Side 2 af 8 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 113

Emner: Cirkus FCK

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Det eneste jeg vil klandre bestyrelsen for er at man ikke tog tog konsekvensen langt tidligere og sparkede Ståle ud af døren og startede med at omorganisere klubben. Ja måske man slet ikke skulle have givet Ståle så meget magt fra start. MEN Ståle bære i min bog det største ansvar. Undskyld mig, men manden har efter danske standarder fået økonomiske muligheder stillet til rådighed som kun andre trænere i Danmark kunne drømme om. Det er Ståle som har ansat/fyret de folk han ville i sit eget "billede".

    Jeg er med på du er efter Bestyrelsen, men hold kæft, hvor er jeg skuffet over Ståle. Han har haft alle muligheder for at rette op på tingene, men fejlede fuldstændigt i mine øjne. Han har haft en stor aktie i at vores kære klub er Bombet mange år tilbage.
    100% enig - Men i sidste ende har bestyrelsen jo det overordnede ansvar og har ladet stå til alt for længe, så derfor synes jeg det er helt på sin plads også at stille spørgsmålstegn ved hvorfor der skulle gå så længe inden det uundgåelige skridt blev taget.

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    168

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jeg har ikke tænkt mig at pege fingre af selve resultatet, som vi alle vidste kunne komme. Især når nu vi manglede 2 spillere i den normale start-11'er (Zeca & Ankersen). Og jeg anerkender fuldt ud at Ståle har skudt forkert i mange handler, og at ledelsen ikke har haft det rette touch ift. at følge med i hvad der sker med holdet, grundet det begrænsede antal fodboldfagligt kompetente mennesker i bestyrelsen og ledelsen.

    Men hvad jeg i den grad har tænkt mig at kritisere, er at 20 års kultur og DNA med zoneforsvar med en 4-backkæde, som alle talent- og seniorhold i FCK har arbejdet med og har optimeret på under mange kompetente trænere (Hodgson, Backe, Ståle, Nilsson, Jacobs og Ståle igen), og har opbygget den internationale profil på baggrund af, sikret 13 gruppespil på 15 år, og scoutet på baggrund af, i løbet af blot 4 træningsdage (heraf to restitutionsdage uden taktisk indhold) og en pokalkamp smides ud med badevandet og beslutter sig for at køre mand-mand med et ramponeret hold, hvoraf mange ikke har spillet mand-mand i flere år, hvis nogensinde, mod et hold, man ikke har besejret i 4 år på udebane, og som både har en "ideologisk" (Jylland vs. København) og sportslig grund til at ville sætte os eftertrykkeligt på plads.

    Den ændring i tilgangen kan man ikke engang kalde for et gamble, det var ret og slet "recipe for disaster".
    Og hvordan er det nu gået de sidste mange gange i Herning med det fantastiske zoneforsvar? Hvis Jess taktisk vil spille mand-mand forsvar i fremtiden, så kan han da lige så godt begynde at få det implementeret asap i stedet for at holde fast i et eller andet, der heller ikke har virket de seneste år. Sidste sæson blev der lukket 42 mål ind. Sæsonen 18/19 endte godt nok med et mesterskab, men stadig med 37 mål lukket ind. Sæsonen 17/18 (4. plads - gys) blev der lukket 47 mål ind. Mål lukket ind i sæsonerne 19/20 og 17/18 er ikke set siden 90'erne. Måske kunne kampen mod FCM være endt endnu værre med zoneforsvar...


  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Cirkus FCK

    Imponerende hvordan alle tråde uanset overskrift handler om, hvor dårligt Ståle har gjort det de sidste 4-6 sæsoner, selv efter vi har fået ny træner..??!?
    Kom nu videre..!! Selv de mest inkarnerede Ståle-sympatisører har erkendt, at det ikke var særlig godt til sidst.

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af shs Se meddelelser
    Imponerende hvordan alle tråde uanset overskrift handler om, hvor dårligt Ståle har gjort det de sidste 4-6 sæsoner, selv efter vi har fået ny træner..??!?
    Kom nu videre..!! Selv de mest inkarnerede Ståle-sympatisører har erkendt, at det ikke var særlig godt til sidst.
    Vel fordi at Ståle har efterladt os i en forfatning hvor vi er fecking miles away.....

  7. De følgende 5 brugere er enige:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    100% enig - Men i sidste ende har bestyrelsen jo det overordnede ansvar og har ladet stå til alt for længe, så derfor synes jeg det er helt på sin plads også at stille spørgsmålstegn ved hvorfor der skulle gå så længe inden det uundgåelige skridt blev taget.
    True, men man har vel været bundet op i det hjørne der hedder: Så længe Ståle kvalificere os til Europa så er alt godt. Man MANGE herinde på skakten har jo i en årrække kunne se at selve "spillet" på banen under Ståle har været kritisabelt. Selv forrige år, hvor vi vandt DM guld, var der tegn på det, men der havde vi jo One Man Army Robert Skov samt til dels N'doye som gjort os en smule blinde på de underliggende problemer.

    Selv den samlet Sportspresse har jo nærmest ikke turde prikke til problemerne før til allersidst "Ståle bare skal have mere tid så laver han en turnaround"Så jo Bestyrelsen har det "overordnet" ansvar, men Verden selvfølgelig ikke sort og hvid, så man går vel hellere ikke ud at fyre en træner efter et DM guld trods alt.

    Men det bestyrelsen skulle have gjort laaang tidligere er selve omorganisering af Klubben. D.v.s have ansat Sportsdirektør og finde kvalificeret folk til diverse poster. Men man har jo ikke haft nosserne til det fordi Ståle var gud :)

  9. De følgende 6 brugere er enige:

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    True, men man har vel været bundet op i det hjørne der hedder: Så længe Ståle kvalificere os til Europa så er alt godt. Man MANGE herinde på skakten har jo i en årrække kunne se at selve "spillet" på banen under Ståle har været kritisabelt. Selv forrige år, hvor vi vandt DM guld, var der tegn på det, men der havde vi jo One Man Army Robert Skov samt til dels N'doye som gjort os en smule blinde på de underliggende problemer.

    Selv den samlet Sportspresse har jo nærmest ikke turde prikke til problemerne før til allersidst "Ståle bare skal have mere tid så laver han en turnaround"Så jo Bestyrelsen har det "overordnet" ansvar, men Verden selvfølgelig ikke sort og hvid, så man går vel hellere ikke ud at fyre en træner efter et DM guld trods alt.

    Men det bestyrelsen skulle have gjort laaang tidligere er selve omorganisering af Klubben. D.v.s have ansat Sportsdirektør og finde kvalificeret folk til diverse poster. Men man har jo ikke haft nosserne til det fordi Ståle var gud :)
    Du glemmer, at Ståle rent faktisk også formåede at stå for en del gode salg med nettooverskud (Robin, Vavro, Skov, Jeronen bare for at nævne nogle), og at det var en del af den forretningsmodel, som gjorde, at bestyrelsen ikke blandede sig i noget, den absolut ikke har forstand på. De salg er jo også grunden til, at Stage, Kaufmann og Biel er købt. Den del kritiserer jeg ikke, da alle klubber alt efter niveau, økonomi og status må investere i spillere uden at have sikkerhed for, at man opnår success.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #22
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Du glemmer, at Ståle rent faktisk også formåede at stå for en del gode salg med nettooverskud (Robin, Vavro, Skov, Jeronen bare for at nævne nogle), og at det var en del af den forretningsmodel, som gjorde, at bestyrelsen ikke blandede sig i noget, den absolut ikke har forstand på. De salg er jo også grunden til, at Stage, Kaufmann og Biel er købt. Den del kritiserer jeg ikke, da alle klubber alt efter niveau, økonomi og status må investere i spillere uden at have sikkerhed for, at man opnår success.
    Korrekt, man kan så diskutere om det er en klog forretningsmodel, hvis man samtidig tørster efter at komme i CL og man efterfølgende nogle uger forinden vælger at Sælge top kortet Robert Skov. Om det var en underhånds aftale Ståle havde lavet, eller om Bestyrelsen skulle have dikteret dette ved jeg ikke noget om.

    Men faktum er så bare at, hvis det er en del af forretningsmodelen, så skal Ståle og hans "Scouting afd." jo også være ekstremt dygtige til at finde de korrekte erstatninger, hvis man som jeg nævnte har den forventning at komme i CL og året efter vinde DM Guld. Dette er ikke så nemt som det har været tidligere og vi har brug for at vise lang mere kontinuitet på den front fremover, hvis præmissen/ambitionen som Bestyrelsen ytre at FCK Altid skal vinde DM guld hvert år. Det lyder lidt hult i mine øre.

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #23
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jeg har ikke tænkt mig at pege fingre af selve resultatet, som vi alle vidste kunne komme. Især når nu vi manglede 2 spillere i den normale start-11'er (Zeca & Ankersen). Og jeg anerkender fuldt ud at Ståle har skudt forkert i mange handler, og at ledelsen ikke har haft det rette touch ift. at følge med i hvad der sker med holdet, grundet det begrænsede antal fodboldfagligt kompetente mennesker i bestyrelsen og ledelsen.

    Men hvad jeg i den grad har tænkt mig at kritisere, er at 20 års kultur og DNA med zoneforsvar med en 4-backkæde, som alle talent- og seniorhold i FCK har arbejdet med og har optimeret på under mange kompetente trænere (Hodgson, Backe, Ståle, Nilsson, Jacobs og Ståle igen), og har opbygget den internationale profil på baggrund af, sikret 13 gruppespil på 15 år, og scoutet på baggrund af, i løbet af blot 4 træningsdage (heraf to restitutionsdage uden taktisk indhold) og en pokalkamp smides ud med badevandet og beslutter sig for at køre mand-mand med et ramponeret hold, hvoraf mange ikke har spillet mand-mand i flere år, hvis nogensinde, mod et hold, man ikke har besejret i 4 år på udebane, og som både har en "ideologisk" (Jylland vs. København) og sportslig grund til at ville sætte os eftertrykkeligt på plads.

    Den ændring i tilgangen kan man ikke engang kalde for et gamble, det var ret og slet "recipe for disaster".
    Den analyse synes jeg er interessant af flere grunde. For det første læste jeg for godt et år siden herinde en meget fin analyse af forskellen på mand-mand og zoneforsvar. Jeg kan desværre ikke finde den, men konklusionen var (som jeg husker den), at spiller man mand-mand, har man meget naturligt meget sværere ved at slå hold med bedre spillere, end hvis man spiller med et zoneforsvar, og at det forklarede, hvorfor Herning klarer sig så dårligt i Europa sammenlignet med os.

    Af samme grund er det jo hovedløst at skifte til mand-mand mod Herning, som vel de facto lige nu har bedre spillere over hele banen end os.

    Der hvor det bliver interessant er jo det forhold, at vi formentlig fra nu og resten af efteråret og måske foråret i hver eneste kamp vil opleve nye formationer og spillere ude af deres komfortzone, fordi Thorup skal teste det materiale, han har at arbejde med. Derfor kunne det også være interessant at kende baggrunden for, at Thorup skiftede tilgang. Var det noget han fandt på i bussen tværs over Fyn? Eller var det noget han forud havde vendt med spillerne, anførergruppen, Hjalte eller en helt femte? Måtte Thorup efter sidste træning før afgang mod Herning erkende, at han har overtaget en flok modløse æsler, og at der skal noget meget modsatrettet end sædvanligt til for, at han får gang i holdet. Det synes jeg er meget mere interessant end at pege fingre af hans valg.

    Hvis han ikke har tænkt videre over det, er vi jo virkeligt fåcked.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #24
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Cirkus FCK

    Johan Lange sparker til bestyrelsen for Cirkus FCK og særligt til Lars Seiers opslag

    »En ting er at påstå, at FCK er gået i stå. Men når man kigger på FC Københavns maskinrum, så har du en talentafdeling, som aldrig nogensinde har stået bedre, end den gør lige nu. Der er en scoutingafdeling, som de sidste tre-fire år har fundet spillere, som i sommeren 2019 blev solgt for et markant trecifret millionbeløb. Jeg bliver personligt indigneret på deres vegne over, at de skal læse, at organisationen er gået i stå,« siger Johan Lange.

    og forsætter..

    »Jeg har noteret mig, at da FC Midtjylland i år kvalificerede sig til Champions League for første gang, fremlagde man straks strategiske planer for videreudvikling af klubben som renovering af stadion og træningsanlæg og faciliteter. Det er videreudvikling af klubben på bestyrelsesniveau med klare strategiske planer.«

    »Det står i hvert fald i kontrast til den måde, man har valgte at formidle kontinuerlig europæisk succes på med Champions League- og Europa League-deltagelse stort set hvert år,« slutter Johan Lange.


    https://www.bt.dk/superligaen/johan-...ver-indigneret

  17. De følgende 7 brugere er enige:

  18. #25
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Vel fordi at Ståle har efterladt os i en forfatning hvor vi er fecking miles away.....
    Jeg må indrømme, at al den Ståle-bashing er stukket helt af og mistet enhver jordforbindelse.

    Ståle er uden sammenligning den bedste træner både vi og resten af suppen har set. Han har leveret forrygende resultater både på og udenfor banen og fortjener intet andet end dyb respekt og anerkendelse fra os. Det mener jeg er hævet over enhver diskussion.

    På trods af det, så synes jeg også vi kunne konstatere, at han i den sidste tid ikke helt længere formåede at holde momentum. Det er der ingen skam i. Det sker for de bedste, og derfor er det også helt ok, at man fornyer sig og siger tak for nu.

    Når klubben er i så ringe forfatning, så skyldes det, at organisationen har været alt for spinkel, bl.a. uden dybde nok i den “fodbold-faglige” viden. Og det har gjort den alt for sårbar og afhængig af en mands kunnen.

    Det kan man på ingen måde klantre Ståle for. Ansvaret for den problematik ligger niveauet over, og derfor er det med rette også der evt. fingre skal peges. Hvis vi som fan-base skal tages alvorligt og bidrage med noget konstruktivt, så er det vores opgave at holde blikket stift rettet mod ledelsen og lægge pres på at de rette beslutninger træffes der (og så lade mindet om Ståle stå, som en træner der gav fantastiske oplevelser, og løftede FC op på det niveau klubben hører hjemme).
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------


  19. #26
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af MBS Se meddelelser
    Jeg må indrømme, at al den Ståle-bashing er stukket helt af og mistet enhver jordforbindelse.

    Ståle er uden sammenligning den bedste træner både vi og resten af suppen har set. Han har leveret forrygende resultater både på og udenfor banen og fortjener intet andet end dyb respekt og anerkendelse fra os. Det mener jeg er hævet over enhver diskussion.

    På trods af det, så synes jeg også vi kunne konstatere, at han i den sidste tid ikke helt længere formåede at holde momentum. Det er der ingen skam i. Det sker for de bedste, og derfor er det også helt ok, at man fornyer sig og siger tak for nu.

    Når klubben er i så ringe forfatning, så skyldes det, at organisationen har været alt for spinkel, bl.a. uden dybde nok i den “fodbold-faglige” viden. Og det har gjort den alt for sårbar og afhængig af en mands kunnen.

    Det kan man på ingen måde klantre Ståle for. Ansvaret for den problematik ligger niveauet over, og derfor er det med rette også der evt. fingre skal peges. Hvis vi som fan-base skal tages alvorligt og bidrage med noget konstruktivt, så er det vores opgave at holde blikket stift rettet mod ledelsen og lægge pres på at de rette beslutninger træffes der (og så lade mindet om Ståle stå, som en træner der gav fantastiske oplevelser, og løftede FC op på det niveau klubben hører hjemme).
    Jeg må indrømme at det er godt nok et vildt statement, at du mener mange af os har mistet "jordforbindelsen" når du skriver at "Man på ingen måde kan klandre Ståle" for den tilstand klubben er i p.t. og at det udelukkende er niveauet over.


  20. #27
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af shs Se meddelelser
    Johan Lange sparker til bestyrelsen for Cirkus FCK og særligt til Lars Seiers opslag

    »En ting er at påstå, at FCK er gået i stå. Men når man kigger på FC Københavns maskinrum, så har du en talentafdeling, som aldrig nogensinde har stået bedre, end den gør lige nu. Der er en scoutingafdeling, som de sidste tre-fire år har fundet spillere, som i sommeren 2019 blev solgt for et markant trecifret millionbeløb. Jeg bliver personligt indigneret på deres vegne over, at de skal læse, at organisationen er gået i stå,« siger Johan Lange.

    og forsætter..

    »Jeg har noteret mig, at da FC Midtjylland i år kvalificerede sig til Champions League for første gang, fremlagde man straks strategiske planer for videreudvikling af klubben som renovering af stadion og træningsanlæg og faciliteter. Det er videreudvikling af klubben på bestyrelsesniveau med klare strategiske planer.«

    »Det står i hvert fald i kontrast til den måde, man har valgte at formidle kontinuerlig europæisk succes på med Champions League- og Europa League-deltagelse stort set hvert år,« slutter Johan Lange.


    https://www.bt.dk/superligaen/johan-...ver-indigneret
    For lige at ridse op, hvad man gjorde i FCK ift. de mange CL-millioner: En pæn sjat blev udbetalt til aktionærerne i stedet for at blive investeret i klubben for at styrke dens position. Tænk, hvis man eksempelvis havde investeret i bedre træningsfaciliteter/træningsbaner og personlige ressourcer tilbage i 2017, i stedet for at udbetale udbytte til ejerne. Noget, man fra finans.dk's side kaldte for "næsten uhørt i dansk fodbold". Mon ikke et par fremadrettede investeringer dengang havde betydet lidt færre skader, lidt mere udvikling, lidt bedre scouting og lidt mere resultatmæssig kontinuitet i 2019/2020?
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  21. #28
    Django er offline Ostepoppes, R. Varemærke!
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    383

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg må indrømme at det er godt nok et vildt statement, at du mener mange af os har mistet "jordforbindelsen" når du skriver at "Man på ingen måde kan klandre Ståle" for den tilstand klubben er i p.t. og at det udelukkende er niveauet over.
    Det mener jeg nu ikke. I sidste ende er det jo ledelsen der har strikket organisationen sammen som den nu engang var. Selvfølgelig har Ståle ansvaret i det daglige og også i den sidste ende.
    Men det reelle spørgsmål er vel om ledelsen havde/har de rette kompetencer til at sætte den rigtige organisation sammen fremadrettet. I det her tilfælde har man jo "blot" uddelegeret det arbejde til medarbejderne under en...

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #29
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Cirkus FCK

    Den nuværende førsteholdstrup er ét stort clustefuck af tragiske dimensioner og her peger pilen udelukkende på Solbakken og Lange.
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  24. De følgende 8 brugere er enige:

  25. #30
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Cirkus FCK

    Ståle og Lange har solgt godt og købt dårligt. Sådan kan det vel opsummeres.

  26. De følgende 5 brugere er enige:

Side 2 af 8 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 06.08.12, 09:56

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •