Side 5 af 8 FørsteFørste ... 2345678 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 113

Emner: Cirkus FCK

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Generelt er hele ideen man har fået med at budgettere med europæisk bare tåbeligt, ja vi har klaret det fint førhen.
    Men igen vi har lige måtte afskrive en god stak millioner af budgettet netop pga., den genistreg.
    Jeg er meget uenig. Vi har en officiel målsætning om at kvalificere os til europæisk gruppespil, og økonomien er langt an på det. Det ville være utroværdigt ikke at budgettere med det, da indtægter fra Superligaen næppe er nok til at holde det hele kørende.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Smackdaddy Se meddelelser
    Kasper kan dig og de andre Ståle gutter, ikke lige prøve at forklare, hvad det er som i så der viste at Ståle var/ville/kunne vende skuden ??
    Citat Oprindeligt indsendt af HamDenRare Se meddelelser
    Det får du aldrig svar på. Jeg har tidligere efterspurgt det samme. Der findes ingen statistiske grundlag for at Ståle kan vende en krisesituation han selv har skabt.
    Grunden, til at jeg tror på, at Ståle kunne have vendt det, er blandt andet og først og fremmest, at han har gjort det før. Han har - med alle de kompetencer han nu har - gennem mange år leveret virkelig gode resultater og løftet FCK op på et meget højt niveau, og det er flere gange sket fra et udgangspunkt, hvor alt ikke så helt godt ud. Det er vel det nærmeste, man kan komme på et "statistisk grundlag", for selvfølgelig kan ingen spå om fremtiden og med sikkerhed sige, at han kunne have vendt det.

    Men det er der jo omvendt heller ingen, der kan sige om andre trænere, og derfor kan man spørge jer; hvad er det, der får jer til at tro på, at den nuværende bestyrelse får lavet et nyt sportsligt setup, som kommer til at præstere bedre og levere bedre resultater end Ståle kunne?

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #63
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Hvad er helt sikkert?
    At nogle vil sige, at Ståle havde kunnet vende skuden ligegyldigt, om Thorup lykkes med eller ej - med andre ord, jeg giver dig ret i den påstand.

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Den sidste del af spådommen vil aldrig kunne verificeres
    Næ det kan den desværre ikke. Altså medmindre man efter kommende årevis af nedtur får udskiftning i ledelsen og på en eller anden måde får overtalt Ståle til at vende tilbage

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    , og hvis Thorup ikke lykkes, så kan det jo udmærket skyldes en kombination af det morads Ståle efterlod til Thorup, og en bestyrelsen som ikke ville investere det nødvendige i en turn around.
    Nu er jeg uenig i graden af "morads". Truppen er imo så god, at hvis den er skadesfri skal kunne spille med i toppen af ligaen og gerne om guldet.

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Det giver for mig ingen mening fortsat at forsvare Ståle i den situation, vi står i.
    Næ, men sådan kan man jo se forskelligt på tingene. Som sagt så tror jeg, at vi kommer til at savne den stabilitet, som Ståle trods alt på den lange bane var garant for. Ståle var langt fra fejlfri, men han var altid mand for at rette op på problemerne. Det fik han så desværre ikke chancen for efter dette transfervindue.

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Pps. Jeg er røvligeglad med, hvad eksperter siger på tv eller skriver i avisen.
    Nej det synes at være en ret gennemgående tendens blandt de skribenter herinde, som hylder fyringen. Den holdning har jeg aldrig rigtigt forstået.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #64
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Kong jensen Se meddelelser
    Seriøst?



    På bænken kan du sætte Pierre, Wilczek, Santos, Lüftner og diverse andre. Vi har en trup som er uhomogen og dyr og hvor størstedelen slet ikke har niveau. Vi kommer til at kæmpe med dette i mange år.

    EDIT: Sarte sjæle eller folk med dårligt hjerte bør ikke kigge på ovenstående billede.
    Du kan jo lave et katastrofalt hold af dårlige indkøb i alle klubber.

  8. #65
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    Men det er der jo omvendt heller ingen, der kan sige om andre trænere, og derfor kan man spørge jer; hvad er det, der får jer til at tro på, at den nuværende bestyrelse får lavet et nyt sportsligt setup, som kommer til at præstere bedre og levere bedre resultater end Ståle kunne?
    Min tillid til ejerne og bestyrelsen, kan ligge på et meget lille sted, men noget skulle ske. Sportsdirektør-Ståle havde forvaltet budgettet elendigt gennem flere år, og jeg har ikke set nogle tegn på bedring. Ja, Ankersen og Zanka var da skridt i den rigtige retning, men er heller ikke to navne, der kræver de store evner ud i scouting, og sidstnævnte er her kun på lånt tid. I samme transfervindue hentede Ståle Wilczek og Oikonomou, så de mystiske indkøbs tid var ikke just ovre.

    Jeg mener ganske enkelt, at Ståle ikke længere kunne tiltros sammensætningen af spillertruppen. I øvrigt skal FCK kunne fungere uden Ståle. Det er selvfølgelig på en ærgerlig baggrund, at vi skal gøre os erfaringen, men før eller siden skulle det jo ske.

  9. #66
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    483

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Du kan jo lave et katastrofalt hold af dårlige indkøb i alle klubber.
    Ja - men da ikke et hold bestående af 11 spillere + reserver af spillere, der aktuelt er i klubben. Og slet, slet ikke til de summer, flopholdet består af (i en dansk kontekst). Man kan sagtens mene, at truppen bare er super fantastisk - det er jeg bare ikke enig i. Men jeg har godt nok svært ved at se, at man kan diskutere, om Ståle har købt håbløst ind i de sidste fire vinduer. Det har han - og vi har alt for mange af de æsler på lønningslisten endnu.
    FORZA KØBENHAVN
    gunner's Avatar

  10. De følgende 11 brugere er enige:

  11. #67
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Smackdaddy Se meddelelser
    Kasper kan dig og de andre Ståle gutter, ikke lige prøve at forklare, hvad det er som i så der viste at Ståle var/ville/kunne vende skuden ??
    Den diskussion er tæsket til døde igen og igen. Det handler vel primært om tro på manden, præcis ligesom det handler om tro på en ny træner, når man hyrer en sådan.
    Min tro er/var, at han med tilgangen af Zanka og med tid på træningsbanen som desværre blev muligt efter det Europæiske Exit, selvfølgelig ville have vendt tingene. Den tro har/havde du og andre (bl.a. bestyrelsen) så åbenbart ikke, og så må vi jo se, om græsset virkelig er grønne på den anden side, som så mange herinde har råbt op om. Jeg tror det ikke, men håber at jeg tager fejl.

    Han fik ikke en reel chance denne gang (sommer) for at vende tingene, da vi grundet den Europæiske kampagne og landskampe ikke fik en ordentlig opstart, ligesom han var fyret inden Zanka kom i kamp.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #68
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Som sagt så tror jeg, at vi kommer til at savne den stabilitet, som Ståle trods alt på den lange bane var garant for. Ståle var langt fra fejlfri, men han var altid mand for at rette op på problemerne. Det fik han så desværre ikke chancen for efter dette transfervindue.
    Jeg har også altid på trods syntes, at der var noget trygt over Ståle, han er FC to the bone, og derfor har jeg været tilbageholdende med at kræve ham fyret, selvom jeg længe har været dybt frustreret. Men at Ståle ikke fik chancen for at rette op på problemerne, mener jeg er en forkert analyse. Det er kun gået en vej de seneste mange år uagtet Skovs 29 mål forrige sæson. Intet tydede på, at Ståle var i stand til at rette op på forholdene. Intet. Og bestyrelsen handlede alt for sent.

    Det er klart, at skaderne i sidste sæson spillede ind, men de har ikke været vores eneste problem. Det har været tydeligt for de fleste inklusive Steinlein eller Ankersen, eller hvem det nu var, der gnækkede over den undskyldning.

    Du bruger selv ofte betragtningen "Det kan vi ikke vide noget om", og den kan passende tages i brug en del gange i denne tråd. Da Lange skred, ved vi jo ikke, hvorfor, der ikke blev ansat en afløser. Ståle kan have sagt: "Jeg tager den". Bestyrelsen kan have sagt: "Vi skal have et meget friskt pust ind". Og Ståle svarede "NIX". Eller "Vi har ikke råd. Du må selv tage den". Og ståle svarede: "Ok, hvis det ikke kan være anderledes". Vi ved det ikke. Faktum er, at fodboldansvaret til sidst var Ståles helt alene, og det gik jo ikke. Ståle gjorde en del ud af at gentage, hvor mange dygtige mennesker, han var omgivet af, og alligevel var der ingen udsigt til bedring.

    Med en fortsat tro på, at magtbalancen i dansk fodbold ikke er forrykket, at Zanka snildt ene mand kunne have ændret situationen for Ståle, at vi fortsat er Skandinaviens flagskib etc etc. ender vi som Brøndby. Eller det der er værre.

  14. De følgende 8 brugere er enige:

  15. #69
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    168

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    Grunden, til at jeg tror på, at Ståle kunne have vendt det, er blandt andet og først og fremmest, at han har gjort det før. Han har - med alle de kompetencer han nu har - gennem mange år leveret virkelig gode resultater og løftet FCK op på et meget højt niveau, og det er flere gange sket fra et udgangspunkt, hvor alt ikke så helt godt ud. Det er vel det nærmeste, man kan komme på et "statistisk grundlag", for selvfølgelig kan ingen spå om fremtiden og med sikkerhed sige, at han kunne have vendt det.

    Men det er der jo omvendt heller ingen, der kan sige om andre trænere, og derfor kan man spørge jer; hvad er det, der får jer til at tro på, at den nuværende bestyrelse får lavet et nyt sportsligt setup, som kommer til at præstere bedre og levere bedre resultater end Ståle kunne?
    Ståle har tidligere vendt bøtten i FCK ved at overtage fra andre. Dermed kunne han vælge og vrage blandt de spillere, der var i truppen på de tidspunkter og omtale dem, som han havde lyst. Der var det jo spillerne, der skulle overbevise den nye træner. Problemet er nu, at hele truppen er spillere som Ståle har udvalgt. Det mindes jeg ikke at Ståle tidligere har skullet rette op på?

    Jeg kan umiddelbart ikke få øje på, hvordan det pludselig skulle kunne vendes når det er Ståles egne folk, som under Ståles ledelse har præsteret sløjt i længere tid og at tonen samtidig blev mere kritisk samt offentlig kritik af flere navngivne spillere, men jeg er heller ikke højt uddannet inden for ledelse. Det kommer nemt til at lyde som om, at Ståle bare har et ekstra gear han lige skulle tage i brug. Dertil kan jeg jo kun spørge, hvorfor skulle vi så overhovedet ud i denne suppedas i første omgang, hvis alt Ståle gør er guld?

    Thorup har i flere klubber leveret pæne resultater og også på ret kort tid. Så må tiden jo vise om det også kan lade sig gøre her.

    Jeg mindes ikke at have set nogle, der har garanteret at alt nu bliver fryd og gammen under Jess Thorup. Til gengæld sidder der nogle surmulende Ståle tilhængere, som strør om sig med dommedagsprofetier om formationsskifte og forsvarsspil, som om at Ståles fyring er kommet efter en periode på førstepladsen og med fungerende spil på banen og hentyder til at Thorup nu egenhændigt har ødelagt klubben.

    For Ståle kunne da umuligt have tabt 0-4 til FCM i det nuværende setup. https://superstats.dk/kampe/5625
    Sidst redigeret af HamDenRare : 11.11.20 kl. 13:20

  16. De følgende 8 brugere er enige:

  17. #70
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    168

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser

    Han fik ikke en reel chance denne gang (sommer) for at vende tingene, da vi grundet den Europæiske kampagne og landskampe ikke fik en ordentlig opstart, ligesom han var fyret inden Zanka kom i kamp.
    Nej han fik kun chancen i 7 år...

  18. De følgende 12 brugere er enige:

  19. #71
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af HamDenRare Se meddelelser
    Nej han fik kun chancen i 7 år...
    Så længe præmissen er, at vi sælger vores bedste spillere, og der ikke investeres mere end hidtil i at købe erstatninger for dem, så er der en helt naturlig indbygget risiko for, at vi bliver sat sportsligt tilbage efter hvert salg. De vilkår tror jeg, enhver træner i FCK vil lide under.

    Jeg tror af samme årsag heller ikke, at det vil være muligt fremadrettet at vinde mesterskabet og kvalificere os til de attraktive europæiske gruppespil så ofte, som målsætningen tilsyneladende er.

    Men jeg hilser da bestemt en ny træner velkommen.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:
    shs

  21. #72
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af HamDenRare Se meddelelser
    Ståle har tidligere vendt bøtten i FCK ved at overtage fra andre. Dermed kunne han vælge og vrage blandt de spillere, der var i truppen på de tidspunkter og omtale dem, som han havde lyst. Der var det jo spillerne, der skulle overbevise den nye træner. Problemet er nu, at hele truppen er spillere som Ståle har udvalgt. Det mindes jeg ikke at Ståle tidligere har skullet rette op på?
    Nej, det mindes jeg heller ikke. Det ser jeg dog ikke som en forhindring for, at Ståle skulle kunne vende tingene. Ja, han har lavet fejlkøb, men det har alle managers/sportsdirektører. Ståle har også købt mange gode spillere. Nogle af dem er solgt for store beløb. Andre er stadig i klubben og kan stadig nå at blive gode for holdet.

    Citat Oprindeligt indsendt af HamDenRare Se meddelelser
    Jeg kan umiddelbart ikke få øje på, hvordan det pludselig skulle kunne vendes når det er Ståles egne folk, som under Ståles ledelse har præsteret sløjt i længere tid og at tonen samtidig blev mere kritisk samt offentlig kritik af flere navngivne spillere, men jeg er heller ikke højt uddannet inden for ledelse. Det kommer nemt til at lyde som om, at Ståle bare har et ekstra gear han lige skulle tage i brug. Dertil kan jeg jo kun spørge, hvorfor skulle vi så overhovedet ud i denne suppedas i første omgang, hvis alt Ståle gør er guld?
    Det bliver en rodet debat, hvis du lægger ord i munden på mig. Jeg har ikke på noget tidspunkt sagt, at Ståle har et ekstra gear eller at alt han gør er guld, og derfor holder præmissen for dit spørgsmål ikke. Jeg har tværtimod tidligere i debatten (i andre tråde) skrevet, at det er naturligt med periodiske nedture, og, som jeg også tidligere har været inde på i andre tråde, er der mange årsager til de dårlige spillemæssige præstationer. Bl.a. skader til nøglespillere. Og ja, for mig ser det også ud til, at tonen hos Ståle blev mere kritisk. Det, tror jeg, er meget naturligt, når presset på én vokser. Om det er den korrekte ledelsesstil eller ej, vil der selvfølgelig være delte meninger om.

    Citat Oprindeligt indsendt af HamDenRare Se meddelelser
    Thorup har i flere klubber leveret pæne resultater og også på ret kort tid. Så må tiden jo vise om det også kan lade sig gøre her.
    Yes, og det skal han da have tid til at vise. Det er ikke fair over for ham at forvente, at han skaber et sprudlende hold, der vinder alt, på få uger. En del af denne diskussion er jo så bare også, om det så er det rette tidspunkt at skifte træner. For lige i år er det ekstra vigtigt at vinde guld i Superligaen, så hvis man forventer, at Thorup skal bruge lang tid, så var timingen måske ikke den bedste. Det er klart, at eftersom jeg tror på, at Ståle kunne have vendt tingene og spillet med om guld i år, så håber jeg da ikke, at man - fordi Thorup skal have tid - allerede har opgivet guld i denne sæson.

    Citat Oprindeligt indsendt af HamDenRare Se meddelelser
    Jeg mindes ikke at have set nogle, der har garanteret at alt nu bliver fryd og gammen under Jess Thorup. Til gengæld sidder der nogle surmulende Ståle tilhængere, som strør om sig med dommedagsprofetier om formationsskifte og forsvarsspil, som om at Ståles fyring er kommet efter en periode på førstepladsen og med fungerende spil på banen og hentyder til at Thorup nu egenhændigt har ødelagt klubben.
    Jeg mindes ikke, at jeg har efterspurgt garantier om den slags? Og jeg mindes ikke at have strøet om mig med dommedagsprofetier og hentydninger om, at Thorup egenhændigt har ødelagt klubben. Så igen; det bliver en rodet debat, hvis du lægger ord i munden på mig.

    Citat Oprindeligt indsendt af HamDenRare Se meddelelser
    For Ståle kunne da umuligt have tabt 0-4 til FCM i det nuværende setup. https://superstats.dk/kampe/5625
    Dette har jeg heller ikke sagt, så jeg forstår ikke pointen.

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #73
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    168

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    Nej, det mindes jeg heller ikke. Det ser jeg dog ikke som en forhindring for, at Ståle skulle kunne vende tingene. Ja, han har lavet fejlkøb, men det har alle managers/sportsdirektører. Ståle har også købt mange gode spillere. Nogle af dem er solgt for store beløb. Andre er stadig i klubben og kan stadig nå at blive gode for holdet.

    Så igen; det bliver en rodet debat, hvis du lægger ord i munden på mig.


    Dette har jeg heller ikke sagt, så jeg forstår ikke pointen.
    Tak for det sobre svar. Beklager at jeg kun fik citeret dig, men har skrevet nogle af tingene med andre brugere i baghovedet.

    Jeg har stadig svært ved at forstå optimismen efter så mange fejlkøb og så dårlig en stime i længere tid. Mål lukket ind i de tre seneste sæsoner har alle været værre end alle andre af Ståles sæsoner i klubben. Alle kurver var simpelthen for nedadgående til, at man kunne lade stå til i min optik. At forløbet med fyringen og det efterfølgende så ikke ligefrem sætter bestyrelsen i et godt lys, er en anden diskussion.

    Det var vist Kiwi, som efter 0-4 mod FCM var ude med en nedsmeltning pga. stilskifte. Det var blot for at vise, at selvsamme resultat har Ståle præsteret i Herning til trods for det forfinede og optimerede zoneforsvar gennem 20 år. :)

  24. #74
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Cirkus FCK

    Og i den kamp, hvor vi forresten havde vundet DM-guld runden forinden, spillede vi 3-5-2 med en central midtbane bestående af Skov, Falk og Fischer, mens vi manglede N'Doye og Zeca i truppen, og vi sparede Ankersen i hele kampen.. https://www.fck.dk/kamp/12-05-19/fc-...d-fc-kobenhavn
    Sidst redigeret af Kiwi : 11.11.20 kl. 17:27
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  25. De følgende 3 brugere er enige:

  26. #75
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    168

    Re: Cirkus FCK

    Det ligner jo lidt samme forudsætninger for Thorup ift. Ankersen og Zeca. Men for Thorup er Skov og N'doye dog udskiftet med Biel og KW samt at han ikke just har overtaget et mesterhold.

Side 5 af 8 FørsteFørste ... 2345678 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 06.08.12, 09:56

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •