Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
55. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    22 40.00%
  • Uafgjort

    10 18.18%
  • Randers vinder

    23 41.82%
Side 3 af 11 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 162

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (23/11-2020 kl. 19:00)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (23/11-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Valid Se meddelelser
    Der er vel blevet præsteret helt ok, nationalt som internationalt, med zoneforsvar de sidste +10 år? Ligeledes er der en rød tråd hele vejen ned gennem organisationen. Vælger man at gå væk fra det, håber jeg da at der er nogen der har gjort sig nogle tanker om hvordan det så skal se ud. Virker det som om der er nogen der har gjort sig de tanker?
    Ja, hos træneren forhåbentlig.

    Nu er der altså et hav af hold der spiller ganske udmærket fodbold, uden zonetilgangen defensivt.

    Jeg anerkender at det er noget andet at spille med en tremands bagkæde. Men det betyder jo ikke at man som vores kære anfører behøver at levere en indsats der er seriefodbold værdigt.
    Hverken Zanka eller Nelsson ligner nogen der har mere værdi end en pose pebernødder.

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    592

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (23/11-2020 kl. 19:00)

    Kan vi ikke droppe snak om formation? Der bliver begået så eklatante fejl i dag og de fleste spillere kan ikke lykkedes med simple afleveringer. Det gør ikke nogen forskel hvilken formation vi spiller i, hvis f. eks. Zanka forærer dem så mange chancer. Han burde vel koste tre mål i dag alene. Mage til pis præstation skal man lede længe efter. Ud over Zanka, har vi en række andre spillere der heller ikke kan spille fodbold, og deres mangel på teknik eller hurtighed var næppe blevet bedre i en 442.

  3. De følgende 6 brugere er enige:

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (23/11-2020 kl. 19:00)

    Jeg sidder tilbage og kigger ud i luften. Jeg har ikke ord for det, der sker i FCK for tiden. Hold nu op et dybt hul...

  5. De følgende 5 brugere er enige:

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (23/11-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Ja, hos træneren forhåbentlig.

    Nu er der altså et hav af hold der spiller ganske udmærket fodbold, uden zonetilgangen defensivt.
    Tja, men de klarer sig ikke godt internationalt. Vi har vist gang på gang at det fungerer når man vil mere end blot være statister internationalt. Det er vel indiskutabelt? FCM bliver i hvert fald udstillet når de vil spille mand-mand mod de store hold.
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    310

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (23/11-2020 kl. 19:00)

    Fortjent nederlag.

    Det nye forsvar og nye formation er aldrig set værre. Havde Randers 10-15 åbne målchancer i kampen ?

    En midtbane som stort set ikke vinder anden bolde. Konstant på hælene og en midtbane som er ufarlig fremadrettet.

    Et angreb som har meget svært at tilspille sig chancer.

    En bænk som ikke gør nogen forskel.

    Dårlig boldomgang, dårlig teknik og 80-90% indsats uden gejst.

    Det er noget af det dårligste jeg nogensinde har set af mit elskede FCK.


  9. #36
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    653

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (23/11-2020 kl. 19:00)

    Formationsskiftet var tåbeligt, vi havde lige fået fat i kampen på det tidspunkt og det efterlod os med en suspekt defensiv hvor forsvaret ikke havde noget "cover" fra midtbanen overhovedet.

  10. #37
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (23/11-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser
    Tja, men de klarer sig ikke godt internationalt. Vi har vist gang på gang at det fungerer når man vil mere end blot være statister internationalt. Det er vel indiskutabelt? FCM bliver i hvert fald udstillet når de vil spille mand-mand mod de store hold.
    Jeg forholder mig ikke nødvendigvis til andre danske hold. Når det så er sagt, havde Herning en udmærket kval mod kvalificeret modstand med tilgangen.

    Men ser vi bort fra de andre danske klubber, som vi sjældent samlinger os selv med, så er der masser af klubber på vores niveau ude i Europa, der præsterer fremragende.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #38
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (23/11-2020 kl. 19:00)

    Hvorfor gider Zanka ikke spille for FCK? Hvordan kan vi have så mange landsholdsspillere og så meget erfaring og alligevel spille af lort? Hvorfor stiller vi med en formation som giver Bengtsson en startplads? Hvorfor prøver vi ALDRIG en tremandsmidtbane? Spørgsmålene hober sig op efter endnu en yderst sløj og katastrofal omgang.

  13. #39
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (23/11-2020 kl. 19:00)

    Jeg håber snart vi lander Neestrup som assistent....

  14. #40
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (23/11-2020 kl. 19:00)

    Det er da klart, at forsvaret kommer i problemer, når vi har et angreb, der ikke kan holde på bolden, og en midtbane der ikke er meget bedre. Vi kan sagtens snakke formationer og forsvarstaktik, men problemets kerne er en uharmonisk trup med for mange spillere, der slet og ret ikke har niveau til FCK.

  15. De følgende 7 brugere er enige:

  16. #41
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (23/11-2020 kl. 19:00)

    Det blev til endnu en elendig præstation og endnu et nederlag på kontoen. Vi er nu oppe på hele fem af slagsen og intet tyder på, at vi ikke kommer til at få mange flere. Det er svært at se hvad der skal vende skuden, men det er tydeligvis ikke Thorups tremandsbagkæde, der blot gør vores spil værre.
    Vi startede kampen som var det en træningskamp. Der var virkelig få løb og ingen intensitet eller tempo. Vi lignede et hold, der havde holdt ferie siden vi fik røvfuld i Herning. Intet hang sammen i offensiven og defensiven er til at lukke op og skide i. Vi skulle angiveligt mandsopdække, men det er godt nok svært at se, at det er tilfældet. Det ligner en omgang passivt zoneforsvar, hvor ingen gider bevæge sig ud af deres (meget smalle) zone. Ingen kan følge med løbene og ingen kan holde deres markering (bortset fra Staminic, der egentligt gjorde det fornuftigt i den henseende).
    Det ligner mest af alt, at hver kæde spiller for sig selv og derfor ender med at blive isolerede. Forsvaret er efterladt til sig selv, midtbanen er efterladt til sig selv og angrebet er efterladt til sig selv. Der er ingen sammenhængende løb og det er vel kun Wind der forsøgte, at binde offensiven sammen, men han måtte give op.
    Kun Vor Herre kan vide, hvad der foregår oppe i spillernes hoveder. Hvordan kan man være i en så miserabel position og samtidig gøre så lidt for at ændre tingene? Og så må man virkelig også undre sig over, at man kan stille defensivt op mod Randers og stadig indkassere to mål – og hvad er hele formålet med at stille defensivt op, når man på forhånd må regne med at være boldbesiddende?
    Vi er så tynde oppe foran og så usikre bagved. Der er lang vej endnu og intet fra dagens kamp kan bruges fremadrettet. Kun Daramy kan være sin indsats bekendt.

    Kalle havde en rigtig vigtig redning, men så, sammen med Zanka, noget svag ud ved den første scoring.

    Pierre var Pierre og jeg ved ikke hvad i alverden der fik Thorup til at sætte ham som Wingback. Pierre kan ikke dække både backen og kanten og det var dømt til at gå galt fra starten. Det resulterede i, at vi stort set ikke havde nogen bredde i vores opspil, ligesom Pierre havde for langt tilbage når vi skulle forsvare.
    Nelsson havde et par vigtige indgreb, men bidrog ikke for alvor til opspillet.
    Zanka var bundelendig og mere eller mindre skyld i begge mål.
    Boilesen var noget bedre, da han var langt mere rolig på bolden og ikke stressede holdet.
    Ankersen var ligeledes ganske dårlig. Vi fik kun meget sjældent udnyttet ham i offensiven og defensivt imponerede han ikke.

    Staminic var den spiller der markerede bedst, men det hjalp ikke det store, da alle modstandere omkring ham var frie. Han hang dog efter i næsten alle dueller og begik for mange klodsede frispark. Særligt kritisabelt er det, at han fik en advarsel uden rent faktisk at stoppe modstanderens opspil – selvom han ihærdigt forsøgte. Hans løbepensum skal øges og pasningsspillet skal bedres væsentligt. Dog ikke en dårlig debut for en 18-årig på et bovlamt hold – men godt blev det aldrig.
    Falk var en stor skuffelse. Der var lukket ned centralt og vi fik ikke ret meget ud af ham.

    Wind skuffede også. Han havde enkelte gode aktioner, men han skal være langt mere synlig, når han spiller bag angrebet. Løbene foran ham var ikke så skarpe, men vi fik ikke rigtigt udnyttet ham som opspilsstation og han kan stadig ikke forsvare.

    Kaufmann scorede et fint mål, brændte en kæmpe chance og fik en forkert advarsel. Løbene bliver så småt bedre og bedre og han presser stadig ihærdigt. Der skal dog langt bedre boldbehandling til og så skal han lægge Best of Pieros på hylden og imitere en bedre fodboldspiller.
    WIlczek var banens med afstand mest uduelige. Vi så allerede i starten, at han åbenbart har glemt at spille fodbold i Tyrkiet, men han scorede mål, positionerede sig godt og tog også nogle fine løb ind imellem, men i øjeblikket gør han ingen af delene. Han er en angriber der skal serviceres og det kan ikke komme på tale for et hold i vores forfatning med den taktik vi anvender.

    Det største spørgsmål jeg sidder tilbage med, er hvornår Thorup erkender, at hans valgte taktik ikke fungerer. Vi er ikke blevet mere sikre i defensiven af at få en ekstra central forsvarer på banen. Til gengæld er vores opspil knust og midtbanen virker i høj grad til at lide. Den skal stadig hjælpe til defensivt og stadig vores omdrejningspunktet i offensiven, men der er ikke længere kanter til at hjælpe og backernes udgangspunkt er for lavt.
    Selvom Thorup ikke var den type, træner jeg havde håbet på, så kan man dog ikke bedømme ham endnu. Han har ikke haft indflydelse på sin trup og er i den grad blevet kastet for løverne. Han har overtaget et hold der mentalt var (og stadig er) i kulkælderen og der er stadig ingen sportslig struktur, han kan læne sig op ad. Han har ganske enkelt haft helt elendige forudsætninger og jeg tror ikke der findes nogen andre, der ville kunne vende skuden så hurtigt. Uanset hvad må vi væbne os med tålmodighed og så håbe Thorup var det rigtige valg, da vi nok ikke har råd til endnu et trænerskifte. Så må vi håbe vi ikke bliver kørt i sænk som følge.

    Skal vi i Europa næste år skal der ganske enkelt mirakler til. Den bedste chance er umiddelbart at gå efter 7. pladsen. Det er umuligt at indhente toppen, med den måde vi spiller på og den attitude og indsats vi lægger for dagen og mon ikke Midtjylland igen sætter os på plads i Pokalturneringen.

  17. De følgende 6 brugere er enige:

  18. #42
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (23/11-2020 kl. 19:00)

    Jeg må for anden kamp i træk konstatere, at jeg er dybt rystet. Ikke overrasket (det er dette, som flere af os har advaret om igen og igen), men dybt dybt rystet. Klubben er fuldstændig uden sportslig ledelse, vi styres af nogle ejere som intet aner om fodbold og vi har lige hyret en træner som træffer tæt på alle forkerte beslutninger som overhovedet muligt.

    Alene formationsskiftet er så håbløst dumt, at man ikke begriber det. Man får endelig drømmespilleren til 4-mands zoneforsvaret, hvorefter man skifter til 3 bagi og mand/mand. Vores helt store profil i kampene inden Thorup i Boilesen spildes totalt i dette system, hvor han hverken er god nok til at forsvare og hvor vi får intet ud af hans offensive kompetencer. Ankersen som er en god back i 4-mands men spiller en håbløs wing og man skal endda trækkes med Pierre, selvom Boile er klar. Selv hvis jeg tager helt fejl i mine taktiske betragtninger (det kan ikke helt afskrives), så har alle og enhver jo mistet troen på det nye system ved at man gambler og spiller det i Herning. Det eksperiment skal stoppe nu!

    Det værste er, at jeg absolut ingen forhåbninger har om en forbedring. Thorup viser sig lige så taktisk dum, som jeg frygtede og der er absolut intet positivt kommet ud at få en ny træner. Jeg er med på, at ting tager tid, men når man ikke engang kan se nogle spillere som er gladere eller mere frie, så er der jo noget helt galt. Tværimod ligner flere spillere bl.a. Zanka nogle som slet ikke gider være her.

    Vi må sgu da håbe, at Lyngby og Horsens er så dårlige, at vi undgår nedrykning. Dette er den største krise siden midt 90'erne...hvis ikke større, for den gang havde vi et lortehold og ingen penge.


  19. #43
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (23/11-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg må for anden kamp i træk konstatere, at jeg er dybt rystet. Ikke overrasket (det er dette, som flere af os har advaret om igen og igen), men dybt dybt rystet. Klubben er fuldstændig uden sportslig ledelse, vi styres af nogle ejere som intet aner om fodbold og vi har lige hyret en træner som træffer tæt på alle forkerte beslutninger som overhovedet muligt.

    Alene formationsskiftet er så håbløst dumt, at man ikke begriber det. Man får endelig drømmespilleren til 4-mands zoneforsvaret, hvorefter man skifter til 3 bagi og mand/mand. Vores helt store profil i kampene inden Thorup i Boilesen spildes totalt i dette system, hvor han hverken er god nok til at forsvare og hvor vi får intet ud af hans offensive kompetencer. Ankersen som er en god back i 4-mands men spiller en håbløs wing og man skal endda trækkes med Pierre, selvom Boile er klar. Selv hvis jeg tager helt fejl i mine taktiske betragtninger (det kan ikke helt afskrives), så har alle og enhver jo mistet troen på det nye system ved at man gambler og spiller det i Herning. Det eksperiment skal stoppe nu!

    Det værste er, at jeg absolut ingen forhåbninger har om en forbedring. Thorup viser sig lige så taktisk dum, som jeg frygtede og der er absolut intet positivt kommet ud at få en ny træner. Jeg er med på, at ting tager tid, men når man ikke engang kan se nogle spillere som er gladere eller mere frie, så er der jo noget helt galt. Tværimod ligner flere spillere bl.a. Zanka nogle som slet ikke gider være her.

    Vi må sgu da håbe, at Lyngby og Horsens er så dårlige, at vi undgår nedrykning. Dette er den største krise siden midt 90'erne...hvis ikke større, for den gang havde vi et lortehold og ingen penge.
    Og du var ikke dybt rystet under Ståle ? :). Fordi det var jeg.

  20. De følgende 10 brugere er enige:

  21. #44
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (23/11-2020 kl. 19:00)

    Vi ender udenfor top 6.

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #45
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (23/11-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Og du var ikke dybt rystet under Ståle ? :). Fordi det var jeg.
    Nej der var jeg til tider skuffet men ikke rystet. Til gengæld var jeg også sikker på, at tingene ville vende. Det tror jeg på ingen måde på nu.

    Men godt for dig og andre, herinde at vi fik fyret Ståle. I må være meget mere rolige nu....


Side 3 af 11 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 82
    Sidste Meddelelse: 25.07.20, 10:34
  2. Svar: 122
    Sidste Meddelelse: 09.07.20, 21:20
  3. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 20.06.20, 20:02
  4. Svar: 36
    Sidste Meddelelse: 19.06.20, 22:59
  5. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 07.03.20, 03:24

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •