Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
55. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    22 40.00%
  • Uafgjort

    10 18.18%
  • Randers vinder

    23 41.82%
Side 11 af 11 FørsteFørste ... 891011
Viser resultater 151 til 162 af 162

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (23/11-2020 kl. 19:00)

  1. #151
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    1,121

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (23/11-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Thorup blev ansat d. 2/11, havde første kamp d. 4/11 og næste kamp d. 8/11. Kampen mod Randers var bekendt d. 23/11. Dermed har han ikke haft en uge mellem kampene, mens han måtte undvære ni spillere i landskampspausen. Selvom vi har haft nogle tætpakkede kampprogrammer under Ståle, så havde han trods alt perioderne før turneringerne startede til især at sætte sit præg (heriblandt træningslejre). Hold nu op med at påstå, at Thorup har bedre forudsætninger end Ståle - det passer bare ikke. Det er noget vrøvl.
    Ift. at arbejde med holdet har Thorup da mere tid i løbet af sæsonen, end Ståle har haft i mange perioder. Ift. at k@sper nævnte den nuværende fysiske form formodede jeg, at vi snakkede fremadrettet.

    Men jeg tror det vil hjælpe med en præcisering. Jeg forudsætter, at Ståle ikke var blevet fyret, hvis vi var gået i gruppespil.

    Hvis du tager det ud fra at vi havde beholdt ham og det var ham der stod med mere træningstid, jamen så er der da ingen tvivl, at hans forudsætninger havde været bedre, end man kan påstå Thorups er nu.

    Men i forvejen var vi vel allerede halvt enige jvf. min sidste sætning i dét indlæg, så der er ingen grund til at hidse sig op ;)

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #152
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (23/11-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser

    - Malmø (ude, 1 mål): Rosenberg udnytter, at Nelsson ikke bruger et eneste sekund på at orientere sig om hvor han er, og kan stille sig mellem Nelsson og Bjelland ved et indlæg, og forholdsvist upresset heade udligningen i mål.
    - Dynamo Kyiv (hjemme, 1 mål): Daramy står for passivt på sin kant og får ikke presset nok i opspillet, hvilket betyder at Stage må dække et større område at forsvare, og derfor er en anelse fejlpositioneret, så Verbic får lige akkurat nok tid og plads til at score til 1-1.

    Når man læser denne lange gennemgang, så ser man, at det ofte er de personlige fejl, som koster mål. Enten manglende overblik, dårlig positionering eller forkerte beslutninger. Men sådan er det altid. Man vil altid retrospektivt kunne finde en måde, hvorpå man kunne have forhindret en scoring imod sig. Og hvis spillerne fuldstændig kunne eliminere de fejl, eller kunne træffe de rigtige beslutninger hver gang, spillede de i også større ligaer end Superligaen.

    Mhp. hvad Kvist sagde angående at optimere og justere, og hvad Thorup sagde da han tiltrådte i forhold til ikke at lave en revolution, og med den historik vi har ift. forsvarsspil, så er omstillingen til mand-mand forsvar ikke bare overraskende og uforståelig, den virker også uigennemtænkt og ekstremt uklog.
    Uden at jeg har lyst til at bruge tid på det, så vil jeg påstå at man kan lave samme gennemgang for mål scoret mod stort set alle hold. Man vil altid begå fejl og man vil altid kunne finde ting ved hvert enkelt mål, der kunne være gjort bedre (og nogle mål er bare uheld). Man kunne have markeret tættere, man kunne have lukket ned for skuddet, man kunne have holdt midtbanen tilbage, man kunne have vundet sin hovedstødsduel, osv.

    Det betyder dog ikke, at vi ikke har været taktisk udspillet. Hvorfor begår vi alle de fejl, mens modstanderne i højere grad er dem forskånet? Hvorfor kan modstanderne straffe os på omstillinger, mens vi sparker lange bolde? Hvorfor bliver vi straffet med løb mellem zonerne? Hvorfor har vi dårlige tilbageløb fra midtbanen? Hvorfor kan vi ikke presse modstanderne til at lave fejl? Hvorfor scorer vores forsvarere ikke på hjørne?

    I Ståles system er der også svagheder, ligesom der er i alle systemer. Der ikke skal meget til før midtbanen ikke kan gøre sig gældende. De står tit parkeret foran forsvaret, står passivt i deres ’tomme’ zoner og bliver fanget for langt fremme. Angriberne bliver meget ofte isolerede og kan ofte kun bruges, hvis de vinder deres dueller og presser tit forgæves uden at der følges op på deres pres. Kanterne har mange defensive forpligtelser, hvilket de ikke altid magter og som både koster i det defensive og offensive. Forsvaret forventes at spille bolden, men der er ikke nok opspilsmuligheder og bolden bliver tit spillet langt. Spillerne placerer sig i deres zoner og løber kun sjældent. Vi investerer næsten intet i omstillinger. Vi har tit få spillere i feltet og dækker undertiden også dårligt op i feltet. Indlæg bliver slået fra dårlige positioner. Backerne skal ned og stå kompakt i forsvaret, men skal også blæse med frem i angrebet.

    Jeg har valgt to eksempler fra Europa:
    Den ene er hjemme mod Kiev, hvor Daramy angiveligt er passiv:
    Kiev har fire spillere ude ved kanten og vi går ikke i pres, men står generelt passivt i zonerne. Zeca og Stage er sideforskudt, således at Stage skal hjælpe til i undertalssituationen på kanten, mens Zeca skal lukke af for afleveringen. Forsvaret står på linje og i deres zoner, men de markerer ikke. Således ligger en Kiev spiller foran forsvaret helt umarkeret, mens en anden Kiev spiller er i position til at tage løbet mellem Nelsson og Pierre (ikke tæt markeret). På modsatte kante tager en Kiev spiller løbet og er helt fri, da vores kant (Fischer) også har sideforskudt og Pierre står kompakt (som systemet dikterer).
    Kiev spiller en et-to, hvor Stage ikke kan følge med sin mand, da han gik op i presset alene og Zeca er for langt fra, da han skulle dække en aflevering.
    Det mål er ikke en personlig fejl, vi blev udspillet. Målet kommer efter passivt forsvarsspil uden fokus på presspil, med dårlige markeringer og hvor modstanderen frit kunne placere sig mellem vores zoner. Vi har flere spillere, der ikke markerer, men kun står i deres zoner og ingen der presser.

    Den anden er ude mod Malmø, hvor Nelsson angiveligt ikke orienterer sig:
    Situationen starter med en høj bold omkring midtbanen, hvor vi taber dueller og Malmø spiller bredt ud på deres højre kant. Fischer indhenter så småt kanten, der dog når at slå et indlæg. Forsvaret er på plads, men Malmøs angribere placerer sig mellem hhv. Bjelland og Nelsson mellem Nelsson og Varela. Centerforsvaret markerer ikke tæt, men Varela går på kroppen af den anden angriber, der smider sig. Bolden passerer herefter videre ud til Malmøs modsatte kant, der er fuldstændig umarkeret, da vores back skal stå kompakt og Falk er fanget længere fremme. Varela og Falk når dog derud og Varela forsøger at blokere indlægger og Falk gør klat til at jagte en aflevering til kanten af feltet, fremfor at presse. Indlægget rammer Malmøs angriber, der igen har placeret sig mellem Bjelland og Nelsson og frit kan score.
    Vi har i den situation syv spillere i feltet, Malmø havde to mand i feltet, mens der var et løb mod bagerste stolpe, en umarkeret mand på kanten af feltet og en umarkeret mand tæt ved feltet. Vi har fem mand i situationen, der ikke markerer nogle, men står i deres zone. Nogle er berettiget: Falk er klar til at indlede et pres, hvis bolden bliver spillet tilbage og Pierre holder øje med løbet bag ham, mens fx Stage og Zeca kigger fodbold.
    Når jeg kigger på det, så ligner det at spillerne stod i deres zoner og kun passede dem. Nelsson ser ikke heldig ud, men han stod i sin zone ud for forreste stolpe, mens Bjelland skulle håndtere to mand. Det er et smaddergodt indlæg og godt headet ind, men igen ser vi passiviteten jeg mener kan opstå ved et så stringent zoneforsvar. Havde Nelsson været vågen eller havde kommunikationen været bedre, havde Nelsson nok godt kunne træde tilbage og komme på kroppen af Rosenberg, men han dækkede sin zone (blindt).
    Derudover var vi uhyre håbløse i vores opspil og vores xG i den kamp er på svimlende 0,03 (lidt misvisende, da Malmø scorede selvmål, men vi skabte virkelig intet i den kamp).

    Når det hele, spiller fungerer det ganske fremragende og giver os rigtig mange strenge at spille på, men ofte er vores spil alt for omstændigt og det føles som om vi skal opfinde den dybe tallerken for at komme frem til chancer, mens modstanderen har meget lettere ved at blive farlige.
    Selvfølgelig er der ting der kan gøres bedre og selvfølgelig vil andre tilgange også kunne fungere. Jeg har ikke stor tiltro til at gøre det modsatte af Ståle (stringent mand-mand opdækning), men mand-mand kan sagtens fungere udmærket. Det tætteste jeg lige kan komme på en modsætning er Marcelo Bielsas Leeds (der udover at fokusere på mandsopdækning også har et aggressivt presspil og taktisk fleksibilitet) og det fungerer vist fint.

    Om Thorup reelt ønsker at spille mand-mand ved jeg ikke (men jeg synes ikke det virker til det). Uanset hvad, har der ikke været mange imponerende takter og omstillingen til tremandsforsvar har ikke bragt noget med sig defensivt, men har hæmmet vores offensiv. Tiden må vise hvad det kan blive til, men selvom jeg ikke er særlig optimistisk, så betyder det ikke, at Ståles vej er den eneste rigtige eller at vi stort set kun indkasserede mål på grund af dumme fejl der kan elimineres.

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #153
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (23/11-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af rsj Se meddelelser
    Tjaaa, det er jeg heller ikke - desværre
    Næh og jeg synes også, det er bekymrende, at Jess Thorup heller ikke ser os gentage de europæiske meritter.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #154
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    285

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (23/11-2020 kl. 19:00)

    Hvis Thorup mangler inspiration så syntes jeg, at han skal se denne taktiske gennemgang af den revolution som Tottenham har været igennem under ham... jeg mener vi har spillerne til en 4-2-3-1 og med Zeca som potentiel den der skal tage Højbjergs rolle, så tror jeg faktisk dette er vejen af vores elendighed... ideen her er også at Wind skal helt oppe på toppen og optage sig Kanes rolle

    Opstilling fremadrettet:

    ————-——-Kalle—————
    Boile—Zanka—Bjelland/Nelsson—Ankersen
    ————zeca———stage/stamenic/Thomsen——-
    Fischer———Biel———-Falk
    ————-Wind—————-

    YouTube omkring Mourinho og taktik:
    https://youtu.be/mIWCfVitSaw
    Very Nice

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #155
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    309

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (23/11-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg har intet problem med, at han gerne vil ændre ting. Selvfølgelig skal han det. Men når han ikke har noget tid til at træne det, så virker det bare ikke særligt smart. En ting er, at der ærlig talt ikke er råd til at han eksperimenterer helt sindsygt fra start af med det resultat, at vi kommer kilometer fra en plads i Europa. En anden ting er (som jeg har nævnt flere gange), at det er svært at sælge ideen til spillerne, hvis man starter med at blive spillet ud af brættet de første gange man prøver det. Så er det sgu da mere fornuftigt at lave nogle mindre justeringer og så lave revolutionen, når man i det mindste har haft lidt tid at træne det i.

    Nu ved jeg så godt, at folk vil stå i kø for at sige, at alting jo sejlede inden kampene også. Men jeg må lige minde om, at vi inden Thorup tog over vandt 3 af de sidste 4 endda med perioder af solidt spil. Mon ikke Thorup kunne have bygget videre på dette og evt. nøjes med at lave justeringer som f.eks 442 med diamant eller lignende i stedet for at hive alle automatismer ud af spillerne fra start af.

    Jeg er ikke fodboldtræner eller en speciel taktisk begavelse. Men i min verden er Thorups håndtering ikke modig. Det var selvmord.
    Du bygger din tese på at de små justeringer skulle forbedre vores præstation markant. Lad mig minde om at vi med Ståle i denne sæson har haft følgende resultater:
    OB-FCK: 3-2
    FCK-BIF: 1-2
    VB-FCK: 2-2
    FCK-FCN: 3-2
    FCK-AAB: 1-2
    AGF-FCK: 0-1
    FCK-LB: 4-2

    Det kan skrives og tales meget om hvorfor resultaterne var sådan, men det er (måske) en tilsnigelse at mene at små justeringer skulle gøre den helt store forskel. Vi ved det ikke. Du baserer din antagelse på at de små justeringer skal gøre forskellen - men når Jess Thorup sidder og siger at spillerne vender sig om og løber hjem når de mister bolden i stedet for at gå i genpres for at få bolden (som han gerne ønsker), så er det lidt mere end små justeringer der må til. Det er vaner der skal nedbrydes og ændres. Vil du helst nedbryde vaner ved at trappe ned på dine cigaretter eller tage en kold tyrker? Så må vi så bare håbe at rygestoppet ikke ender med at blive erstattet med overspisning ;) Det er et temperamentsspørgsmål og individuelt hvad der er bedst for at bryde vaner, så lad os være enige om at være uenige :)

    Mvh,
    Frederik

  10. #156
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (23/11-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af rsj Se meddelelser
    Jeg elsker simpelthen at du bliver ved og ved med den sølvmedalje og den dér kvartfinale! (jaja den var da flot på papiret)

    Kan du ikke lige plz nærstudere hvordan vi fik den sølvmedalje og i særdelshed den kvartfinale, og så tror jeg at selv du undlader at bringe den på bordet mere .. ;-)

    Kvartfinalen kom i hus, fordi vi spiller en forrygende returkamp i Celtic, hvor vi vinder 3-1 efter en dum 1-1'er hjemme, hvor vi bl.a. brænder straffe. Derefter rundbarberer vi de nykårede tyrkiske mestre over to kampe. Første kamp i Tyrkiet er ret bizar, da den finder sted midt i coronapanikken, og hvor spillerne egentlig har tankerne alle mulige andre steder. Men i Parken er kampen blottet for spænding. Vi vinder særdeles fortjent 3-0 og Wind kalder det bl.a. for en "magtdemonstration" og siger, hvor rørt, han er over at være del af sådan et hold. Vi kommer således videre fra begge runder med +2 i målscore i hver kamp. Kan ikke helt se, at det er en i særdeleshed slem måde at komme i kvartfinalen på. Men vil da meget gerne høre, hvordan du kan gøre det til en negativ fortælling.

    Sølvet kræver en længere gennemgang - men kort fortalt sætter vi som forsvarende mestre ligarekord med vores sæsonstart med syv sejre i træk. Derefter får vi hele vores angreb skadet, og kommer ud i noget af en spillemæssig krise. Vi får dog rettet op på tingene, og er ved vinterpausen blot fire point efter FCM. Men i foråret går det galt - og intet - ud over de europæiske kampe - spiller for alvor. Selv om andenpladsen på et tidspunkt faktisk er i fare, vinder vi den i rimelig sikker stil med fire point ned til AGF.

    Vi kan sagtens droppe fakta, hvis det får den hastige Ståle-fyring efter vores første gode Superligakamp i lang tid til at fremstå bedre.

    Vi kan også sagtens tage en lang, teoretisk snak om, hvorvidt vi alligevel havde ligget nr. 10 på nuværende tidspunkt, hvis ledelsen havde trukket lidt luft ind efter FCN-sejren og set, hvad det kunne blive til med Zanka tilbage. Mit bud er, at det havde vi ikke. Og at det er historieforvanskning at sige, at truppen bare ikke er bedre, når den nu - trods alt - sæsonen forinden beviste det modsatte endda i store dele af sæsonen i væsentligt værre forfatning i forhold til tilgængeligt spillermateriale.

    At nogen stadig kan mene, at det var bedre at fyre Ståle i al hast for i stedet at finde vores ungdomstræner frem, mens man ledte efter en træner til at "justere og optimere", undrer mig. Særligt, når man så fra ledelsens side åbenbart glemmer at fortælle sin nye træner, at man altså ikke ligefrem ledte efter en, der fra første kamp ville skifte spillesystem og efter kamp nr. 3 ville erklære spillertruppen så hårdt ramt, at de fine medaljer alligevel er meget langt væk.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  11. De følgende 6 brugere er enige:

  12. #157
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (23/11-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Frederik Se meddelelser
    Du bygger din tese på at de små justeringer skulle forbedre vores præstation markant. Lad mig minde om at vi med Ståle i denne sæson har haft følgende resultater:
    OB-FCK: 3-2
    FCK-BIF: 1-2
    VB-FCK: 2-2
    FCK-FCN: 3-2
    FCK-AAB: 1-2
    AGF-FCK: 0-1
    FCK-LB: 4-2

    Det kan skrives og tales meget om hvorfor resultaterne var sådan, men det er (måske) en tilsnigelse at mene at små justeringer skulle gøre den helt store forskel. Vi ved det ikke. Du baserer din antagelse på at de små justeringer skal gøre forskellen - men når Jess Thorup sidder og siger at spillerne vender sig om og løber hjem når de mister bolden i stedet for at gå i genpres for at få bolden (som han gerne ønsker), så er det lidt mere end små justeringer der må til. Det er vaner der skal nedbrydes og ændres. Vil du helst nedbryde vaner ved at trappe ned på dine cigaretter eller tage en kold tyrker? Så må vi så bare håbe at rygestoppet ikke ender med at blive erstattet med overspisning ;) Det er et temperamentsspørgsmål og individuelt hvad der er bedst for at bryde vaner, så lad os være enige om at være uenige :)

    Mvh,
    Frederik
    Bare så'n i al rimelig: Ståle var ikke træner for os i de tre sidste kampe på din liste.

    Set i lyset af den nye træners formåen må man sige, at Hjalte fik usædvanligt meget ud af at fortsætte Ståles taktik uden alt for mange ændringer i stedet for at ændre alt. Således fik vi ved at følge taktikken seks ud ni mulige point - endda de tre i en udekamp mod AGF, hvor vi siden Jes' dispositioner har fået nul ud af seks mulige point - heraf tre sat til på hjemmebane mod Randers. Noget, der både spillemæssigt og statistisk nærmest er en umulighed.

    Jeg vil supergerne have, at Jes bliver en succes, og mente helt ærligt også, at det virkede til at være et ret så solidt og fornuftigt valg. Men hans taktiske dispositioner kommer godt nok bag på mig i de første kampe. Det var langtfra det, ledelsen lagde op til, og savnet af en sportsdirektør, der kan tegne en retning - ny som gammel - er gigantisk.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #158
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    309

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (23/11-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Bare så'n i al rimelig: Ståle var ikke træner for os i de tre sidste kampe på din liste.

    Set i lyset af den nye træners formåen må man sige, at Hjalte fik usædvanligt meget ud af at fortsætte Ståles taktik uden alt for mange ændringer i stedet for at ændre alt. Således fik vi ved at følge taktikken seks ud ni mulige point - endda de tre i en udekamp mod AGF, hvor vi siden Jes' dispositioner har fået nul ud af seks mulige point - heraf tre sat til på hjemmebane mod Randers. Noget, der både spillemæssigt og statistisk nærmest er en umulighed.

    Jeg vil supergerne have, at Jes bliver en succes, og mente helt ærligt også, at det virkede til at være et ret så solidt og fornuftigt valg. Men hans taktiske dispositioner kommer godt nok bag på mig i de første kampe. Det var langtfra det, ledelsen lagde op til, og savnet af en sportsdirektør, der kan tegne en retning - ny som gammel - er gigantisk.
    Det er selvfølgelig helt rigtigt - beklager, og tak for rettelsen!

    Mht. hvad Hjalte fik ud at forsætte Ståles taktik med justeringer, så er det rigtigt at det gav bedre snit end det Jess har formået. Det behøver vi ikke diskutere.

    Det interessante for mig er i højere grad at der ikke er en bestyrelse og en sportsdirektør der kan stå på mål for den strategiske retning. Jess har i hvert fald foretaget nogle valg der har høj risiko, så tiden må vise om det kommer ham til gode eller om det hiver den sidste tro på tingene ud af truppen.

    Mvh,
    Frederik

  15. #159
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (23/11-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Frederik Se meddelelser
    Det er selvfølgelig helt rigtigt - beklager, og tak for rettelsen!

    Mht. hvad Hjalte fik ud at forsætte Ståles taktik med justeringer, så er det rigtigt at det gav bedre snit end det Jess har formået. Det behøver vi ikke diskutere.

    Det interessante for mig er i højere grad at der ikke er en bestyrelse og en sportsdirektør der kan stå på mål for den strategiske retning. Jess har i hvert fald foretaget nogle valg der har høj risiko, så tiden må vise om det kommer ham til gode eller om det hiver den sidste tro på tingene ud af truppen.

    Mvh,
    Frederik
    Det er vi stort set helt enige i - på nær, at vi vel må gå ud fra, at bestyrelsen står på mål for den nuværende retning. Altså at man trods snak om justering og optimering altså har været indforstået med at give Jes ganske frie hænder. I al fald inden den kommende sportsdirektør (PC) tiltræder. Og mon ikke det sker ganske snart?
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  16. #160
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (23/11-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Det er vi stort set helt enige i - på nær, at vi vel må gå ud fra, at bestyrelsen står på mål for den nuværende retning. Altså at man trods snak om justering og optimering altså har været indforstået med at give Jes ganske frie hænder. I al fald inden den kommende sportsdirektør (PC) tiltræder. Og mon ikke det sker ganske snart?
    Kan varmt anbefale at se dette interview med Jess Thorup. Det er 32 minutter langt, ca 20/22 minutter inde tales der om zone forsvar, mand-mand, spillestilsdokument og en +/- "rød linie" fra akademi og til 1.holdet.
    Min forståelse af interviewet er at Jess mener at have ret frie tøjler til at beslutte hvordan der skal spilles på A-holdet men også at man ikke har besluttet om en bestemt ny spillestil skal gennemsyre hele klubben.

    https://www.eurosport.dk/fodbold/3f-...44/video.shtml

    PS: Egentlig ærgerligt vi er så mange der har lagt mange gode posts i denne tråd som på sin vis er langt mere generel end trådnavnet antyder (ville være godt at kunne finde frem senere og udbygge).

  17. #161
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (23/11-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ezen Se meddelelser
    Kan varmt anbefale at se dette interview med Jess Thorup. Det er 32 minutter langt, ca 20/22 minutter inde tales der om zone forsvar, mand-mand, spillestilsdokument og en +/- "rød linie" fra akademi og til 1.holdet.
    Min forståelse af interviewet er at Jess mener at have ret frie tøjler til at beslutte hvordan der skal spilles på A-holdet men også at man ikke har besluttet om en bestemt ny spillestil skal gennemsyre hele klubben.

    https://www.eurosport.dk/fodbold/3f-...44/video.shtml

    PS: Egentlig ærgerligt vi er så mange der har lagt mange gode posts i denne tråd som på sin vis er langt mere generel end trådnavnet antyder (ville være godt at kunne finde frem senere og udbygge).
    Jeg synes det er et rigtigt fint interview, hvor Thorup er ganske fornuftig. Det bliver ret klart i interviewet, at Thorup i høj grad er pragmatiker, men også at han har fokus på at vi skal spille offensiv fodbold og at det umiddelbart prioriteres. Jeg forstår også godt hvorfor han ikke vil lægge pres på sig selv og truppen, men ambitiøst kan man nu ikke sige han fremstår - hvilket for mig er en bekymring.

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #162
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    711

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (23/11-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg synes det er et rigtigt fint interview, hvor Thorup er ganske fornuftig. Det bliver ret klart i interviewet, at Thorup i høj grad er pragmatiker, men også at han har fokus på at vi skal spille offensiv fodbold og at det umiddelbart prioriteres. Jeg forstår også godt hvorfor han ikke vil lægge pres på sig selv og truppen, men ambitiøst kan man nu ikke sige han fremstår - hvilket for mig er en bekymring.
    Jeg synes ikke man kan sige, at han ikke er ambitiøs. Måske han i virkeligheden er lidt for ambitiøs her i starten med hans ændringer i spillestilen. Men jeg kan godt lide at han tænker offensivt og går ind for et højt genpres i stedet for konstant at løbe tilbage og forsvare dybt. Men det virker for mig at han overdriver lidt med hensyn til hvor galt det stod til med holdet inden han overtog det. For før han kom til havde holdet trods alt vundet 2 kampe i træk. Så måske han i starten burde gå lidt mere forsigtigt frem og så vente med at foretage større ændringer efter vinterpausen, hvor han jo har træningskampene til at eksperimentere i, inden der spilles om vigtige point. Nu handler det primært om forsvarsmæssigt at få proppen sat i, så spillerne får den nødvendige selvtillid og dermed også trygheden til at kunne være åben overfor forandringer. For uanset hvor ambitiøs han virker med hensyn til det offensive, så vil 3 nederlag i træk besværliggøre hans arbejde fremadrettet, og spillerne og fansene vil langsomt begynde at miste troen på ham.
    Sidst redigeret af FCTorben : 28.11.20 kl. 11:42

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 11 af 11 FørsteFørste ... 891011

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 82
    Sidste Meddelelse: 25.07.20, 10:34
  2. Svar: 122
    Sidste Meddelelse: 09.07.20, 21:20
  3. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 20.06.20, 20:02
  4. Svar: 36
    Sidste Meddelelse: 19.06.20, 22:59
  5. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 07.03.20, 03:24

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •