Side 1 af 8 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 115

Emner: PC som ny sportsdirektør

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    PC som ny sportsdirektør

    Havde nok håbet på noget mere eksotisk og flamboyant

    https://www.fck.dk/nyhed/peter-chris...portsdirektoer

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: PC som ny sportsdirektør

    Citat Oprindeligt indsendt af shs Se meddelelser
    Havde nok håbet på noget mere eksotisk og flamboyant

    https://www.fck.dk/nyhed/peter-chris...portsdirektoer
    Velkommen til PC. Synes, han har gjort det godt som sportschef i Randers og senest i AGF.


  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: PC som ny sportsdirektør

    Min umiddelbare tanke var “WTF?!”, men han har vel egentlig gjort det fint i både Randers og AGF? Forhåbentlig siger det dog ikke noget om de sportslige ambitioner iøvrigt.

  5. De følgende 8 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    1,089

    Re: PC som ny sportsdirektør

    ORV, MANNER! Jeg har en gammel PC-trøje. Hvad mon den bliver værd nu? *har allerede brugt pengene i tankerne*


    Mvh,
    Z
    All Criminals Are Bastards

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: PC som ny sportsdirektør

    Citat Oprindeligt indsendt af shs Se meddelelser
    Havde nok håbet på noget mere eksotisk og flamboyant

    https://www.fck.dk/nyhed/peter-chris...portsdirektoer
    Det går godt nok ikke efter mine drømme pt. Jeg håber virkelig at jeg rammer fuldstændig forbi målet med mine bange anelser.

    - Kvist i bestyrelsen er ikke min kop the
    - Fyrringen af Ståle var jeg ikke super vild med, men det var mere et spørgsmål om timing efter en længere periode, hvor det ikke rigtigt kørte
    - Jess fik på ingen måder optimismen til at blomstre og nu
    - Får vi PC som sportschef. Jeg synes rent faktisk at han fremstår ret usympatisk

    Der er godt nok krise i mit lange FCK liv.... der er ikke en post jeg ikke gerne så udskiftet


  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: PC som ny sportsdirektør

    Det er vel positivt at hente en der allerede en gang har fået 25 mio for Jens Stage!0)


  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    169

    Re: PC som ny sportsdirektør

    Jess + Neestrup + PC = Meget konservativt..

    Måske man ikke tør andet, da pilen næste gang kun kan pege mod den sportslige del af bestyrelsen!

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: PC som ny sportsdirektør

    Jeg synes ikke PC har fremstået særlig usympatisk på noget tidspunkt - heller ikke i dokumentaren. Det er svært at vurdere hans kompetencer og hvilken vej han har tænkt sig at drive klubben, men han har da fået AGF på ret køl. Han skulle ikke bruge lang tid som sportschef før han smed Riddersholm på porten og ansatte David Nielsen, så om ikke andet virker han da handlekraftig og baseret på dokumentaren har han også haft et tæt samarbejde med David Nielsen.
    Det tyder dog også på, at det bliver Thorup der skal tegne FCK's spillestil og filosofi fremadrettet. Jeg havde nok håbet på en sportsdirektør, der kunne gøre sig mere afgørende i den henseende, men det lader til at vi har anvendt præcis samme setup som før Ståle blev chef for det hele. Det virker mere som tilbage til det gamle fremfor nytænkning og til den rolle tror jeg PC passer ganske fint.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: PC som ny sportsdirektør

    Efter at have sundet mig lidt oven på chokket, så er jeg stadig temmelig skuffet. Jeg har været fan af hele det koncept, hvor FCK ser sig selv som en international klub, hvilket ranglisteplaceringen i Top 40 gennem længere tid også berettiger klubben til. Ansættelsen af PC sammenholdt med Jess Thorups udtalelser om det europæiske i Eurosport-interviewet, så tyder meget på, at FCK er i gang med at bevæge sig væk fra de europæiske ambitioner. Det er virkelig skuffende.

    Jeg overtolker måske signalet (håber på det), men jeg ser FCK bevæge sig væk fra ambitionen om at tage guldet og deltage i europæisk gruppespil hvert år til en ambition om at spille med om guldet hvert år og forhåbentlig deltage i et europæisk gruppespil. Jeg ved godt, at det ikke var det, bestyrelsen sagde ved Jess Thorups ansættelse, men jeg kan ikke tolke Jess Thorups udtalelser sammen med PC's ansættelse anderledes.

  15. De følgende 9 brugere er enige:

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: PC som ny sportsdirektør

    Citat Oprindeligt indsendt af shs Se meddelelser
    Efter at have sundet mig lidt oven på chokket, så er jeg stadig temmelig skuffet. Jeg har været fan af hele det koncept, hvor FCK ser sig selv som en international klub, hvilket ranglisteplaceringen i Top 40 gennem længere tid også berettiger klubben til. Ansættelsen af PC sammenholdt med Jess Thorups udtalelser om det europæiske i Eurosport-interviewet, så tyder meget på, at FCK er i gang med at bevæge sig væk fra de europæiske ambitioner. Det er virkelig skuffende.

    Jeg overtolker måske signalet (håber på det), men jeg ser FCK bevæge sig væk fra ambitionen om at tage guldet og deltage i europæisk gruppespil hvert år til en ambition om at spille med om guldet hvert år og forhåbentlig deltage i et europæisk gruppespil. Jeg ved godt, at det ikke var det, bestyrelsen sagde ved Jess Thorups ansættelse, men jeg kan ikke tolke Jess Thorups udtalelser sammen med PC's ansættelse anderledes.
    Jeg tolker den med Jess som værende mere hvor dårligt det står til lige nu, og tager lidt mere tid end forventet.

    Mht til PCs ansættelse, jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal mene, men han har stået i spidsen for at AGF gik fra en konstant krise til at set virker som om det kører nogenlunde set udefra.

    Klart nok havde det været super at have et eksotisk navn, men umildbart tror jeg det nok kunne ende op med en langt større krise.

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    720

    Re: PC som ny sportsdirektør

    Har svært ved at se ham have karismaen til at kunne tegne FCKs ansigt udadtil og kunne forsvare FCK mod Erik Skjærbæk & Co indadtil. Jeg havde håbet på en 'larger than life'-karakter der kan sætte dagsordenen når der er brug for det. Som købmand er han muligvis dygtig, men det er jo blot en lille del af det job han har fået, ihvertfald hvis vi anskuer det som at Jess Thorup og PC skal deles om Ståles gamle rolle. Kunne det tænkes at vi skal have en egentlig direktør for klubben også? PC refererede jo til Jacob Nielsen i AGF. Det er ligegodt noget andet end at referere direkte til en tung bestyrelse
    I øvrigt mener jeg at Brøndby Stadion bør ødelægges

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: PC som ny sportsdirektør

    Det kunne være interessant at se en liste over PCs handler i AGF (og Randers). Det kan være jeg husker forkert men mener ikke han har hentet mange decideret flops. Han plejer at ramme rigtigt når han åbner pengepungen...

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: PC som ny sportsdirektør

    Citat Oprindeligt indsendt af shs Se meddelelser
    Efter at have sundet mig lidt oven på chokket, så er jeg stadig temmelig skuffet. Jeg har været fan af hele det koncept, hvor FCK ser sig selv som en international klub, hvilket ranglisteplaceringen i Top 40 gennem længere tid også berettiger klubben til. Ansættelsen af PC sammenholdt med Jess Thorups udtalelser om det europæiske i Eurosport-interviewet, så tyder meget på, at FCK er i gang med at bevæge sig væk fra de europæiske ambitioner. Det er virkelig skuffende.

    Jeg overtolker måske signalet (håber på det), men jeg ser FCK bevæge sig væk fra ambitionen om at tage guldet og deltage i europæisk gruppespil hvert år til en ambition om at spille med om guldet hvert år og forhåbentlig deltage i et europæisk gruppespil. Jeg ved godt, at det ikke var det, bestyrelsen sagde ved Jess Thorups ansættelse, men jeg kan ikke tolke Jess Thorups udtalelser sammen med PC's ansættelse anderledes.
    Enig. I forhold til at bestyrelsen vel formentligt primært går op i europæisk succes, da det er her pengene ligger (lige fra præmiepenge til muligheden for enorme spillersalg), så har superligaen de seneste mange år bare været forudsætningen for at kunne spille europæisk.

    Nu sammensætter man så et solidt, dansk makkerpar med pæne, hjemlige CV'er. Fair nok - Jess nåede lige at pynte lidt på sit CV med et par år i belgisk fodbold. Men sammenlagt har de to herrer altså to års international ledelseserfaring. Og hverken AGF eller FCM har ligefrem brilleret europæisk i de perioder.

    Fair nok - det havde Ståle heller ikke, da vi hentede ham til trænergerningen. Og en gang skal jo være den første - selv for et europæisk run. På papiret giver både Jes og PC god mening, og PC har i al fald været med til at lægge et rigtig godt fundament i AGF med nogle gode, solide handler (ikke mindst til os... ;)). Men ud over at Ståles post nu endelig igen bliver delt i to, så virker det altså ikke ligefrem som det allerstørste skridt opad.

    Uanset hvad er det vildt spændende, hvilke tanker PC kommer med - og hvad præcist hans mandat bliver, nu hvor store dele af den nye, sportslige sektor er på plads. Mon han kommer til at rydde op - og ud - i scoutingafdelingen? Og mon ikke han tiltræder ganske snart?
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    24

    Re: PC som ny sportsdirektør

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Men ud over at Ståles post nu endelig igen bliver delt i to, så virker det altså ikke ligefrem som det allerstørste skridt opad.
    Hele den her øvelse føles maksimalt som et skridt til siden. Føles slet ikke som det FCK jeg kender. Men tænker egentlig at PC har gjort det fint. Håber bare han kan finde gode spillere andre steder end i de lavere divisioner.

    Jeg sidder med en følelse af ... discount. Øv.
    M

  24. De følgende 3 brugere er enige:

  25. #15
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: PC som ny sportsdirektør

    PC er et fornuftigt navn at hente ind på posten som sportsdirektør, hvis vi ser på rollen i klassisk format, hvor den primært består af salg og køb. Han har virkelig lavet nogle fede handler, der har løftet AGF. Den type handler, som man også ofte ser FCM lave. Særligt synes jeg, at Thorsteinsson, Patrick Mortensen, Patrick Olsen, Kamara og Tingager har været godt hentet, når men tænker på klubbens budget, position og spillestil, og hvor meget valuta de har fået for pengene. Han har også stået for gode salg med Bundu og Stage, hvor han ikke lod sig presse. Hvis han kan være medvirkende til, at det er os, der får fat i de næste Scholz og Dreyer-cases, fremfor flere Biel og Santos cases, så er jeg positivt. Jeg synes virkelig ofte, at vi er gået glip af åbenlyse handler, hvor man tænker: "Ham der kunne virkelig forstærke vores hold".

    Jeg har ikke nok indsigt til at sige, om han har kompetencerne til at tegne butikken på de strategiske linjer og lægge en strategi for fremtiden. Men enig med ovenstående indlæg - det lugter af, at vores budget ikke stiger de kommende år, men det mere bliver en status quo og tilbage til det velkendte. Bestyrelsen har 100 pct. sikkert taget beslutningen om ikke at outspende FCM, men forsøge at outsmarte. Jeg tror altså ikke, at vi ser nye investeringer i træningsanlæg, talentudvikling mm., men mere forbliver i de økonomiske rammer, vi har nu.

  26. De følgende 5 brugere er enige:

Side 1 af 8 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 24.05.12, 10:46
  2. Sportsdirektør Niels Chr. Holmstrøm amok
    By Bergenby in forum De korte linier
    Svar: 145
    Sidste Meddelelse: 29.10.06, 10:04
  3. Niels Christian - En klasse sportsdirektør
    By n1n10 in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 10.04.05, 15:01
  4. Hvem ser du helst som sportsdirektør?
    By Henriko/jfs in forum De korte linier
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 11.03.05, 13:21
  5. Ny sportsdirektør i FCK
    By Tomasson in forum De korte linier
    Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 11.09.03, 13:50

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •