Se afstemningsresultater: Donation eller kompensation?

Stemmeafgivere
65. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Donation

    36 55.38%
  • Kompensation

    29 44.62%
Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 38

Emner: Donation eller kompensation?

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Donation eller kompensation?

    Citat Oprindeligt indsendt af Lundberg_aus_Lolland Se meddelelser
    Virker lyd/lys pakken ikke mest som det bedste man lige kunne komme på at tilbyde C-segmentet, når der nu var konkrete projekter til de øvrige tribuner, som man måske ikke forventer alle vil lægge pung til?
    Lyset er jo lige fikset, ret fedt, og det er min oplevelse at lyden er lige skidt i hele Parken.
    Mnja, en lyscensorstyret laserkanon, der nakkede de skidende duer oppe under taget, ville da være tiltrængt. ;-)

    Men hermed en opfordring til nogle af fan-medierne om at spørge direktøren om, hvad det præcis er for noget lys, man donerer til på C. Måske er det friske lysstofrør på lokummerne..?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    374

    Re: Donation eller kompensation?

    Jeg synes i virkeligheden den mest rimelige donationsform ville være, hvis man kunne bruge pengene til at købe nyudstedte aktier i selskabet.
    Selskabet ville kunne bruge pengene som de ville, og vil ville ikke stå røvrendte tilbage, hvis der blev udbetalt udbytte om nogle år.

    Til gengæld ville Seiers aktier nok blive lidt mindre værd....

  3. De følgende 7 brugere er enige:

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Donation eller kompensation?

    Citat Oprindeligt indsendt af mceppe Se meddelelser
    Jeg synes i virkeligheden den mest rimelige donationsform ville være, hvis man kunne bruge pengene til at købe nyudstedte aktier i selskabet.
    Selskabet ville kunne bruge pengene som de ville, og vil ville ikke stå røvrendte tilbage, hvis der blev udbetalt udbytte om nogle år.

    Til gengæld ville Seiers aktier nok blive lidt mindre værd....
    Og dermed ville det heller ikke være en donation, men en investering - fuldstændig ligesom den aktieemission, der formentlig venter om hjørnet.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #19
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Donation eller kompensation?

    Citat Oprindeligt indsendt af mceppe Se meddelelser
    Jeg synes i virkeligheden den mest rimelige donationsform ville være, hvis man kunne bruge pengene til at købe nyudstedte aktier i selskabet.
    Selskabet ville kunne bruge pengene som de ville, og vil ville ikke stå røvrendte tilbage, hvis der blev udbetalt udbytte om nogle år.

    Til gengæld ville Seiers aktier nok blive lidt mindre værd....
    Der er vel ikke noget der forhindrer dig i at få beløbet udbetalt og selv investere dem i aktier?

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    374

    Re: Donation eller kompensation?

    Citat Oprindeligt indsendt af MZ Se meddelelser
    Der er vel ikke noget der forhindrer dig i at få beløbet udbetalt og selv investere dem i aktier?
    Klubben får ikke gavn af mine penge, hvis jeg blot køber aktierne af en anden. Pointen er, at jeg gerne vil støtte klubben.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #21
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Donation eller kompensation?

    Citat Oprindeligt indsendt af mceppe Se meddelelser
    Klubben får ikke gavn af mine penge, hvis jeg blot køber aktierne af en anden. Pointen er, at jeg gerne vil støtte klubben.
    Så vælg at få pengene, og køb noget i fanshoppen, men lad 100 kr være, så er det teoretiske udbytte mere end rigeligt dækket ind.

  10. #22
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Donation eller kompensation?

    Citat Oprindeligt indsendt af mceppe Se meddelelser
    Klubben får ikke gavn af mine penge, hvis jeg blot køber aktierne af en anden. Pointen er, at jeg gerne vil støtte klubben.
    Klart, det havde jeg overset.

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Så vælg at få pengene, og køb noget i fanshoppen, men lad 100 kr være, så er det teoretiske udbytte mere end rigeligt dækket ind.
    Sandt nok... Men så får både skattefar og producenter af merch også noget af kagen... Føj(?)

  11. #23
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Donation eller kompensation?

    Jeg synes i virkeligheden den mest rimelige donationsform ville være, hvis man kunne bruge pengene til at købe nyudstedte aktier i selskabet.
    Problemet er at emissioner koster en del penge, der æder ideen, hvis den står alene. Hvis ejerne i forvejen overvejede en kapitaludvidelse havde det været en mulighed at tage det med og formulere nogle tanker om, hvad provenuet bruges til og konvertere gælden Brøndby-style.

    I fraværet af det, så havde det i min optik været sund fornuft at klubben udstedte nogle garantier vedrørende investeringer i stadionoplevelsen, der matchede donationen på fornuftig vis. En troværdig forpligtelse til at tilbagebetale donationen - i én eller anden form - før Parken udbetaler udbytte igen havde været på sin plads.

    At man helt vælger at ignorere problemstillingen antyder over for mig, at man reelt i ledelse og ejerkredsen ser temmelig gevaldigt ned på kunderne, mens Lars Bo plejer sit ego med hovedet oppe i røven på sig selv. Klubben er i sin værste krise ever - prioriteter, prioriteter.

    Oveni bekender Seier sig pseudoreligiøst til Ayn Rands filosofi, der dikterer at "gode mennesker" der giver gaver baseret på andres udmelding om at være i nød, er ufrie tabere (jeg har oversimplificeret budskabet for retorisk effekt). Så han vil grine i sit "mand over 50 prøver at skjule dobbelthagen"-skæg over, at du kan lokkes til at betale hans regninger.

    Summen af det hele er ganske utålelig for mig.
    Sidst redigeret af Bopa : 04.12.20 kl. 21:45
    Mvh,
    Bopa

  12. De følgende 13 brugere er enige:

  13. #24
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    374

    Re: Donation eller kompensation?

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    Problemet er at emissioner koster en del penge, der æder ideen, hvis den står alene. Hvis ejerne i forvejen overvejede en kapitaludvidelse havde det været en mulighed at tage det med og formulere nogle tanker om, hvad provenuet bruges til og konvertere gælden Brøndby-style.
    Du har desværre nok en pointe. Ofte drømmer jeg om, at jeg vandt en trilliard i EuroJackpot, købte klubben fri af dens ejere og forærede klubben til sig selv, så den blev selvejende.
    Og så ville ikke tøve et sekund med - uden betingelser - at donere sæsonkort-kompensationen til klubben. Men jeg gider ærligt talt ikke donere noget til en rigmand i Schweiz.

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #25
    Z-ster er offline Den løftede pegefinger!!
    Tilmeldingsdato
    May 2020
    Indlæg
    129

    Re: Donation eller kompensation?

    Trods sektionsplacering har jeg valgt at donere til D-tribunens børn, i et spinkelt håb om at det vil bedre den oplevelse der forhåbentligt sår de frø der kan føre til 20.000+ i gennemsnit, når det her corona-sheit er overstået.

    Ignorante ejere, grådige aktionærer og corporate bullshit på ledelsesgangen, er muligvis et uheldigt onde i en moderne virksomhed.
    Men at udbetale 100 mill. til aktionærerne i 2017, når koncernen så tydeligt allerede dengang bestod af et stadion der kunne bruge en ordentlig overhaling af en brush-up, understreger at vi var og er en syg patient.

    Hovmod står for fald og det fald vi økonomisk er færd med pt., kan vise sig fatalt hurtigere end vi tror.
    Sælg nu den klub fra og lad os få folk/ejere ind der forstår sig på driften af en fodboldklub, med respekten for de tusindvis af dagligt omvandrende disciple i os fans, der vil gøre mere end man skulle tro, sålænge vi føler klubben har vores ryg!!!
    I øvrigt mener jeg at Hjalte Park burde destrueres!
    Z-ster's Avatar

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #26
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Donation eller kompensation?

    Citat Oprindeligt indsendt af Z-ster Se meddelelser
    Trods sektionsplacering har jeg valgt at donere til D-tribunens børn, i et spinkelt håb om at det vil bedre den oplevelse der forhåbentligt sår de frø der kan føre til 20.000+ i gennemsnit, når det her corona-sheit er overstået.
    God stil.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  18. #27
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Donation eller kompensation?

    Citat Oprindeligt indsendt af Lindrup Se meddelelser
    Jeg har ikke bestemt mig endnu, men i betragtning af hvor talentløst klubben bliver drevet i det her efterår, så har jeg ikke det store behov for at støtte den økonomisk i øjeblikket.
    Træningslejr i Dubai blev dråben, jeg har valgt kompensation.


  19. #28
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Donation eller kompensation?

    Hvis man på baggrund af klubbens valg af destination til træningslejr vælger kompensation, så synes jeg personligt at det er et godt signal at sende til ledelsen, hvis de penge, som ellers var tiltænkt klubben, i stedet havner der, hvor de kan være med til at bekæmpe det, som foregår i slave/diktaturstater som UAE, Qatar, osv. Det kan nemt løbe op, sådan et beløb. Men jeg skal hverken bestemme hvad folk skal bruge de penge på, eller bedømme dem på den baggrund. Jeg ved bare at Amnesty International får et beløb herfra i julegave, som de ellers ikke ville have fået.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  20. De følgende 10 brugere er enige:

  21. #29
    Tilmeldingsdato
    Aug 2008
    Indlæg
    5

    Re: Donation eller kompensation?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Hvis man på baggrund af klubbens valg af destination til træningslejr vælger kompensation, så synes jeg personligt at det er et godt signal at sende til ledelsen, hvis de penge, som ellers var tiltænkt klubben, i stedet havner der, hvor de kan være med til at bekæmpe det, som foregår i slave/diktaturstater som UAE, Qatar, osv. Det kan nemt løbe op, sådan et beløb. Men jeg skal hverken bestemme hvad folk skal bruge de penge på, eller bedømme dem på den baggrund. Jeg ved bare at Amnesty International får et beløb herfra i julegave, som de ellers ikke ville have fået.
    Samme herfra. Det var slemt nok at sende pengene til Lars Seier, men de skal fandeme ikke sendes til Dubai.

  22. #30
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Donation eller kompensation?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Hvis man på baggrund af klubbens valg af destination til træningslejr vælger kompensation, så synes jeg personligt at det er et godt signal at sende til ledelsen, hvis de penge, som ellers var tiltænkt klubben, i stedet havner der, hvor de kan være med til at bekæmpe det, som foregår i slave/diktaturstater som UAE, Qatar, osv. Det kan nemt løbe op, sådan et beløb. Men jeg skal hverken bestemme hvad folk skal bruge de penge på, eller bedømme dem på den baggrund. Jeg ved bare at Amnesty International får et beløb herfra i julegave, som de ellers ikke ville have fået.
    Jeg har skrevet til klubben, at jeg har fortrudt min donation på baggrund af Dubai-beslutningen og at jeg i stedet vil donere den til nogen, der rent faktisk bekymrer sig om menneskerettigheder. Om de vil acceptere det ved jeg ikke, men signalet til dem er i hvert fald vigtigt og jeg opfordrer andre, der skulle have fået det på samme måde til at skrive til dem.

    Det er nemt, mailen er: [email protected]

    Selv hvis man ikke ønsker at trække sin donation tilbage, men bare synes det er noget peeezzz, kan man også skrive til den mail.

  23. De følgende 5 brugere er enige:

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Corona: Donation eller kompensation, hvad har du valgt?
    By TheMustangMan in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 21.04.20, 21:56
  2. Donation til Danmarks Indsamling 2011
    By FCKFC - Kontor in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 26.01.11, 16:04

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •