Side 8 af 8 FørsteFørste ... 5678
Viser resultater 106 til 113 af 113

Emner: Cirkus FCK

  1. #106
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Er den med ejerne ikke snart aflivet? Havde de virkelig ikke solgt FCK fra eller solgt deres ejerandele nu, hvis det var så forfærdeligt? Jeg ved godt, der har været nogle udtalelser engang, men jeg køber den simpelthen ikke mere. De må have haft flere muligheder for at trække sig ud uden at tabe penge i årenes løb.
    Nej. Da de købte lå Parkens aktiekurs på omkring 250. Et halvt år efter de købte var kursen halveret, og den har ikke siden været over 125. De har haft 0 muligheder for at trække sig ud uden kæmpe tab. Hvis det var min investering ville jeg være bitter.
    Danmark til Valby Bakke

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #107
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Cirkus FCK

    Jeg tager gerne mindretalssynspunktet her. Vi skal have nye ejere. De to fynboer har købt katten i sækken, og Skjærbæk har fået halveret overskuddet fra salget af sit livsværk, Svendborg Brakes. Han kæmper for at få det tabte tilbage. Da Seier for 2 år siden ud af det blå mente, at vi da bare skulle gøre som Porto, så gentog Skjærbæk "Jeg er ikke den rigtige at spørge om fodbold. Jeg vidste ikke engang, der var et fodboldhold i Porto." En dygtig driftsmand behøver overhovedet ikke at kende til Porto, men det samlede billede er ikke kønt.

    Siden fynboerne er kommet ind er det bestemt ikke gået fremad - det afspejles i aktiekursen, resultaterne + vores mistede position som landets fodboldflagskib. Jeg håbede, trods hans latterlige holdninger, at Seier ville kunne give en saltvandsindsprøjtning, men der er ikke sket noget på 2 år. Det ligner at Seiers investeringer - i et politisk parti, et cykelhold og et fodboldhold - i ligeså høj grad er et selvpromoveringsprojekt, hvor han pludselig kan købe sig til at være en vigtig mand i politik, cykelløb, og nu dansk fodbold og udtale sig på landets fineste klubs vegne. Hvis det så gav resultater, så ville jeg måske kunne leve med det, men de to år Seier har været har, har vel været klubbens mest miserable i 20 år uden at han har gjort sig bemærket for meget andet end Porto, Tinder-dating og gjort sig uvenner med fangrupperinger.

    To kapaciteter, Lars Bo og Bo Rygaard, har forladt skuden indenfor få måneder, og Seier har ansat en protege, der op til udnævnelsen havde delt tæt på hvert andet politisk rant, som Seier havde skrevet de seneste måneder. Det er sikkert meget opportunt, når man gerne vil være formand i FCK, og når man sikkert i øvrigt er enig med ham. Nu har han dog slettet det meste på facebook, efter det blev nævnt.

    Men han deler stadig nogle relativt ekstreme synspunkter lige fra coronabenægtelser ("det største fupnummer der nogensinde er lavet?") til lettere primitiv liberal alliance/konservativ ungdom bashing af regeringen, skat og socialrådgivere. Ahh, you gotta love it... Igen, man kan selvfølgelig godt være en dygtig forretningsmand med de holdninger, men det samlede billede er ikke kønt og jeg havde gerne beholdt Rygaard-slænget.
    Danmark til Valby Bakke

  4. De følgende 13 brugere er enige:

  5. #108
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Nej. Da de købte lå Parkens aktiekurs på omkring 250. Et halvt år efter de købte var kursen halveret, og den har ikke siden været over 125. De har haft 0 muligheder for at trække sig ud uden kæmpe tab. Hvis det var min investering ville jeg være bitter.
    Tænker der er købt lidt ind til billigere penge for at få kursen på GA lidt ned sådan hen af vejen.

    Men ift., Seier & Rygaard, kan jeg ikke se hvad problemet skal være.
    Han har været i koncernen i 6 års tid, nogen gange trænger man bare til en puster som han selv siger fordi tiden er knapt ift., andre poster og familien.

  6. #109
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Tænker der er købt lidt ind til billigere penge for at få kursen på GA lidt ned sådan hen af vejen.
    Jeg forstår ikke, hvad du skriver. Mener du, at de har haft "flere muligheder for at trække sig ud uden at tabe penge i årenes løb"?

    Fynboerne var dem Flemse kunne lokke til at købe nogle aktier, som ingen andre ville røre ved. Med god grund. De har tabt en stor del af deres investering. Klubbens udvikling siden deres indtog for 10 år siden har ikke gjort stort ved at ændre opfattelsen af dem. Derimod er der siden kommet bud fra andre som tydeligvis mener at klubben har et potentiale som kan indløses bedre end den nuværende ejerkreds kan.
    Sidst redigeret af Tops : 10.06.21 kl. 10:16
    Danmark til Valby Bakke

  7. #110
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    557

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Nej. Da de købte lå Parkens aktiekurs på omkring 250. Et halvt år efter de købte var kursen halveret, og den har ikke siden været over 125. De har haft 0 muligheder for at trække sig ud uden kæmpe tab. Hvis det var min investering ville jeg være bitter.
    Fair, jeg trækker i land så. Synes bare jeg husker en podcast, hvor det blev nævnt, at de havde haft mulighed for at trække sig ud uden det store tab.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #111
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Cirkus FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Fair, jeg trækker i land så. Synes bare jeg husker en podcast, hvor det blev nævnt, at de havde haft mulighed for at trække sig ud uden det store tab.
    Point for landtrækningen. Og så synes jeg, du har ret så langt, at de nu har haft 10 år til at sunde sig på tabet, hvor kursen har ligget nogenlunde stabilt under 100, så de efterhånden måske kunne være modne til at bide i det sure æble og sælge. De skal nok have råd til brunsviger fremadrettet trods tabet.
    Danmark til Valby Bakke

  10. #112
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Cirkus FCK

    Jeg kender ikke alle deres købskurser eller købshistorik eller strukturen i aktiekapitalen, da de som jeg forstår det har købt i flere omgange, men de købte da meget massivt til kurs 68 for 10 år siden
    https://borsen.dk/nyheder/penge/rigm...r-efter-parken
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  11. #113
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,218

    Re: Cirkus FCK

    3-0 og ude af pokalen. Forrige nederlag blev toppet af vores cheftræner. Cirkuset lever.

  12. De følgende 3 brugere er enige:

Side 8 af 8 FørsteFørste ... 5678

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 06.08.12, 09:56

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •