Side 4 af 4 FørsteFørste 1234
Viser resultater 46 til 54 af 54

Emner: AGF - FCK

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    204

    Re: AGF - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Du er tydeligvis ikke enig med konstitueret sportschef Kvist :)

    »Nu har vi været meget kendt for det defensive, men vi skal ind og have et mere moderne udtryk på det offensive.«

    https://www.bt.dk/fodbold/afsloerer-...fensivt-udtryk
    Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår din pointe. Men at have et offensivt udtryk er da ikke ensbetydende med rystende ringe forsvar. Jeg synes det er befriende og læse at Kvist synes vi skal have et mere offensivt udtryk og det betyder nødvendigvis ikke man kommer til at lukke flere mål ind.

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: AGF - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Palle plankeværk Se meddelelser
    Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår din pointe. Men at have et offensivt udtryk er da ikke ensbetydende med rystende ringe forsvar. Jeg synes det er befriende og læse at Kvist synes vi skal have et mere offensivt udtryk og det betyder nødvendigvis ikke man kommer til at lukke flere mål ind.
    Helt enig.

    Jeg tror det er en misforstået antagelse at bare fordi man vil have et offensivt udtryk så er man hullet som en si bagude. Hvad er nu udtrykket? "Det bedste angreb er det bedste forsvar" :). Få afsluttet flere angreb med slut produkt uden at miste holden på dumme steder som også vil givet midtbane/forsvar ro til at reorganisere sig.

  4. De følgende 7 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: AGF - FCK

    Det er da svært ikke at hilse "...et mere offensivt udtryk på holdet" velkommen, når det offensive udtryk i alt for mange kampe under Ståle for mestendels har bestået af at stillestående spille bolden langsomt og planløst fra side til side på modstanderens banehalvdel.

  6. De følgende 10 brugere er enige:

  7. #49
    Z-ster er offline Den løftede pegefinger!!
    Tilmeldingsdato
    May 2020
    Indlæg
    129

    Re: AGF - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Koebenhavn Se meddelelser
    Det er da svært ikke at hilse "...et mere offensivt udtryk på holdet" velkommen, når det offensive udtryk i alt for mange kampe under Ståle for mestendels har bestået af at stillestående spille bolden langsomt og planløst fra side til side på modstanderens banehalvdel.
    Jeg vil da decideret kalde udmeldingen for en lille forløsning.
    Når man tænker på den stramme taktik der gennem der meste af Ståles perioder har været årsagen til diverse succes'er, men som ikke havde mere i sig til sidst.... Så er det da i dén grad skønt at læse at dem med ansvaret ser det samme som os på gulvet.

    Det ville være SÅ meget federe med en træner der turde tænke mere direkte og udnytte at vi har så individuelt dygtige spillere i truppen.
    Jeg er med på at det halter på farten, men man ku godt træne hen imod at vi skulle have under 50+ afleveringer inden en evt. afslutning på mål.
    I øvrigt mener jeg at Hjalte Park burde destrueres!
    Z-ster's Avatar

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #50
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: AGF - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af x-færing Se meddelelser
    Det er vist længe siden, at vi sidst startede med ni danske spillere. AGF gjorde eet i øvrigt også. Tilfældigt eller en tendens?
    Sidste gang vi havde 9 danskere i start-11, det var i 2007 :-) mod AaB: https://superstats.dk/kampe/3122 Og det var i øvrigt en enkelt "svipser". Inden den kamp, skal vi 3 år yderligere tilbage til 2003/03 sæsonen. I den sæson skete det 11. gange.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #51
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: AGF - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Helt enig.

    Jeg tror det er en misforstået antagelse at bare fordi man vil have et offensivt udtryk så er man hullet som en si bagude. Hvad er nu udtrykket? "Det bedste angreb er det bedste forsvar" :). Få afsluttet flere angreb med slut produkt uden at miste holden på dumme steder som også vil givet midtbane/forsvar ro til at reorganisere sig.
    Udtrykket hedder: "Det bedste forsvar er et angreb" eller kortere: "Angreb er det bedste forsvar" og bliver bravt praktiseret i bl.a. politik og på sociale medier ;)

    Som Real Madrid-fan gennem 30 år er jeg stor tilhænger af offensiv fodbold. Det er skægt at sidde på Bernabeu og høre et tavst publikum, når holdet forsvarer sig, for så at blive afløst af et brøl af den anden verden, når de ruller et flot angreb ud. Opskriften er let nok: Køb de bedste spillere i verden og sikr dig, at du altid kan dominere dine modstandere. Som jeg selv nævnte, var jeg også vild med vores udtryk i FCN-kampen, hvor vi havde dobbelt så mange skud på mål som i går, og vi har generelt i mange år været inspireret af bl.a. Real Madrid med særdeles offensive backs, der gerne trækker helt ned til baglinjen.

    Men ja, det koster bagude. Og det er FCK's udfordring. For hvordan balancerer vi et mere offensivt udtryk med succes i Europa? Let's face it! Vi havde ikke spillet til nul mod Manchester United, hvis vi ikke også havde haft et stærkt, defensivt udtryk, hvor man reducerer antallet af angribere oppe foran og gør midtbanen langt mere fysisk stærk. For så'n at tage den korte version.

    Ståle var selv inde på det kort før, han blev fyret:

    - Fjern mig. No problem. Men gå aldrig væk fra vores DNA. (...) Jeg kan byttes ud. Men det jeg skal advare meget stærkt imod, er de fuldstændig hjernedøde, idiotiske, håbløse krav om, at vi skal gå i en fuldstændig anden retning, eller at vi skal gøre noget helt andet. Noget som beviseligt har indkasseret os et renommé i fodboldeuropa, som vi ikke må miste.

    https://sport.tv2.dk/fodbold/2020-10...iger-solbakken

    Jeg håber i den grad ikke, at Kvist er ved at forlade FCKs DNA. Et offensivt udtryk er godt og det, man bør stræbe efter. Men er defensiven ikke på plads, vælter korthuset, så snart man spiller mod modstandere, som er bare lidt stærkere end en selv. Det så vi bl.a. med FCN's raid i CHL, hvor man under den nuværende landstræner lukkede 3,67 mål ind per kamp. Dér skal vi dæleme ikke hen!!!
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #52
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: AGF - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Udtrykket hedder: "Det bedste forsvar er et angreb" eller kortere: "Angreb er det bedste forsvar" og bliver bravt praktiseret i bl.a. politik og på sociale medier ;)

    Som Real Madrid-fan gennem 30 år er jeg stor tilhænger af offensiv fodbold. Det er skægt at sidde på Bernabeu og høre et tavst publikum, når holdet forsvarer sig, for så at blive afløst af et brøl af den anden verden, når de ruller et flot angreb ud. Opskriften er let nok: Køb de bedste spillere i verden og sikr dig, at du altid kan dominere dine modstandere. Som jeg selv nævnte, var jeg også vild med vores udtryk i FCN-kampen, hvor vi havde dobbelt så mange skud på mål som i går, og vi har generelt i mange år været inspireret af bl.a. Real Madrid med særdeles offensive backs, der gerne trækker helt ned til baglinjen.

    Men ja, det koster bagude. Og det er FCK's udfordring. For hvordan balancerer vi et mere offensivt udtryk med succes i Europa? Let's face it! Vi havde ikke spillet til nul mod Manchester United, hvis vi ikke også havde haft et stærkt, defensivt udtryk, hvor man reducerer antallet af angribere oppe foran og gør midtbanen langt mere fysisk stærk. For så'n at tage den korte version.

    Ståle var selv inde på det kort før, han blev fyret:

    - Fjern mig. No problem. Men gå aldrig væk fra vores DNA. (...) Jeg kan byttes ud. Men det jeg skal advare meget stærkt imod, er de fuldstændig hjernedøde, idiotiske, håbløse krav om, at vi skal gå i en fuldstændig anden retning, eller at vi skal gøre noget helt andet. Noget som beviseligt har indkasseret os et renommé i fodboldeuropa, som vi ikke må miste.

    https://sport.tv2.dk/fodbold/2020-10...iger-solbakken

    Jeg håber i den grad ikke, at Kvist er ved at forlade FCKs DNA. Et offensivt udtryk er godt og det, man bør stræbe efter. Men er defensiven ikke på plads, vælter korthuset, så snart man spiller mod modstandere, som er bare lidt stærkere end en selv. Det så vi bl.a. med FCN's raid i CHL, hvor man under den nuværende landstræner lukkede 3,67 mål ind per kamp. Dér skal vi dæleme ikke hen!!!
    Som du selv nævner så er det en balance gang.

    1 ting står dog klart for mig. Vi bliver nød til at tænke nyt i forbindelse med at finde et nyt anerledes offensivt udtryk i Suppen. Vi burde altså kunne se et langt større forskel på holdene med vores spiller materiale og budget i mente, end hvad vi har set under Ståle (Det er bare min personlige holdning).

    Europa er selvfølgelig en anden sag, men her mener jeg stadig godt vi burde kunne omstille os og fokusere på et forbedret "omstillingsspil" og stadig bevare en beton defensiv. En af de ting jeg har revet mig i håret over når vi spiller Europæisk er at vi ikke formå at skabe bare et få antal chancer på kvalificeret kontra/omstillingsspil. Det er noget vi burde kunne gøre langt bedre, end vi har set under Ståle F.eks.

    Nu så jeg også interviewet med Ståle som nævner at vi ikke må miste FCK DNA'et. Jeg må indrømme det lyder lidt hult i min ører da det netop var Ståle som var en stor årsag til vi netop mistede denne DNA som han jo nærmeste var den eneste som kunne fremelske som den eneste træner i hele verden :)

    Hvis DNA betyder at vi skal fortsætte i samme Ståle stil, så har jeg det fint med det DNA ændres dog uden helt at smadre det totalt.

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #53
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: AGF - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Palle plankeværk Se meddelelser
    Han har ikke spillet godt det sidste halve års tid, måske længere. Han har lignet en rådvild ung mand der ikke havde sin berettigelse på første holdet.
    Det jeg mener var at igår lignede han en som faktisk kunne spille fodbold, der var efter min mening stor forskel på hans præstation igår og tidligere på sæsonen.

    Derfor synes jeg det siger utrolig meget at en spiller som ham viser fremgang. Ligesom der efter min mening var fremgang hos en lang række af de andre spillere. Vi er der ikke endnu men kampen igår giver da optimisme.
    Men at sige at han var bedre end på det sidste siger ikke ret meget, da det virkelig ikke kræver meget.

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #54
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    455

    Re: AGF - FCK

    Jeg har aldrig været fan af Ståle, jeg har set så mange spillere komme til klubben som lidt efter lidt har mistet selvtilliden. Det var en stor styrke hos Ståle. Nu ser vi måske en Daramy der kan bygges op med en træner der giver ham selvtillid.

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •