Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 16 til 21 af 21

Emner: Bør klubben frasælges?

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Bør klubben frasælges?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg synes det er nogle fine tanker, men jeg synes samtidig du skyder noget forbi på nogle punkter. Vi kan hurtigt blive enige om, at bestyrelsen ikke har de store fodboldfaglige kompetencer – men skal den det?
    Hvad end man så måtte synes om det, så er vi en forretning. Det gælder uanset om man snakker ejendomme, Lalandia eller FCK. I den forbindelse giver det jo fint mening, at der også er ’forretningsfolk’ i bestyrelsen. Bestyrelsen består trods alt af tre personer der burde have nogle fodboldfaglige kompetencer.

    Vores ejerkreds, i hvert fald dele af den, interesserer sig ikke synderligt for fodbold og som du kommer ind på er det velkendt. Men får vi mere fodboldfaglighed af at frasælge klubben? Brøndby blev købt af Jan Oscar og han hygger sig nok med at lege Football Manager, men den store fodboldfaglighed besidder han ikke og det gør de øvrige medlemmer umiddelbart heller ikke. I Midtjylland ser det noget anderledes ud med Rasmus Ankersen som formand og ellers er bestyrelsen krydret med et par smartodds personer fra Brentford, to forretningsfolk og så tre repræsentanter fra hhv. Herning Fremad, Ikast FS og deres klubsamarbejde. Det er selvfølgelig marginalt bedre end vores, men ikke synderligt.

    Et frasalg er derfor ingen garanti for hverken succes eller fodboldfaglighed og hvordan et sådan frasalg i praksis skulle fungere, kan jeg ikke overskue. Men er et frasalg overhovedet nødvendigt? Bestyrelsen behøver ikke have de store fodboldfaglige kundskaber. Jeg tvivler på at der sidder ret mange Mourinho eller Guardiola typer i de forskellige bestyrelser i diverse fodboldklubber. Det handler jo om hvem man ansætter, til at forvalte klubben. Vi valgte i 2014 Ståle, som fik utrolig meget indflydelse. Han stod for at skabe den sportslige struktur, han forvaltede budgettet og havde generelt en finger med i alt der skete. Han blev tilbudt mere modspil, men var ikke interesseret. Da det blev konstateret, at vi ikke helt fulgte med udviklingen, blev han tilbudt et advisory board, men var ikke interesseret. Derudover har han altså ikke ligefrem manglet penge, men har bare forvaltet dem dårligt. Bestyrelsen står selvfølgelig svagt i den henseende, at de ikke ’tvang’ ham og at de selv gav ham al den indflydelse, men vores nuværende forfatning synes jeg primært falder tilbage på Ståle.

    Der hvor bestyrelsen i høj grad har fejlet omhandler Ståle. For det første gav de ham alt for meget magt og indså det ikke, før det var for sent. Derudover reagerede de også fuldstændig håbløst, da det endelig gik op for dem. De smadrede alt hvad der har været bygget op, både det gode og det dårlige, og vi skal nu starte forfra – og det er her bestyrelsens manglende faglighed (og manglende erkendelse heraf) spiller ind efter min mening.

    Et salg kan sagtens give mening, hvis det er den rette køber. Eksempelvis en rigmand der smider om sig med penge eller en visionær ejerkreds med høje ambitioner nok give god mening, men det kræver jo, at de investerer en del i klubben - og den investering skulle jo gerne kunne betale sig. De kommer altså til at have de samme forudsætninger som de nuværende ejere. Jeg har dog ikke noget imod at vi skiller os af med de to jyder, selvom det bare betyder status quo.
    Jeg er fuldt ud på linje med, at vores bestyrelse højst sandsynligt ikke adskiller sig synderligt meget fra alle andre fodboldklub-bestyrelser. Men jeg bruger bestyrelsens sammensætning til at påvise, hvordan vores ejere anskuer forretningen. Hvis jeg mente, at problemet udelukkende bestod i bestyrelsen, kunne jeg jo bare foreslå at udskifte denne, men det vil ikke løse det overliggende problem - ejerne. Bestyrelsens sammensætning er derfor blot et symptom - sammen med ejernes manglende viden og vilje - på, at ejerne ikke har den store følelsesmæssige tilknytning til FCK. Og deri ligger problemet.

    Hvis vi skal forsøge at følge med klubberne i Belgien, Holland osv., så er vi da nødt til at have ejere, der rent faktisk forstår - og ønsker at tilgodese - behovet for optimering af den sportslige sektor og infrastruktur. Ejere, der forstår, at når vi nyder sportslig succes og har økonomisk gode år, så vil det være fordelagtigt at geninvestere disse penge i optimering af holdet og klubben for derved at kunne rykke det sportslige niveau. Vi har jo reelt set stået stille de sidste 10 år - både hvad angår sportslig succes og hvad angår strategiske overvejelser og visioner for klubbens videre færd.

    Jeg kan godt leve med at have ejere, der ikke har FCK i blodet som os andre. Men så skal de da i det mindste have visioner og ambitioner på klubbens vegne. De nuværende ejere har ingen af delene.
    Vil altid elske Ståle

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Bør klubben frasælges?

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx13 Se meddelelser
    Jeg kan godt leve med at have ejere, der ikke har FCK i blodet som os andre. Men så skal de da i det mindste have visioner og ambitioner på klubbens vegne. De nuværende ejere har ingen af delene.
    Jeg bliver helt tør, når jeg ser eller læser navnene Korsgaard Sørensen, Skjærbæk, og Seier, men deres visioner og ambitioner har altså været 100% gennemskuelige og er kommet til udtryk ved, at de har givet Ståle magten 100%, lige som de aldrig har sagt nej, når Ståle har ønsket sig penge til ansættelse af nyt personale inklusive spillere. Det med aldrig at have sagt nej er nok ikke helt rigtigt, men meget tæt på.

    Grundlæggende handler ønsket om en ny, fodboldinteresseret, bestyrelse vel alene om, at man ønsker nogle ejere, der er klar til at smide endnu flere €€€€ i fodboldkassen, så vi kan købe spillere fra en endnu højere hylde, så vi igen kan blive dominerende i Danmark.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #18
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Bør klubben frasælges?

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Grundlæggende handler ønsket om en ny, fodboldinteresseret, bestyrelse vel alene om, at man ønsker nogle ejere, der er klar til at smide endnu flere €€€€ i fodboldkassen, så vi kan købe spillere fra en endnu højere hylde, så vi igen kan blive dominerende i Danmark.
    Vi skal ikke købe spillere fra en højere hylde. Vi skal købe de rigtige spillere. Vi har brugt al for mange penge på dyre spillere, der ikke har fungeret og overset kæmpetalenter, som Anders Dreyer fx. Vi skal tilbage til, at vi henter de største danske talenter og kombinere dem med nogle rutinerede kræfter med kvalitet.
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #19
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Bør klubben frasælges?

    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Bør klubben frasælges?

    Tror jeg ikke når man ser de andre klubber de ejer. Medmindre København skal være appelsinen i turbanen

    Der er dog muligheder nok at vælge mellem. En række klubber fra Superligaen og 1. division har offentligt udtalt, at de leder efter nye investorer. Det gælder eksempelvis AaB, Randers FC, Esbjerg fB og Silkeborg IF.

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ebe-dansk-klub
    Sidst redigeret af phillipo : 01.12.20 kl. 18:18

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Bør klubben frasælges?

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Jeg bliver helt tør, når jeg ser eller læser navnene Korsgaard Sørensen, Skjærbæk, og Seier, men deres visioner og ambitioner har altså været 100% gennemskuelige og er kommet til udtryk ved, at de har givet Ståle magten 100%, lige som de aldrig har sagt nej, når Ståle har ønsket sig penge til ansættelse af nyt personale inklusive spillere. Det med aldrig at have sagt nej er nok ikke helt rigtigt, men meget tæt på.

    Grundlæggende handler ønsket om en ny, fodboldinteresseret, bestyrelse vel alene om, at man ønsker nogle ejere, der er klar til at smide endnu flere €€€€ i fodboldkassen, så vi kan købe spillere fra en endnu højere hylde, så vi igen kan blive dominerende i Danmark.
    Meget kan man anklage Seier for, men netop Ståles magt i klubben, har han intet kunne gøre ved. Jeg har til gengæld Seier mistænkt for at spekulere i krisen. Lad alle parter spille sig op i en krog, for så at komme med nye penge og investorer der kan købe jyderne ud. Ellers virker det underligt, at den næststørste aktiepost ikke ønsker mere indflydelse i klub og bestyrelse. Som jeg ser det, er den eneste interessent, der får noget ud af krisen, Lars Seier.
    Sidst redigeret af Devil : 01.12.20 kl. 22:03

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ros til fan-klubben!!
    By daquce in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 05.04.04, 12:50
  2. Opvokset i klubben ??
    By Mapper in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 30.07.03, 14:03

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •