Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
94. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    47 50.00%
  • Uafgjort

    10 10.64%
  • AaB vinder

    37 39.36%
Side 11 af 14 FørsteFørste ... 891011121314 SidsteSidste
Viser resultater 151 til 165 af 201

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

  1. #151
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Tøfting, blot for at tage et konkret eksempel, har jo heller ikke anfægtet fyringens berettigelse, men blot måden det sker på.
    Jeg fatter slet ikke hvad Sportspressen er så fortørnet over. Der bliver stillet et spørgsmål til Kvist omkring fyringen og så siger William "Har du ikke set kampe i 2020 eller hva'?". Det vælger den kære Tøfting og de øvrige såkaldte eksperter et raseri anfald over. Det er sgu morsomt.

    Hvad svarer William forkert her?. Han siger vel bare det de "Fleste" FCK fans også tænker. jeg ville have svaret det samme. At diskutere "Timing" kan der jo være mange meninger om. Vi kunne jo også med Ståle i spidsen have stået til Vinter og måske være 15 point bagud og så vil alle have skreget at man skulle have fyret Ståle noget før.

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #152
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Der er et engelsk mundheld, som, jeg synes, passer meget godt til situationen omkring fyringen af Ståle: “Don’t cut off your nose to spite your face.” Jeg tror ikke, Ståle kunne have vendt udviklingen på den korte bane. Det vil tage adskillige transfervinduer og masser af penge at rydde op. Jeg kan sådan set godt forstå, hvis bestyrelsen har været forbeholdne med at smide flere penge efter Ståle. Én ting er, om han kunne skille sig af med de mange fejlkøb, en anden er, om han kunne erstatte dem på kompetent vis. Det tvivler jeg selv på. Men jeg tror heller ikke, at hverken Kvist eller Hjalte er svaret - hverken på den korte eller lange bane.

    Problemet er selvfølgelig bare, at man har malet sig op i en krog ved at bygge alt op omkring Ståle. For mig at se, er det eneste der kan forsvare måden at gøre det på, hvis man man vitterlig ikke har kunnet lave nogen forandring med Ståle i klubben. Det ville naturligvis rygtes yde i byen, hvis FCK leder efter en ny træner eller sportsdirektør, og hvis Ståle nægtede at afgive noget ansvar, var der ingen vej udenom en fyring. Men det er jo ikke sådan situationen er fremlagt, og derfor skaber det grobund for spekulationer. Pt. fremstår bestyrelsen som en flok amatører.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #153
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    skal vi nu ikke stoppe det der "ekspert" label på en person, bare fordi at denne er tidligere topspiller og ansat på en tv kanal. Så tror jeg faktisk der er mange almen fodboldfans det ved ligeså meget... jeg kan forstå at man kalder "ekspert" på en sportsdirektør eller lignende med mange års erfaring, men Tøfting ved altså ikke mere om fodbold og sportsstrategier end mange herinde.

  6. De følgende 9 brugere er enige:

  7. #154
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    Pointen er ikke, at du og andre ikke må have en holdning til Ståle eller Hjalte, fordi Tøfting og Werge mener noget andet. Selvfølgelig må I det, og I kan sagtens have ret, mens "eksperterne" tager fejl. Pointen er, at man bliver nødt til at se på fyringen samlet set - altså hvad kommer i stedet.
    Måske. Kasper har før (fyringen) henvist til, at kritikken af Ståle kun florerer på Sidelinien, og at ingen "eksperter" er enige. Det synspunkt ved jeg ikke, om er rigtigt, men jeg er helt grundlæggende uenig i, at vi herinde ikke kan have et synspunkt, bare fordi nogle knaldperler på tv ikke har det samme synspunkt.

    I øvrigt er der jo en del herinde, som er enig i fyringen af Ståle, men som også samtidig er bekymret for, hvad der nu skal ske, da bestyrelsen tydeligvis sejler ligeså meget, som Ståle har gjort i 2020.

  8. #155
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Måske. Kasper har før (fyringen) henvist til, at kritikken af Ståle kun florerer på Sidelinien, og at ingen "eksperter" er enige. Det synspunkt ved jeg ikke, om er rigtigt, men jeg er helt grundlæggende uenig i, at vi herinde ikke kan have et synspunkt, bare fordi nogle knaldperler på tv ikke har det samme synspunkt.
    Ok. Jeg skal selvfølgelig heller ikke gøre mig til dommer over, hvad k@sper mener - det svarer han fint selv på. Så denne lader jeg ligge - jeg er helt enig i, at man sagtens kan have et andet synspunkt end såkaldte "eksperter" på tv.

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    I øvrigt er der jo en del herinde, som er enig i fyringen af Ståle, men som også samtidig er bekymret for, hvad der nu skal ske, da bestyrelsen tydeligvis sejler ligeså meget, som Ståle har gjort i 2020.
    Og det er netop min pointe. Isoleret set tror jeg da, at de fleste er enig i, at det seneste års resultater og spil ikke har været godt nok. Men jeg mener ikke, at man kan se på det isoleret. For vi SKAL jo have en ny træner. Og her tror nogle (mig selv inklusiv), at bestyrelsen ikke kommer til at finde noget bedre, mens andre tilsyneladende tror, at bestyrelsen godt kan finde en bedre træner/sportsdirektør. Det virker dog også til, at nogle enkelte mener, at vi "SKAL kunne finde noget bedre" - uden at forholde sig til om det er realistisk.

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #156
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Kvist opførsel var pinlig i går. I den situation klubben står i, er det fandeme altafgørende, at dem der skal kommunikere med pressen er skarpe og åbne i deres ageren. Det var Kvist bare ikke, han gav dog ubevidst en del af årsagen til fyringen. Da journalisten spørger direkte ind til, om det er manager-rollen er de mange fejlkastede spillere er der er en del af årsagen, så virker Kvist meget apatisk og firkantet i sit svar. "Den slags holder vi internt!" er sgu det samme som at sige "Ja, i høj grad!", alternativt ville det være meget nemt at sige klart "nej", specielt fordi det ville lukke en masse unødvendige spekulationer.

    Det åbner også for et billede af en intern magtkamp mellem bestyrelsen og pengene på den ene side og Ståle på den anden. Ståle har som sportsdirektør fejlet eklatant i en del vinduer efterhånden. Det er mange - som i rigtig, rigtig mange - penge Ståle har bundet op i spillere der simpelthen bidrager med alt, alt for lidt, og hvor perspektiverne slet ikke opvejer udgifterne. Når ledelsen samtidig ser en langt større hitrate hos konkurrenterne, og oplever dårligt og usammenhængende spil, i et system der ellers har været garant for sikre resultater, ja så skal de udfordre Ståles manager-rolle, hvis de da er deres job voksent. Jeg er efterhånden 110% sikker på, at det er opgøret omkring Ståles dobbeltrolle der er årsagen til fyringen. Han har fået at vide, at ledelsen vil have en sportsdirektør ind i løbet af efteråret. Ståle har sagt "nej", og så har bestyrelsen set sig nødsaget til at fyre ham. Dertil tror jeg at pengemændene - og især Sejer - på de interne linjer har været mere end almindelig vrede over forløbet omkring Sisto. Der blev Ståle om han vil det eller ej udstillet for åben skærm.

    Timingen af fyringen har været og er håbløs, og Ståle burde for kontinuitetens skyld først have fået sparket når sidst bold i efterårsrunden var sparket, men hvis to parter ikke ser den samme fremtid for klubben, så må den ene ud. Fakta er nemlig, at FCK ikke har flyttet sig i en positiv retning sportsligt med Ståle som manager, derimod er man faktisk blevet overhalet af en klub der er langt smartere og dygtigere ledelsesmæssigt. FCM får markant mere ud af hver krone de bruger end FCK gør. Det gør de på talent-niveau og på førsteholdet. Ståle har længe haft behov for at få en sportsdirektør og en dygtig teknisk direktør at spare med. Han burde for år tilbage, have taget data til sig, i stedet for at grine af Rasmus Ankersen (selvom det sgu er svært ikke at gøre det!)

    Jeg ønsker og håber virkelig, at ledelsen begynder at være mere åbne om fremtiden, for jeg tror det er den eneste vej frem. Hvad får de ud af at være så hemmelighedsfulde, ud over en masse pres fra omverdenen, intet! Fortæl dog, at man efter evalueringen af vinduet og pga. de dårlige resultater var kommet frem til, at Ståle ikke skulle have alt ansvaret alene, og at Ståle ikke ville være med til den løsning. Det svar er jeg ret sikker på, at langt flere vil acceptere, og så ville Kvist slippe for at fremstå som en gigantisk douch i pressen, når han søndag efter søndag bliver konfronteret med spillet på banen.

  11. De følgende 7 brugere er enige:

  12. #157
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Du og andre er velkomne til at have lige den holdning som du/I vil have. Jeg var bare oprigtigt nysgerrig om hvorvidt, at holdningen fra de mennesker som bør have forstand på fodbold (det er de trods alt ansat til at have) slet ikke gør indtryk, når det i så stor grad går imod din/OPs holdning. Jeg mener bare, at når jeg har en holdning til ting i samfundet og et stort flertal blandt eksperter er uenige, så får det da mig om ikke til at skifte mening så i hvert fald til at overveje min holdning til tingene.
    Graulund var også ansat som ekspert.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #158
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Bare fordi der er nogle og det er ikke "ALLE" i den danske sportspresse med med b.la. Peter Brüchmann og Stig Tøfting i spidsen har en mening om tingene, gør ikke at vi andre ikke kan have en mening om tingene her på skakten. Hvis de kan udkalde sig som "Eksperter" så kan vi andre vel også have dette prædikat :)

    Jeg mener den Danske sportspresse har været alt for blide ved Ståle og det rod han har bragt os i over de sidste 12 måneder. At fokusere på tidligere meritter fritager ikke en mand for alle de fejl han har begået. Den forstående omorganisering / oprydning er Looong overdue.

    Bare et input for en selvproklameret Ekspert :)
    Jeg har i mange år været fortaler for, og haft stor respekt for Ståle.

    Men den seneste tid er det desværre gået helt galt, og det er efter al sandsynlighed endt i et opgør bestyrelsen og Ståle imellem. Man har villet ansætte en sportsdirektør, og det har Ståle ikke villet acceptere. Og så ved vi jo, hvem der i sidste ende bestemmer.

    Men jeg vil ikke lade min holdning til situationen i vores elskede klub diktere af meninger fra typer som Graulund, Tøfting o.l.

    Forøvrigt underligt at Tøfting pludselig er Ståle-fortaler, da han ellers har været efter ham i pressen i lang tid..

    Mit håb er, at man får ansat en dygtig sportsdirektør og en dygtig træner, som kan få os på rette kurs igen.

  15. De følgende 8 brugere er enige:

  16. #159
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Graulund var også ansat som ekspert.
    Det besvarer jo ikke rigtigt mit spørgsmål.
    Jeg er med på, at der er er vældig stor kvalitetsforskel på de såkaldte eksperter, men de fleste (både kloge og knap så kloge) virker til at være enige i denne sag. Og så respekterer jeg trods alt mere "eksperternes" holdning over en bred kamp end Sideliniens skribenters holdninger, som ofte er skrevet i vrede, med jubeloptimisme (beskyldes jeg ofte for), med forudindtagede holdninger, i følelsernes vold ect.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #160
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    Og det er netop min pointe. Isoleret set tror jeg da, at de fleste er enig i, at det seneste års resultater og spil ikke har været godt nok. Men jeg mener ikke, at man kan se på det isoleret. For vi SKAL jo have en ny træner. Og her tror nogle (mig selv inklusiv), at bestyrelsen ikke kommer til at finde noget bedre, mens andre tilsyneladende tror, at bestyrelsen godt kan finde en bedre træner/sportsdirektør. Det virker dog også til, at nogle enkelte mener, at vi "SKAL kunne finde noget bedre" - uden at forholde sig til om det er realistisk.
    Jeg har før harceleret over, at folk (herinde) skriver, at der ikke findes noget bedre end Ståle. Hvilket overblik, siger jeg bare, med mindre man mener, at der ikke blandt de nuværende superligatrænere findes nogen, der kan gøre det bedre end Ståle. Så er det vel konkret nok et synspunkt. Men ærligtalt. Der findes et hav af dygtige trænere derude. Spørgsmålet er alene, om man kan få dem.

    Når jeg alle år har kritiseret Ståle uden at kræve ham fyret, skyldes det, at han trods alt har leveret, men også, at han er FC to the bone. Og det får vi ikke let igen. Flere herinde har jo nævnt latterlige navne som Svennis. Sådan en type vil jo kun være her én sæson, og så er han videre. Og den slags valg frygter jeg virkelig. Der har altid været noget trygt ved, at vi har haft en træner længe.

    Anyways helt forkert tråd at drøfte det i.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #161
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det besvarer jo ikke rigtigt mit spørgsmål.
    Jeg er med på, at der er er vældig stor kvalitetsforskel på de såkaldte eksperter, men de fleste (både kloge og knap så kloge) virker til at være enige i denne sag. Og så respekterer jeg trods alt mere "eksperternes" holdning over en bred kamp end Sideliniens skribenters holdninger, som ofte er skrevet i vrede, med jubeloptimisme (beskyldes jeg ofte for), med forudindtagede holdninger, i følelsernes vold ect.
    Ok. Definér ekspert. Det er da fuldstændig ligegyldigt, om Graulund er enig med dig eller mig. Afgørende må da fortsat være argumenterne.

  21. De følgende 12 brugere er enige:

  22. #162
    Django er offline Ostepoppes, R. Varemærke!
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    383

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Er jeg den eneste der tænker det var den rigtige beslutning at fyre Ståle men at omstændighedene og begivenhederne der foregår lige nu er helt til hest? Om noget så bidrager det til min skepsis om den nuværende bestyrelse vil være i stand til at finde det rette organisatoriske setup og de rette personer til at lede det...

    Det er nok i det lys at man i et svagt øjebliket tænker "Var det mon bedre at beholde Ståle"? Jeg vælger dog stadig at mene det var tid til forandring og at der forhåbentlig kan komme nogen ind der kan fremtids-sikre klubben i form af spillestil og setup. Alt afhænger dog af ambitions niveauet med det nye setup. I den forbindelse passer sætningen "mesterskaber vindes i bestyrelseslokalet" meget godt...

    Time will tell, oh yes time will tell...

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #163
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Ok. Definér ekspert. Det er da fuldstændig ligegyldigt, om Graulund er enig med dig eller mig. Afgørende må da fortsat være argumenterne.
    Eksperter som i dem tv, aviser, podcasts etc betaler for at være.....ja eksperter. Eftersom jeg ikke har adgang til folk med endnu dybere indsigt, så må jeg jo nøjes med dem som jeg kan se på tv, høre i podcasts eller læse i aviserne. Jeg indrømmer gerne, at jeg formentlig ikke har læst, set eller hørt dem alle (fodboldsnak er generelt ikke det fedeste i øjeblikket), men hovedparten af dem jeg har set/hørt eller læst synes at denne fyring var en overreaktion og at den kom alt for tidligt. Jeg er enig i den holdning/betragtning og i de anførte argumenter. Jeg tror faktisk ikke, at jeg har set en eneste nævne, at dette var en korrekt fyring med en super timing. Jeg mindes heller ikke at have set en eneste som mener, at vi står et bedre sted nu end for 9 dage siden, hvilket vel er meningen med en fyring.

    Du svarede forøvrigt stadig ikke på mit spørgsmål.

  25. De følgende 3 brugere er enige:

  26. #164
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Jeg har før harceleret over, at folk (herinde) skriver, at der ikke findes noget bedre end Ståle. Hvilket overblik, siger jeg bare, med mindre man mener, at der ikke blandt de nuværende superligatrænere findes nogen, der kan gøre det bedre end Ståle. Så er det vel konkret nok et synspunkt. Men ærligtalt. Der findes et hav af dygtige trænere derude. Spørgsmålet er alene, om man kan få dem.
    Jeg håber ikke, at jeg skal stå på mål for den holdning? For den deler jeg ikke.

  27. #165
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (18/10-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Den "forrådnede spillertrup", du taler om, spillede lige op mod Manchester United for et par måneder siden og rundbarberede de tyrkiske mestre, og er så siden blevet forstærket med Wilzcek, Anker og ikke mindst Zanka.

    Synes godt nok, der opstår mange anti-Ståle-sandheder i de her dage. Mig bekendt var vi forsvarende mestre sidste år. Og ja, sølvmedaljer og en kvartfinale i Europa var ikke godkendt med det ambitionsniveau, vi har. Selvfølgelig ikke! Men det er altså heller ikke så absurd skidt, som mange gør det til.

    Jeg tror faktisk, de fleste har været enige i, at Ståles dage begyndte at lakke mod enden. Det gav Ståle endda også selv udtryk for. Men som eksperter igen og igen har undret sig over, hvorfor venter man så ikke til vinter eller sommer med at lave et skifte - eller i det mindste bare til man har skyggen af et nyt setup på plads?

    Jeg kan virkelig ikke begribe, hvorfor nogen ved deres fulde fem vil mene, at det forbedrer noget her og nu, at man erstatter klubbens mest succesrige træner gennem tiden med en U19-træner og et bestyrelsesmedlem på bænken, som end ikke har trænerlicens.

    Timing is everything - og den var lige så skæv med Ståles fyring forleden, som den var det i Kvists katastrofe af et tv-interview i dag.
    Vi spillede ikke lige op med Man U - vi holdt dem fra at score. Kæmpe forskel ;-)

  28. De følgende 4 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 82
    Sidste Meddelelse: 25.07.20, 10:34
  2. Svar: 122
    Sidste Meddelelse: 09.07.20, 21:20
  3. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 20.06.20, 20:02
  4. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 07.03.20, 03:24
  5. Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 08:35

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •