Side 3 af 31 FørsteFørste 12345613 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 459

Emner: Ståle Solbakken fratræder i FC København

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Spoon Se meddelelser
    Undrer mig hvorfor så mange er positive og tror at to klubkoryfæer uden nævneværdig træner og ledelseserfaring er bedre end Ståle...Risikoen er ikke blevet mindre, men større i min optik
    Hvor læser du egentlig at dette er den generelle holdning...?

    Zan

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    På mange måder giver det jo totalt mening.

    Han har leveret lort i et år, på flere parametre.

    MEN! Tidspunktet er satme specielt. Lige efter Ankersens ankomst. Zankas ankomst. Og en sejr inden landskampspause.
    Der fik Ståle jo netop lige spillet lidt med musklerne...

    Jeg håber fandme de ved hvad de laver i den ledelse... Eller om vi kigger imod en total opløsning.

    Zan
    "... de mest ærgerrige i forhold til at udvikle os..."

    - kvist

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    E N D E L I G.

    God nyhed at gå ferie med. Som jeg og flere andre tidligere har været inde på, så vælger bestyrelsen det fornuftige valg: at indsætte en midlertidig træner. På den måde er der god tid til at køre en seriøs proces med at finde en afløser både som sportsdirektør og træner, og der mulighed for at gentænke organisationen. Det er SÅ meget nemmere at gøre med en midlertidig træner, end bag om ryggen på Ståle. Og ville man overhovedet kunne holde det hemmeligt, og tænk hvis han fandt ud af det. Så det er den helt rigtige beslutning af bestyrelsen set med mine øjne.

    Mht timingen, så tror jeg det endelige søm i hans kiste faldt med nederlaget til Rijeka. Skulle man have fyret ham der? Well, man skal jo lige finde en midlertidig løsning, og det har man så brugt et par dage på. En midlertidig træner kunne jo heller ikke have brugt de sidste 4 dage af vinduet til noget fornuftigt. Eneste ærgrelse fra min side er, at Ståle ikke selv traf beslutningen. Det synes jeg havde været det rigtige valg for alle, men i så tilfælde så havde han nok stået i en dårlig situation ift at få millionerne fra resten af kontrakten med ud af døren. Tak for det meste Ståle. Held og lykke. Håber han finder en bundklub i en middelgod liga. Der hører han og hans koncept hjemme.

    Nu går jagten ind på en international profil. Glæder mig!
    Danmark til Valby Bakke


  5. #34
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    483

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    Det er helt galt, det her! Ståle har jo vist på alle parametre, at han er en klassetræner, der har rykket FCK mange niveauer op. Han har genrejst holdet flere gange og skabt en kultur og position, som næsten alle spillere har elsket at være en del af, og som har kunnet lokke store navne til. Vi har spillet i Europa næsten alle år. Nu fejler han så en smule med lidt forkerte indkøb, nogle uheldige skader og nogle spillere man har overbelastet, og så ryger han ud? Jeg synes det er respektløst, og jeg kan slet ikke forestille mig, at man kan finde en ny træner/manager, der gør det bedre.
    Den eneste gode forklaring jeg kan se på dette er, at spillerne har mistet tilliden til ham eller lysten.
    Fejler en smule? Alene Bartolec, Biel, Kaufmann og Stage repræsenterer vel en indkøbssum på op mod 100 mio kroner. Og så kommer alle de andre fejlkøb oveni, hvor der også er bundet millioner og atter millioner i løn og købssum. Oveni det kommer ganske elendigt spil siden maj sidste år- og et misset EL, hvor modstanden i samtlige kvalrunder var ekstremt ringe. Hvis det er at fejle en smule, vil jeg godt nok ikke se, hvad der sker, hvis man fejler stort...
    FORZA KØBENHAVN
    gunner's Avatar


  6. #35
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Vi har stor tiltro til, at de som team kan bringe holdet videre på den rigtige måde, indtil en permanent løsning er fundet. Det arbejde begynder først nu.
    Arbejdet med at finde en afløser, begynder først nu. Det er som frygtet, og meget lidt betryggende, hvis det skal tages for pålydende. En uhyre svær og afgørende øvelse for klubbens fremtid, som jeg ikke umiddelbart kan se, vi har kompetencerne til at udføre indenfor overskuelig fremtid.

    Jeg mener, det er en korrekt beslutning, indenfor relativt kort tid at udskifte Ståle, og omstrukturere den sportslige ledelse. Men det er jo et kæmpe projekt, hvor nær alt i klubben skal overvejes, inkl. at inkludere dele af Ståles filosofi fremadrettet. I klubbens nuværende situation, hvor Ståle bl.a. bør have fået pustet nyt liv i projektet med tilgangene af Ankersen og Zanka, giver det for mig umiddelbart langt mere mening at begynde en meget grundig sondering og overvejelse af alle muligheder, mens Ståle fortsætter som manager - i første omgang indtil vinterpausen.

    I et ideelt scenarie ville Ståle sideløbende hermed være inkluderet i processen omkring, hvordan klubben bedst bringes videre fremadrettet, og altså orienteret omkring, klubben kiggede i en anden retning. En ikke helt utænkelig mulighed på baggrund af, hvor meget klubben utvivlsomt betyder for Ståle, hans tidligere udtagelser omkring at give depechen videre, samt interesse i at bevare et stærkt eftermæle.

    Det bliver meget interessant at høre Ståles kommentarer til afskedigelsen.

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #36
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af gunner Se meddelelser
    Alene Bartolec, Biel, Kaufmann og Stage repræsenterer vel en indkøbssum på op mod 100 mio kroner.
    Jeg er med på de andre, men jeg ville ikke sætte Kaufmann i den gruppe. Manden er 19 år og uden tvivl købt for et talent. At han så på nuværende tidspunkt ikke skulle være spiller i FCK, men være lejet ud til et andet hold, er noget andet.
    Sidst redigeret af engulf : 10.10.20 kl. 08:40 Årsag: Stavning er svært

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #37
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    80

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    E N D E L I G.

    God nyhed at gå ferie med. Som jeg og flere andre har været inde på, så har bestyrelsen valgt det fornuftige valg: at indsætte en midlertidig træner. På den måde er der god tid til at køre en seriøs proces med at finde en afløser både som sportsdirektør og træner, og der mulighed for at gentænke organisationen. Det er SÅ meget nemmere at gøre med en midlertidig træner, end bag om ryggen på Ståle. Og ville man overhovedet kunne holde det hemmeligt, og tænk hvis han fandt ud af det. Så det er den helt rigtige beslutning af bestyrelsen set med mine øjne.

    Mht timingen, så tror jeg det endelige søm i hans kiste faldt med nederlaget til Rijeka. Skulle man have fyret ham der? Well, man skal jo lige finde en midlertidig løsning, og det har man så brugt et par dage på. En midlertidig træner kunne jo heller ikke have brugt de sidste 4 dage af vinduet til noget fornuftigt. Eneste ærgrelse fra min side er, at Ståle ikke selv traf beslutningen. Det synes jeg havde været det rigtige valg for alle, men i så tilfælde så havde han nok stået i en dårlig situation ift at få millionerne fra resten af kontrakten med ud af døren. Tak for det meste Ståle. Held og lykke. Håber han finder en bundklub i en middelgod liga. Der hører han og hans koncept hjemme.

    'Problemet' mange folk pointere er at enhver ledelse med respekt for sig selv, altid burde have en grov-skitseret midlertidig løsning et eller andet sted i en skrivebordsskuffe. Denne underligt forsinket respons foreslår at Ledelsen netop ikke har dette ... det er begrænset hvor langt tid det kan tage at hive u19-træneren og et bestyrelsesmedlem ind som brandslukning imens man bruger tiden på at tænke på den mere langsigtede løsning.

    Du skriver at det er ærgerligt at Ståle ikke selv traf beslutningen ... har vi nogen ide om, om han selv seriøst anerkendte at det var et problem der næppe kunne løses med ham ved roret?

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #38
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Koebenhavn Se meddelelser
    Arbejdet med at finde en afløser, begynder først nu. Det er som frygtet, og meget lidt betryggende, hvis det skal tages for pålydende. En uhyre svær og afgørende øvelse for klubbens fremtid, som jeg ikke umiddelbart kan se, vi har kompetencerne til at udføre indenfor overskuelig fremtid.

    Jeg mener, det er en korrekt beslutning, indenfor relativt kort tid at udskifte Ståle, og omstrukturere den sportslige ledelse. Men det er jo et kæmpe projekt, hvor nær alt i klubben skal overvejes, inkl. at inkludere dele af Ståles filosofi fremadrettet. I klubbens nuværende situation, hvor Ståle bl.a. bør have fået pustet nyt liv i projektet med tilgangene af Ankersen og Zanka, giver det for mig umiddelbart langt mere mening at begynde en meget grundig sondering og overvejelse af alle muligheder, mens Ståle fortsætter som manager - i første omgang indtil vinterpausen.

    I et ideelt scenarie ville Ståle sideløbende hermed være inkluderet i processen omkring, hvordan klubben bedst bringes videre fremadrettet, og altså orienteret omkring, klubben kiggede i en anden retning. En ikke helt utænkelig mulighed på baggrund af, hvor meget klubben utvivlsomt betyder for Ståle, hans tidligere udtagelser omkring at give depechen videre, samt interesse i at bevare et stærkt eftermæle.

    Det bliver meget interessant at høre Ståles kommentarer til afskedigelsen.
    "begynder først nu" er forhåbentlig corporate bullshit lingo.

  13. De følgende 13 brugere er enige:

  14. #39
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Sian Se meddelelser
    'Problemet' mange folk pointere er at enhver ledelse med respekt for sig selv, altid burde have en grov-skitseret midlertidig løsning et eller andet sted i en skrivebordsskuffe. Denne underligt forsinket respons foreslår at Ledelsen netop ikke har dette ... det er begrænset hvor langt tid det kan tage at hive u19-træneren og et bestyrelsesmedlem ind som brandslukning imens man bruger tiden på at tænke på den mere langsigtede løsning.

    Du skriver at det er ærgerligt at Ståle ikke selv traf beslutningen ... har vi nogen ide om, om han selv seriøst anerkendte at det var et problem der næppe kunne løses med ham ved roret?
    Jeg er bare nødt til at sige, at jeg blev til grin op og ned ad store dele af Sidelinien for et halvt år siden for at håbe at bestyrelsen begyndte at sondere terrænet efter en plan B, hvis Ståles ulykkeligheder fortsatte. Det var illoyalt og what not overfor en træner, der har været her i 14 år. Nu er bestyrelsen så åbenbart amatører, fordi de ikke har en fast forkromet plan i går.

    Vi bliver klogere om lidt ved pressemødet, men jeg synes det lyder velovervejet og åbent at sige det, som det er. Det er en større proces der skal i gang nu. Og det bliver ikke nødvendigvis succes fra day one med en ny dygtig træner. Han skal sætte sit eget hold og rydde op i truppen herunder bl.a. ståles 6(!) tvivlsomme backs.
    Danmark til Valby Bakke

  15. De følgende 10 brugere er enige:

  16. #40
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    320

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Uendelig trist! Kan fandeme god lide Ståle, som er så stærk en leder.

    Det er et meget stort sats i en vigtig sæson og virker umiddelbart både velovervejet og ikke velovervejet (fordi det først sker nu og ikke lige efter Rijeka, og på den anden side lige nu efter Zanka og Ankersen har købt ind på Ståles Back to Basics-plan - og uden at have den rigtige afløser klar).

    Jeg ville gerne have beholdt Ståle og i stedet rokeret rundt i organisationen, så han kunne aflastes fra de alt for mange kasketter og få tiltrængt modspil.

    Når det er sagt kan hans fyring fuldstændig forsvares.
    Han er jo ikke blevet fyret pga en svipser mod Rijeka, men fordi den kamp var den dyre bundskraber i en langvarig spiral nedad, som han var hovedansvarlig for. En lang periode med dårligt spil og en helt skæv trup der er endt i en økonomisk rodebutik. Ingen andre trænere havde fået så lang snor.

    Og det er ikke bare den skræmmende deroute over de sidste 15 måneder fra klassemandskab til en trup i ubalance der gør det. Ståle "gik til valg på" at udvikle holdet efter fadæse-sæsonen i 17-18 og undgå endnu en mellemsæson. Det fejlede ret markant og det må have konsekvenser.

    Igen, jeg havde håbet de konsekvenser var blevet et anderledes setup med mere modspil og hjælp til Ståle. Jeg håber det er dét som bestyrelsen er kommet med, og at Ståle så har sagt nej pga. stædighed. For så er det 100% den rigtige beslutning.

    Men jeg frygter at fyringen er lidt mere planløs end det...

    Og uanset hvordan Ståle måtte have ageret kommer jeg godt nok til at savne ham. Hans rabies-dedikerede ansigt og arrogante autoritet vil altid minde mig mere om guld og CL end om den seneste tids negative (og bekymrende) udvikling.
    Sidst redigeret af JoséStardust : 10.10.20 kl. 08:47

  17. De følgende 9 brugere er enige:

  18. #41
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Sian Se meddelelser
    Tror lidt at du negligere tingenes tilstand ... det har gået den forkerte vej siden 17, kun afskærmet af at Skov brændte ligaen af 18/19
    Og hvorfor kunne Skov brænde ligaen af i 18/19? Fordi Ståle formåede at lokke ham til klubben på trods af konkurrence fra tyske klubber, og fordi Ståle i øvrigt havde sat et hold sammen, der fungerede virkelig godt. Jeg mener fx, at Ankersen havde en stor andel i Skovs flotte sæson.

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #42
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    272

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser

    Nu går jagten ind på en international profil. Glæder mig!
    Du bliver slemt skuffet når David Nielsen bliver præsenteret.
    Den internationale profil har vi lige fyret.
    "Johnnys fysiske kapacitet er på et meget højt niveau. Det gælder nærkampstyrke, hurtighed og udholdenhed. Med ham får vi et rigtig solidt alternativ til højre side af forsvaret, ligesom han er anvendelig længere fremme på banen"

    Carsten V. Jensen


  21. #43
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    jeg tror ikke, at folk er klar over, hvilket håbløs situation, vi er i. Holdet sejler. Vi er ude af Europa. Men værst, økonomien er fuldstændig smadret på grund af Corona. Jeg frygter faktisk noget, der er meget værre end fyringen af Ståle.
    Man kan frygte,at du har ret. Men en fyring af Ståle samt en tilgang af Zanka peger vel ikke helt i retning af, at vi skærer voldsomt ned (eller andre katastrofer). Tværtimod bliver det ekstra dyrt at have både Ståle og Wiggen løbende på løn samtidig med, at vi skal have en anden træner ind (og evt. sportsdirektør) ind også til en (formentlig) pæn løn.

  22. #44
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    Og hvorfor kunne Skov brænde ligaen af i 18/19? Fordi Ståle formåede at lokke ham til klubben på trods af konkurrence fra tyske klubber, og fordi Ståle i øvrigt havde sat et hold sammen, der fungerede virkelig godt. Jeg mener fx, at Ankersen havde en stor andel i Skovs flotte sæson.
    Dette kan andre trænere vel også være i stand til? Ståle har vel ikke monopol på at kunne tiltrække spillere til en klub.

  23. De følgende 9 brugere er enige:

  24. #45
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    "begynder først nu" er forhåbentlig corporate bullshit lingo.
    Det håber jeg fandeme.

  25. De følgende 2 brugere er enige:

Side 3 af 31 FørsteFørste 12345613 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Ståle Solbakken HYLDEST!!
    By JTJ in forum De korte linier
    Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 23:49
  2. Tillykke med de 40 år Ståle Solbakken
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 27.02.08, 12:56
  3. Ståle Solbakken bringer ny ledelsesstil til FC København
    By Hougaard in forum De korte linier
    Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 04.01.06, 08:04
  4. Ståle Solbakken
    By Norsk Fck Fan in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07.10.05, 22:01
  5. Ståle Solbakken til FCK?
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 05.09.03, 11:50

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •