Side 4 af 8 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 113

Emner: Cirkus FCK

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja det er helt sikkert. Ligesom det var helt sikkert, at folk inden fyringen mente, at enhver anden ville være bedre.
    Hold nu op. Der er jo ikke nogen, der nogensinde har påstået, at enhver anden træner er bedre end Ståle. Vi er nogen, der har argumenteret for, at en anden træner (læs: den rette anden træner) burde kunne gøre det bedre.

    Om Jess Thorup så er den rette, det aner jeg ikke. Jeg er ikke umiddelbart på røven over valget af ham, men jeg håber det. Men hvis han viser sig at gøre det endnu dårligere end Ståle, er det jo ikke nødvendigvis et bevis på, at det var forkert at fyre Ståle. Det beviser blot, at bestyrelsen har fejlet mht. at finde den rette afløser.

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ps.
    Og nej, jeg er ikke enig i, at truppen er speciel dårlig lige nu. Blot for at komme det hav af skribenter i forkøbet, som nu vil nævne, at det jo er Ståles skyld at truppen er horribel og at ingen vil kunne vende dette. Selvfølgelig skal man kunne spille med i toppen (og også guldet) med denne trup.
    På det her punkt er vi ret enige. FCK's trup er ganske udmærket. Hvorfor det så ikke i dit verdensbillede ligger Ståle til last, at han fik så lidt ud af den trup, forstår jeg ikke...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  2. #47
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Hold nu op. Der er jo ikke nogen, der nogensinde har påstået, at enhver anden træner er bedre end Ståle. Vi er nogen, der har argumenteret for, at en anden træner (læs: den rette anden træner) burde kunne gøre det bedre.
    Ja det var I da nogen der gjorde. Men der var godt nok også mange, som ville have ham ud for enhver pris.

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    På det her punkt er vi ret enige. FCK's trup er ganske udmærket. Hvorfor det så ikke i dit verdensbillede ligger Ståle til last, at han fik så lidt ud af den trup, forstår jeg ikke...
    Det er måske, fordi du ikke forstår min holdning så. For selvfølgelig er det da primært Ståles ansvar, at resultaterne har været så dårlig i ligaen. Det er jeg ikke uenig i, omend jeg nok er uenig i størrelsen af "skylden". Og så er jeg som bekendt ganske uenig i, at resultaterne m.m. skulle være nok til en fyring. Men den diskussion behøver vi næppe at tage en gang til.

    Når det er sagt, så er ovenstående blot min spådom, og som sagt så håber jeg, at jeg tager fejl.

  3. #48
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Cirkus FCK

    Det er jo ikke et spørgsmål om at det enten er bestyrelsen eller Ståle, der har ansvaret. De har begge fejlet stort, men det er jo bestyrelsens ansvar, at de har givet for meget ansvar til en person, der ikke magtede det - og ladet det fortsætte alt alt for længe. Jeg kan godt forstå, at de havde svært ved at fyre Ståle, for han har givet klubben så meget især i sin første periode, men ikke desto mindre, så er det i sidste ende bestyrelsens ansvar.
    Danmark til Valby Bakke

  4. #49
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja det er helt sikkert.
    Hvad er helt sikkert? Dette:

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Du mener, at kun Ståle vil kunne rette op på det, vi står i nu?
    Altså kun Ståle af de to, Thorup og Ståle? Eller kun Ståle i hele verden?

    Jeg havde forventet en noget længere periode end 12 timer fra dette:

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Jeg er ikke i tvivl om, at nogen herinde til enhver tid vil påstå, at vender Thorup skuden, så ville Ståle også kunne have gjort det. Vender Thorup ikke skuden, så ville Ståle kunne have gjort det. Det sjove er, vi får aldrig verificeret de påstande, men det er HELT sikkert, at vi vil læse dem herinde.
    Til dette:

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Thorup skal selvfølgelig have chancen, men jeg tror personligt ikke på nogen nævneværdig bedring. Og jo, jeg er fuldt overbevist om, at Ståle ville have vendt skuden og at han ville have vendt den relativt hurtigt med Zanka i folden.
    Den sidste del af spådommen vil aldrig kunne verificeres, og hvis Thorup ikke lykkes, så kan det jo udmærket skyldes en kombination af det morads Ståle efterlod til Thorup, og en bestyrelsen som ikke ville investere det nødvendige i en turn around.

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ps. Og nej, jeg er ikke enig i, at truppen er speciel dårlig lige nu. Blot for at komme det hav af skribenter i forkøbet, som nu vil nævne, at det jo er Ståles skyld at truppen er horribel og at ingen vil kunne vende dette. Selvfølgelig skal man kunne spille med i toppen (og også guldet) med denne trup.
    Der er helt sikkert en del gode fodboldspillere i truppen, men truppen as such er ubegribelig dårlig. Den (uden Zanka, bevares) kunne ikke slå et pivringe Rijeka. Den har længe haft store problemer med at holde nullet og har konsekvent problemer med hold, "vi skal slå 9 ud af 10 gange". Så skal kunne spille med i toppen er bare ikke det samme som kan.

    Min spådom er, at havde vi holdt på Ståle hans kontrakt ud, og rykkede vi ud af ligaen, så vil du blot stædigt fastholde, at Ståle er manden til at få os tilbage i superligaen. Det giver for mig ingen mening fortsat at forsvare Ståle i den situation, vi står i. Og her fratager jeg ham ikke hans mange fine meritter, og jeg fratager ikke bestyrelsen for ansvar.

    Ps. Zanka er konge og et niveau eller to over samtlige andre spillere i truppen, men at tro, at Ståle, med Zanka ene mand Maradona-like, ville kunne ændre hele holdet til et mesterhold, er jeg simpelt hen uenig i.

    Pps. Jeg er røvligeglad med, hvad eksperter siger på tv eller skriver i avisen.

    Ppps: Selvom du ofte føler dig forfulgt af mig herinde, så har jeg faktisk ofte sat pris på, at du konstant har søgt at se det positive i alt, hvad Ståle har foretaget sig. Jeg har ofte søgt en mening i det Ståle har foretaget sig, og der forsøger du konstant at gøre mig klogere. Så tak til dig trods alt!

  5. De følgende 8 brugere er enige:

  6. #50
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    I Ståles anden periode er vi gået over til i højere grad at være en sælgende klub, hvilket også har haft indflydelse på de spillere vi har hentet. Om det er Ståles eller bestyrelsens valg er svært at afgøre, men man må sige, at det har haft sin pris og mit bud er, at det er bestyrelsen der har besluttet at vi i højere grad skal sælge og få nogle penge i kassen og undgå at spillernes kontrakter løber ud.
    Jeg tror, at denne ændring er HELT AFGØRENDE for hvor, vi nu er endt ...
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #51
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ps.
    Og nej, jeg er ikke enig i, at truppen er speciel dårlig lige nu. Blot for at komme det hav af skribenter i forkøbet, som nu vil nævne, at det jo er Ståles skyld at truppen er horribel og at ingen vil kunne vende dette. Selvfølgelig skal man kunne spille med i toppen (og også guldet) med denne trup.
    Seriøst?



    På bænken kan du sætte Pierre, Wilczek, Santos, Lüftner og diverse andre. Vi har en trup som er uhomogen og dyr og hvor størstedelen slet ikke har niveau. Vi kommer til at kæmpe med dette i mange år.

    EDIT: Sarte sjæle eller folk med dårligt hjerte bør ikke kigge på ovenstående billede.
    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  9. De følgende 5 brugere er enige:

  10. #52
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Cirkus FCK

    Selvfølgelig har bestyrelsen fejlet ift. organisationen, og selvfølgelig kan både fans og de sportslige ansvarlige ønske sig, at der var investeret mere i klubben. Jeg synes dog ikke, at der er noget odiøst i, at en børsnoteret virksomhed udbetaler en del af overskuddet i givent år til aktionærerne. Vil man det anderledes, må man finde en mæcen som ejer.

    Jeg synes, det er latterligt at tale om budgetter og tvungne salg i denne sammenhæng. Det er muligt, at vi har overpræsteret i Europa, når man kigger på de økonomiske rammer, men det er indiskutabelt ikke tilfældet i hjemligt regi. Ja, der er solgt mange spillere til høje priser, men der er så sandelig også købt dyrt ind. Og uanset hvilke økonomiske rammer Ståle fik trukket ned over hovedet, og hvordan de måtte påvirke transferstrategien, er der helt sikkert ingen i bestyrelsen der har tvunget ham til at købe de spillere, han har købt. Kunne man have ønsket sig lidt kvalificeret med- og modspil i bestyrelsen? Måske. Kritikken af bestyrelsen klinger lidt hult, hvis man er en af dem, der insisterer på at Ståle stadig skulle være manager. Ønskede man modspil til Ståle, kunne man jo starte med en sportsdirektør.

    Sandheden er jo, at Ståle langt hen ad vejen har fået det, som han gerne ville have det. Han har haft meget ansvar, men han har så sandelig også blevet belønnet økonomisk for at påtage sig det ansvar. Jeg har stor respekt for Ståles arbejde, og føler med ham på et personligt plan, men de senere år har ikke været gode, og det er først og fremmest hans skyld.

  11. De følgende 7 brugere er enige:

  12. #53
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    432

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Men det er blot min spådom, nemlig at vi om et år, eller to , eller tre sidder i en situation, hvor vi drømmer os tilbage til Ståles "kedelige" fodbold og "dårlige" resultater. Thorup skal selvfølgelig have chancen, men jeg tror personligt ikke på nogen nævneværdig bedring. Og jo, jeg er fuldt overbevist om, at Ståle ville have vendt skuden og at han ville have vendt den relativt hurtigt med Zanka i folden. Forøvrigt ligesom flere andre af de såkaldte eksperter i medierne.
    Kasper kan dig og de andre Ståle gutter, ikke lige prøve at forklare, hvad det er som i så der viste at Ståle var/ville/kunne vende skuden ??

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #54
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Selvfølgelig skal man kunne spille med i toppen (og også guldet) med denne trup.
    Hvis det er så selvfølgeligt, hvorfor evnede Ståle det så ikke?

  15. De følgende 6 brugere er enige:

  16. #55
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    530

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Kong jensen Se meddelelser
    Seriøst?



    På bænken kan du sætte Pierre, Wilczek, Santos, Lüftner og diverse andre. Vi har en trup som er uhomogen og dyr og hvor størstedelen slet ikke har niveau. Vi kommer til at kæmpe med dette i mange år.

    EDIT: Sarte sjæle eller folk med dårligt hjerte bør ikke kigge på ovenstående billede.
    DET DER er jo den direkte årsag til at Ståle er fortid!

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #56
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    168

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Smackdaddy Se meddelelser
    Kasper kan dig og de andre Ståle gutter, ikke lige prøve at forklare, hvad det er som i så der viste at Ståle var/ville/kunne vende skuden ??
    Det får du aldrig svar på. Jeg har tidligere efterspurgt det samme. Der findes ingen statistiske grundlag for at Ståle kan vende en krisesituation han selv har skabt.

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #57
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Selvfølgelig har bestyrelsen fejlet ift. organisationen, og selvfølgelig kan både fans og de sportslige ansvarlige ønske sig, at der var investeret mere i klubben. Jeg synes dog ikke, at der er noget odiøst i, at en børsnoteret virksomhed udbetaler en del af overskuddet i givent år til aktionærerne. Vil man det anderledes, må man finde en mæcen som ejer.

    Jeg synes, det er latterligt at tale om budgetter og tvungne salg i denne sammenhæng. Det er muligt, at vi har overpræsteret i Europa, når man kigger på de økonomiske rammer, men det er indiskutabelt ikke tilfældet i hjemligt regi. Ja, der er solgt mange spillere til høje priser, men der er så sandelig også købt dyrt ind. Og uanset hvilke økonomiske rammer Ståle fik trukket ned over hovedet, og hvordan de måtte påvirke transferstrategien, er der helt sikkert ingen i bestyrelsen der har tvunget ham til at købe de spillere, han har købt. Kunne man have ønsket sig lidt kvalificeret med- og modspil i bestyrelsen? Måske. Kritikken af bestyrelsen klinger lidt hult, hvis man er en af dem, der insisterer på at Ståle stadig skulle være manager. Ønskede man modspil til Ståle, kunne man jo starte med en sportsdirektør.

    Sandheden er jo, at Ståle langt hen ad vejen har fået det, som han gerne ville have det. Han har haft meget ansvar, men han har så sandelig også blevet belønnet økonomisk for at påtage sig det ansvar. Jeg har stor respekt for Ståles arbejde, og føler med ham på et personligt plan, men de senere år har ikke været gode, og det er først og fremmest hans skyld.
    Jeg tror sgu ærlig talt at det giver mere mening, økonomisk også, at geninvestere overskud i virksomheden. Tror ærlig talt at det tilfører virksomheden mere værdi, på langt sigt. Hvis alle andre fodboldklubber IKKE udbetaler udbytte (jeg har ingen anelse om hvad praksis er, i branchen), så står man jo relativt svagere, i konkurrencen med dem. Ejerne kan jo altid kapitalisere, ved at sælge deres andele. Det ville være fint hvis jyderne gjorde dette og vi kunne få nogen ind, der var interesserede i fodbolddelen.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:
    shs

  22. #58
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    564

    Re: Cirkus FCK

    Det er egentlig ikke fordi jeg ikke kan se at hvor skidt de har gjort det men hvis man løber
    meritterne igennem på det skyggehold ser det noget anderledes ud.

    Målmand - 2* vinder af det gyldne bur
    Bagkæde - 3* spillere med landskampe og fine addresser i udlandet
    WB’ere - 1 med Premier league erfaring og 1 der tidligere var den mest hypede højre back i ligaen da vi hentede ham
    CM - tidligere anfører og fast mand for et hyped GF hold + 1 der inden vi hentede ham ifølge rygter skulle være scoutet af Real Madrid (ok, lidt søgt men ikke desto mindre et talent med potentiale)
    Kanter - tidl landholdsbobler der inden salg til udlandet brændte ligaen af + 1 uden de store meritter, indrømmet men dog en man var parat til at sprænge banken for at tage chancen med.
    CF - fast starter i superligaen, fast omkring U21 landsholdet

    På papiret er det altså ikke Et dårligt skyggehold. Jeg er så med på at nogle aldrig kommer tilbage på niveauet for deres meritter og at nogle ikke er blevet forløst i forhold til meritter og potentiale og at vi forhåbentlig/formentlig skal have ryddet op i bunken men når det er sagt er det med nogle få undtagelser utroligt så lidt vi har fået ud af den flok og de transfer og lønkroner der er bundet op her.
    Waldorf: Why do we always come here
    Statler: I guess we'll never know
    Waldorf: It's like a kind of torture
    both: To have to watch the show

  23. De følgende 4 brugere er enige:

  24. #59
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Jt80 Se meddelelser
    Jeg tror sgu ærlig talt at det giver mere mening, økonomisk også, at geninvestere overskud i virksomheden.
    Rent økonomisk er en fodboldklub et bundløst hul. Du kan altid bruge flere penge, men det skal jo også hænge sammen, og der er grænser for, hvor mange penge man kan tjene som en dansk klub. Hvis man lagde budgettet an på, at vi skal i CL hvert år, ville det hurtigt kunne gå alvorligt galt, hvis man misser et gruppespil.

    Dermed ikke sagt, at der ikke kunne være gjort mere.

  25. #60
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Rent økonomisk er en fodboldklub et bundløst hul. Du kan altid bruge flere penge, men det skal jo også hænge sammen, og der er grænser for, hvor mange penge man kan tjene som en dansk klub. Hvis man lagde budgettet an på, at vi skal i CL hvert år, ville det hurtigt kunne gå alvorligt galt, hvis man misser et gruppespil.

    Dermed ikke sagt, at der ikke kunne være gjort mere.
    Generelt er hele ideen man har fået med at budgettere med europæisk bare tåbeligt, ja vi har klaret det fint førhen.
    Men igen vi har lige måtte afskrive en god stak millioner af budgettet netop pga., den genistreg.

  26. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

Side 4 af 8 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 06.08.12, 09:56

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •