Side 30 af 31 FørsteFørste ... 202728293031 SidsteSidste
Viser resultater 436 til 450 af 459

Emner: Ståle Solbakken fratræder i FC København

  1. #436
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Kong jensen Se meddelelser
    Måske de 26 point Ståle skaffede i 20 kampe i 2020 overbeviste dem. Hvem ved. Eller sæsonstarten på 4 point i 4 kampe eller ikke-kvalifikationen til EL mod storholdet Rijeka.

    Ståle vandt heller ikke guld i 2014 eller 2015, da der skulle ryddes op. Thorup spiller med en masse has-been navne som Fischer fx. ligesom Ståle overtog en forfærdelig trup dengang.
    Kunne ikke have skrevet det bedre selv og du har fuldstændig ret :)

  2. #437
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Jeg kan godt forstå tanken om at man skal rydde op i en trup, man overtager, så man har de spillere, man selv har valgt. Men til forskel fra dengang og så nu, så havde Ståle et klart spilkoncept, han ville spille efter, og man vidste i hvilken retning man ville hen. Det mangler stadig fra Thorups side.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #438
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jeg kan godt forstå tanken om at man skal rydde op i en trup, man overtager, så man har de spillere, man selv har valgt. Men til forskel fra dengang og så nu, så havde Ståle et klart spilkoncept, han ville spille efter, og man vidste i hvilken retning man ville hen. Det mangler stadig fra Thorups side.
    Korrekt - eller jeg kan følge dig med “den gamle Ståle”, hvor det hele startede fra defensiven også fremefter. I de 20 kampe jeg nævner formåede vi at holde nullet 3 gange. Så når hele grundstenen pilles ud af Ståles spil, så har man altså et problem. At Thorup fører denne defensiv videre kan man kun begræde.
    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #439
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Hvad er det, der var så klart ved Ståles spilkoncept - og så velfungerende, at det er værd at fremhæve igen og igen? Der var noget med zoneforsvar, men offensivt var vi “all over the place”. I nogle kampe - typisk dem, hvor modstanderen stillede sig tilbage - havde vi bolden meget og kunne kombinere os frem til chancer. I andre kampe - typisk dem, hvor modstanderen pressede og udfordrede os på fysikken - var det en lang bold op til angriberne og så håbe på det bedste.

    Sandheden omkring Ståles zoneforsvar er også, at vi skal tilbage til sæsonen 16/17 for at finde en forsvarspræstation, der var FCK værdig. Dengang lukkede vi 20 mål ind. Året efter lukkede vi 47 mål ind og sluttede som nr. 4.

    Uden de rette spillere kommer enhver træner til kort. Der er givetvis nogle trænere, der fungerer bedre som brandslukkere end andre, men sådanne overgangsfigurer vil jo aldrig blive accepteret i FCK. Alene signalværdien ville være katastrofal.

    Er Jess den rette mand for FCK? Jeg ved det ikke. Jeg var skeptisk fra start, og han har ikke gjort meget for at overbevise mig efterfølgende. Ja, han håndterer medierne dårligt, men det vidste vi jo på forhånd, er en svaghed hos ham. Jeg kan ikke tro andet, end at han er væsentlig bedre til at kommunikere internt - ellers ville han simpelthen ikke kunne have haft den trænerkarriere, han har haft. Når alt kommer til alt, er det vigtigere, at spillerne ved, hvad forventes af dem, end at omverden føler sig informeret. Pointmæssigt synes jeg, at han har gjort det rimeligt på en svær baggrund.

  7. De følgende 5 brugere er enige:

  8. #440
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    En nuance i historien om den næstdårligste defensive præstation i Superligaen er jo også, at 9 af de 53 mål blev lukket ind i de 4 kampe, hvor Ståle stadig stod i spidsen for FCK. Thorup bærer ansvaret for 40 mål i 25 kampe, hvilket bestemt heller ikke er godt, men dog en markant forbedring.

  9. #441
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Reelt er det jo kun ift. målsætningen om deltagelse i europæisk gruppespil, at Ståle leverede på konsistent vis de senere år. Og skal man være lidt kritisk, manglede der et CL-gruppespil eller to. Præstationerne i Superligaen havde kostet enhver anden træner livet forlængst.

  10. De følgende 6 brugere er enige:

  11. #442
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    1. jo du har da i den grad brugt Bo Svensson som eksempel og det er i den grad hypotetisk om han ville have lykkedes i FCK med et andet Spilmateriale

    2. Det muligt det er dårlig stil. Og om RS havde konkrette tilbud fra Tyskland og "Ville" have slået til ved du eller jeg intet om. Men pointen står stadig. Hvis man vil i CL så skal man holde på sine bedste spillere herunder Skov. Så må man jo lade vær at lave underhåndsaftaler, henfør mit eksempel med FCM som holdte på deres bedste spillere og ikke solgte ud. Det gav pote og de kom i CL.
    1. Nej, jeg har ej, og det bliver ikke rigtigt af, at du siger det flere gange. Så må du altså lige bruge et øjeblik ekstra på at læse, hvad jeg skriver.
    Du skrev: "han (Thorup, red.) overtog en Trup i Krise og en organisation i ruiner. Det vender du altså ikke bare på så kort tid."
    Altså konstaterer du generelt, at en trup i krise og en organisation i ruiner vender man ikke på så kort tid (underforstået 24/25 kampe).
    Hvortil jeg skrev: "I min bog er det for nemt bare at konstatere, at en trup er i krise, og at det er umuligt at vende på kort tid. Mainz var i krise i Tyskland, men det formåede Bo Svensson at vende ret hurtigt. Det er altså ikke et faktum, at det SKAL tage lang tid at vende et hold i krise."
    Altså siger jeg intet om, at Bo Svensson havde vendt det hurtigt i FCK, som du påstår. Jeg bruger tværtimod et konkret (intet hypotetisk) eksempel i form af Mainz som et modbevis for din påstand om, at man ikke vender en trup i krise på mindre end 24/25 kampe.

    2. Det er offentligt kendt, at Robert Skov havde tilbud fra Mainz, så det behøver du ikke at så tvivl om. Og ja, så kan man da lade være med at lave sådan nogle aftaler. Men så var Skov ikke kommet til FCK, siger Ståle. Fakta er jo, at der var en sådan aftale. Så det må Skov jo have krævet. Du tror vel ikke, at det er Ståle, der ønskede sådan en aftale? Hvorfor skulle han dog dét, hvis Skov ville skifte til FCK uden den?

    At du så vil bryde indgåede aftaler - det er op til dig. Der er vi så bare uenige om, hvordan FCK skal agere.

  12. De følgende 6 brugere er enige:

  13. #443
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    En nuance i historien om den næstdårligste defensive præstation i Superligaen er jo også, at 9 af de 53 mål blev lukket ind i de 4 kampe, hvor Ståle stadig stod i spidsen for FCK. Thorup bærer ansvaret for 40 mål i 25 kampe, hvilket bestemt heller ikke er godt, men dog en markant forbedring.
    Nørder vi statistik på SÅ små tal, viser statistikken faktisk, at Hjalte faktisk formåede at gøre FCK til en defensiv højborg ved kun at lukke fire mål ind i tre kampe ;) Samtidig stod Hjalte og Ståle for det klart mest målscorende FCK, da de hver formåede at holde et snit på to mål per kamp mod Jess' snit på 1,88. Ja, faktisk kunne Hjalte have gjort FCK til mestre, hvis han havde kunnet holde sit pointsnit...

    Eller med andre ord: Statistik på så små tal, forvrænger ofte tingene ret meget. Mere vigtigt i forhold til at se på FCK's defensive kvaliteter under Jess, er der to væsentlige parametre:

    1) Uanset om vi udelukkende ser på Jess' periode i FCK eller på sæsonen samlet, er vi det hold, som lukker tredjeflest mål ind af alle - kun overgået af de to nedrykkere.

    2) Vores forsvarskæde ændrer sig voldsomt fra første til sidste kamp. Således er der faktisk kun en enkelt genganger fra sæsonstart til sæsonafslutning, efter at Ståle henter Peter Ankersen og til allersidst Zanka tilbage, alt imens Boilesen begynder at komme sig ordentlig oven på sin et år lange skadespause.

    Vi lægger således ud mod OB med en træt forsvarskæde bestående af Varela, Nelsson, Bjelland og Bengtsson og slutter af mod Randers med: Ankersen, Zanka, Nelsson og Boilesen ...og taber begge kampe ;)

    Det er nærliggende at klantre Ståle for ikke at have sørget for mere forstærkning til forsvaret inden sæsonstart, og det er nærliggende at klantre Jess for ikke at have fået skabt mere ro i bagkæden, efterhånden som vi på papiret må siges at være gået fra en slidt, halvdårlig b-kæde til en drømmefirer.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #444
    Tilmeldingsdato
    Mar 2020
    Indlæg
    71

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Med Lars Bo Jeppesens fratræden mangler vi nu kun, at Kvist forlader bestyrelsen, før Ståle igen med god smag i munden kan komme i Parken og modtage sin fortjente indlemmelse i Legends Club. Hvis han altså overholder, at han først sætter fødderne i Parken igen, når den ledelse der skillede sig af med ham, ikke er der længere. Måske er Seier dog også efterfølgende via sine udtalelser også blevet persona non grata i Ståles verden.

  16. #445
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    613

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Lars Bo Jeppesen havde intet med fyringen af Ståle at gøre og var heller ikke en del af bestyrelsen. Ståles fyring var udelukkende en beslutning blandt bestyrelsen/ejerne.

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #446
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,216

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af MarBaar Se meddelelser
    Lars Bo Jeppesen havde intet med fyringen af Ståle at gøre og var heller ikke en del af bestyrelsen. Ståles fyring var udelukkende en beslutning blandt bestyrelsen/ejerne.
    Eh? Det var da en påstand. Det modsatte statement, Lars bo vil spille mere underholdende, og derfor røg sportchefen Ståle, da han nægtede, det er også en påstand. Men reelt ved vi ikke om det ene eller det andet er mere korrekt. Vi ved at Lars Bo var meget tydelig omkring at ville fylde parken mere og oftere.

  19. #447
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Eh? Det var da en påstand. Det modsatte statement, Lars bo vil spille mere underholdende, og derfor røg sportchefen Ståle, da han nægtede, det er også en påstand. Men reelt ved vi ikke om det ene eller det andet er mere korrekt. Vi ved at Lars Bo var meget tydelig omkring at ville fylde parken mere og oftere.
    Det var en bestyrelsesbeslutning at fyre Ståle og havde intet med Lars Bo Jeppesen at gøre. Det var ikke Lars Bo, men derimod Bo Rygaard (tidligere bestyrelsesformand) der deltog i pressemødet og det er også Rygaard der har udtalt sig efterfølgende, ikke Lars Bo.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #448
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    613

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Tror du blander navnene sammen - Bo Ryggard / Lars Bo Jeppesen. Bo var Bestyrelsesformand og Lars Bo var direktør i Parken med fokus på det kommercielle, ejendommen Parken samt North (indtil det blev lukket). Lars Bo havde intet med det sportslige at gøre.

  22. #449
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    BT har interviewet Ståle og kommer bl.a. ind på fyringen. Jeg synes ikke, at han kommer meget bedre fra det denne gang.

  23. De følgende 3 brugere er enige:

  24. #450
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    BT har interviewet Ståle og kommer bl.a. ind på fyringen. Jeg synes ikke, at han kommer meget bedre fra det denne gang.
    Vild nok timing lige op til en skæbne kamp BT :)

    Der kan vidst ikke koges mere suppe på Ståle historien mere. Anyway held og lykke med det Norske landshold Ståle.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Ståle Solbakken HYLDEST!!
    By JTJ in forum De korte linier
    Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 23:49
  2. Tillykke med de 40 år Ståle Solbakken
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 27.02.08, 12:56
  3. Ståle Solbakken bringer ny ledelsesstil til FC København
    By Hougaard in forum De korte linier
    Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 04.01.06, 08:04
  4. Ståle Solbakken
    By Norsk Fck Fan in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07.10.05, 22:01
  5. Ståle Solbakken til FCK?
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 05.09.03, 11:50

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •