Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
39. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København Sejr!

    4 10.26%
  • Uafgjort!

    4 10.26%
  • SønderjyskE Sejr.

    31 79.49%
Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 72

Emner: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE – FC København (29.11.20 kl.16)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE – FC København (29.11.20 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Jeg er simpelthen nødt til at spørge...

    Er der nogen som helst som bakker op om Zankas klovnerier?

    Han har jo absolut intet at have det i.

    https://www.bt.dk/superligaen/zanka-...-sige-undskyld

    At han spiller som en pose lort for tiden, kan jeg tilgive.

    Men dette er decideret pinligt.

    Zan
    Det er jo en Zanka-klassiker, så er bestemt ikke overrasket over hverken interviewet eller efterspillet. Zanka har aldrig været min kop the, ofte har jeg fundet ham lettere irriterende. Det er dog altid nemmere at tolerere når man vinder, og det har vi jo ikke gjort meget af på det seneste.

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE – FC København (29.11.20 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Jeg håber at Jess går efter at lande en ny venstreback, da hverken Pierre eller Oviedo er helt gode nok til at være startere, i den ideelle verden.

    Zanka skal til gengæld til at stramme gevaldigt op. Han virker ukoncentreret i flere sekvenser, i hver kamp han har deltaget i so far. Og så skal han vise noget overskud: https://www.bt.dk/superligaen/zanka-...-sige-undskyld
    Oviedo så da ellers ud til at have en rimelig kamp i dag. Ellers overså jeg alt for meget :). Men hvis Boile er ment til centralt for Thorup, tror jeg ikke der er nogen tvivl om at det mangler.

    Mht til Zankas interview, det handler vel mere om at jeg går ud fra at der er en form for gentleman aftale at efter et afsluttet interview, kan man snakke mere frit “off the record” som er blevet brudt. Men hans spil mangler gevaldigt, det er jo lige før man savner Bjelland.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE – FC København (29.11.20 kl.16)

    En flydende 4-3-3 med fokus på pasningsspil/kombinationer og færre høje bolde er simpelthen bare sådan, vi skal spille fremover. Det har jeg haft håbet på længe. Lad os nu holde ved - fandme ikke så langt til toppen!


  6. #34
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE – FC København (29.11.20 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Jeg håber at Jess går efter at lande en ny venstreback, da hverken Pierre eller Oviedo er helt gode nok til at være startere, i den ideelle verden.
    Jeg er overhovedet ikke enig. Oviedo spillede en fremragende offensiv kamp i dag. Hvis han kan lægge lidt på defensivt, selvom han faktisk også havde mange gode defensive aktioner i dag, så har du der en super, genfødt venstreback.
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  7. De følgende 10 brugere er enige:

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    454

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE – FC København (29.11.20 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af zebos Se meddelelser
    Jeg er overhovedet ikke enig. Oviedo spillede en fremragende offensiv kamp i dag. Hvis han kan lægge lidt på defensivt, selvom han faktisk også havde mange gode defensive aktioner i dag, så har du der en super, genfødt venstreback.
    Enig, Oviedo så glimrende ud idag. Men hele holdet viste glæde, dejligt drenge.

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #36
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE – FC København (29.11.20 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af Mjen Se meddelelser
    Enig, Oviedo så glimrende ud idag. Men hele holdet viste glæde, dejligt drenge.
    Enig. Nu så jeg jo kampen uden kommentatorer, og uagtet Disco Glenn var helt oppe at ringe, så var der god kommunikation mellem bænk og spillere, og selvfølgelig også spiller-spiller imellem. Særligt Daramy, Falk, Fischer og Stage fik mange opmuntrende indspark fra både bænk og spillere.

    Fischer og Daramy fik mange instrukser fra bænken ift. pres og positionering, og de var alle positive og det så ud til til at virke.

  11. #37
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE – FC København (29.11.20 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af Mjen Se meddelelser
    Enig, Oviedo så glimrende ud idag. Men hele holdet viste glæde, dejligt drenge.
    Nu brændte Oviedo til sidst, og Falk scorede i stedet. Var det ikke stort set samme situation mod ManU? Det trækker en del ned, men meget bedre udtryk end Pierre.

    Og superdejligt, at Daramy ikke længere ligner en lilledreng, der er bange for at miste bolden, men i stedet bare moser på.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #38
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE – FC København (29.11.20 kl.16)

    Det blev til en ganske glimrende præstation, hvor vi særligt offensivt imponerede, men hvor defensiven fortsat havde sine usikkerheder.

    Det er længe siden jeg har set os spille så dynamisk og med så meget fleksibilitet. Med opstillingen in mente havde jeg ikke de store forhåbninger og havde forventet, at Sønderjyske ville pakke sig, sparke os ned og losse lange bolde indtil Haji Wright hev en kanin op af hatten. Sådan skulle det som bekendt ikke gå. Haji Wright var pakket godt ind af Zanka og deres presspil blev i store periode totalt udstillet. Særligt i første halvleg kunne de ikke stille ret meget op. I anden halvleg foretog de nogle ændringer, der blandt andet medførte, at de pressede med flere spillere og højere oppe, hvilket lige pillede brodden af vores opspil (særligt nede fra), men vi så fortsat stærke ud, når vi havde bolden på modstanderens sidste tredjedel.

    De tre forreste var uforudsigelige, gode på bolden og tog rigtig mange gode løb. Særligt Daramy spillede en stor kamp, da han også havde succes med mange af sine udfordringer. Når de ikke havde bolden, var de næsten konstant i pres og jeg er ikke sikker på, at jeg har set vores angribere have en så stor rolle i flere facetter af spillet. Jeg tror vores angribere var mere involverede i kampen, end angriberne ellers har været hele sæsonen.

    Midtbanen havde lidt mere klare roller, hvor Zeca mere skulle tage sig af andenbolde (hvilket han gjorde suverænt), tilbageløb og dueller, mens Falk skulle være spilfordeler og også komme med i feltet og Stage skulle være spilstation og også komme med i feltet. I defensiven pressede midtbanen ikke så aggressivt, særligt når Sønderjyske kom forbi det første pres (gerne med lange bolde) og her fokuserede de på at lukke af og hjælpe til på kanten – dermed var kanterne/de yderste angribere i langt højere grad end tidligere frataget mange defensive pligter.

    I forsvaret var det lidt tættere på business-as-usual og ikke på en god måde. Der var stadig en del ting, der ikke var afstemte. Backerne stod i højere grad kompakt som vi tidligere har set og tillod derfor mere plads på kanterne. Opdækningen på indlæg var heller ikke særlig god og vi så igen flere situationer hvor Sønderjyskespillerne bare kan stille sig mellem zonerne og aldrig blive presset, ligesom de også enkelte gange kunne stille to angribere mod en forsvarer, uden den anden forsvarer hjalp til. Ved Sønderjyskes scoring var vi for passive da indlægges skulle lukkes ned og så stod Sønderjyskes angriber ret fri mellem Zanka og Nelsson og Oviedo tabte duellen (det er også en svær duel at vinde, selvom han tydeligt er klar over at Bah kommer. Derudover havde vi også en smule held med os i dag. Sønderjyske kommer trods alt til nogle fine muligheder og har også to skud, som Kalle kun kan rette af som rammer stolpen og går ud (modsat Falks scoring, der ramte stolpen og gik ind).

    Kalle stod en fin kamp, men er som nævnt heldig med at blive reddet af stolpen i to omgange.
    Oviedo havde som en af de eneste ikke en helt så god kamp. Han var alt for udfordret i defensiven og kunne ikke håndtere Bah. Når han stod kompakt, kunne han ikke gøre sig gældende i duellerne. Offensivt var han fint med, men det ligner stadig ikke at fysikken er med ham.
    Zanka vandt sine dueller i dag, men var ret dårlig i opspillet og havde igen for mange fejl. En ting er at tage risici med nogle fremadrettede afleveringer, men det er næppe risikoen værd når kvaliteten er så lav.
    Boilesen er nok lidt modsat af Zanka. Han havde sine problemer i nogle dueller og begik også en tåbeligt straffespark (som dog blev annulleret), men til gengæld var han god i opspillet. Jeg ser ham dog, som de fleste andre nok også gør, helst på backen, selvom det pynter på vores spil at have en boldsikker central forsvarer.
    Ankersen gjorde det godt både defensivt og offensivt. Jeg synes vi ser lidt af den gamle Ankersen i dag mht. løbene op ad kanten. Det ses særligt ved den sidste scoring, hvor han i det 80. minut igen tager et hårdt løb op af kanten, selvom vi ikke angreb med så mange spillere.

    Falk var tæt på fænomenal i dag. Fin i det defensive, men afgørende i det offensive hvor han lægger op til den ene scoring og selv lukker kampen. Utroligt meget af vores opspil gik gennem ham, ligesom han var god til at lukke ned på midtbanen og samtidig tog løb i feltet.
    Zeca var også virkelig god i dag. Med to andre midtbanespillere skulle han ikke fokusere på at deltage så meget i opspillet, men i stedet håndtere duellerne og andenboldene og beskytte forsvaret. Han kunne nok ikke løse sin rolle bedre i dag.
    Stage var den svageste af de tre midtbanespillere, men det siger nu ikke så meget, da også Stage var fint med. Jeg savner stadig at han får brugt sin fysik bedre i duellerne, men han gjorde det godt med bolden og tager nogle gode løb i feltet. Næsten vigtigst af alt, så var han god i defensiven, særligt når der skulle hjælpes til på kanten. Det er præstationerne fra de tre midtbanespillere, der gør at angriberne kunne have så frie roller.

    Fischer leverer en rigtig stærk præstation og det er det bedste vi har set fra ham i meget lang tid. Han har stadig en tendens til at have for mange berøringer, men det blegnet noget når man ser på præstationen som helhed – han gjorde det endda fint med ryggen mod mål. Det var kun uskarphed der gjorde, at han ikke lagde op til i hvert fald et mål.
    Pep Biel leverede også en fin kamp og det er tydeligt, at han er væsentligt bedre, når der er løb omkring ham. Han var ikke så afgørende i dag og er den svageste af de tre forreste, men han deltog godt i presset og vandt også enkelte dueller.
    Daramy kommer man nok ikke uden om, når man skal afgøre hvem der var bedst. Han gjorde de samme gode ting som de andre angribere, men han var samtidig langt mere udfordrende og tog bedre løb, hvilket blev belønnet i dag. Han må gerne blive lidt bedre i duellerne, særligt når han deltager i presset, men ellers er der ikke meget negativt at sige om hans præstation.

    Dommeren slipper dog knap så heldigt fra dagens kamp og leverer faktisk er ganske dårlig præstation. Kampens eneste advarsel kan man ikke debattere, men det kan de talrige, der ikke blev givet. Endnu engang skal vi se et hold forsøge at sparke deres vej ud af vores spil – denne gang lykkedes det dog ikke, men det var bestemt ikke med hjælp fra dommeren. Derudover overså han en del frispark og havde for mange fejlkendelser.

    Thorups nye tilgang må siges at have givet pote i dag. Hvor meget Glen så ellers måtte hyle om, at vi ikke gav den korrekte taktik, så var der næppe meget han kunne gøre ved det alligevel. Sønderjyske var overmatchet og de havde intet modspil andet end at spille hårdere. Der mangler dog nogle udskiftninger tidligere, da en del spillere var løbet, tør for kræfter og vores ellers dynamiske offensiv var gået noget i stå. Thorup har nok ikke den store tiltro til spillerne på bænken og med flere mulige covid-karantæner, regulære karantæner og potentielle skader, lover det ikke så godt. Han fik dog bevist, at han kunne få holdet til at levere flot spil og der er rigtig meget at bygge videre på fra dagens kamp – ikke mindst selvtillidsmæssigt. At han ovenikøbet pissede Glen af må siges at være prikken over i’et og en fin trøstegave nu hvor vi ikke kunne holde buret rent.

    Der er dog stadig mange ting der mangler og jeg tror ikke, vi bare kan fortsætte med den her spillestil. Den kræver et stort løbepensum fra rigtig mange spillere og når vi ikke har spillere på bænken, der kan komme ind og levere, så vil det virkelig sætte pres på vores startellever. Derudover så må vi også regne med, at løbe ind i nogle betondefensiver, med et bedre pres end Sønderjyske og så kan det blive svært at fremstår så dynamiske og elegante. Der mangler derfor stadig nogle løsninger offensivt, men det var trods alt en af de mest lovende præstationer jeg længe har set – særligt fordi det ikke kun var få spillere der bar det hele.

  14. De følgende 8 brugere er enige:

  15. #39
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE – FC København (29.11.20 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Jeg er simpelthen nødt til at spørge...

    Er der nogen som helst som bakker op om Zankas klovnerier?
    Hånden op her – jeg er helt iskold over, at han er blevet så sur over Kroners og TV3s stil.

    Selve situationen er harmløs nok; Kroner prøver at psykologisere og Zanka gider ikke svare på det og går. Det er hvad det er.

    Men når TV3 så vælger at køre videre, så alle kan se det efterfølgende skænderi, og så efterfølgende lægger klippet op til fri deling, så forstår jeg fint, at han ikke gider have mere med dem at gøre.

    Jeg tror endda, Zankas egen irritation over TV3 er ca. 1/100 af min egen, så fuld forståelse herfra. Deres selvfedme og opfattelse af egen vigtighed er sygelig. Hvis coronatræthed er en reel ting her efter otte måneder, så er det intet mod den TV3-træthed jeg har fået efter tyve år. De er odiøse.


  16. #40
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE – FC København (29.11.20 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af martinpagh Se meddelelser
    Tja, jeg synes faktisk, det er meget godt, at han trækker lidt opmærksomhed væk fra ledelse, træner, og de øvrige spillere. Jeg kunne godt forestille mig, at han har besluttet sig for at tage en for holdet.

    Men til gengæld var han bestemt et af de svageste led i kæden i dag på banen, og det havde jeg ærlig talt ikke forventet.
    Tage en for holdet? Tror du seriøst, der ligger en køligt kalkuleret pr-strategi bag Zankas pinlige udbrud? Eller at det er tilfældigt, at de sker i forbindelse med de to seneste kampe, hvor Zanka på forunderlig vis har fundet tilbage til sit ungdommelige jeg, dengang han excellerede i koncentrationssvigt og hjerneblødninger på banen?

    Men hvis vi et øjeblik for sjov betragter det som en bevidst kommunikationsstrategi, så er den jo helt håbløs, fordi den i den grad bidrager til billedet af FCK som et hus i kaos. Det fjerner jo på ingen måde fokus fra den negative historie, der er FCK i øjeblikket.
    Sidst redigeret af Garneren : 30.11.20 kl. 02:06
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #41
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    204

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE – FC København (29.11.20 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    En flydende 4-3-3 med fokus på pasningsspil/kombinationer og færre høje bolde er simpelthen bare sådan, vi skal spille fremover. Det har jeg haft håbet på længe. Lad os nu holde ved - fandme ikke så langt til toppen!
    Enig! Borset fra jeg er ligeglad med hvilken talkombination der bliver benyttet.
    Første halvleg var efter min mening noget af det mest underholdende jeg har set fra fck i årevis.

  19. De følgende 8 brugere er enige:

  20. #42
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE – FC København (29.11.20 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Men når TV3 så vælger at køre videre, så alle kan se det efterfølgende skænderi, og så efterfølgende lægger klippet op til fri deling, så forstår jeg fint, at han ikke gider have mere med dem at gøre.
    Men det er da ikke det, som han virker sur over? Både i situationen og i gårsdagens afslag til tv3 nævner Zanka, at David Kroner skal ringe og sige undskyld. Det virker mere som en personlig ting end en tv3-ting.
    Og hvis der ikke ligger noget forhistorie et sted, så er det altså pinligt, at Zanka skaber sig over, at en journalist siger, at han ser lidt rystet ud. Jeg elsker fodboldspilleren Zanka og også den velformulerede og ofte ret tænksomme person udenfor banen. Men den stressede Zanka i modgangstider bliver altså af og til for arrogant og for barnlig. Og dette er et prima eksempel, hvor det ville klæde Zanka at komme videre.

  21. De følgende 10 brugere er enige:

  22. #43
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE – FC København (29.11.20 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af Palle plankeværk Se meddelelser
    Enig! Borset fra jeg er ligeglad med hvilken talkombination der bliver benyttet.
    Første halvleg var efter min mening noget af det mest underholdende jeg har set fra fck i årevis.
    Du har ret i, at talkombinationen er ligegyldig langt hen ad vejen, og det var derfor, at jeg skrev flydende. Jeg synes bare, at vores 4-4-2 blev for fastlåst under Ståle til sidst, og at vi har spillerne til 4-3-3 systemet.

    3-4-3 viser dog, det ikke er helt ligegyldigt...

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #44
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE – FC København (29.11.20 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Men det er da ikke det, som han virker sur over? Både i situationen og i gårsdagens afslag til tv3 nævner Zanka, at David Kroner skal ringe og sige undskyld. Det virker mere som en personlig ting end en tv3-ting.
    Og hvis der ikke ligger noget forhistorie et sted, så er det altså pinligt, at Zanka skaber sig over, at en journalist siger, at han ser lidt rystet ud. Jeg elsker fodboldspilleren Zanka og også den velformulerede og ofte ret tænksomme person udenfor banen. Men den stressede Zanka i modgangstider bliver altså af og til for arrogant og for barnlig. Og dette er et prima eksempel, hvor det ville klæde Zanka at komme videre.
    Helt enig, det virker personligt. Men det handler nok om, at Zanka ikke gider tabe ansigt. Nu har han insisteret på at få en undskyldning, den gik ikke, så gider han bare slet ikke tale med dem. Det er sgu for plat. Kom videre. Så må han jo svare igen på den slags spørgsmål, hvis han ikke kan lide dem. Enhver spiller, med bare lidt overskud, som ikke gider det spørgsmål, havde jo fx sagt 'Hvad tager du i timen, skal jeg lige have styr på, inden du fortsætter din psykiatriske vurdering af mig'.

  25. #45
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE – FC København (29.11.20 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Men det er da ikke det, som han virker sur over? Både i situationen og i gårsdagens afslag til tv3 nævner Zanka, at David Kroner skal ringe og sige undskyld. Det virker mere som en personlig ting end en tv3-ting.
    Og hvis der ikke ligger noget forhistorie et sted, så er det altså pinligt, at Zanka skaber sig over, at en journalist siger, at han ser lidt rystet ud. Jeg elsker fodboldspilleren Zanka og også den velformulerede og ofte ret tænksomme person udenfor banen. Men den stressede Zanka i modgangstider bliver altså af og til for arrogant og for barnlig. Og dette er et prima eksempel, hvor det ville klæde Zanka at komme videre.
    Enig.

    Generelt kan jeg godt lide Zankas "positive" arrogance, men syntes sgu i denne situation at han overreagere. Det virker helt klart som en personlig ting fra en presset mand.
    Det fint han syntes et spørgsmål/kommentar er idiotisk, men så kan han jo bare svare "Ingen kommentar" og komme videre.

    Og så kræver han til og med en Undskyldning efterfølgende. ARghh Zanka :)

  26. De følgende 8 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 09.08.16, 08:45
  2. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 30.10.15, 11:05
  3. Optakts- og kamptråd: SønderjyskE – FC København (27.09.14 kl.15)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 29.09.14, 23:26
  4. Optakts- og kamptråd: FC København – SønderjyskE (20.05.13 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 21.05.13, 10:49
  5. Optakts- og kamptråd: SønderjyskE – FC København (25.11.12 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 27.11.12, 11:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •