et hold synke i niveau, når de mister bærende kræfter. Der er mange eksempler på, at det kan koste dyrt. Se eks. Liverpool uden Van Dijk.

    4. Der findes vel eksempler på begge dele. Min pointe var, at du kan ikke slå fast som et faktum, at det tager lang tid at vende en dårlig formperiode.

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #429
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    1. Men det er jo hypotetisk. Det er for let at sige, at uden Skov havde vi ikke vundet. Skal BIF-fans så også sidde om et par år og sige, at de var i krise under Niels Frederiksen i 20/21, men at Uhre valgte at brænde ligaen af? Sådan kan man jo altid spekulere i hvis og hvis.

    2. Du ved godt, at Ståle havde en aftale med Skov - ellers var Skov ikke skiftet til FCK. Og den aftale vil du så bare skide på? Det er jeg komplet uenig i. Sådan en klub skal vi ikke være.

    3. Det kan man have forskellige holdninger til; hvor meget må et hold synke i niveau, når de mister bærende kræfter. Der er mange eksempler på, at det kan koste dyrt. Se eks. Liverpool uden Van Dijk.

    4. Der findes vel eksempler på begge dele. Min pointe var, at du kan ikke slå fast som et faktum, at det tager lang tid at vende en dårlig formperiode.
    1. Ja meget af vores og den generelle diskussion på et debat forum er jo hypotetisk. Det er jo også hypotetisk når du påstår at Bo Svensson fra dag 1 ville have vendt det hele.

    2. Ja Ståle havde en "aftale" med RS, Men hvad hjælper det på tersklen til vigtige CL kvalifikations kampe. Så må man jo lade vær med at lave sådan nogle aftaler. Og jeg er nu ret sikker på at RS nok aligevel havde skiftet til FCK. Så vidt jeg mindes stod udenlandske klubber da ikke i Kø for at købe RS i Silkeborg. Pointen er stadig at vi jo hellere ikke så FCM sælge F.eks. Sviatchenko eller Scholtz op til deres vigtige CL kampe. Det gør bare en forskel at holde på sine spillere, hvis man vil i det forjættede land.

    3. Jeg tror du skal se nogle replay kampe fra sidste sæson, hvor ringe spillet egentlig var. Jeg gentager. Som Skandinaviens største klub må vi ikke synke så lavt uagtet at vi har et par skader til nogle stamspillere. Til tider så det jo ud som om vi var et 2 divisions hold.

    4. Nej også derfor jeg nævner at det er undtagelsen mere end reglen. Jeg er ret sikker på du finder Laaangt flere eksempler på det tager "Tid" at komme fra en krise til det bliver godt igen, kontra en situation som Mainz :)
    Sidst redigeret af EraZ : 24.05.21 kl. 14:35

  17. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  18. #430
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    1. Ja meget af vores og den generelle diskussion på et debat forum er jo hypotetisk. Det er jo også hypotetisk når du påstår at Bo Svensson fra dag 1 ville have vendt det hele.

    2. Ja Ståle havde en "aftale" med RS, Men hvad hjælper det på tersklen til vigtige CL kvalifikations kampe. Så må man jo lade vær med at lave sådan nogle aftaler. Og jeg er nu ret sikker på at RS nok aligevel havde skiftet til FCK. Så vidt jeg mindes stod udenlandske klubber da ikke i Kø for at købe RS i Silkeborg. Pointen er stadig at vi jo hellere ikke så FCM sælge F.eks. Sviatchenko eller Scholtz op til deres vigtige CL kampe. Det gør bare en forskel at holde på sine spillere, hvis man vil i det forjættede land.

    3. Jeg tror du skal se nogle replay kampe fra sidste sæson, hvor ringe spillet egentlig var. Jeg gentager. Som Skandinaviens største klub må vi ikke synke så lavt uagtet at vi har et par skader til nogle stamspillere. Til tider så det jo ud som om vi var et 2 divisions hold.

    4. Nej også derfor jeg nævner at det er undtagelsen mere end reglen. Jeg er ret sikker på du finder Laaangt flere eksempler på det tager "Tid" at komme fra en krise til det bliver godt igen, kontra en situation som Mainz :)
    1. Jeg har ikke påstået, at Bo Svensson ville have vendt det hele fra dag 1, så lad være med at skrive dét. Jeg brugte blot Bo Svenssons helt konkrete (intet hypotetisk) turnaround i Mainz som et modbevis for din påstand om, at man ikke vender en trup i krise på mindre end 24 kampe. Det KAN man godt.

    2. Jeg ved ikke, hvorfor du sætter aftale i anførselstegn. :) De havde en aftale. I min bog er det ikke videre sympatisk at indgå en aftale med andre, for så at bryde den når det er belejligt. Det er dårlig stil. Og jo, Robert Skov havde helt konkret tyske tilbud på hånden allerede dengang. Det er muligt, at en brudt aftale hjalp FCM i CL, men sådan håber jeg aldrig at FCK kommer til at agere.

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #431
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Stor succes!

    Ståle blev fyret, da han efter bestyrelsens (Lars Seirs) mening ikke kunne skaffe guld.

    Det er allerede i første sæson lykkedes for Jess T. - desværre var det BiF, han skaffede guld ...
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #432
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af guldsmed Se meddelelser
    Stor succes!

    Ståle blev fyret, da han efter bestyrelsens (Lars Seirs) mening ikke kunne skaffe guld.

    Det er allerede i første sæson lykkedes for Jess T. - desværre var det BiF, han skaffede guld ...
    omg Thorup er fandme skyld i alt lort der findes, og Ståle havde helt sikkert fået vendt dette hold og fået guld!!11.

    Og hvad fuck forventer du af ham?

  23. De følgende 5 brugere er enige:

  24. #433
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    1. Jeg har ikke påstået, at Bo Svensson ville have vendt det hele fra dag 1, så lad være med at skrive dét. Jeg brugte blot Bo Svenssons helt konkrete (intet hypotetisk) turnaround i Mainz som et modbevis for din påstand om, at man ikke vender en trup i krise på mindre end 24 kampe. Det KAN man godt.

    2. Jeg ved ikke, hvorfor du sætter aftale i anførselstegn. :) De havde en aftale. I min bog er det ikke videre sympatisk at indgå en aftale med andre, for så at bryde den når det er belejligt. Det er dårlig stil. Og jo, Robert Skov havde helt konkret tyske tilbud på hånden allerede dengang. Det er muligt, at en brudt aftale hjalp FCM i CL, men sådan håber jeg aldrig at FCK kommer til at agere.
    1. jo du har da i den grad brugt Bo Svensson som eksempel og det er i den grad hypotetisk om han ville have lykkedes i FCK med et andet Spilmateriale

    2. Det muligt det er dårlig stil. Og om RS havde konkrette tilbud fra Tyskland og "Ville" have slået til ved du eller jeg intet om. Men pointen står stadig. Hvis man vil i CL så skal man holde på sine bedste spillere herunder Skov. Så må man jo lade vær at lave underhåndsaftaler, henfør mit eksempel med FCM som holdte på deres bedste spillere og ikke solgte ud. Det gav pote og de kom i CL.

  25. #434
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af guldsmed Se meddelelser
    Stor succes!

    Ståle blev fyret, da han efter bestyrelsens (Lars Seirs) mening ikke kunne skaffe guld.

    Det er allerede i første sæson lykkedes for Jess T. - desværre var det BiF, han skaffede guld ...
    Måske de 26 point Ståle skaffede i 20 kampe i 2020 overbeviste dem. Hvem ved. Eller sæsonstarten på 4 point i 4 kampe eller ikke-kvalifikationen til EL mod storholdet Rijeka.

    Ståle vandt heller ikke guld i 2014 eller 2015, da der skulle ryddes op. Thorup spiller med en masse has-been navne som Fischer fx. ligesom Ståle overtog en forfærdelig trup dengang.
    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  26. De følgende 7 brugere er enige:

  27. #435
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Det er sgu for useriøst at tale om en fyring af JT allerede. Vi bliver nødt til at se hvad ham og PC kan udrette i transfervinduet. Modsat JT, som er ret vag i sin kommunikation, synes jeg PC er ret fed. Han taler os gerne op som de største, der skal vinde hvert år, det har jeg savnet i den netop overståede sæson.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Ståle Solbakken HYLDEST!!
    By JTJ in forum De korte linier
    Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 23:49
  2. Tillykke med de 40 år Ståle Solbakken
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 27.02.08, 12:56
  3. Ståle Solbakken bringer ny ledelsesstil til FC København
    By Hougaard in forum De korte linier
    Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 04.01.06, 08:04
  4. Ståle Solbakken
    By Norsk Fck Fan in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07.10.05, 22:01
  5. Ståle Solbakken til FCK?
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 05.09.03, 11:50

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •