Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
94. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCM vinder

    59 62.77%
  • Uafgjort

    16 17.02%
  • FCK vinder

    19 20.21%
Side 9 af 9 FørsteFørste ... 6789
Viser resultater 121 til 126 af 126

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (08/11-2020 kl. 18:00)

  1. #121
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,817

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (08/11-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Wilczeks problem er ikke hans fortid i bif, men at han slet og ret ikke er nogen særligt god fodboldspiller. Han er en fin afslutter, men ikke så meget andet, og det stiller krav til holdet bag ham. Vi får ikke meget glæde af ham, da jeg tror han ryger videre, inden vi får holdet, der kan få ham til at stråle.
    Enig! Men truppen har brug for en stor udskiftning, men der er nok grænser for hvor stor udskiftning man kan lave, da man desværre ikke kan skifte 20 spillere på en gang, så derfor vil Wilczek nok være at finde i København mindst til vinteren 21/22. Og ikke usandsynligt at du har ret, at resten af holdet nok ikke bliver fixet før det er er for sent i forhold til at kunne understøtte Wilczeks kvaliteter før det er for sent.

  2. #122
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (08/11-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Wilczeks problem er ikke hans fortid i bif, men at han slet og ret ikke er nogen særligt god fodboldspiller. Han er en fin afslutter, men ikke så meget andet, og det stiller krav til holdet bag ham. Vi får ikke meget glæde af ham, da jeg tror han ryger videre, inden vi får holdet, der kan få ham til at stråle.
    Jeg er utroligt enig.. Jeg mener det var tilbage i 70'erne man begyndte at spille total-fodbold.. Og her i 2020 skal vi så spille med en angriber, der ikke bidrager med andet end afslutninger på førsteberøringen, når han modtager bolden i boksen.. Ikke at sidstnævnte ikke kan være en kvalitet, men i moderne fodbold er du bare nødt til også at kunne bidrage i selve spilopbygningen. På den ene eller anden måde. Og her synes jeg godt nok at Wilczek mangler meget - og det stiller meget store krav til de andre 9 markspillere, når Wilczek er på holdkortet. Jeg ser ham som en potentielt fremragende super-sub, men ikke som en spiller der skal være i start 11'eren på det nye hold.. Der skal alle 11 kunne bidrage i det spillemæssige..

  3. #123
    Tilmeldingsdato
    Jun 2014
    Indlæg
    65

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (08/11-2020 kl. 18:00)

    Det allerværste i mine øjne er at bestyrelsen og den sportslige ledelse, ansætter en tidligere FCM-træner fordi de simpelthen ikke aner hvordan de skal komme videre. Og så bliver svaret at kopiere dem som gør det godt lige nu ... Det er håbløs sell-out af den FCK-DNA som alle taler om, men som ingen kan definere.


    Ja, fordelen er tippet til FCM med mesterskab, Sisto-handlen, de sidste 9 interne kampe, europæisk gruppespil i den dyre ende ...

    Men tænk at vi, for at undgå at ende som BIF tilbage i 00’erne vender os mod Jess Thorup.
    Jeg har bange anelser. Og jeg har ingen tillid til Bo Rygaard, som i den grad sparker unødigt bagud efter Ståle. Bo Rygaard udviser på ingen måde den klasse man kunne forvente af en Bestyrelseformand i FCK.
    Og jeg har ikke tillid til pengemændene i FCK. Lars Seier fremstår som en jubelnar med hans Trump-holdninger.
    Og de to jyske kræmmere er mere nidkære med deres penge, end Don Ø nogensinde var med hans offentlige anseelse.

    William Kvist? Hvor fanden er ham fyren som cyklede til træning , fremstod klogere end de fleste og som tog vare på vores klub. Han var sådan en man var stolt af at have i klubben. Nu drikker han kaffe og fremstår som en jubelnar når han igen og igen lægger tryk på at han stod bag den sportslige beslutning om at smide Ståle på porten. Havde han et horn i siden på ham? Var der en gammel gæld der skulle afregnes?

    Jeg tror vi er på vej til at give FCM deres gyldne årti. Og så må vi i en periode (krydser fingre for at den bliver kort) leve med at ligge i midten af tabellen og se FCM spille europæiske kampe tirsdag, onsdage og torsdag i en årrække frem.
    Og så er det bare at håbe på at de forskydninger der nu kommer i toppen af dansk fodbold, ikke gør at BIF genfinder deres niveau og økonomi fra 90’erne. For så skal vi ikke bare overhale den nye duks i klassen, men også slå os forbi hele landets kæledægge...

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #124
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (08/11-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg er utroligt enig.. Jeg mener det var tilbage i 70'erne man begyndte at spille total-fodbold.. Og her i 2020 skal vi så spille med en angriber, der ikke bidrager med andet end afslutninger på førsteberøringen, når han modtager bolden i boksen.. Ikke at sidstnævnte ikke kan være en kvalitet, men i moderne fodbold er du bare nødt til også at kunne bidrage i selve spilopbygningen. På den ene eller anden måde. Og her synes jeg godt nok at Wilczek mangler meget - og det stiller meget store krav til de andre 9 markspillere, når Wilczek er på holdkortet. Jeg ser ham som en potentielt fremragende super-sub, men ikke som en spiller der skal være i start 11'eren på det nye hold.. Der skal alle 11 kunne bidrage i det spillemæssige..
    Arh, mon ikke der altid er plads til en angriber med 20 ish mål i støvlerne uanset hvilket hold han spiller på?

    Problemet er ved at vi ikke formår at skabe nogle farlig opspil hvor hans kvaliteter bliver bragt i spil og derved bliver han nødt til at have en del af vores opspil.
    I de perioder hvor vi har været allerbedst har vi haft både backs og kanter i absolut topklasse - Det har vi ikke nu og derfor kan vi ikke gøre brug af hans spidskompetencer.

    Jeg er ikke fan af Nr9 og bliver det aldrig - Men det er ikke hans skyld at vi er lort. Det er der mange andre der i ligeså høj grad bidrager til.

    Vi har haft nogle ufattelig stærkt back/kant sammenspil i de år vi har været allerbedst. Nu er det ikke eksisterende i begge sider..... Det gør det altså svært for en angriber at præstere uanset hvor dygtig han så ellers er.

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #125
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (08/11-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Jeg tror simpelthen ikke at jeg forstår dit spørgsmål?

    Hvis det handler om at gå over til en femmands bagkæde, som det mest af alt mindede om i går, så anvendte Ståle systemet op til flere gange, for at ændre et kampforløb - dog ofte med meget lidt succes.

    Det som jeg gerne vil pointere er, at det til syvende og sidst handler om kvalitet, og dér halter vi godt nok bagud i forhold til FCM.

    Slutteligt vil jeg dog gerne anerkende, at der mangler noget tryghed mht. til den måde drengene tilgår kampen på - i forhold til det hidsige genpres Thorup gerne vil have indført, og som fungerede ok, de første 10-15 min.
    Men her er det dog ligegyldigt om systemet hedder 4-4-2, 3-4-3, 4-3-3, 3-5-2 osv.
    Af det jeg kunne se, så var formationen ikke lig med noget jeg har set under Ståle. På papiret var der lagt op til en 343, mens backerne i praksis ikke var så offensive, så vi stod tit med en femmandsbagkæde. Dog var Pierres opgave højest sandsynligt at mandsopdække Dreyer, hvilket tit skabte noget asymmetri i bagkæden, hvor de tre centrale var på linje med Pierre og Bartolec lå lidt længere fremme. Thorup udtalte vist at vi mandsopdækkede og mens det måske var planen, så så det ikke sådan ud i praksis – fraset Pierre. På mange fronter lignede det stadig zoneforsvar, særligt når FCM spillernes løb udfordrede vores midtbane og bagkæde. Man må vel forvente, at spillerne følger deres markering når de dækker mand-mand og ikke overlader løbet til en anden. Det kan selvfølgelig være, at vi bare praktiserede det meget dårligt.

    Jeg ved heller ikke om Thorup gerne vil have et hidsigt genpres, men det var der ikke meget der tydede på i går. Tværtimod så bakkede vi ret hurtigt og der var ingen, der fulgte op på de tre forrestes pres. Igen, det kan være vi bare praktiserede det meget dårligt, men når man ser midtbanens tilgang og ageren, så synes jeg ikke det tydede på et særlig stort fokus på at presse og generobre og presset blev vel reelt først indledt, når FCM var kommet lidt frem på banen.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:
    shs

  9. #126
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (08/11-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Arh, mon ikke der altid er plads til en angriber med 20 ish mål i støvlerne uanset hvilket hold han spiller på?

    Problemet er ved at vi ikke formår at skabe nogle farlig opspil hvor hans kvaliteter bliver bragt i spil og derved bliver han nødt til at have en del af vores opspil.
    I de perioder hvor vi har været allerbedst har vi haft både backs og kanter i absolut topklasse - Det har vi ikke nu og derfor kan vi ikke gøre brug af hans spidskompetencer.

    Jeg er ikke fan af Nr9 og bliver det aldrig - Men det er ikke hans skyld at vi er lort. Det er der mange andre der i ligeså høj grad bidrager til.

    Vi har haft nogle ufattelig stærkt back/kant sammenspil i de år vi har været allerbedst. Nu er det ikke eksisterende i begge sider..... Det gør det altså svært for en angriber at præstere uanset hvor dygtig han så ellers er.
    Jeg siger på ingen måde at vores nuværende situation er hans skyld. Jeg siger bare at jeg ikke kan se ham være en del af den start 11'er der skal til, for at vi igen bliver landets bedste hold. Det kræver for 11 spillere som bidrager spillemæssigt. Men det er ikke det samme, som at han ikke kan udfylde en rolle omkring holdet ligesom Peter Møller gjorde i sin tid..

Side 9 af 9 FørsteFørste ... 6789

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 200
    Sidste Meddelelse: 27.10.20, 11:30
  2. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 27.07.20, 23:41
  3. Svar: 82
    Sidste Meddelelse: 25.07.20, 10:34
  4. Svar: 103
    Sidste Meddelelse: 16.07.20, 19:17
  5. Svar: 133
    Sidste Meddelelse: 30.06.20, 19:37

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •