Se afstemningsresultater: Er du Jess-man?

Stemmeafgivere
254. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja, fedt valg. My man!

    54 21.26%
  • Tja, bliver sgu nok fint nok

    152 59.84%
  • Nja, lidt skuffende valg

    41 16.14%
  • Skandale #NoJess

    3 1.18%
  • Helt ligeglad

    4 1.57%
Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 16 til 23 af 23

Emner: Er du Jess-man?

  1. #16
    Z-ster er offline Den løftede pegefinger!!
    Tilmeldingsdato
    May 2020
    Indlæg
    129

    Re: Er du Jess-man?

    Bedømt ud fra det her interview med Mæhle, samt hans skudsmål fra belgiske journalister der bl.a. ku berette om fans´ holdninger til ham etc., vokser han gevaldigt på mig. Så jeg er klart på JA-holdet!!

    Alene det faktum at han ifølge Mæhle, hev ind spillerne ind personligt efter hver kamp, og evaluerede med dem vidner da om en mere loose/grundig mandskabsbehandling end Ståles.

    Og at han sadler om og vælger en ny taktik, hvis han ser noget ikke fungerer, er vel reellt det som har manglet det seneste år med Ståle!!
    Tror satme han kan præstere store ting med den relativt stærke trup vi har pt., og det i særdeleshed hvis vi får hentet en enkelt eller to stærke midtbanespillere i vinterpausen!
    Sidst redigeret af Z-ster : 02.11.20 kl. 23:00 Årsag: slåfejl
    I øvrigt mener jeg at Hjalte Park burde destrueres!
    Z-ster's Avatar

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    2,703

    Re: Er du Jess-man?

    Allene det at Fisher nu gider spille er da et godt omen.
    Hislen af TorbenØ.

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Feb 2020
    Indlæg
    233

    Re: Er du Jess-man?

    Den her podcast kan virkelig anbefales hvis man vil mere ind under huden på Jess Thorup
    Hvis man selvfølgelig kan holde Priske og Troels Bech ud.

    Podcast: Brian Priske og Jess Thorup diskuterer spillets udvikling i 3F Superliga
    https://www.playmaker.nu/home/podcast-priske-og-thorup

    Her er et par highlights fra Jess

    Jess om mandskabspleje: "Involveringsgraden giver en fornemmelse for at man er der for spillerne og at vi går samme vej.
    Jeg tror ikke den ligger langt længere nede af stien end det taktiske og jeg tror nu mere vi involverer os i spillerne, nu mere får vi frem i deres potentiale.
    "

    Jess: "Jeg fornemmer på spillerne at de godt kan lide den her individuelle snak eller fokus Den formelle/uformelle snak giver en samhørighed, som man vil få mange gange tilbage ude på banen."

    Sidst nævner Jess: "Jeg tror det handler meget om at ha forskelligheder på banen for hvis vi har for mange af de samme bliver vi for nemme og læse og dermed for lette at forsvare mod.

    -Victor

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #19
    Tilmeldingsdato
    Dec 2009
    Indlæg
    72

    Re: Er du Jess-man?

    Rent sportsligt taler Ståles resultater med klubben for sig selv. Det kan godt blive vanskeligt at overgå. Hvad jeg derimod ser frem til, er person, der formår at tegne klubben bedre udadtil. Jeg brød mig ingenlunde om Ståles små stikpiller til FC Midtjylland angående magtforholdet i den hjemlige liga. Ej heller hans evindelige skrigen under kampende. Her fornemmer jeg, at vi med Jess Thorup har fået en mere, skal vi sige, " klædelig " personage til at repræsentere klubben...

    Så alt i alt jeg positivt stemt over for Jess.

  8. De følgende 9 brugere er enige:

  9. #20
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    564

    Re: Er du Jess-man?

    Citat Oprindeligt indsendt af FC Karsten Se meddelelser
    Rent sportsligt taler Ståles resultater med klubben for sig selv. Det kan godt blive vanskeligt at overgå. Hvad jeg derimod ser frem til, er person, der formår at tegne klubben bedre udadtil. Jeg brød mig ingenlunde om Ståles små stikpiller til FC Midtjylland angående magtforholdet i den hjemlige liga. Ej heller hans evindelige skrigen under kampende. Her fornemmer jeg, at vi med Jess Thorup har fået en mere, skal vi sige, " klædelig " personage til at repræsentere klubben...

    Så alt i alt jeg positivt stemt over for Jess.
    Jeg for min part elskede Ståles pressehåndtering og den måde han repræsenterede os udadtil. Han’s voldsomme engagement og vindergen.

    Nå men nu var det ikke ham det skulle handle om...

    Efter en rigtig skidt start er jeg blevet begejstret for hvad jeg har set Jess levere med holdet på det seneste og det bør kun blive bedre i takt med at han får spillere tilbage, får en træningslejr at arbejde med holdet i samt et par vinduer at justere sammensætningen i. Hvad jeg stadig tvivler på er om hans tilgang vil give de samme europæiske resultater som vi har været vant til. Ingen tvivl om at det høje pres og den hurtige possesion har givet noget begejstring og energi det skal dog stadig stå sin prøve når de andre hold begynder at lære os at kende og ikke mindst stå sin prøve europæisk.

    Indtil videre er jeg ret Yes til Jess og håber at han gør min skepsis yderligere til skamme som han gjort indtil nu.
    Waldorf: Why do we always come here
    Statler: I guess we'll never know
    Waldorf: It's like a kind of torture
    both: To have to watch the show

  10. De følgende 10 brugere er enige:

  11. #21
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,215

    Re: Er du Jess-man?

    Nøj hvor jeg glæder mig til at opleve parken post corona, med den nye spillestil som jess ligger for dagen. Det er en voldsomt tilskuervenlig stil, der med garanti ville kunne få parken revet med.


  12. #22
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Er du Jess-man?

    Jeg har et helt seriøst og oprigtigt spørgsmål, som jeg håber nogen herinde kan hjælpe med at kaste lys over.

    Hvad er egentlig status på den her zoneforsvars-diskussion? Der blev virkelig talt meget om det, fordi Jess - vist nok - gik væk fra zoneforsvaret i udekampen mod FCM og spillede med tre centrale forsvarsspillere. Det var der kæmpe røre over bl.a. på sociale medier, og det var noget af det, som Ståle også slog ned på i det store interview med ham, at det ville være en "revolution" at gå væk fra zoneforsvaret.

    Men siden da har vi jo primært spillet med to centrale forsvarsspillere igen. Men spiller vi nu så også med zoneforsvar igen, oder was?

    Jeg spørger ikke med nogen skjult dagsorden. Jeg interesserer mig bare ikke en døjt for fodboldtaktik på det detaljeniveau (og har heller aldrig selv praktiseret sporten i nogen imponerende grad). Derfor kan jeg ikke, bare ved at sidde og se en fodboldkamp, udpege forskellen på et zoneforsvar og et ikke-zoneforsvar. Jeg undrer mig bare over, at der var nogle dage med enorm meget fokus på, at vi var gået væk fra zoneforsvaret, og siden nærmest intet hørt om det. Hvem kan oplyse mig?

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #23
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Er du Jess-man?

    Jeg ved ikke om jeg kan oplyse, men jeg kan sige det jeg har lagt mærke til med det forbehold, at det kan være svært at holdt øje med forsvarerne når man ser kampe på TV.

    Som så meget andet, så er det ikke ligefrem fordi man enten spiller mand-mand eller zone. Jeg tror det er de færreste hold, der i dag kan få en ren mand-mand opdækning til at fungere. Et eksempel fra i går kan være at FCM’s højre back trak ind og dækkede Højlund, især når vi stod med de tre forreste fremme.
    Jeg synes ikke vi har set os praktisere mand-mand opdækning i forsvaret. Backerne trækker ikke ind og står kompakt i så høj grad som vi så under Ståle, men ellers synes jeg at vi fortsat har et zoneforsvar (der er i hvert fald ikke mangel på eksempler, hvor de slipper deres markering for at blive i deres zone), dog ikke helt så stringent som under Ståle. Der hvor vi har set den største ændring er hvordan de fem forreste både presser og markerer og her kan man godt argumentere for, at det er blevet langt mere mandsorienteret.

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Var det klogt af EfB at sælge Jess Thorup?
    By TurboGnu in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 25.09.05, 22:15

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •