Side 1 af 8 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 113

Emner: Cirkus FCK

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Cirkus FCK

    And so it begins. Eller det har været igang i noget tid.

    https://www.bt.dk/superligaen/lars-s...veldrevne-klub

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Cirkus FCK

    Hvad mener du? Jeg synes det er en befriende udmelding fra en ejer. Specielt fordi det er den ejer der har været kortest i klubben. Samtidig siger han noget mange har råbt højt om i mange år, hvor det altid er blevet skudt ned med argumenter om international stil og lignende. Faktum er, at siden 2014 har man i FCK lige så stille udvandet og nedbrudt den sportslige ledelse. Det er rart hvis klubben nu bruger alle kræfter på at genopbygge den. Som jeg har skrevet tidligere, så er det ikke tilfældigt, at Benham har statistik der tydeligt underbygger, hvor meget managerledede klubber underpræsterer i forhold til deres budgetter, og at hans klubber tager den stik modsatte retning ledelsesmæssigt.
    Sidst redigeret af Devil : 09.11.20 kl. 08:50


  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Cirkus FCK

    Han har jo ret (FCN gør det også godt, men er ikke så interessante i denne sammenhæng). Jeg synes, det er fint, at han sætter ord på det, mange af os kan se. Og heldigvis udtrykker han også ambitioner for fremtiden.


  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    204

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    And so it begins. Eller det har været igang i noget tid.

    https://www.bt.dk/superligaen/lars-s...veldrevne-klub
    Jeg synes ikke det er et cirkus når man går ud og erkender fcm har gjort det godt og pt er danmarks bedste klub. Det havde da været forfærdeligt hvis Seier havde påstået det modsatte, så ville jeg virkelig føle vi var på røven. Men Seier fornægter ikke realiteterne og jeg er glad for han skriver at ambitionen er at fck skal tilbage i toppen.

    Så det er for mig at se ganske fint det Seier skriver i forhold til troen på fremtiden for fck.


  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    80

    Re: Cirkus FCK

    For at løse et problem er første step at anerkende at man har et problem ... Seier anerkender vel bare tingendes tilstand her.

    FCM har været bedre drevet snart et godt stykke tid ... om det har været siden '14 eller '17 er vel mindre vigtigt. Javel, FCM mangler stadigt lidt af den internationalle pondus der gør at de kan følge med i Europa, men det har forsåvidt ikke nogen indflydelse på om hvor godt de er drevet, men nærmere om hvor langt i deres projekt de er kommet.

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Cirkus FCK

    Jeg synes det er forfriskende med Lars Seiers udmelding - Endelig tør vi tage bladet fra munden og erkende at der er noget galt. Det er første skridt på (den lange) vej imod genrejsning. Hvor har jeg ofte fået lange løg af at høre Ståle forsvare både spillere og spilestil efter endnu et nederlag.

    Boilesens kommentarer efter kampen igår er ligeledes befriende - Og samtidig hovedet på sømmet i forhold til hvad der er galt.

    Jeg er skuffet over at vi virker bange på bolden. Vi vidste, vi skulle igennem den første fase af deres pres, og så kunne vores muligheder opstå, men vi spillede for mange alibi-bolde til siden eller bagud. Vi sendte i bund og grund bare lorten videre til næste holdkammerat, og det holder simpelthen ikke. Vi skal tage ansvar for os selv og hinanden.


    Summa summarum - En stor del af vores spillere har simpelthen ikke niveauet der kræves for at trække den hvide trøje over hovedet. De har ikke fodboldmæssigt niveau, ligesom det mentalt halter gevaldigt.

    Bartolec, Stage og Pierre har alle været ufattelig dårlig siden den dag de kom til
    Fischer er efterhånden en joke at se på
    Daramy mangler stadig meget på slutproduktet
    Kaufmann -
    Tænk hvad en dygtig manager kunne have fået ud af de penge
    Biel - Tænk hvad en dygtig manager kunne have fået ud af de penge
    Zeca var så suveræn god tidligere, men mentalt er han ved at være udkørt
    Bjelland og Thomsen gider jeg næsten ikke engang kommentere på

    Der venter et KÆMPE oprydningsarbejde før at vi igen er konkurrencedygtige og jeg er glad for at det ikke er Ståle der skal stå for det. Vi har brug for nytænkning og at starte "forfra"

    Og sidst men ikke mindst til alle Ståle elskerne derude - Lad nu være med at peg fingre af Jess fordi resultaterne ikke flasker sig dag 1 efter Ståle - Det er Ståle der har sat os i den her lorte situation med hans utallige fejlkøb. Og det er ledelsen der har ladet stå til i ALT for lang tid.


    Sidst redigeret af DiscoTango : 09.11.20 kl. 08:37


  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Cirkus FCK

    Jeg er stadig deprimeret her til morgen.


  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Cirkus FCK

    Hård weekend for Lars Seier...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  11. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Jeg synes det er forfriskende med Lars Seiers udmelding - Endelig tør vi tage bladet fra munden og erkende at der er noget galt. Det er første skridt på (den lange) vej imod genrejsning. Hvor har jeg ofte fået lange løg af at høre Ståle forsvare både spillere og spilestil efter endnu et nederlag.

    Boilesens kommentarer efter kampen igår er ligeledes befriende - Og samtidig hovedet på sømmet i forhold til hvad der er galt.

    Jeg er skuffet over at vi virker bange på bolden. Vi vidste, vi skulle igennem den første fase af deres pres, og så kunne vores muligheder opstå, men vi spillede for mange alibi-bolde til siden eller bagud. Vi sendte i bund og grund bare lorten videre til næste holdkammerat, og det holder simpelthen ikke. Vi skal tage ansvar for os selv og hinanden.


    Summa summarum - En stor del af vores spillere har simpelthen ikke niveauet der kræves for at trække den hvide trøje over hovedet. De har ikke fodboldmæssigt niveau, ligesom det mentalt halter gevaldigt.

    Bartolec, Stage og Pierre har alle været ufattelig dårlig siden den dag de kom til
    Fischer er efterhånden en joke at se på
    Daramy mangler stadig meget på slutproduktet
    Kaufmann -
    Tænk hvad en dygtig manager kunne have fået ud af de penge
    Biel - Tænk hvad en dygtig manager kunne have fået ud af de penge
    Zeca var så suveræn god tidligere, men mentalt er han ved at være udkørt
    Bjelland og Thomsen gider jeg næsten ikke engang kommentere på

    Der venter et KÆMPE oprydningsarbejde før at vi igen er konkurrencedygtige og jeg er glad for at det ikke er Ståle der skal stå for det. Vi har brug for nytænkning og at starte "forfra"

    Og sidst men ikke mindst til alle Ståle elskerne derude - Lad nu være med at peg fingre af Jess fordi resultaterne ikke flasker sig dag 1 efter Ståle - Det er Ståle der har sat os i den her lorte situation med hans utallige fejlkøb. Og det er ledelsen der har ladet stå til i ALT for lang tid.


    Vel skrevet og er 100 % enig.

    Jeg har bare stadig svært ved at begribe at vi er endt i denne situation. Man har godt nok sovet i timen i flere år siden vi nu står i så miserabel en situation. Man har simpelthen været for kæphøje i troen om at tingene bare kunne køre derud selvom MANGE især her på skakten har kunne se de åbenlyse problemer. Tak Ståle....

    Nordens Største klub ??. Not so much. Vi er "Fucking Miles away"

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Hvad mener du? Jeg synes det er en befriende udmelding fra en ejer. Specielt fordi det er den ejer der har været kortest i klubben. Samtidig siger han noget mange har råbt højt om i mange år, hvor det altid er blevet skudt ned med argumenter om international stil og lignende. Faktum er, at siden 2014 har man i FCK lige så stille udvandet og nedbrudt den sportslige ledelse. Det er rart hvis klubben nu bruger alle kræfter på at genopbygge den. Som jeg har skrevet tidligere, så er det ikke tilfældigt, at Benham har statistik der tydeligt underbygger, hvor meget managerledede klubber underpræsterer i forhold til deres budgetter, og at hans klubber tager den stik modsatte retning ledelsesmæssigt.
    Jeg er i og for sig ikke uenig med dig. D0et er godt, og nødvendigt at der sker noget nyt. Men lige nu er vi, FCK, klubben alle griner af. Der hjælper det ikke, at en storaktionær med 20% (?) af aktierne taler frit fra leveren på facebook. Så min anke er at han ikke holder kritikken internt. Specielt nu hvor man har taget beslutningen at noget nyt skulle ske, og at vi var kørt fast. Og at vi måske er flere år bagud end blot 2020. Som du selv skriver kan denne krise nemt argumenteres tilbage til 2017, og måske 2014. 2014 er jeg nok ikke enig i. Hvis du sætter datoen til 2014, kan den nemt rykkes til 2011, hvor vi siden da har famlet lidt i blinde efter "what now" og endte med at gå med det der tidligere virkede, og havde succes med det i en periode.

  14. #11
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    204

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Men lige nu er vi, FCK, klubben alle griner af. Der hjælper det ikke, at en storaktionær med 20% (?) af aktierne taler frit fra leveren på facebook. Så min anke er at han ikke holder kritikken internt. Specielt nu hvor man har taget beslutningen at noget nyt skulle ske, og at vi var kørt fast.
    Enig i at alle griner af FCK og mange fryder sig helt sikkert over den situation fck befinder sig i nu. Men det er jo på baggrund af situationen og ikke hvad Seier skriver.
    Det at han skriver det offentligt gør at trykket af situationen bliver taget ud, der er ikke så meget at komme efter for kritikere og presse. Det er for mig befriende at der bliver sagt netop det som alle kan se, at FCM er bedre drevet end FCK.
    Samtidig er det jo godt for os fans at han skriver at der bliver arbejdet på at ændre situationen. Det giver da ro hvis man ved situationen bliver håndteret, fremfor den panik der kan opstå ved total tavshed.

    Det vi alle med rette er bekymrede for er vel om bestyrelsen kan og lykkes med at sammensætte den rigtige sportslige ledelse til igen at blive førende i Danmark og forhåbentlig bedre end tidligere. Økonomien presser også, vi ved ikke om der er penge til at ændre situationen. Men det at Seier skriver som han gør, giver for mig ro og tro på at bestyrelsen gerne vil holde liv i fck. Tavshed havde givet mig panik følelser og akut angst for om klubben var under afvikling.

  15. De følgende 16 brugere er enige:

  16. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Jeg er i og for sig ikke uenig med dig. D0et er godt, og nødvendigt at der sker noget nyt. Men lige nu er vi, FCK, klubben alle griner af. Der hjælper det ikke, at en storaktionær med 20% (?) af aktierne taler frit fra leveren på facebook. Så min anke er at han ikke holder kritikken internt. Specielt nu hvor man har taget beslutningen at noget nyt skulle ske, og at vi var kørt fast. Og at vi måske er flere år bagud end blot 2020. Som du selv skriver kan denne krise nemt argumenteres tilbage til 2017, og måske 2014. 2014 er jeg nok ikke enig i. Hvis du sætter datoen til 2014, kan den nemt rykkes til 2011, hvor vi siden da har famlet lidt i blinde efter "what now" og endte med at gå med det der tidligere virkede, og havde succes med det i en periode.
    Palle P giver et godt svar på det meste. Årsagen til, at jeg skriver 2014, er, at det er det år Ståle gøres til manager. Manager-rollen er idiotisk i alle de klubber den findes. Den fjerner kompetencer og mulige synergier, den ødelægger kontinuiteten når manageren forsvinder og den gør kæmpe virksomheder afhængige af én mands kunnen. Rasmus Ankersen blev latterliggjort - bl.a. af Ståle - da han i 2017 omtalte træneren i FCM som en mellemleder. Jeg ved han griner bag krøllerne over kritikken i dag.

  17. De følgende 12 brugere er enige:

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Og sidst men ikke mindst til alle Ståle elskerne derude - Lad nu være med at peg fingre af Jess fordi resultaterne ikke flasker sig dag 1 efter Ståle - Det er Ståle der har sat os i den her lorte situation med hans utallige fejlkøb. Og det er ledelsen der har ladet stå til i ALT for lang tid.
    Jeg har ikke tænkt mig at pege fingre af selve resultatet, som vi alle vidste kunne komme. Især når nu vi manglede 2 spillere i den normale start-11'er (Zeca & Ankersen). Og jeg anerkender fuldt ud at Ståle har skudt forkert i mange handler, og at ledelsen ikke har haft det rette touch ift. at følge med i hvad der sker med holdet, grundet det begrænsede antal fodboldfagligt kompetente mennesker i bestyrelsen og ledelsen.

    Men hvad jeg i den grad har tænkt mig at kritisere, er at 20 års kultur og DNA med zoneforsvar med en 4-backkæde, som alle talent- og seniorhold i FCK har arbejdet med og har optimeret på under mange kompetente trænere (Hodgson, Backe, Ståle, Nilsson, Jacobs og Ståle igen), og har opbygget den internationale profil på baggrund af, sikret 13 gruppespil på 15 år, og scoutet på baggrund af, i løbet af blot 4 træningsdage (heraf to restitutionsdage uden taktisk indhold) og en pokalkamp smides ud med badevandet og beslutter sig for at køre mand-mand med et ramponeret hold, hvoraf mange ikke har spillet mand-mand i flere år, hvis nogensinde, mod et hold, man ikke har besejret i 4 år på udebane, og som både har en "ideologisk" (Jylland vs. København) og sportslig grund til at ville sætte os eftertrykkeligt på plads.

    Den ændring i tilgangen kan man ikke engang kalde for et gamble, det var ret og slet "recipe for disaster".
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  19. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Cirkus FCK

    Hvis Lars Seiers kritik ene og alene retter sig mod Ståle, er det jo herligt, at alt kan blive vendt bare med en enkelt fyring. Men eftersom Seiers meritter ikke er som fodboldorakel, går jeg ud fra, at hans kritik i stedet retter sig mod ledelsen af FCK - altså særligt i bestyrelsen, som (trods alt) leder klubben. Som en af hans gode bekendte, Flemming Østergaard, altid har sagt, vindes kampe i bestyrelseslokalet. Dette lokale har Seier valgt at sætte sig udenfor, og mig bekendt er der ikke skiftet ud her.

    Selvfølgelig spiller Ståle OGSÅ en rolle i det her. Men det virker i mine øjne naivt at tro, at en mand bærer det samlede ansvar. Den store forskel på FCM og FCK er jo netop, at hele butikken kører flot videre, uanset hvem der er træner. Og det er heller ikke sportschefens fortjeneste alene. Det er alt fra direktør til træner til spiller. Og det er vel netop det, vi skal lære af. At det hele ikke står og falder med en mand. Eller to for den sags skyld.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Hvis Lars Seiers kritik ene og alene retter sig mod Ståle, er det jo herligt, at alt kan blive vendt bare med en enkelt fyring. Men eftersom Seiers meritter ikke er som fodboldorakel, går jeg ud fra, at hans kritik i stedet retter sig mod ledelsen af FCK - altså særligt i bestyrelsen, som (trods alt) leder klubben. Som en af hans gode bekendte, Flemming Østergaard, altid har sagt, vindes kampe i bestyrelseslokalet. Dette lokale har Seier valgt at sætte sig udenfor, og mig bekendt er der ikke skiftet ud her.

    Selvfølgelig spiller Ståle OGSÅ en rolle i det her. Men det virker i mine øjne naivt at tro, at en mand bærer det samlede ansvar. Den store forskel på FCM og FCK er jo netop, at hele butikken kører flot videre, uanset hvem der er træner. Og det er heller ikke sportschefens fortjeneste alene. Det er alt fra direktør til træner til spiller. Og det er vel netop det, vi skal lære af. At det hele ikke står og falder med en mand. Eller to for den sags skyld.
    Det eneste jeg vil klandre bestyrelsen for er at man ikke tog tog konsekvensen langt tidligere og sparkede Ståle ud af døren og startede med at omorganisere klubben. Ja måske man slet ikke skulle have givet Ståle så meget magt fra start. MEN Ståle bære i min bog det største ansvar. Undskyld mig, men manden har efter danske standarder fået økonomiske muligheder stillet til rådighed som kun andre trænere i Danmark kunne drømme om. Det er Ståle som har ansat/fyret de folk han ville i sit eget "billede".

    Jeg er med på du er efter Bestyrelsen, men hold kæft, hvor er jeg skuffet over Ståle. Han har haft alle muligheder for at rette op på tingene, men fejlede fuldstændigt i mine øjne. Han har haft en stor aktie i at vores kære klub er Bombet mange år tilbage.


Side 1 af 8 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 06.08.12, 09:56

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •