Side 7 af 31 FørsteFørste ... 4567891017 ... SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 459

Emner: Ståle Solbakken fratræder i FC København

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Bestyrelsen er selvfølgelig med til at lægge visioner for en virksomhed. Det er der altså ikke noget kontroversielt i.
    Nej det er der ikke. Men manden går fra noget som ligner en trainee-rolle (han har været i bestyrelsen et år) til at være med afstand den mest magtfulde person sportsligt. Det er lidt bemærkelsesværdigt, omend det selvfølgelig skyldes vores sportslige setup. Jeg er dog spændt på, om det fortsætter sådan efter der er kommet en ny træner, eller om han igen træder tilbage i en mere anonym rolle i bestyrelsen. Jeg tror faktisk mest på det første.

  2. #92
    Tilmeldingsdato
    Jun 2014
    Indlæg
    89

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Jeg er sikker på at der er en ny træner på plads. Alt andet vil simpelthen være for underligt. Jeg synes det er fint, at man venter et par dage med at præsenterer ham - af respekt for Ståle.

  3. #93
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    272

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Den præmis køber jeg ikke. Du kan godt have en god defensiv og samtidig spille offensivt. Det handler om den rette balance. Det er klart, vi kan ikke bare blæse frem mod United og Barcelona, men vi kan sgu godt tillade os at dræne afsted mod Rijeka og Malmø.

    Ståle har tidligere mestret det, men jeg synes han har tabt det mere og mere. Også i Superligaen, hvor vi bliver trynet af OB og Vejle.. Jeg forventer vi henter en træner, der kan organisere os defensivt men som er visionær i det fremadrettede spil og ikke behøver 100 afleveringer fra side til side, inden vi prøver at nærme os kassen. Der er altså flere andre klubber som godt kan finde ud af den her balance og som gør det ganske godt i Europa, budget taget i betragtning.
    Undskyld, men hvornår har vi spillet champagne bold samtidigt med at vi har fået gode resultater i Europa? Det tætteste på er vel 10/11 sæsonen hvor man havde en storspillende Jesper Grønkjær på holdet.
    Og ja, jeg vil også gerne vide hvilken klubber på vores størrelse som skaber gode resultater samt spiller fodbold som ikke er migræne fremkaldende?
    "Johnnys fysiske kapacitet er på et meget højt niveau. Det gælder nærkampstyrke, hurtighed og udholdenhed. Med ham får vi et rigtig solidt alternativ til højre side af forsvaret, ligesom han er anvendelig længere fremme på banen"

    Carsten V. Jensen

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #94
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nej det er der ikke. Men manden går fra noget som ligner en trainee-rolle (han har været i bestyrelsen et år) til at være med afstand den mest magtfulde person sportsligt. Det er lidt bemærkelsesværdigt, omend det selvfølgelig skyldes vores sportslige setup. Jeg er dog spændt på, om det fortsætter sådan efter der er kommet en ny træner, eller om han igen træder tilbage i en mere anonym rolle i bestyrelsen. Jeg tror faktisk mest på det første.
    Bestyrelsen er den mest magtfulde gruppe i alle virksomheder - også FCK.

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #95
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    En interessant detalje i alt det her er Kvists rolle. Der har godt nok været en del debattører som har haft travlt med at kategorisere ham som Ståles nikkedukke i bestyrelsen. I dag er billedet godt nok anerledes, hvor man næsten får indtrykket af, at det er Kvist som har stået med kniven. Med Ståles fyring er Kvist pludselig gået fra en meget lille perifer rolle i bestyrelsen til at være den mest magtfulde person i klubben, når det kommer til det sportslige. Det er ærligt talt lidt skræmmende.

    Jeg gad ærligt talt godt have været en flue på væggen på de sidste bestyrelseslokaler for at se, hvem der ville have Ståle ud. Jeg kunne godt mistænke Kvists ambitioner som værende den primære årsag. Men nu må vi se, hvad medierne får gravet frem de kommende dage.
    Hvor har du fra, at Kvist har ført kniven? Det er ikke et retorisk spørgsmål. Det kan være, jeg har misset det.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  8. #96
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af there is only one fc Se meddelelser
    Undskyld, men hvornår har vi spillet champagne bold samtidigt med at vi har fået gode resultater i Europa? Det tætteste på er vel 10/11 sæsonen hvor man havde en storspillende Jesper Grønkjær på holdet.
    Og ja, jeg vil også gerne vide hvilken klubber på vores størrelse som skaber gode resultater samt spiller fodbold som ikke er migræne fremkaldende?
    Som jeg forstår denne diskussion er pointen at en hvilken som helst top træner skal være i stand til at målrette opstilling og taktik efter den forventede modstands styrker og svagheder.
    Det er noget af det Morten Olsen generelt sagde han IKKE gjorde men som Kasper Hjulmand netop forklarer er meget vigtigt at kunne og gøre. Altså en dynamisk taktik, hvor man samtidig kan udnytte en bred trups styrker maksimalt.

    Det må naturligvis også være kravet til en ny FCK-træner og jeg kan ikke se hvorfor en dynamisk taktik skulle have problemer med at dominere/kværne modstanderen i superligaen (forudsat truppen indeholder nok kvalitet) og være den mere påpasselige & defensive på den europæiske scene.

  9. De følgende 5 brugere er enige:

  10. #97
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg snakker ikke sportslige ambitioner. Jeg snakker om magt og indflydelse inkl. sportlig magt. Og den har han reelt overtaget nu, omend kun midlertidig.
    .
    Kvist har da hele tiden haft magt. Han sidder jo i bestyrelsen, hvor han er den eneste, der nogensinde har kunnet slå en inderside over tre meter. Eller, hov vent... :-)

  11. #98
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    287

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af zebos Se meddelelser
    Klubbens DNA = David Nielsen, AGF
    David Nielsen skal stadig bevise, at han kan sætte et hold der er spildominerende og gode mod dårligere modstandere -- og ikke bare aggressive og tændte.
    Politiken.dk om Brøndbys krise: - Borgmester Ib Terp fortæller til BT, at klubben har henvendt sig, for at høre om mulighederne for hjælp fra kommunen.

    »Men det har vi desværre ikke kunnet«.

  12. De følgende 5 brugere er enige:

  13. #99
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Django Se meddelelser
    Jeg tænker at dette i langt højere grad handler om at man har konkluderet det sportslige setup med een mand som er ansvarlig for det hele ikke holder. Symptomet er naturligvis spillet og resultaterne på banen men årsagen er organisationen bag.

    Når man så først har besluttet at det skal ændres for at opnå succes på den lange bane, så er der ikke anden vej end for Ståle at forlade klubben. Jeg har i hvert fald svært ved at se en situation hvor Ståle accepterer en degradering til cheftræner. Tænk også på at skulle være den nye sportslige anvarlige for den degraderede manager... Det ville ikke holde...

    Så kan man diskutere nu og her implikationer fra nu af og til juleaften, timingen bliver aldrig optimal. Men plasteret skal af på et tidspunkt.
    Det er simpelthen så sandt som det er sagt. Så det kræver en gentagelse.

    Supplerende:

    Sobert pressemøde, hvor der bliver sagt mange gode ting både omkring Ståle, omkring timingen, og hvor strukturen i organisationen også bliver adresseret (og det er nok det mest væsentligste) osv.

    2 Malurter i bægeret:

    1) Bo slipper for let uden om hans eget og resten af organisationens ansvar. Synes det ville klæde ham at adressere, at Ståle ikke har været alene om det, men at han selv, bestyrelsen osv., også har en del af ansvaret for det som er gået galt. Det ville også øge min tillid til, at man nu kigger på de rigtige løsninger. For det er ikke kun Ståle..

    2) Kvist er ALT for vag i forhold til at adressere, hvad der kigges efter i en ny cheftræner. Kan forstå argumenterne for, hvorfor de ikke har en ny klar allerede nu. Men floskler om klubbens DNA og lign., er alt for vagt. Han bør kunne sætte lidt flere ord på, hvad den DNA så dækker over, og de ambitioner han gør sig på vedkommendes vegne. Tror Kvist er vellidt på 10`eren. Men er ikke sikker på, at han er den kommende Frank Arnesen....
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #100
    Django er offline Ostepoppes, R. Varemærke!
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    383

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Kvist er jo den eneste kandidat der er. Det er simpelthen i mangel af bedre.

    Netop dette var en af de grunde til at jeg ikke troede Ståle ville blive fyret. Jeg kunne simpelthen ikke se hvem i bestyrelsen havde kompetencerne til at sætte et nyt sportsligt setup op. Det mener jeg sådan set stadig hvilket er det som bekymrer mig...

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #101
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    80

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af MBS Se meddelelser
    Det er simpelthen så sandt som det er sagt. Så det kræver en gentagelse.

    Supplerende:

    Sobert pressemøde, hvor der bliver sagt mange gode ting både omkring Ståle, omkring timingen, og hvor strukturen i organisationen også bliver adresseret (og det er nok det mest væsentligste) osv.

    2 Malurter i bægeret:

    1) Bo slipper for let uden om hans eget og resten af organisationens ansvar. Synes det ville klæde ham at adressere, at Ståle ikke har været alene om det, men at han selv, bestyrelsen osv., også har en del af ansvaret for det som er gået galt. Det ville også øge min tillid til, at man nu kigger på de rigtige løsninger. For det er ikke kun Ståle..

    2) Kvist er ALT for vag i forhold til at adressere, hvad der kigges efter i en ny cheftræner. Kan forstå argumenterne for, hvorfor de ikke har en ny klar allerede nu. Men floskler om klubbens DNA og lign., er alt for vagt. Han bør kunne sætte lidt flere ord på, hvad den DNA så dækker over, og de ambitioner han gør sig på vedkommendes vegne. Tror Kvist er vellidt på 10`eren. Men er ikke sikker på, at han er den kommende Frank Arnesen....

    Enig, jeg savner generelt en eller anden grad af anderkendelse fra bestyrelsen om at de har, om ikke direkte sovet på vagten, så ikke fået udvist rettidig omhu vdr. at følge op på hvordan de sidste par år er gået i Suppen, men i stedet (virker det) stirrede sig blinde på gode UEFA-raids

  18. #102
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Hvor har du fra, at Kvist har ført kniven? Det er ikke et retorisk spørgsmål. Det kan være, jeg har misset det.
    Som jeg skriver, så er det mit eget indtryk, at han har været en væsentlig spiller i denne beslutning.

  19. #103
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Sian Se meddelelser
    Enig, jeg savner generelt en eller anden grad af anderkendelse fra bestyrelsen om at de har, om ikke direkte sovet på vagten, så ikke fået udvist rettidig omhu vdr. at følge op på hvordan de sidste par år er gået i Suppen, men i stedet (virker det) stirrede sig blinde på gode UEFA-raids
    Nu vandt vi trods alt mesterskabet juni 19, hvilket er lidt over et år siden

  20. #104
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Django Se meddelelser

    Netop dette var en af de grunde til at jeg ikke troede Ståle ville blive fyret. Jeg kunne simpelthen ikke se hvem i bestyrelsen havde kompetencerne til at sætte et nyt sportsligt setup op. Det mener jeg sådan set stadig hvilket er det som bekymrer mig...
    Helt enig i den bekymring.. Det bliver en nervepirrende tid. Får bestyrelsen skruet det rigtige setup sammen og “bevaret klubbens DNA” på samme tid? Eller går der AGF/bif i den?

    Det sidste tror jeg trods alt ikke, men spørgsmålet er så, hvor lang tid der går, før den rette organisation er på plads, og hvad der sker med resultaterne imens..

    Avs. Det er en smule nervepirrende..
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  21. #105
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    80

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af shs Se meddelelser
    Nu vandt vi trods alt mesterskabet juni 19, hvilket er lidt over et år siden

    Som jeg har skrevet tidligere, er jeg af den opfattelse af det mere var på grund af at Skov brændte ligaen af, og at dette mere skjulte problemerne end være et bevis på at de ikke fandtes


Side 7 af 31 FørsteFørste ... 4567891017 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståle Solbakken HYLDEST!!
    By JTJ in forum De korte linier
    Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 23:49
  2. Tillykke med de 40 år Ståle Solbakken
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 27.02.08, 12:56
  3. Ståle Solbakken bringer ny ledelsesstil til FC København
    By Hougaard in forum De korte linier
    Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 04.01.06, 08:04
  4. Ståle Solbakken
    By Norsk Fck Fan in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07.10.05, 22:01
  5. Ståle Solbakken til FCK?
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 05.09.03, 11:50

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •