Side 3 af 8 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 113

Emner: Cirkus FCK

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Django Se meddelelser
    Det mener jeg nu ikke. I sidste ende er det jo ledelsen der har strikket organisationen sammen som den nu engang var. Selvfølgelig har Ståle ansvaret i det daglige og også i den sidste ende.
    Men det reelle spørgsmål er vel om ledelsen havde/har de rette kompetencer til at sætte den rigtige organisation sammen fremadrettet. I det her tilfælde har man jo "blot" uddelegeret det arbejde til medarbejderne under en...
    Ingen betvivler at Bestyrelsen har et ansvar, men det nærmere sig jo "Komiske Ali" at påstå at Ståle slet ikke kan klandres som der bliver nævnt. Må jeg endnu engang minde om at Hr. Ståle har haft Manager ansvar (Som han selv har ytret ikke er noget problem) og dertil har fået store økonomiske midler til at forme truppen samt sin stab som han vil. Læg dertil at holdet har performet elendigt over en 12 måneders periode. Vi taler altså ikke om en træner med kun et ansvar på "Banen"

    Jeg er med på præmissen Manager posten skulle være taget fra Ståle for lang tid siden (Der er jo så mange Ståle fans som ønsker man skulle have givet manden 12 måneder mere i henhold til en turnaround. Sådan ser vi jo fodbold forskelligt :)

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Ingen betvivler at Bestyrelsen har et ansvar, men det nærmere sig jo "Komiske Ali" at påstå at Ståle slet ikke kan klandres som der bliver nævnt. Må jeg endnu engang minde om at Hr. Ståle har haft Manager ansvar (Som han selv har ytret ikke er noget problem) og dertil har fået store økonomiske midler til at forme truppen samt sin stab som han vil. Læg dertil at holdet har performet elendigt over en 12 måneders periode. Vi taler altså ikke om en træner med kun et ansvar på "Banen"

    Jeg er med på præmissen Manager posten skulle være taget fra Ståle for lang tid siden (Der er jo så mange Ståle fans som ønsker man skulle have givet manden 12 måneder mere i henhold til en turnaround. Sådan ser vi jo fodbold forskelligt :)
    Det er bestyrelsens ansvar, at man har valgt at udbetale overskuddet frem for at investere i klubben, og det er bestyrelsens ansvar at overgive ansvaret til en enkelt mand at tjene penge i Europa og tjene penge på køb og salg af spillere. Når den model så ikke virker mere, så er det også bestyrelsens ansvar, at der ikke er en plan B. Vi mangler assistenttræner, sportsdirektør, Head of scouting 1/4 inde i sæsonen, og ingen har fremlagt en plan for, hvad der skal ske, og hvornår det sker.

    Det er nærmest "Komiske Ali" ikke at ville indse, at det bestyrelsen, der har det helt afgørende ansvar for det morads, vi står i nu - og det uanset hvor ringe holdet har været/har præsteret de sidste 12-18 måneder under Ståle,

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af shs Se meddelelser
    Det er bestyrelsens ansvar, at man har valgt at udbetale overskuddet frem for at investere i klubben, og det er bestyrelsens ansvar at overgive ansvaret til en enkelt mand at tjene penge i Europa og tjene penge på køb og salg af spillere. Når den model så ikke virker mere, så er det også bestyrelsens ansvar, at der ikke er en plan B. Vi mangler assistenttræner, sportsdirektør, Head of scouting 1/4 inde i sæsonen, og ingen har fremlagt en plan for, hvad der skal ske, og hvornår det sker.

    Det er nærmest "Komiske Ali" ikke at ville indse, at det bestyrelsen, der har det helt afgørende ansvar for det morads, vi står i nu - og det uanset hvor ringe holdet har været/har præsteret de sidste 12-18 måneder under Ståle,
    Okay shs. Ståle kan ikke klandres for de sidste 12 måneders præstationer på banen som Manager.

    beklager men du er helt væk

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #34
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Okay shs. Ståle kan ikke klandres for de sidste 12 måneders præstationer på banen som Manager.

    beklager men du er helt væk
    Hvor skriver jeg, at han ikke kan klandres. Drop det stråmandshalløj. Jeg skriver, bestyrelsen har det helt afgørende ansvar for det morads vi står i nu - bare for at gentage, hvad jeg skrev tidligere.

  8. De følgende 8 brugere er enige:

  9. #35
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Okay shs. Ståle kan ikke klandres for de sidste 12 måneders præstationer på banen som Manager.

    beklager men du er helt væk
    Vent og se. Om et par måneder (hvis ikke allerede nu) drømmer vi om at kunne vende tilbage til de helt forfærdelige sidste 3-4 år, som vi har så travlt med at bashe Ståle for....
    Jeg klandrer ham i hvert fald gerne for en Europæisk kvartfinale..... Det skal jo nok blive meget bedre nu....

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #36
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Vent og se. Om et par måneder (hvis ikke allerede nu) drømmer vi om at kunne vende tilbage til de helt forfærdelige sidste 3-4 år, som vi har så travlt med at bashe Ståle for....
    Jeg klandrer ham i hvert fald gerne for en Europæisk kvartfinale..... Det skal jo nok blive meget bedre nu....
    Hvad i alverden mener du med det? Du vil ikke give den nye træner tid? Du mener, at kun Ståle vil kunne rette op på det, vi står i nu?

    Jeg er ikke i tvivl om, at nogen herinde til enhver tid vil påstå, at vender Thorup skuden, så ville Ståle også kunne have gjort det. Vender Thorup ikke skuden, så ville Ståle kunne have gjort det. Det sjove er, vi får aldrig verificeret de påstande, men det er HELT sikkert, at vi vil læse dem herinde.

  12. De følgende 12 brugere er enige:

  13. #37
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af shs Se meddelelser
    Hvor skriver jeg, at han ikke kan klandres. Drop det stråmandshalløj. Jeg skriver, bestyrelsen har det helt afgørende ansvar for det morads vi står i nu - bare for at gentage, hvad jeg skrev tidligere.
    Det kan man sige ja, i og med det var dem som gav alt sportsligt ansvar til Ståle.. Det var en KÆMPE fejl, som er nem at påpege nu.. Men det var en beslutning som mange også udfordrede mens de sportslige resultater så fornuftige ud..

    Nu hvor lyset gik op for bestyrelsen, og ejerkredsen, så fortæl mig, hvordan dem med det ultimative ansvar for det hele i stedet skulle have ageret? Skulle de have fyret sig selv? Solgt butikken? Jeg er bare nysgerrig..?

  14. #38
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Det kan man sige ja, i og med det var dem som gav alt sportsligt ansvar til Ståle.. Det var en KÆMPE fejl, som er nem at påpege nu.. Men det var en beslutning som mange også udfordrede mens de sportslige resultater så fornuftige ud..

    Nu hvor lyset gik op for bestyrelsen, og ejerkredsen, så fortæl mig, hvordan dem med det ultimative ansvar for det hele i stedet skulle have ageret? Skulle de have fyret sig selv? Solgt butikken? Jeg er bare nysgerrig..?
    Fuldstændig enig i din betragtning. Det er tydeligt for enhver, at der har været problemer længe.

    Når man så skal gøre noget andet, kræver det i første omgang at man erkender at man har et problem, hvilket bestyrelsen godt kan klandres for, har taget for lang tid.
    Men nu når de har erkendt det, så er de jo også nødt til at handle på det, og gøre tingene anderledes.
    Dette uanset hvor uskønt forløbet måtte have været.

    Når det hele så bundfalder sig lidt, hvilket det forhåbentligt gør på et tidspunkt, kan man så kigge på om det er de rette kompetencer man har i bestyrelsen, såvel som i det sportslige setup.

    Personligt håber jeg at organisationen får indsat et advisory board, der skal fungere som bindeled mellem bestyrelsen og den sportslige afdeling.
    Folkene her kan sagtens være en blanding af individer med sportslige og forretningsmæssige meritter.

  15. #39
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af shs Se meddelelser
    Hvor skriver jeg, at han ikke kan klandres. Drop det stråmandshalløj. Jeg skriver, bestyrelsen har det helt afgørende ansvar for det morads vi står i nu - bare for at gentage, hvad jeg skrev tidligere.
    Beklager det var MBS der skrev det, men det ser jo ud til at du er på samme linje som ham. Du skriver at klubben ikke har investeret ? Undskyld hvad ??. Du har simpelthen lukket øjne for de økonomiske midler Ståle fik stillet til rådighed for at rette op på skuden samtidig med de nuværende spillere, i løbet af en lang periode er dukket gevaldigt i niveau (Managerens ansvar). Du skyder jo total ved siden af målet.

    Jeg vil gå så langt at sige at det været en stor fejltagelse at give Ståle Manager titlen, som jeg har ment i flere år, men vi kommer aldrig væk fra det Faktum at Ståle selv flere gange har ytret at han havde styr på tingene. Bestyrelsen bare skulle pumpe flere penge ind i Ståle projektet (som de også har gjort) så skulle der nok komme et Turnaround henfør Ståles guddommelige træner evner. Hvor fanden går grænsen for hvor mange millioner manden med det fulde sportslige ansvar skal have.
    Sidst redigeret af EraZ : 10.11.20 kl. 23:06

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #40
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Cirkus FCK

    Jeg tror ikke man kan sige, at pilen kun peger på enten Ståle eller bestyrelsen. Ståle havde selvfølgelig et stort ansvar i og med, han var klubbens ansigt udadtil og også stod for at levere resultater og udvikle klubben fremadrettet. Der har derfor ikke været så stort fokus på bestyrelsens rolle og medansvar og vi ved ikke hvilke krav de reelt stiller. I forbindelse med Ståles fyring har vi dog fået indblik i hvor amatøragtig vores bestyrelse rent faktisk er/kan være. Jeg tvivler på at de har ret mange tanker om klubbens sportslige udvikling fremadrettet og jeg tror slet ikke på, at de har kompetencerne til at føre sådanne tanker ud i livet.

    Et par måneder før Ståles fyring var han selv inde på, at vi skulle til at have en ny strategi fremadrettet. Den strategi virkede til at være funderet på, at vi skulle have større budgetter og at de skulle stige årligt. Det kan også være, at bestyrelsen ikke var vilde med den idé eller at de ikke synes Ståle var den rigtige til at være i spidsen (alene).

    I Ståles anden periode er vi gået over til i højere grad at være en sælgende klub, hvilket også har haft indflydelse på de spillere vi har hentet. Om det er Ståles eller bestyrelsens valg er svært at afgøre, men man må sige, at det har haft sin pris og mit bud er, at det er bestyrelsen der har besluttet at vi i højere grad skal sælge og få nogle penge i kassen og undgå at spillernes kontrakter løber ud. Det er der selvfølgelig fordele og ulemper ved. Det kan gøre os mere eftertragtede på transfermarkedet, da vi har lavet nogle flotte salg til store klubber, men det smitter også af på niveauet. Vi har ikke været dygtige nok til at erstatte de spillere vi har solgt. Enten er der hentet for dårligt ind og ellers har der ikke været hentet en erstatning ind i tide (og så henter man spillere i desperation).

    Det fjerner dog ikke Ståles medansvar. Det virker til, at nye spillere har svært ved at glide ind i vores spillestil. Som alle nok ved, er Ståle hårdnakket tilhænger zoneforsvaret og det er et punkt, hvor han ikke ville gå på kompromis. Han har selv udtalt, at der ikke er mange hold der har et så rendyrket zoneforsvar som os og det gør det både svært at finde spillere, der passer ind i systemet og også svært at få dem til at passe ind. Reelt var det kun i offensiven, at Ståle kunne justere taktisk – og hvad gør man så, når defensiven sejler (udover at hente gamle kendinge)?

    Spillet har udviklet sig og vi har ikke fulgt med. Det er ikke kun taktisk, at der har været en udvikling, men vi ser nu i højere grad klubber med stærkt indbyrdes samarbejde, ligesom transfermarkedet også har udviklet sig. Et par måneder før Ståles fyring var han selv inde på, at vi skulle til at have en ny strategi fremadrettet. Den strategi virkede til at være funderet på, at vi skulle have større budgetter og at de skulle stige årligt for at kunne følge med på transfermarkedet, ligesom han også var inde på at der skulle hentes endnu yngre spillere, suppleret med større profiler (generelt skulle der tages større chancer på transfermarkedet). Det flugter dog ikke så godt med, at nye spillere virker til at have så svære betingelser, ligesom vi i forvejen brugte mange penge på transfers uden at få særlig meget for dem.

    Resultaterne har selvfølgelig haft indflydelse på beslutningen om at fyre Ståle, men det kan umuligt have været hele årsagen (og måske end ikke en primær årsag). Vi har tidligere haft perioder med dårlige resultater under Ståle, men noget har været anderledes denne gang og det kan sagtens hænge sammen med, at vi alligevel stod foran en ændring i strategien og at man ikke ville have, at det var Ståle der skulle stå for den.

    Hvem der så skal stå for den, er fortsat uvist. På nuværende tidspunkt ligner det i hvert fald, at vores bestyrelse gambler med vores fremtid blandt andet ved at fyre Ståle på et besynderligt tidspunkt og hente en ny træner uden at have det sportslige setup på plads. Ingen ved hvilken retning vi kommer til at gå i hverken spille-, struktur- eller forretningsmæssigt. Bestyrelsen reagerer fremfor at agere (hvilket jeg synes vi tidligere har været gode til netop ikke at gøre) og med økonomien in mente tegner det ikke et positivt billede fremadrettet. Jeg synes Ståle bestemt har fortjent den kritik han får, men som det ser ud nu, er det bestyrelsen, der er ved at køre os i sænk.

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #41
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Det kan man sige ja, i og med det var dem som gav alt sportsligt ansvar til Ståle.. Det var en KÆMPE fejl, som er nem at påpege nu.. Men det var en beslutning som mange også udfordrede mens de sportslige resultater så fornuftige ud..

    Nu hvor lyset gik op for bestyrelsen, og ejerkredsen, så fortæl mig, hvordan dem med det ultimative ansvar for det hele i stedet skulle have ageret? Skulle de have fyret sig selv? Solgt butikken? Jeg er bare nysgerrig..?
    Hvad er det, du vil have mig til at svare på, som jeg ikke allerede har beskrevet i et tidligere indlæg 5-6 poster oppe..?

    Jeg har vel lov til at kritisere bestyrelsen retrospektivt for ikke at have en langsigtet strategi i henhold til investeringer i klubben og for ikke at have ledelse og organisation omkring fodboldholdet bare nogenlunde på plads 1/4 inde i sæsonen uden at skulle stilles til ansvar for at beskrive, hvordan bestyrelsen burde have ageret gennem de sidste 3-5 år.

    Jeg siger ikke, at det er forkert at fyre Ståle og gerne ville prøve noget nyt, men jeg mener, det er torskedumt at proppe penge i egen lomme frem for at investere i klubben og ikke at have bedre styr på en fremtidig organisationen omkring fodboldholdet, når man nu gerne vil noget nyt. For det er forhåbentligt ikke så simpelt som "hjælp vi kom ikke i Europa - panik hvad gør vi".

  20. #42
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg må indrømme at det er godt nok et vildt statement, at du mener mange af os har mistet "jordforbindelsen" når du skriver at "Man på ingen måde kan klandre Ståle" for den tilstand klubben er i p.t. og at det udelukkende er niveauet over.
    Ståle har uden tvivl truffet beslutninger, som ikke ramte plet. Købet af oviedo var et forkert sats osv. Det tror jeg nu egentlig også at han i mange tilfælde formentlig selv vil erkende. Og sådan kan man gennemgå alle mulige ting og veje for og imod i en uendelighed.

    Men hvis vi lige hæver blikket bare en smule, og kigger på det samlede eftermæle manden efterlader, så står han som en figur, der kun fortjener anerkendelse for at have leveret resultater og præstationer som er de færreste forundt. At begynde at skrige “tak for lort Ståle” er i min bog uden jordforbindelse. For hold nu op, hvor har han gjort meget godt for klubben, og bl.a. i den grad bragt FC’s navn ind på den internationale scene som en klub, der står respekt om.

    Nu står vi så i en situation, hvor man har givet utrolig meget magt til en enkelt person, som - selvfølgelig - har skabt en klub, der i den grad står i hans billede. Og når man så fjerner den person, så falder alt - i hvert fald for en stund - til jorden. Det er det jeg ikke mener, at man kan klandre ham for. Den sårbarhed bliver man nødt til at klandre ledelsen for.

    Og derfor bliver det næste trin på udviklingstrappen at få opbygget en mere robust organisation, hvor den person man henter ind på trænerposten, er i stand til at levere de samme resultater på banen. Men hvor alt det uden for banen, bliver båret af organisationen. Og det er det mål, som vi skal forlange af bestyrelsen (i stedet for at råbe af en person, vi har været så heldige at have på vores hold i så mange år).
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  21. De følgende 8 brugere er enige:

  22. #43
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    432

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af MBS Se meddelelser
    Ståle har uden tvivl truffet beslutninger, som ikke ramte plet. Købet af oviedo var et forkert sats osv. Det tror jeg nu egentlig også at han i mange tilfælde formentlig selv vil erkende. Og sådan kan man gennemgå alle mulige ting og veje for og imod i en uendelighed.

    Men hvis vi lige hæver blikket bare en smule, og kigger på det samlede eftermæle manden efterlader, så står han som en figur, der kun fortjener anerkendelse for at have leveret resultater og præstationer som er de færreste forundt. At begynde at skrige “tak for lort Ståle” er i min bog uden jordforbindelse. For hold nu op, hvor har han gjort meget godt for klubben, og bl.a. i den grad bragt FC’s navn ind på den internationale scene som en klub, der står respekt om.

    Hvorfor er det at i Ståle forsvarere helet tiden tror at bare fordi folk syntes han har efterladt os i kæmpe problemer og vi kritiserer ham for det. Så syntes vi alt han har lavet er lort.
    Selvfølgelig er han den største træner i SL og FCK's historie. Men derfor kan vi sku da godt gi for på nakken for at have samlet den mest uhomogene trup i mands minde.

  23. De følgende 15 brugere er enige:

  24. #44
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,727

    Re: Cirkus FCK

    Der er cirkus tilstande efterhånden. Seier er bestemt også i stand til at tilføje til klovneriet, men det mener jeg ikke han gør specielt meget here. Selvom det ikke lyder pænt at sige, så er det jo rigtigt.

    Men Bo Rygaard med hans slange olie er bekymrende. Han ævler om respekt for Ståle, men viser ham ingen. Til gengæld har han varm luft som vi sjældent har set i klubben. Kvist snakker om hvordan vi skal finde en træner som ikke revolutionere, men finder en som starter første kamp ud med at ændre vores formation og måde at forsvare på fuldstændig. Det virker ikke til der er en plan, hvilket vel heller ikke undrer en nu hvor både Lange og Ståle er væk.

    Ståles elendige trup som han har fået bygget sig op, har været en kæmpe katastrofe. At han har fået så meget magt, kan kun undre en. Men det er nu engang her hvor vi står nu, og derfor er det vigtigere end nogensinde at have en plan for fremtiden. Men det tvivler jeg stærkt på vi har. I stedet var vi en Kvist som gør sig selv til grin på ugentlig basis, hvor han i mest rædderlige stil prøver at efterligne Holmstrøm.

    Hvis jeg var Midtjylland fan ville jeg have optur på. For det her kommer til at tage lang tid at fixe er jeg bange for. Ja selv hvis jeg, gud forbyde det, havde faldet i limen som lille, og blevet Brøndby fan, så kunne man da heller ikke have andet end optur på. Den her FCK trup og staben rundt om, minder utrolig meget om dem fra midt 00'erne. Jeg håber jeg er helt forkert på den, men jeg tror bestemt ikke vi har set bunden endnu.
    never had the makings of a varsity athlete
    cleansation's Avatar

  25. #45
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Hvad i alverden mener du med det? Du vil ikke give den nye træner tid? Du mener, at kun Ståle vil kunne rette op på det, vi står i nu?

    Jeg er ikke i tvivl om, at nogen herinde til enhver tid vil påstå, at vender Thorup skuden, så ville Ståle også kunne have gjort det. Vender Thorup ikke skuden, så ville Ståle kunne have gjort det. Det sjove er, vi får aldrig verificeret de påstande, men det er HELT sikkert, at vi vil læse dem herinde.
    Ja det er helt sikkert. Ligesom det var helt sikkert, at folk inden fyringen mente, at enhver anden ville være bedre.

    Men det er blot min spådom, nemlig at vi om et år, eller to , eller tre sidder i en situation, hvor vi drømmer os tilbage til Ståles "kedelige" fodbold og "dårlige" resultater. Thorup skal selvfølgelig have chancen, men jeg tror personligt ikke på nogen nævneværdig bedring. Og jo, jeg er fuldt overbevist om, at Ståle ville have vendt skuden og at han ville have vendt den relativt hurtigt med Zanka i folden. Forøvrigt ligesom flere andre af de såkaldte eksperter i medierne.

    Men nu må vi se - jeg håber da bestemt, at jeg tager fejl.


    Ps.
    Og nej, jeg er ikke enig i, at truppen er speciel dårlig lige nu. Blot for at komme det hav af skribenter i forkøbet, som nu vil nævne, at det jo er Ståles skyld at truppen er horribel og at ingen vil kunne vende dette. Selvfølgelig skal man kunne spille med i toppen (og også guldet) med denne trup.

  26. De følgende 4 brugere er enige:

Side 3 af 8 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 06.08.12, 09:56

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •