Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
94. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    47 50.00%
  • Uafgjort

    10 10.64%
  • AaB vinder

    37 39.36%
Side 14 af 14 FørsteFørste ... 411121314
Viser resultater 196 til 201 af 201

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

  1. #196
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Vi har nok forskellig vurdering af, hvad der på papiret er latterligt ringe spillere. 7 fra den startelver, du nu kalder "over the hill" blev efterfølgende solgt til større ligaer end vores. Men det er også ligegyldigt. Det hold du på papiret kaldte latterligt ringe havde altså lige vundet DM, var i CL og var stadig med i mesterskabskampen, men Ståle kunne altså ikke få dem til at genvinde DM. Vi har nu lige tabt DM med 17 point, misset EL og er dømt ude af mesterskabskampen. Hvis du ikke kan se at forudsætningerne - objektivt og resultatmæssigt set - er vidt forskellige for Hjalte i 20 og Ståle i '13, så giver din i øvrigt sympatiske kærlighed til Ståle god mening for mig.
    I 2013 havde vi da Ståle tog over 2 point efter 5 kampe og var ifølge dig stadig med i mesterskabskampen. Hjalte overtog efter 4 kampe og 4 point og er ude?
    Endvidere havde holdet i 2013 ikke vundet i 11 superligakampe i træk, dm var vundet foran mastodonterne fra FCN og CL var direkte kvalificeret. Desuden solgte man den store stjerne i Cornelius og erstattede ham med Adi. Du må meget undskylde, men det er direkte useriøst at mene, at holdet og vilkårene dengang var bedre end nu.

    Og så vil jeg forøvrigt endnu engang påpege, at det slet ikke var det diskussionen handlede om, men derimod om den nye træner får 2-3 år til at rette tingene op. Og det gør han imo ikke.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #197
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    I 2013 havde vi da Ståle tog over 2 point efter 5 kampe og var ifølge dig stadig med i mesterskabskampen. Hjalte overtog efter 4 kampe og 4 point og er ude?
    Endvidere havde holdet i 2013 ikke vundet i 11 superligakampe i træk, dm var vundet foran mastodonterne fra FCN og CL var direkte kvalificeret. Desuden solgte man den store stjerne i Cornelius og erstattede ham med Adi. Du må meget undskylde, men det er direkte useriøst at mene, at holdet og vilkårene dengang var bedre end nu.

    Og så vil jeg forøvrigt endnu engang påpege, at det slet ikke var det diskussionen handlede om, men derimod om den nye træner får 2-3 år til at rette tingene op. Og det gør han imo ikke.
    Vores diskussion handlede om, hvorvidt Ståle overtog, hvad du kaldte et "på papiret latterligt ringe hold". Det var det jo ikke. Wiland, Lars J, Ragnar, Mellberg, Bengtson, Bolanos, Delaney, Claudemir, Gislason, NJ18 og Santin havde lige vundet DM.

    Det er rigtigt, at vi ikke havde vundet i 11 kampe, men de 6 af dem var jo i slutningen af mesterskabssæsonen, hvor titlen allerede var i hus... Så ja, vi havde vundet DM, og så havde vi ikke vundet i 5 betydende kampe, og var derfor 3 point efter Aab OG i Champions League. Det er altså faktuelt bedre end at slutte 17 point efter mesterholdet, og så være 8 point efter BIF, 6 efter FCM og ude af europæisk gruppespil for blot 2. gang på 14 år. Uanset hvordan du vender og drejer det.

    I øvrigt, ud over at vi solgte 7 spillere til større ligaer fra den startelver, du kalder "over the hill", så har jeg lige tjekket op på Delaney, som du siger var marginalspiller, og han spillede altså 32 af 33 kampe i suppen og samtlige 6 CL-kampe i 13-14, så det er jo også forkert.
    Danmark til Valby Bakke

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #198
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    https://www.superliga.dk/kamp/2020-2...-kobenhavn-aab


    Interessant at se vi har en Xg på 1,6 mod AaBs 1,1..... udefra fra dette relativt unuanceret tal, så burde vi have vundet kampen 2-1 eller fået en 1-1....

    det er ufatteligt uanset hvem der er træner, at vi ikke bare har en lille smule held!!! Vi får aldrig en smule medvind! Alle sejre skal vi kæmpe ufatteligt hårdt for at få:-(
    xG er ikke en decideret videnskab og det handler helt om hvordan algoritmen skrues sammen. Således har Tap In os til 1,06 https://twitter.com/tapinfodbold/sta...753088/photo/1.

    Det indtryk jeg sidder tilbage med efter kampen, er at vi havde bolden en del, men ikke fik meget ud af det. Det var for svært at komme frem til chancer for ofte skulle vi lige have den sidste boldberøring med, så chancen gik i vasken. Vi forsøgte primært med småspil og spille bolden forbi Aabs bagkæde og undgik at hælde lange bolde fremad eller fokusere på indlæg. Aab stillede også op i en tung tremandsbagkæde, så det gav jo fin mening – det virkede bare ikke. Aabs gameplan lykkedes til punkt og prikke. De stod solidt og kompakt defensivt og havde ikke noget imod at stå dybt. De gik satsede meget i duellerne og gik også hårdt ind i dem, men de holdt sig for det meste i skindet.

    Forsvarsmæssigt er der ikke meget der var ændret. Det så stadig forfærdeligt usammenhængende ud. Ikke meget var afstemt, så vi havde meget svært ved at håndtere Aabs løb og vi markerede alt for sløset. Jeg havde håbet, at Zanka ville komme tilbage og være langt mere fysisk, men det var der ikke meget af. Som hold må vi til at aflæse dommerens linje bedre. Mod Aab kunne man holde og gå hårdt i duellerne – så hvorfor gjorde vi det ikke? At prøve og kombinere bolden forbi målstregen giver ikke meget mening, når modstanderen enten sparker vores spil i stykker og/eller parkerer bussen og selv har succes med at spille direkte og løbe mellem vores zoner. Vi gør det svært for os selv og let for vores modstandere.

    Hjalte (Kvist) startede med at holde kanterne bredt, formentligt for at trække lidt i Aabs forsvar, så der kunne komme flere huller centralt. Ikke nok med at det ikke lykkedes, så var det mildest talt en fiasko. Ikke nok med at hverken Fischer eller Daramy gjorde det ret godt (Fischer var virkelig elendig), så mistede vi dem inde centralt og vi mistede overlaps fra backerne. Senere i kampen trak de mere ind centralt, men udgangspunktet var umiddelbart stadig ret bredt. Aab holdt dog deres tre forsvarere kompakte og så var der alligevel lukket centralt.

    Af andre ændringer synes jeg, at vi (fornuftigt) holdt Kalle fra at være særlig meget på bolden og i langt højere grad forsøgte at spille op fra forsvaret. Det førte til et par fejl, men når løbene ikke er bedre må det forventes.

    Jeg tror ikke vi skal forvente ret mange point i resten af efteråret. Normalt går jeg ikke så meget op i pokalen, men vi skal simpelthen satse på den i år, da det ligner vores vej i Europa.

    Citat Oprindeligt indsendt af gunner Se meddelelser
    Tror du virkelig seriøst på, at man kunne have meddelt Ståle, at man ville udskifte ham- og så få ham til at blive indtil vinter? Hvis jeg (som leder) fik den besked, ville jeg sige, at de kunne ryge og rejse- og fyre mig med det samme.
    Jeg synes Kiwi rammer hovedet på sømmet og er helt enig i hans betragtning. Det var en så hovedrystende elendig og amatøragtig beslutning, at skille sig af med Ståle uden at have en skid forberedt. Johan Lange er lige smuttet og Wiggen skred også.
    Vi ved selvfølgelig ikke om bestyrelsen havde givet Ståle muligheden for at blive til vinter, men jeg tror det ikke. Dog kunne man sagtens have valgt at sige det til Ståle og hvis han så valgte selv at smutte, havde vi da sparet resten af hans kontrakt (eller kunne indgå en forhandling). Alternativt kunne man have meddelt Ståle, at de nuværende resultater er uacceptable og at han havde til vinter til at få skuden på ret køl. Pointen er at man giver sig selv noget tid til at kigge på hvilken retning klubben skal bevæge sig i fremover og også kigge på strukturen.

    Den måde bestyrelsen har grebet det an på, stiller os i en helt igennem forfærdelig position. Uanset hvor mange ansøgninger klubben modtager, så står vi nu med ingenting. Ikke et ondt ord om Hjalte, men han er ikke den rette træner. Kvist er heller ikke den rette sportsdirektør – så meget er vist tydeligt nu (og så skal man ikke glemme baggrunden for hvordan han overhovedet havnede i bestyrelsen). De vigtigste positioner i den sportslige struktur er reelt ubesatte og uden at jeg kan vide noget som helst om det, så ligner det ikke at vi har mange tanker om hvordan eller hvem der skal besætte dem. Vi er gået fra ikke at have nogle ledere på banen, til ikke at have nogle ledere overhovedet. Bestyrelsen har kastet os ud i uvisheden. Vi er i frit fald, vi er på røven.

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #199
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Vores diskussion handlede om, hvorvidt Ståle overtog, hvad du kaldte et "på papiret latterligt ringe hold".
    Nej, det var ikke det den oprindelige diskussion handlede om, men det var den del af mit svar til en anden debattør, som du tog fat i.

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Det var det jo ikke. Wiland, Lars J, Ragnar, Mellberg, Bengtson, Bolanos, Delaney, Claudemir, Gislason, NJ18 og Santin havde lige vundet DM.
    Fair nok - så ikke latterligt ringe. Det er det nok aldrig, når man vinder DM. Men det ændrer stadig ikke på, at holdet i dag imo er væsentlig stærkere mand for mand og bør være væsentlig nemmere at få til at præstere. Alene det, at en træner nu får en uge på træningsbanen imellem hver kamp bør gøre en stor forskel.

    Om så situationen er bedre nu eller den gang er svær at måle på. Jeg vil i hvert fald hellere overtage vores hold i dag end den gang. Vores hold i dag er bedre, men det er vores modstandere i toppen (hvis vi hører til der uden Ståle) også.

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #200
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    418

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Nogen der kan be- eller afkræfte, at nr. 9 mindst er færdig resten af 2020?

  10. #201
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    418

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af aegh Se meddelelser
    Nogen der kan be- eller afkræfte, at nr. 9 mindst er færdig resten af 2020?
    Det ville Hjalte heldigvis afvise. Jeg havde ellers hørt fra en, der kender en, der kender en, der kender en fra den fysiske stab fra FCK, som ville være meget overrasket, hvis nr. 9 kom mere på banen i år.

Side 14 af 14 FørsteFørste ... 411121314

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 82
    Sidste Meddelelse: 25.07.20, 10:34
  2. Svar: 122
    Sidste Meddelelse: 09.07.20, 21:20
  3. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 20.06.20, 20:02
  4. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 07.03.20, 03:24
  5. Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 08:35

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •