Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
94. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    47 50.00%
  • Uafgjort

    10 10.64%
  • AaB vinder

    37 39.36%
Side 13 af 14 FørsteFørste ... 31011121314 SidsteSidste
Viser resultater 181 til 195 af 201

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

  1. #181
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    https://www.superliga.dk/kamp/2020-2...-kobenhavn-aab


    Interessant at se vi har en Xg på 1,6 mod AaBs 1,1..... udefra fra dette relativt unuanceret tal, så burde vi have vundet kampen 2-1 eller fået en 1-1....

    det er ufatteligt uanset hvem der er træner, at vi ikke bare har en lille smule held!!! Vi får aldrig en smule medvind! Alle sejre skal vi kæmpe ufatteligt hårdt for at få:-(
    undskyld mig, men tror altså ikke det handler om held... vi giver 2 100 % chancer væk, og kommer kun frem til nogle semistore chancer. Tror ikke det der xG halløj kan bruges til alverden

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #182
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nu var nøgleordet jo "år". Hvis man stadig mener, at en fyring er korrekt på trods af, at det vil tage "år" før vi ser noget bedre, så vil man godt nok meget gerne af med Ståle.
    Jeg kan slet ikke følge din tankegang. Hvis man er af den holdning, at vi er fucked, og at det vil tage år at komme tilbage på rette spor - hvorfor skulle man så ønske at holde fast i Ståle, der om nogen bærer skylden for vores problemer? Kunne Ståle have fået os tilbage? Sikkert. Men det ville også tage ham lang tid og koste mange penge. Og ville vi til den tid stå med et mere robust setup, eller ville det bare være mere af det samme, hvor vi kort tid efter igen ville skulle forholde os til endnu en off season? Det kan man selvfølgelig kun gisne om.

    Forstå mig ret. Jeg ønskede da også en bedre afsked med Ståle, og jeg mener ikke, at vi er bedre stillet med Kvist og Hjalte, men jeg mener heller ikke, at vi kunne fortsætte ad samme vej. Der skulle ændringer til, og jeg tvivler på, at Ståle ville være indstillet på dette.

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Og kan man acceptere, at den ny træner er "år" om at forbedre resultaterne?
    Det tog Ståle to år efter sin tilbagekomst at forbedre resultaterne nok til, at vi igen blev kunne kalde os mestre. Endda med et væsentlig bedre udgangspunkt. Så der er præcedens for det.

  4. De følgende 9 brugere er enige:

  5. #183
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Når nu langt de fleste såkaldte eksperter (og det er vel det bedste, som menig mand kan komme i nærheden af) er enige om, at fyringen var en overreaktion (og som minimum med tåbelig timing) og at vi nu står meget dårligere stillet, gør det så ikke et indtryk?

    Og ja, du må selvfølgelig gerne have din egen holdning, men jeg er oprigtigt nysgerrig.
    Det lugter altså af, at du ikke oprigtigt nysgerrig på Ståle-kritikernes overvejelser. Det virker som om, du bare prøver at tillægge din holdning værdi - ikke ved hjælp af argumenter - men ved, at det er der også nogle FCK-kritiske journalister, der mener.
    Danmark til Valby Bakke

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #184
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    483

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Med de interviews, der har været fra Ståle, indholdet i hans bog, uddrag fra William Kvists bog, plus diverse udtalelser og interviews fra andre personer i dansk fodbold, så tror jeg på at han elsker FCK i en sådan grad, at han vil være villig til det, hvis det kan sikre at klubbens kultur og vindermentalitet kan overdrages i sikre hænder til en ny træner.
    Fair nok. Jeg kan ikke se det ske i den virkelige verden. Hvis det var op til kontraktudløb, så ja. Men med en fyring? Nej. Og det ville heller ikke have været en rimelig situation at sætte manden i
    FORZA KØBENHAVN
    gunner's Avatar

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #185
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Det lugter altså af, at du ikke oprigtigt nysgerrig på Ståle-kritikernes overvejelser. Det virker som om, du bare prøver at tillægge din holdning værdi - ikke ved hjælp af argumenter - men ved, at det er der også nogle FCK-kritiske journalister, der mener.
    Jeg er sådan set ligeglad med, hvad du synes det lugter af, eller hvad du forsøger at skyde mig i skoene. Jeg forstår det bare oprigtigt ikke og indtil videre, så er der ingen som har haft lyst til at give et svar. Man kan jo bare svare nej, hvis det er tilfældet.
    Jeg indrømmer da forøvrigt gerne, at den konstante kritik herinde (bl.a. fra dig) og de meget svingende resultater bestemt har fået mig løbende til at overveje, om Ståle var den rigtige. Det tror jeg nu stadig han var/er, men overvejelserne har da været der, når så mange herinde har været af en anden holdning.

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #186
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Det tog Ståle to år efter sin tilbagekomst at forbedre resultaterne nok til, at vi igen blev kunne kalde os mestre. Endda med et væsentlig bedre udgangspunkt. Så der er præcedens for det.
    Det kan godt være, at Ståle overtog et mesterhold, men holdet var jo på papiret latterligt ringe. Endvidere har kritikken da også buldret løs herinde om, at han var for lang tid om det. Så vil de samme kritikere vel ikke pludselig acceptere en anden træner skal bruge en lignende tidsperiode?

  12. Den følgende bruger er enig i dette:
    shs

  13. #187
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det kan godt være, at Ståle overtog et mesterhold, men holdet var jo på papiret latterligt ringe. Endvidere har kritikken da også buldret løs herinde om, at han var for lang tid om det. Så vil de samme kritikere vel ikke pludselig acceptere en anden træner skal bruge en lignende tidsperiode?
    Ståle overtog ikke et på papiret latterligt ringe hold. Han kunne stille følgende startelver:

    Wiland
    Lars J, Ragner, Mellberg, en ung Pierre
    Bolanos, Delaney, Claudemir, Gislason
    NJ18, Santin

    At kalde det latterligt ringe er altså Stålespin.

    Desuden overtog Ståle et hold der 5 kampe forinden var blevet mestre! Hjalte har overtaget et hold der 5 kampe forinden tabte med 17 point til nr 1.

    Ståle overtog i '13 et hold som var 3 point efter de senere mestre i tabellen efter 5 kampe. Og vi er nu i 2020 allerede hele 8 point efter.
    Ståle overtog et hold i '13 der var i Champions League gruppespil. Han har givet Hjalte et hold, der ikke engang er kvallet til EL.

    Helt fint at I er igang med at mytologisere Ståle, men prøv lige at husk virkeligheden engang i mellem.
    Danmark til Valby Bakke


  14. #188
    Django er offline Ostepoppes, R. Varemærke!
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    383

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Men hvorfor FANDEN skulle man partout vælge at lægge den genoprettelsesperiode mens vi har turneringskampe i stedet for at lægge den mens vi har en vinterpause?

    Man kunne have "nøjedes" med svingende resultater og migrænebold resten af efteråret, mens man i kulissen kunne finde en ny sportsdirektør og cheftræner, og have informeret Ståle om det, således at man ikke gik bag om ryggen på ham, som man lagde så meget vægt på under pressemødet.

    Men nu får vi svingende resultater, migrænebold OG sportsligt organisatorisk kaos og manglende troværdighed til bestyrelsen, mens søgningen efter en ny sportsdirektør og cheftræner foregår i det åbenlyse, og man får først stoppet det, når den nye cheftræner får leveret resultater, og sportsdirektøren får foretaget nogle gode handler.

    En IDIOTISK timing af bestyrelsen, som ikke kunne finde ud af at planlægge mere end halvandet skridt ude i fremtiden. Det er som at pisse i bukserne for at holde varmen. Men åbenbart har det været vigtigere for folk at fyre Ståle end at stille spørgsmålet "Hvad så bagefter?". Både i bestyrelsen og på sidelinien, åbenbart, siden 60% har ment han skulle fyres her og nu..
    Men hvis vi havde gjort det på den måde og rent faktisk fundet nogen inden man fyrede Ståle havde vi jo ikke kunne modtage alle de henvendelser fra trænere og sportsdirektører som nu ved vi har ledige jobs. Så ville vi jo være begrænset til at benytte vores egne kæmpe mæssige kompetencer i bestyrelsen til at besætte posterne...

    P.S. I kan være A....

  15. #189
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er sådan set ligeglad med, hvad du synes det lugter af, eller hvad du forsøger at skyde mig i skoene. Jeg forstår det bare oprigtigt ikke og indtil videre, så er der ingen som har haft lyst til at give et svar. Man kan jo bare svare nej, hvis det er tilfældet.
    Jeg indrømmer da forøvrigt gerne, at den konstante kritik herinde (bl.a. fra dig) og de meget svingende resultater bestemt har fået mig løbende til at overveje, om Ståle var den rigtige. Det tror jeg nu stadig han var/er, men overvejelserne har da været der, når så mange herinde har været af en anden holdning.
    K@sper: Hvad er du mangler svar på (som ikke allerede er skrevet herinde)?

  16. #190
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Du skriver selv, at du danner dig en mening på baggrund af det du læser. Når nu langt de fleste såkaldte eksperter (og det er vel det bedste, som menig mand kan komme i nærheden af) er enige om, at fyringen var en overreaktion (og som minimum med tåbelig timing) og at vi nu står meget dårligere stillet, gør det så ikke et indtryk?.
    Jeg vil gerne svare dig k@sper. Også selv om spørgsmålet vist ikke var stillet til mig. Så må vi se om der er nogen der er enige :-)

    Jo, det gør indtryk. Kæmpe indtryk. Måske ikke lige en fyr som Tøfting, men summen af kritik og skepsis - herunder helt klart også din - gør stort indtryk. Og jeg ville lyve, hvis jeg sagde, at jeg ikke havde rendt rundt i en total tilstand af skizofreni siden fyringen.

    Ståle ER den mest succesfulde træner både vi og suppen har set til dato. Punktum.
    Ståle BLIVER afsindig svær at erstatte.
    Tilliden til bestyrelsens arbejde ER lav. (Hvilket også er med til at nære skizofrenien).
    Håndteringen af hele sagen HAR i lange stræk været skidt
    Det KOMMER til at tage tåkrummende lang tid at rette op på skuden.

    Men når alt det er sagt, så må jeg bare erkende, at når al ængstlighed pakkes væk, så VAR der behov for et sceneskift. Det er ikke kun i 2020, at tegnene har været dårlige. Det har de været længe. Og man havde fået bygget en uholdbar konstruktion op, hvor for meget lå på en mands skuldre. En skrøbelighed jeg ikke mener var holdbar.

    Det store spørgsmål er selvfølgelig, om bestyrelsen nu formår at få taget de rette beslutninger og skabt den rette konstruktion, at få hivet de rette folk ombord osv. Det er der i sagens natur ingen garanti for.

    Status quo var bare helller ikke en løsning.
    Sidst redigeret af MBS : 19.10.20 kl. 21:21
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  17. De følgende 10 brugere er enige:

  18. #191
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Ståle overtog ikke et på papiret latterligt ringe hold. Han kunne stille følgende startelver:

    Wiland
    Lars J, Ragner, Mellberg, en ung Pierre
    Bolanos, Delaney, Claudemir, Gislason
    NJ18, Santin

    At kalde det latterligt ringe er altså Stålespin.

    Desuden overtog Ståle et hold der 5 kampe forinden var blevet mestre! Hjalte har overtaget et hold der 5 kampe forinden tabte med 17 point til nr 1.

    Ståle overtog i '13 et hold som var 3 point efter de senere mestre i tabellen efter 5 kampe. Og vi er nu i 2020 allerede hele 8 point efter.
    Ståle overtog et hold i '13 der var i Champions League gruppespil. Han har givet Hjalte et hold, der ikke engang er kvallet til EL.

    Helt fint at I er igang med at mytologisere Ståle, men prøv lige at husk virkeligheden engang i mellem.
    Nu spinner du jo selv præcis lige så meget som du beskylder andre for. Du ved lige så godt som os andre, at holdet Ståle overtog var i forfærdelig pointmæssig krise. Du ved også godt, at Wiland, Bolanos, Claudemir, Mellberg og Santin var langt over the hill, ligesom Delaney endnu ikke var fast mand. Udover Nicolai Jørgensen, så var holdets stjerne Rurik Gislason...så behøver vi vist ikke sige meget mere.

    Og selv hvis din præmis om, at Ståle overtog et meget bedre hold end nu var rigtigt (og det er det selvfølgelig ikke), så har kritikerne (måske også dig selv) gang på gang på gang fremført kritikken om Ståles alt for få mesterskaber og også, at han var for lang tid om at vinde et efter sin tiltrædelse. Og det var sådan set det, som var hele pointen. Nemlig at en ny træner selvfølgelig ikke får 2 år til at få vendt skuden, som den indledende debat handlede om.

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #192
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af MBS Se meddelelser
    Jeg vil gerne svare dig k@sper. Også selv om spørgsmålet vist ikke var stillet til mig. Så må vi se om der er nogen der er enige :-)

    Jo, det gør indtryk. Kæmpe indtryk. Måske ikke lige en fyr som Tøfting, men summen af kritik og skepsis - herunder helt klart også din - gør stort indtryk. Og jeg ville lyve, hvis jeg sagde, at jeg ikke havde rendt rundt i en total tilstand af skizofreni siden fyringen.

    Ståle ER den mest succesfulde træner både vi og suppen har set til dato. Punktum.
    Ståle BLIVER afsindig svær at erstatte.
    Tilliden til bestyrelsens arbejde ER lav. (Hvilket også er med til at nære skizofrenien).
    Håndteringen af hele sagen HAR i lange stræk været skidt
    Det KOMMER til at tage tåkrummende lang tid at rette op på skuden.

    Men når alt det er sagt, så må jeg bare erkende, at når al ængstlighed pakkes væk, så VAR der behov for et sceneskift. Det er ikke kun i 2020, at tegnene har været dårlige. Det har de været længe. Og man havde fået bygget en uholdbar konstruktion op, hvor for meget lå på en mands skuldre. En skrøbelighed jeg ikke mener var holdbar.

    Det store spørgsmål er selvfølgelig, om bestyrelsen nu formår at få taget de rette beslutninger og skabt den rette konstruktion, at få hivet de rette folk ombord osv. Det er der i sagens natur ingen garanti for.

    Status qua var bare helller ikke en løsning.
    Jamen tak for et yderst fornuftigt svar. Jeg er sådan set enig i det meste, bortset fra at jeg åbenlyst ville have foretrukket at fortsætte med Ståle i hvert fald til vinter, hvis en udskiftning absolut var nødvendig.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #193
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jamen tak for et yderst fornuftigt svar. Jeg er sådan set enig i det meste, bortset fra at jeg åbenlyst ville have foretrukket at fortsætte med Ståle i hvert fald til vinter, hvis en udskiftning absolut var nødvendig.
    Ja, og vi er jo i bund og grund også ude i subjektive vurderinger, så jeg er sådan set ikke så overrasket over, at der forskellige vurderinger og konklusioner. De tre eneste ting jeg sådan set mener vi nogenlunde objektivt kan konstatere er, at 1) Ståle har gjort det vildt godt, 2) der var noget der ikke fungerede (kort sagt) og 3) der findes i sagens natur andre veje til succes end Ståle vejen.

    Hvad man så mener er svaret på ovenstående afhænger selvfølgelig af perspektiv. Mit går meget på skrøbeligheden, jf. tidligere.

    I forhold til timing er jeg mere i tvivl. Jeg havde faktisk måske foretrukket at stikket blev trukket sidste vinter. Når det nu ikke blev der, så har jeg lidt svært ved at se, hvorfor det er så meget mere skidt at gøre det nu fremfor til vinter.. Men det synes jeg er svært at vurdere endnu.
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  23. De følgende 3 brugere er enige:

  24. #194
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nu spinner du jo selv præcis lige så meget som du beskylder andre for. Du ved lige så godt som os andre, at holdet Ståle overtog var i forfærdelig pointmæssig krise. Du ved også godt, at Wiland, Bolanos, Claudemir, Mellberg og Santin var langt over the hill, ligesom Delaney endnu ikke var fast mand. Udover Nicolai Jørgensen, så var holdets stjerne Rurik Gislason...så behøver vi vist ikke sige meget mere.

    Og selv hvis din præmis om, at Ståle overtog et meget bedre hold end nu var rigtigt (og det er det selvfølgelig ikke), så har kritikerne (måske også dig selv) gang på gang på gang fremført kritikken om Ståles alt for få mesterskaber og også, at han var for lang tid om at vinde et efter sin tiltrædelse. Og det var sådan set det, som var hele pointen. Nemlig at en ny træner selvfølgelig ikke får 2 år til at få vendt skuden, som den indledende debat handlede om.
    Vi har nok forskellig vurdering af, hvad der på papiret er latterligt ringe spillere. 7 fra den startelver, du nu kalder "over the hill" blev efterfølgende solgt til større ligaer end vores. Men det er også ligegyldigt. Det hold du på papiret kaldte latterligt ringe havde altså lige vundet DM, var i CL og var stadig med i mesterskabskampen, men Ståle kunne altså ikke få dem til at genvinde DM. Vi har nu lige tabt DM med 17 point, misset EL og er dømt ude af mesterskabskampen. Hvis du ikke kan se at forudsætningerne - objektivt og resultatmæssigt set - er vidt forskellige for Hjalte i 20 og Ståle i '13, så giver din i øvrigt sympatiske kærlighed til Ståle god mening for mig.
    Sidst redigeret af Tops : 19.10.20 kl. 22:16
    Danmark til Valby Bakke

  25. De følgende 2 brugere er enige:

  26. #195
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    171

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    40 andre kampe?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 82
    Sidste Meddelelse: 25.07.20, 10:34
  2. Svar: 122
    Sidste Meddelelse: 09.07.20, 21:20
  3. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 20.06.20, 20:02
  4. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 07.03.20, 03:24
  5. Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 08:35

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •