Side 9 af 31 FørsteFørste ... 678910111219 ... SidsteSidste
Viser resultater 121 til 135 af 459

Emner: Ståle Solbakken fratræder i FC København

  1. #121
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Her vil jeg citere Peter Brüchmann fra dagens special på Mediano:

    "Jeg synes, det er den svageste præstation rent mediemæssigt, jeg nærmest kan erindre. En FCK-ledelse, som fremstår umanerligt utydeligt i alt, hvad de gør, sidder her og hælder vand ud af ørene om, hvor meget det her er en fin dialog (...) og vi har ikke nogen plan. Det er den mest offentlige falliterklæring, jeg længe har set pakket ind i noget om anstændighed (...). Det er gennemført pinligt (...). Det er noget af det mindst betryggende, jeg har set meget, meget længe (...). Det fremstår tæt på idiotisk."

    https://www.mediano.nu/oversigt/2020...p-amp-brchmann

    Jeg har selv arbejdet som journalist og med professionel kommunikation i over 15 år, og må give Peter ret. Og har i øvrigt sjældent hørt Peter så - med rette - oprørt. Det her er så grotesk dårligt håndteret af FCKs bestyrelse. Ingen plan. Ingen strategi. Og helt igennem elendig timing.

    Jeg må bare erklære mig enig med Dan Hammers korte citat:

    Winter is coming.
    Jamen dog... som vi dog ser tingene forskelligt :)

    Jeg syntes det var et rigtigt fint medie pressemøde. Sobert, hvor der netop blev fremlagt en plan for hvad der skal ske frem til Vinter. At du kalder det for ingen plan, pinligt og andre floskler er slet ikke noget jeg ser.

    Jeg hilser denne forandring velkommen og nødvendigt både når det kommer til afskeden med Ståle og ændringer i organisationen som kommer.


  2. #122
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Her vil jeg citere Peter Brüchmann fra dagens special på Mediano:

    "Jeg synes, det er den svageste præstation rent mediemæssigt, jeg nærmest kan erindre. En FCK-ledelse, som fremstår umanerligt utydeligt i alt, hvad de gør, sidder her og hælder vand ud af ørene om, hvor meget det her er en fin dialog (...) og vi har ikke nogen plan. Det er den mest offentlige falliterklæring, jeg længe har set pakket ind i noget om anstændighed (...). Det er gennemført pinligt (...). Det er noget af det mindst betryggende, jeg har set meget, meget længe (...). Det fremstår tæt på idiotisk."

    https://www.mediano.nu/oversigt/2020...p-amp-brchmann

    Jeg har selv arbejdet som journalist og med professionel kommunikation i over 15 år, og må give Peter ret. Og har i øvrigt sjældent hørt Peter så - med rette - oprørt. Det her er så grotesk dårligt håndteret af FCKs bestyrelse. Ingen plan. Ingen strategi. Og helt igennem elendig timing.

    Jeg må bare erklære mig enig med Dan Hammers korte citat:

    Winter is coming.
    Jeg er som udgangspunkt også enig i, at det var lidt vattet, og man fik et billede af en organisation, som ikke har nogen klar plan over fremtiden.
    Dertil skal det siges, at jeg tror de var ganske klar over, at de skulle have vat under fødderne. Emnet var særdeles følsomt, og det ikke hvem som helst man fyrede

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #123
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    439

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Her vil jeg citere Peter Brüchmann fra dagens special på Mediano:

    "Jeg synes, det er den svageste præstation rent mediemæssigt, jeg nærmest kan erindre. En FCK-ledelse, som fremstår umanerligt utydeligt i alt, hvad de gør, sidder her og hælder vand ud af ørene om, hvor meget det her er en fin dialog (...) og vi har ikke nogen plan. Det er den mest offentlige falliterklæring, jeg længe har set pakket ind i noget om anstændighed (...). Det er gennemført pinligt (...). Det er noget af det mindst betryggende, jeg har set meget, meget længe (...). Det fremstår tæt på idiotisk."

    https://www.mediano.nu/oversigt/2020...p-amp-brchmann

    Jeg har selv arbejdet som journalist og med professionel kommunikation i over 15 år, og må give Peter ret. Og har i øvrigt sjældent hørt Peter så - med rette - oprørt. Det her er så grotesk dårligt håndteret af FCKs bestyrelse. Ingen plan. Ingen strategi. Og helt igennem elendig timing.

    Jeg må bare erklære mig enig med Dan Hammers korte citat:

    Winter is coming.
    Nu har jeg læst din harcellering mod dagens fyring i adskillige tråde, og jeg er nødt til at få et svar på et spørgsmål, der nager mig: Hvad i alverden skulle man ellers have gjort, når nu man har gjort op med sig selv, at Ståle ikke er manden der skal føre klubben videre?

    Vi har (haft) en sportslig struktur, hvor Ståle har siddet med alle kasketterne. Det har helt åbenlyst været umuligt at finde en løsning, hvor man med den ene hånd har skullet agere, og med den anden tilfredsstille en tro og loyal medarbejder, der har betydet stort set alt for klubben i det seneste årti. Man har taget konsekvensen og revet det sportslige setup op ved rødderne, så man i ro og mag kan arbejde frem mod et setup, som er mere tidssvarende og med nogle bedre fordelinger af magten. Det koster selvfølgelig på den korte bane, men forhåbentligt kommer det til at gavne på den lange.

    At tro, at man med Ståle ved roret, sideløbende skulle kunne arbejde på at stable et helt nyt sportsligt setup på benene er aldeles naivt. Dertil har Ståles position i klubben været for stor. Og det er det, jeg tror, man har indset.


  5. #124
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Stenum Se meddelelser
    Nu har jeg læst din harcellering mod dagens fyring i adskillige tråde, og jeg er nødt til at få et svar på et spørgsmål, der nager mig: Hvad i alverden skulle man ellers have gjort, når nu man har gjort op med sig selv, at Ståle ikke er manden der skal føre klubben videre?
    .
    Nu skal jeg ikke svare på Andreas Hansens vegne, for jeg tror vi er ret uenige om den beslutning bestyrelsen har truffet. En beslutning jeg ligesom dig ser som nødvendig, hvis man gerne vil lave en organisatorisk ændring.

    Min bekymring går på, at de er så vage i deres italesættelse af den forandring de gerne vil gennemføre. Og her er jeg nok lidt på linje med Peter Bruchmann, omend jeg synes han skruer alt for meget op for retorikken. For jeg er helt med på, at det også er en situation, der kalder på vat på fødderne.

    Og det bekræfter lidt mit indtryk af, at vi har en ledelse, der ikke er fodboldfaglige (skrækkeligt udtryk, men I ved hvad jeg mener) nok. Jeg har ligesom de fleste andre herinde, svært ved at vurdere, hvad der sket bag kulissen, i omklædningsrummet osv. Men det er det indtryk, som efterlader en uro hos mig.
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #125
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Okay, men hvor får du det indtryk fra? Eller er det bare, fordi døden skal have en årsag?
    Det er bare mit eget dannede indtryk ovenpå pressemøde, interviews osv. Men der bæres da lidt brænde i den retning her: https://www.bt.dk/fodbold/william-kv...en-sjov-opgave

  8. Den følgende bruger er enig i dette:
    shs

  9. #126
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Stenum Se meddelelser

    Vi har (haft) en sportslig struktur, hvor Ståle har siddet med alle kasketterne. Det har helt åbenlyst været umuligt at finde en løsning, hvor man med den ene hånd har skullet agere, og med den anden tilfredsstille en tro og loyal medarbejder, der har betydet stort set alt for klubben i det seneste årti. Man har taget konsekvensen og revet det sportslige setup op ved rødderne, så man i ro og mag kan arbejde frem mod et setup, som er mere tidssvarende og med nogle bedre fordelinger af magten. Det koster selvfølgelig på den korte bane, men forhåbentligt kommer det til at gavne på den lange.
    .
    Man får ikke ro og mag, når man river det sportslige setup op ved rødderne efter transfervinduet, er lukket og sæsonen er i gang, når man samtidig vil have en uerfaren til at lede holdet og en anden uerfaren til at tegne klubbens fremtid fremadrettet. Tværtimod har presset på bestyrelsen vel næppe været større og det bliver kun værre hvis de dårlige resultater fortsætter.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:
    shs

  11. #127
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Det er helt berettiget at være bekymret for fremtiden uden Ståle. Det er også helt berettiget at synes, at timingen er underlig, at være bekymret for den midlertidige løsning med Kvist/Hjalte, og bekymret for visse spilleres reaktion. Ståle er en gigantisk personlighed og legende i FC København, og ledelsen har givet sig selv en kæmpe opgave med at bygge en ny sportslig organsation op, som skal levere resultater hurtigst muligt.

    Men jeg synes også, at det er svært at komme uden om, at fyringen af Ståle er kulminationen på en sportslig stilstand, som har stået på ikke bare i denne sæson, ikke bare i 2020, men sådan set on/off siden 2017. Og det er Ståle den overordnede ansvarlige for.

    Bevares, der har der bestemt været gode perioder og succeshistorier siden sommeren 2017.

    Et flot mesterskab i 2019.
    Imponerende europæiske præstationer og resultater mod særligt Atalanta, Celtic og Basaksehir.
    Gode transfercases i Robin O, Vavro og Skov.

    Og de ting - sammen med tilstedeværelsen af særligt to spillere, Skov og N'Doye - har måske dækket over, at udviklingen på mange parametre er gået den gale vej siden 2017, bl.a. illustreret med:

    Superliga:
    - To missede mesterskaber ud af tre mulige, endda hvor det begge gange har stået klart tidligt på sæsonen, at mesterskabet var tabt.
    - Den laveste slutplacering i Superligaen i den moderne FCK-tid siden 2001.
    - Fire point efter fire runder af denne sæson og otte point op til førstepladsen.

    Europa:
    - Ingen CL-deltagelser efter to kvalifikationsskuffelser mod Qarabag og Røde Stjerne.
    - En kostbar europæisk fiasko mod Rijeka.
    - To "tæt på"-fiaskoer mod Riga og Malmø.

    Transfer:
    - Mange kostbare fejlskud, uindfriede potentialer og forfejlede satsninger, kulminerende i en afsluttende trupsammensætning med 11 forsvarsspillere, heraf flere aldrende, løntunge spillere på lange kontrakter.

    Ståle fortjener al tænkelig hyldest for sit virke i FC København og for de tre historiske hold, han var med til at bygge op (2006, 2010 og 2016). Men ser man perioden over de sidste tre år isoleret, så er den i mine øjne dumpet. Og med de sidste tre år i betragtning har Ståle fået lang snor. Meget lang snor. Den sportslige udvikling har været alarmerende flere gange og i lange perioder, og det blev der taget en konsekvens af i dag.


  12. #128
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    439

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Man får ikke ro og mag, når man river det sportslige setup op ved rødderne efter transfervinduet, er lukket og sæsonen er i gang, når man samtidig vil have en uerfaren til at lede holdet og en anden uerfaren til at tegne klubbens fremtid fremadrettet. Tværtimod har presset på bestyrelsen vel næppe været større og det bliver kun værre hvis de dårlige resultater fortsætter.
    Hvordan får man så ro og mag i den situation vi er i?

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #129
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    66

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Jeg er helt enig i, at både Rygaard og Kvist var alt for vage i deres kommunikation. Det jeg hæftede mig ved var, at Rygaard flere gange sagde, at de har fået mange henvendelser, og han regnede med de nu ville få endnu flere.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #130
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af AndreasHR Se meddelelser
    Jeg er helt enig i, at både Rygaard og Kvist var alt for vage i deres kommunikation. Det jeg hæftede mig ved var, at Rygaard flere gange sagde, at de har fået mange henvendelser, og han regnede med de nu ville få endnu flere.
    Hvorfor skulle de ikke også det? Jeg håber dog, at man vælger én, som man selv har analyseret sig frem til vil være god.

  17. #131
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Stenum Se meddelelser
    Hvordan får man så ro og mag i den situation vi er i?
    Man kunne have forberedt sig bedre før man fyrede sin manager (og hans assistent), især når der allerede har været udskiftninger i setuppet.

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #132
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    80

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Stenum Se meddelelser
    Nu har jeg læst din harcellering mod dagens fyring i adskillige tråde, og jeg er nødt til at få et svar på et spørgsmål, der nager mig: Hvad i alverden skulle man ellers have gjort, når nu man har gjort op med sig selv, at Ståle ikke er manden der skal føre klubben videre?
    Man kunne fx have meddelt Ståle, at man mente, at der var behov for forandring, opsagt samarbejdet med Ståle med virkning fra årsskiftet, og brugt den mellemliggende periode på at gøre dét, som Bo Rygaard lørdag udtalte, at man havde gjort: sit forarbejde.

    Ståle kunne have fået en værdig retræte, og man kunne muligvis have sparet nogle lønomkostninger, hvis man kunne have bidraget til at bringe ham i spil til fx det norske landstrænerjob.

    Erkendelsen af, at Ståle ikke fremadrettet er den rigtige til jobbet, gør ham ikke til en dårligere træner over natten, og hvis ambitionen er umiddelbare forbedringer af de sportslige resultater tvivler jeg på, at udsigterne til at indfri den, er bedre med Hjalte Bo på bænken.

    Citat Oprindeligt indsendt af Stenum Se meddelelser
    Vi har (haft) en sportslig struktur, hvor Ståle har siddet med alle kasketterne. Det har helt åbenlyst været umuligt at finde en løsning, hvor man med den ene hånd har skullet agere, og med den anden tilfredsstille en tro og loyal medarbejder, der har betydet stort set alt for klubben i det seneste årti. Man har taget konsekvensen og revet det sportslige setup op ved rødderne, så man i ro og mag kan arbejde frem mod et setup, som er mere tidssvarende og med nogle bedre fordelinger af magten. Det koster selvfølgelig på den korte bane, men forhåbentligt kommer det til at gavne på den lange.

    At tro, at man med Ståle ved roret, sideløbende skulle kunne arbejde på at stable et helt nyt sportsligt setup på benene er aldeles naivt. Dertil har Ståles position i klubben været for stor. Og det er det, jeg tror, man har indset.
    Jeg synes nok ikke, at der er meget "ro og mag" over at rive alt op ved rode for at indsætte U19-træneren. Og jeg forstår nok heller ikke, hvorfor det skulle være aldeles naivt at forestille sig, at bestyrelsen kunne arbejde med en plan for det fremtidige sportslige organisation, alt mens Ståle fortsat passede udfyldelsen af holdkortet også for de sidste 11 kampe i år? Mit indtryk af Ståle er ikke, at han ville hverken obstruere eller forpurre bestyrelsens arbejde, endsige, at konkurrencementaliteten og ærekærheden med ét skulle forsvinde og bevirke en pludselig manglende motivation for at søge sejrene.

    Og hvis man forventer arbejdsro i kølvandet på en dramatisk iscenesat fyring af Skandinaviens mest vindende træner, hvor selv indstuderede floromvundne floskler og lidt småsentimental snak ikke skjuler, at man ingen plan har, så tror jeg, at man bliver slemt skuffet.

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #133
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    285

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Der er meget lort og snak rettet mod Rygaard og Kvist men virkeligheden er at der er 3 ejere der måske har meddelt Rygaard, at de IKKE længere har tillid til deres træner og så er de tvunget til at gøre hvad de bliver bedt om..... det handler om tillid og hvis hovedejerne af den ene eller anden årsag ikke vil være med længere, så er der vel ikke mere at tale om

    Bare lige en nuance jeg syntes der mangler
    Very Nice


  22. #134
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    111

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Hvis man vil se hvem der er ledig på markedet
    https://www.transfermarkt.com/traine...iner/statistik
    FORZA L'EQUIPE FC

  23. #135
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af jooness Se meddelelser
    Det er helt berettiget at være bekymret for fremtiden uden Ståle. Det er også helt berettiget at synes, at timingen er underlig, at være bekymret for den midlertidige løsning med Kvist/Hjalte, og bekymret for visse spilleres reaktion. Ståle er en gigantisk personlighed og legende i FC København, og ledelsen har givet sig selv en kæmpe opgave med at bygge en ny sportslig organsation op, som skal levere resultater hurtigst muligt.

    Men jeg synes også, at det er svært at komme uden om, at fyringen af Ståle er kulminationen på en sportslig stilstand, som har stået på ikke bare i denne sæson, ikke bare i 2020, men sådan set on/off siden 2017. Og det er Ståle den overordnede ansvarlige for.

    Bevares, der har der bestemt været gode perioder og succeshistorier siden sommeren 2017.

    Et flot mesterskab i 2019.
    Imponerende europæiske præstationer og resultater mod særligt Atalanta, Celtic og Basaksehir.
    Gode transfercases i Robin O, Vavro og Skov.

    Og de ting - sammen med tilstedeværelsen af særligt to spillere, Skov og N'Doye - har måske dækket over, at udviklingen på mange parametre er gået den gale vej siden 2017, bl.a. illustreret med:

    Superliga:
    - To missede mesterskaber ud af tre mulige, endda hvor det begge gange har stået klart tidligt på sæsonen, at mesterskabet var tabt.
    - Den laveste slutplacering i Superligaen i den moderne FCK-tid siden 2001.
    - Fire point efter fire runder af denne sæson og otte point op til førstepladsen.

    Europa:
    - Ingen CL-deltagelser efter to kvalifikationsskuffelser mod Qarabag og Røde Stjerne.
    - En kostbar europæisk fiasko mod Rijeka.
    - To "tæt på"-fiaskoer mod Riga og Malmø.

    Transfer:
    - Mange kostbare fejlskud, uindfriede potentialer og forfejlede satsninger, kulminerende i en afsluttende trupsammensætning med 11 forsvarsspillere, heraf flere aldrende, løntunge spillere på lange kontrakter.

    Ståle fortjener al tænkelig hyldest for sit virke i FC København og for de tre historiske hold, han var med til at bygge op (2006, 2010 og 2016). Men ser man perioden over de sidste tre år isoleret, så er den i mine øjne dumpet. Og med de sidste tre år i betragtning har Ståle fået lang snor. Meget lang snor. Den sportslige udvikling har været alarmerende flere gange og i lange perioder, og det blev der taget en konsekvens af i dag.
    Jooness, jeg tror du er inden på noget af det rigtige, men, du oplister symptomer på det, jeg ser som den reelle årsag til fyringen.
    Den reelle årsag til fyringen, er i min verden, Ståles manglende evne / lyst til reel forandring. Dette gælder såvel træningsmetoder, men også spillestilen.
    Der har været diskussion herinde om Ståle var ved at ændre FCK spillestilen, det har jeg selv argumenteret for, men han lykkedes under alle omstændigheder ikke med det.

    Kvist indrømmer selv at han var med til at svinge kniven, og som væsentligste årsag siger han:

    ” ... vi skal være ... de mest ærgerrige i forhold til at udvikle os. Har vi ledere, spillere og medarbejdere, der lever op til det, så garanterer vi også den indsats og de præstationer, der gør, at resultaterne kommer. Det er klubbens DNA. Det er kulturen. Og det er det som alle spillere og medarbejdere skal vise, at de gerne vil være en del af,”
    Jeg ser dette citat meget essentielt i forhold til fyringen af ståle. Listen af beviser for at ståle ikke reelt har ville ændre sig er i hvert fald lang.

    • Han fyrede Priske. Listen af andre assistenttrænerer som ståle har kørt over er lang.
    • Anders storskov blev fyret som resultat af rapporten om skader
    • Han har grundlæggende ikke ændre taktik de sidste 10 år, samtidigt med at fodbolden har ændret sig markant ude i Europa.
    • Når han så forsøger at ændre spille stil går manden ikke all in (påstånd herfra). Han ender i stedet med et bagudskuende transfervindue, hvor en spids angribe, og to tidligere forsvarsallieret bliver hentet hjem.
    • Har været meget imod brugen af Data, hvor klubben for sent er kommet igang. Måske først nu er man ved at opbygge en klar struktureret brug af data på fodbold delen
    • En del ustruktureret transfervinduer de sidste 3 år, uden en klar retning på hvor FCK skal hen.


    Jeg har sikkert glemt et par punkter, men alt i alt er det nemmere at lave en liste af punkter for hvorfor ståle ikke har fulgt med tiden.
    Resultatet er at FCM har overhalet os inden- og uden om på nuværende tidspunkt. Og vi står med en usammenhængende trup, hvor man kan skifte 3 back's ind som eneste reelt mulige indskiftninger.

    Nu har bestyrelsen så valgt at tage en stop losss, og udført en reel oprydning i den sportlige sektor i FCK. Storskov blev fyret, Johan Lange har måske set skriften på væggen og flygtet / blev head huntet til Anston villa, og endeligt røg Ståle og Viggen.
    Det eneste der står tilbage, er Kvist der taler om DNA. Kvist definerer en klar filosofi for FCK. Han gør det i forhold til villighed til at udvikle sig selv konstant, også taktisk på banen. Vi skal (måske) væk fra at have en fast defineret spillestil. Kvist kunne godt gå hen og blive en succes, hvis hans fremtidige rolle bliver defineret af netop ovenstående udtalelse, og at han derfor bliver en slag "head of Method". Kvist er en mand der er kendt for at have et umenneskeligt stort fokus på udvikling.

    FCK har fået en direktør, der ud over at være Corporate Lingo glad, godt kan lide at sælge billetter. Han har som fokus at øge sammenkoblingen mellem København og FC København.
    I mediano soundboks' interview med vores chef for marketing er et af de tydelige nedslag hans værste dag som ansat. Det var den dag vi vandt guld, for han kunne se at det ikke var en Københavner begivenhed.
    Kort sagt, der virker til at være et fokus på at FCK skal fylde mere i gadebilledet, og at os gode kunder, skal frekventere parken eller omtale FCK oftere.
    I denne forbindelse kan man forestille sig at "spillefilosofi" er kommet op som et punkt til drøftelse. Har man den rette spillefilosofi, har FCK fulgt med tiden. Hvordan har FCK's spil udviklet sig de sidste 10 år. Har det udviklet sig?
    Hvilken type fodbold tiltrækker folk på stadion. Lars Bo kender sikkert til "Offense sells tickets. Defense wins championships". Har FCK opfyldt bare det ene af disse punkter de sidste 3 år?
    Som det blev diskuteret i fanradioen har vores forsvar været dårligt i 3 år, og det offensive spil har heller ikke fungeret.
    Ovenstående diskussion er endt med at man har været nød til at fyrer Ståle, og vil starte en ny retning med fodbold holdet.
    En retning, hvor den DNA (undskyld Brügmann) er defineret af Kvist, nemlig en vilje til konstant at søge mest moderne metoder og udvikling.
    Jeg har tiltro til at Kvist sammen med Lars Bo, kan være de rigtige til at starte et nyt FCK i denne overordnet retning.
    Men der ligger et stort arbejde foran at finde den rette træner til denne opgave.
    Jeg kunne forstille mig at man er inspireret af det arbejde Brøndby gjorde op til ansættelsen af Alexander Zorniger, hvor Troels Beck gjorde mange rigtige overvejelser (undskyld).
    Konklusionen bliver nok ikke den sammen i FCK, men det er tydeligt fra Kvist's udtalelse, hvad en fremtidig træner / sportlig ledelse skal købe ind på.

    Det bliver spændende at se om FCK om 2 år står i ren CIRKUS KØBENHAVN, eller om det var rigtig at hive i håndbremsen og skifte hele den sportslige ledelse hen over en sommer, hvor man trodsalt bevare et fokus på hvordan man vil arbejde med udvikling.
    Det kommer til at tage tid at lave en turn around, men det er nok det som skal til, hvis FCK vil stræbe efter at være Nordens Porto, og have 25.000 betalende tilskuer i snit til kampene.

    Det var en hård dag igår, men jeg tror det er rigtig det som er gjort. Nu kan FCK i hvert fald ikke gå tilbage. Jeg ser glasset halvt fyldt.
    Sidst redigeret af djurlander : 11.10.20 kl. 11:57


Side 9 af 31 FørsteFørste ... 678910111219 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståle Solbakken HYLDEST!!
    By JTJ in forum De korte linier
    Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 23:49
  2. Tillykke med de 40 år Ståle Solbakken
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 27.02.08, 12:56
  3. Ståle Solbakken bringer ny ledelsesstil til FC København
    By Hougaard in forum De korte linier
    Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 04.01.06, 08:04
  4. Ståle Solbakken
    By Norsk Fck Fan in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07.10.05, 22:01
  5. Ståle Solbakken til FCK?
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 05.09.03, 11:50

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •