Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
94. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    47 50.00%
  • Uafgjort

    10 10.64%
  • AaB vinder

    37 39.36%
Side 10 af 14 FørsteFørste ... 78910111213 ... SidsteSidste
Viser resultater 136 til 150 af 201

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

  1. #136
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Vi har en trup som ikke ser ud til at forstå fyringen og som tydeligvis ikke kæmper for den midlertidige træner (hvorfor skulle de også det).
    Det er nogle helt vilde postulater, du pludselig slynger om dig med. Det har ellers altid heddet sig, at vi fans jo ikke kan vide, hvad spillerne tænker, og hvad der foregår på træningsbanen osv. Man kan sagtens diskutere det fornuftige i timingen af fyringen og kritisere, at man ikke har den nye træner og den nye sportschef på plads, men det ændrer ikke på, at det IKKE var en fejl at fyre Ståle. Klubben var gået i stå under hans ledelse, vi er blevet overhalet af FCM under hans ledelse, der har været utallige groteske fejlskud på transfermarkedet under hans ledelse, og hans ledelse har resulteret i den dyreste og dårligst afbalancerede trup nogensinde i dansk fodbold.


    Det var ikke en fejl, da vi fyrede Nilsson, selvom han efterlod holdet på førstepladsen, for han havde ikke truppens opbakning. Fejlen var, at CV undervurderede opgaven og satte sig selv på trænerbænken.
    Det var ikke en fejl, da vi fyrede Ariel Jacobs, selvom han lige havde vundet mesterskabet, og selvom man med rette kan diskutere, om han fik en fair behandling og fik den fornødne støtte i form af en konkurrencedygtig trup stillet til rådighed.
    Det var ikke en fejl at fyre CV, for han var manden bag Ashvetia-doktrinen og var for sløv til at tilpasse sig de nye udfordringer på markedet for en klub af vores størrelse. Fejlen var at overlade alt for meget ansvar til Ståle, hvilket han ikke magtede at håndtere.
    Det var ikke en fejl at fyre Ståle. Fejlen vil være at ansætte den forkerte konstellation af træner og sportschef. Det må tiden vise, om vi formår at undgå, og bestyrelsens ageren giver god grund til bekymring, Men det var ikke en fejl at fyre Ståle.
    HIC SUNT LEONES


  2. #137
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Det er nogle helt vilde postulater, du pludselig slynger om dig med. Det har ellers altid heddet sig, at vi fans jo ikke kan vide, hvad spillerne tænker, og hvad der foregår på træningsbanen osv. Man kan sagtens diskutere det fornuftige i timingen af fyringen og kritisere, at man ikke har den nye træner og den nye sportschef på plads, men det ændrer ikke på, at det IKKE var en fejl at fyre Ståle. Klubben var gået i stå under hans ledelse, vi er blevet overhalet af FCM under hans ledelse, der har været utallige groteske fejlskud på transfermarkedet under hans ledelse, og hans ledelse har resulteret i den dyreste og dårligst afbalancerede trup nogensinde i dansk fodbold.


    Det var ikke en fejl, da vi fyrede Nilsson, selvom han efterlod holdet på førstepladsen, for han havde ikke truppens opbakning. Fejlen var, at CV undervurderede opgaven og satte sig selv på trænerbænken.
    Det var ikke en fejl, da vi fyrede Ariel Jacobs, selvom han lige havde vundet mesterskabet, og selvom man med rette kan diskutere, om han fik en fair behandling og fik den fornødne støtte i form af en konkurrencedygtig trup stillet til rådighed.
    Det var ikke en fejl at fyre CV, for han var manden bag Ashvetia-doktrinen og var for sløv til at tilpasse sig de nye udfordringer på markedet for en klub af vores størrelse. Fejlen var at overlade alt for meget ansvar til Ståle, hvilket han ikke magtede at håndtere.
    Det var ikke en fejl at fyre Ståle. Fejlen vil være at ansætte den forkerte konstellation af træner og sportschef. Det må tiden vise, om vi formår at undgå, og bestyrelsens ageren giver god grund til bekymring, Men det var ikke en fejl at fyre Ståle.
    Godt indlæg Ace og jeg er 100 % enig :)

  3. De følgende 7 brugere er enige:

  4. #138
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Ja Kasper, du er ligeså monoman som alle os andre. Hvis vi, som forventet, fortsætter med at spille virkelig ringe, vil du fastholde, at Ståle havde vendt det. Hvis vi vender det, vil du fastholde, at det ville Ståle også have gjort. You get us either way.
    Jeg er principielt skide ligeglad med, hvem der er træner så længe vi vinder - gør vi det, så skal jeg nok flette næbet omkring Ståle. Jeg er overbevist om, at Ståle havde holdt os inde i guldkampen i efteråret, hvis vi havde holdt fast. Jeg er lige så overbevist om, at dette ikke er tilfældet så længe dette "midlertidige træner"-projekt står i spidsen for holdet. Dette faktum alene er en grund til, at fyringen (i hvert fald timingen) er himmelråbende idiotisk. For ja jeg er enig i, at kikser vi først europa i år (mesterskabet er long gone) så starter den negative spiral for alvor. En sæson kan vi nok overleve uden gruppespil. Bliver dette en tendens, så er vi for alvor på røven.

  5. De følgende 6 brugere er enige:

  6. #139
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er principielt skide ligeglad med, hvem der er træner så længe vi vinder - gør vi det, så skal jeg nok flette næbet omkring Ståle. Jeg er overbevist om, at Ståle havde holdt os inde i guldkampen i efteråret, hvis vi havde holdt fast. Jeg er lige så overbevist om, at dette ikke er tilfældet så længe dette "midlertidige træner"-projekt står i spidsen for holdet. Dette faktum alene er en grund til, at fyringen (i hvert fald timingen) er himmelråbende idiotisk. For ja jeg er enig i, at kikser vi først europa i år (mesterskabet er long gone) så starter den negative spiral for alvor. En sæson kan vi nok overleve uden gruppespil. Bliver dette en tendens, så er vi for alvor på røven.
    Din første sætning er jeg helt enig i. Jeg har næste altid været træt af Ståles tilgang, men så længe vi vandt, var jeg tilfreds. Din næste sætning er jeg derimod helt uenig i. Den krise, vi er i, er så voldsom, at hverken Ståle, Hjalte eller en tredje kan holde os inde i guldkampen i år. Jeg tager alle tæskene, hvis det alligevel sker.

  7. De følgende 11 brugere er enige:

  8. #140
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Man kan sagtens diskutere det fornuftige i timingen af fyringen og kritisere, at man ikke har den nye træner og den nye sportschef på plads, men det ændrer ikke på, at det IKKE var en fejl at fyre Ståle.
    Det er imponerende, så skråsikre du og andre skribenter er herinde er omkring rigtigheden af fyringen. Gør det virkelig ikke noget indtryk, at størstedelen af den samlede danske sportspresse og eksperter mener, at det var en fejl? Det bliver jo ikke rigtigt, blot fordi du og nogle andre herinde vedtager det. Både omkring Nilsson, Ariel og vel og CV (kan ærlig talt ikke huske det), så var eksperter enige i, at dette var det rigtige skridt. Den enighed findes ikke nu.

    Selv hvis det isoleret set ud fra resultater, indkøb etc var rigtigt at fyre Ståle, så hører det altså med i vurderingen omkring fyringen, hvad man får i stedet og hvornår. Og det er præcis et af de punkter og en af de bekymringer som mange Ståle-fortalere har fremført gang på gang, og som nu er gået i opfyldelse. Vi er nu havnet i en situation af ren panik og mon ikke dette afspejler sig i et forkert valg af træner også. Der er sket præcis det, som ikke måtte ske, og det hører altså med i den samlede vurdering. Dette var en fejl. Det giver ingen mening at sige, at en fyring er korrekt, hvis vi så ender med noget værre. Så er vi samlet set blevet dårligere.

  9. De følgende 6 brugere er enige:

  10. #141
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Klubbens resultater på den hjemlige scene har de seneste tre år været meget langt fra at leve op til målsætningen, og kombineret med Ståles mildest talt tvivlsomme ageren på transfermarkedet og den håbløse sæsonstart, var der hos bestyrelsen til sidst ingen tvivl om, at han ikke længere var den rigtige til at føre klubben videre. Så finder man en anden, og selvfølgelig er det muligt at finde en, der kan gøre København til mestre igen, da vi (endnu) har det største budget og de bedste faciliteter og den højeste løn til træneren osv.

    Medmindre man går med på den præmis, der har været luftet af en eller flere brugere, at Ståle simpelthen skulle være en af verdens bedste trænere (for realz!), så må man selvfølgelig gøre noget og finde en anden, når man ser på den deroute, han har ansvaret for.

    Men skråsikker... altså, jeg synes da, det er helt fint, at nogle fans og medier synes, at Ståle fortsat var den rette mand for København, Jeg er uenig, og ud over de føromtalte åbenlyse problemer med resultater og trupsammensætning var jeg personligt enormt træt af at glo på hans lettere forældede antifodbold, som hører et bundhold til, og i bedste fald havde sin berettigelse i to-tre kampe om året i Europa. Det kan blive endnu værre, hvis bestyrelsen svigter og kører for længe med de to gamle alibispillere på trænerbænken og ikke formår at finde en egnet duo i stedet, men det kan og skal blive bedre, og det tror jeg da på kommer til at ske. Men dommedagsprofetier baseret på, at vores underpræsterende chef for det hele nu endelig er fortid i klubben, gider jeg slet ikke gå med på, og jeg synes ærligt talt, det er langt ude at udbasunere dem efter én kamp.
    HIC SUNT LEONES

  11. De følgende 9 brugere er enige:

  12. #142
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Men skråsikker... altså, jeg synes da, det er helt fint, at nogle fans og medier synes, at Ståle fortsat var den rette mand for København
    Nogle medier? Altså det er da vist langt størstedelen som er uenig i en fyring. Dem som forstår fyringen er dybt uenig i timingen.

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Jeg er uenig
    Og det er også helt fair. Jeg forstår bare på ingen måde denne optimisme, som florerer efter fyringen. Men jeg håber helt vildt, at du og andre får ret, og så skal jeg gerne indrømme, at jeg tog fejl. Men indtil vi ser en god løsning på trænerposten og et FCK-hold som vinder kontinuerligt, så holder jeg fast i, at dette er en kæmpe kæmpe fejl.

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #143
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er imponerende, så skråsikre du og andre skribenter er herinde er omkring rigtigheden af fyringen. Gør det virkelig ikke noget indtryk, at størstedelen af den samlede danske sportspresse og eksperter mener, at det var en fejl?

    Bare fordi der er nogle og det er ikke "ALLE" i den danske sportspresse med med b.la. Peter Brüchmann og Stig Tøfting i spidsen har en mening om tingene, gør ikke at vi andre ikke kan have en mening om tingene her på skakten. Hvis de kan udkalde sig som "Eksperter" så kan vi andre vel også have dette prædikat :)

    Jeg mener den Danske sportspresse har været alt for blide ved Ståle og det rod han har bragt os i over de sidste 12 måneder. At fokusere på tidligere meritter fritager ikke en mand for alle de fejl han har begået. Den forstående omorganisering / oprydning er Looong overdue.

    Bare et input for en selvproklameret Ekspert :)

  15. De følgende 16 brugere er enige:

  16. #144
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Gør det virkelig ikke noget indtryk, at størstedelen af den samlede danske sportspresse og eksperter mener, at det var en fejl?
    Vi har haft den før, og jeg anerkender simpelt hen ikke, at jeg ikke kan have en holdning til Ståle, Hjalte eller en tredje, fordi Tøfting eller Werge ikke er enig med mig. Det er et absurd synspunkt. Til gengæld anerkender jeg gerne, at jeg ikke altid er i stand til at tænke helt klart, når jeg efter en kamp som i går er rasende. Af samme grund skriver jeg heller ikke altid herinde.

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #145
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Bare fordi der er nogle og det er ikke "ALLE" i den danske sportspresse med med b.la. Peter Brüchmann og Stig Tøfting i spidsen har en mening om tingene, gør ikke at vi andre ikke kan have en mening om tingene her på skakten. Hvis de kan udkalde sig som "Eksperter" så kan vi andre vel også have dette prædikat :)

    Jeg mener den Danske sportspresse har været alt for blide ved Ståle og det rod han har bragt os i over de sidste 12 måneder. At fokusere på tidligere meritter fritager ikke en mand for alle de fejl han har begået. Den forstående omorganisering / oprydning er Looong overdue.

    Bare et input for en selvproklameret Ekspert :)
    Enig, hvis man tager udgangspunkt i 3+ dækningen af kampen, så er det jo komisk, hvor kritiske ViaShit lige pludselig kan være overfor FCK, når det er en ung mediegrønskolling som William Kvist(der slipper ganske hæderligt afsted med et kritisk interview, og siger det man skal uden at shine). Hvis man ser på hvor tamme og logrende de har været overfor medievandte og hårdtslående Ståle. Dygtige journalister er hård mod de hårde, og Tøffe var jo decideret pinlig i sin følelsesfulde "hvad faen er det for noget lort Kvist kommer med?", ... "sikke noget disrespekt" ... "det dér Kvist kommer med var til grin".

    Altså, jeg har det næsten sådan, at Kvist - selvom han ved gud er grøn og utrænet og ikke noget oratorisk vidunder - må have fat i noget, når han kan få 3+ segmentet, sådan op at køre.
    De folk har ingen anden interesse, end at se FCK bløde, og den bedste vej til det lige nu, det er at knuselske Ståle, som i 10 år har kaldt dem for deres BØF-love, som de narhoveder, de er. Jo mere kaotisk de kan få FCK til at fremstå lige nu, jo bedre. Den violin spiller de da lystigt på.

    Ståle har, trods fortids flotte meritter, efterladt os i en forfærdelig situation, og at 3+, Bruchman og nogle herinde står klar med sablerne, når Ståles udtjente og fejlcastede heste ikke leverer i FØRSTE kamp, det siger jo bare kun noget om deres dagsorden, og intet om en nøgtern analyse af, hvilke seriøse udfordringer enhver bestyrelse og træner ville stå overfor med de elendigheder, vi er efterladt i. Vi er ude af mesterskabskampen og det er KUN Ståles skyld. Alle der mener noget andet kan ikke tages seriøst. Ståle har fået hvad han har peget på, og alligevel er vi blevet overhælet af nogle jævnt dygtige jyske kræmmere, til stor glæde for mindreværdssegmentet.
    Danmark til Valby Bakke

  19. De følgende 10 brugere er enige:

  20. #146
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Tøfting, blot for at tage et konkret eksempel, har jo heller ikke anfægtet fyringens berettigelse, men blot måden det sker på.

  21. #147
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Vi har haft den før, og jeg anerkender simpelt hen ikke, at jeg ikke kan have en holdning til Ståle, Hjalte eller en tredje, fordi Tøfting eller Werge ikke er enig med mig. Det er et absurd synspunkt. Til gengæld anerkender jeg gerne, at jeg ikke altid er i stand til at tænke helt klart, når jeg efter en kamp som i går er rasende. Af samme grund skriver jeg heller ikke altid herinde.
    Pointen er ikke, at du og andre ikke må have en holdning til Ståle eller Hjalte, fordi Tøfting og Werge mener noget andet. Selvfølgelig må I det, og I kan sagtens have ret, mens "eksperterne" tager fejl. Pointen er, at man bliver nødt til at se på fyringen samlet set - altså hvad kommer i stedet.

    Hvis noget ikke er godt nok, kan man godt argumentere for, at det rigtige er at skille sig af med det. Men hvis man ikke kan få noget bedre, men tværtimod får noget dårligere - var det så stadig den rigtige beslutning at skille sig af med det oprindelige?

    Eller som k@sper skriver i samme indlæg:

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Selv hvis det isoleret set ud fra resultater, indkøb etc var rigtigt at fyre Ståle, så hører det altså med i vurderingen omkring fyringen, hvad man får i stedet og hvornår. Og det er præcis et af de punkter og en af de bekymringer som mange Ståle-fortalere har fremført gang på gang, og som nu er gået i opfyldelse. Vi er nu havnet i en situation af ren panik og mon ikke dette afspejler sig i et forkert valg af træner også. Der er sket præcis det, som ikke måtte ske, og det hører altså med i den samlede vurdering. Dette var en fejl. Det giver ingen mening at sige, at en fyring er korrekt, hvis vi så ender med noget værre. Så er vi samlet set blevet dårligere.

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #148
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Tøfting, blot for at tage et konkret eksempel, har jo heller ikke anfægtet fyringens berettigelse, men blot måden det sker på.
    Og det er jo netop noget af det komiske. Han ved jo godt, at Ståle måtte væk, han kan ikke få sig selv til at sige andet, men han er helt oppe i det røde felt over TIMINGEN.
    Danmark til Valby Bakke

  24. #149
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    114

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Men indtil vi ser en god løsning på trænerposten og et FCK-hold som vinder kontinuerligt, så holder jeg fast i, at dette er en kæmpe kæmpe fejl.
    Som kvist ville sige: “Har du ikke set fodbold i 2020, a hva? Hæh”

    Jeg holdt meget af Ståle. Og han har gjort meget for os/mig. Både oplevelses- og resultatmæssigt. Men årsagen til at han blev fyret, var jo altså fordi holdet ikke vandt kontinuerligt. Udover det, har bestyrelsen tydeligvis set/ment/vurderet at Ståle ikke var i stand til at vende stemningen og spillet denne gang. Han har ellers tidligere fået lang snor til at rettw op, når det stod sløjt til. Men ikke denne gang.

    Efter en elendig 2019/2020 sæson, plus en misset europakval og virkelig ringe start på 2020/2021, hvor vi blandt andet spiller op med en defensiv, lorte taktik mod oprykkere og hold som vi burde dominere, blev ståle fyret: fordi vi ikke vandt kontinuerligt (Og fordi holdet lignede mætte æsler der aldrig havde trænet sammen...)

    Så at forvente at Hjalte begynder en sejrsstime på 9-10 kampe (eller hvad der nu må menes at være nok til at stoppe snakken om at det var en fejl at fyre Ståle) er nok lige heftigt nok. Når det netop var de manglende point der var den primære årsag til at Ståle blev fyret (Jeg er dog også sikker på at indkøb og især stemningen i truppen har spillet ind)

    Det her kommer til at tage tid, desværre. Men tiden bør først starte når der sidder en rigtig træner på bænken. Ved siden af sin assistent; mens den nye sportsdirektør sidder oppe på tribunen, hvor sådan én bør sidde.

    Lige nu må det være rigtig grimt og irriterende at være uenig i klubbens beslutning. For på grund af især Kvists ageren, ligner det at ledelsen i FCK ikke har nogen plan. Hjalte står og mumler efter kampen, om at ‘drengene derinde gjorde det godt’ og får hele situationen til at ligne en farce... Men uagtet dette lille mellemspil, så er jeg enig i beslutningen. Håndteringen kunne godt have været anderledes. Men så er vi tilbage til, at bestyrelsen skulle have kigget på trænere, mens Ståle rendte rundt og var manager for det hele...

    Jeg glæder mig til bogen der engang kommer. Om FCK i 2017-2020. Gerne skrevet uden filter af Ståle. For det har virkelig været underligt de sidste år.

    - a.nyholm
    In the land of the blind,
    the one-eyed man is king

  25. De følgende 8 brugere er enige:

  26. #150
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Vi har haft den før, og jeg anerkender simpelt hen ikke, at jeg ikke kan have en holdning til Ståle, Hjalte eller en tredje, fordi Tøfting eller Werge ikke er enig med mig. Det er et absurd synspunkt.
    Du og andre er velkomne til at have lige den holdning som du/I vil have. Jeg var bare oprigtigt nysgerrig om hvorvidt, at holdningen fra de mennesker som bør have forstand på fodbold (det er de trods alt ansat til at have) slet ikke gør indtryk, når det i så stor grad går imod din/OPs holdning. Jeg mener bare, at når jeg har en holdning til ting i samfundet og et stort flertal blandt eksperter er uenige, så får det da mig om ikke til at skifte mening så i hvert fald til at overveje min holdning til tingene.

  27. De følgende 2 brugere er enige:

Side 10 af 14 FørsteFørste ... 78910111213 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 82
    Sidste Meddelelse: 25.07.20, 10:34
  2. Svar: 122
    Sidste Meddelelse: 09.07.20, 21:20
  3. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 20.06.20, 20:02
  4. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 07.03.20, 03:24
  5. Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 08:35

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •