Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
39. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København Sejr!

    4 10.26%
  • Uafgjort!

    4 10.26%
  • SønderjyskE Sejr.

    31 79.49%
Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 72

Emner: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE – FC København (29.11.20 kl.16)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    204

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE – FC København (29.11.20 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Du har ret i, at talkombinationen er ligegyldig langt hen ad vejen, og det var derfor, at jeg skrev flydende. Jeg synes bare, at vores 4-4-2 blev for fastlåst under Ståle til sidst, og at vi har spillerne til 4-3-3 systemet.

    3-4-3 viser dog, det ikke er helt ligegyldigt...
    Hehe, touché! 3-4-3 kan vi formentlig godt afskrive. Dog med det forbehold at vi spillede uden Zeca og Stage i mod Randers. Så måske den kan komme i brug senere.
    Det glæder mig at vi nu har en træner som ikke kun holder sig til en 4-4-2 det var jo alt for fastlåst under Ståle, man kunne sætte opstillingen når man så hvilke spillere der var udtaget.

    For mig har de sidste tre kampe været som at genopdage alle spillerne på holdet. Jeg sidder nu med en følelse af at vi har en overflod af spillere og ikke længere en etiket til hver enkelt spiller låst til en plads. F.eks. Fischer = venstre kant.
    Det var for mig en fornøjelse at se hvordan de forreste spillere bare løb rundt hvor der var rum og ikke var så hæmmet af at holde sig til deres plads. Det var virkelig et offensivt indstillet FCK hold vi så i går.
    Jeg medgiver at vi defensivt ikke var så godt med og der er bestemt brug for forbedringer i defensiven. Det tror jeg også nok skal komme.
    Dog er jeg også klar over at træerne ikke vokser ind i himlen og vejen til succes er belagt med brosten, så vi skal nok være forberedt på enkelte kampe med udfald fremover.

    Jeg har over de sidste tre kampe nydt hvordan FCK har ændret sig fra en defensiv indstilling til en offensiv indstilling, her synes jeg Fischers udtalelse efter kampen rammer hovedet på sømmet.

    Det vigtigste for mig var, at vi var bedst på bolden. Sådan skal et FCK-hold spille.
    https://www.fck.dk/nyhed/reaktioner-fra-spillerne-16

    Det er jeg meget enig i, og sikke en befrielse!

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE – FC København (29.11.20 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Jeg er simpelthen nødt til at spørge...

    Er der nogen som helst som bakker op om Zankas klovnerier?

    Han har jo absolut intet at have det i.
    Overreagerede han? Måske. Men jeg undrer mig mest af alt over, at vi ikke oftere ser lignende reaktioner fra spillere. De fleste sideliniereportere er pisseirriterende (ligesom flere af studieværterne og de såkaldte eksperter). Når jeg tænker på, hvor irriteret jeg selv kunne blive over f.eks. Boldsen, kan jeg kun sympatisere med spillere, der er tvunget til at interagere med slige nævenyttige personager på regelmæssig basis og i situationer, hvor de næppe er i følelsesmæssig balance.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE – FC København (29.11.20 kl.16)

    Her kommer et dumt spørgsmål, men håber på et klogt svar. #Allehaderglenikøbenhavn påstår at det koster FCK 25000 dkk at opstille den forkerte formation. Er det korrekt?

  6. #49
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE – FC København (29.11.20 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Overreagerede han? Måske. Men jeg undrer mig mest af alt over, at vi ikke oftere ser lignende reaktioner fra spillere. De fleste sideliniereportere er pisseirriterende (ligesom flere af studieværterne og de såkaldte eksperter). Når jeg tænker på, hvor irriteret jeg selv kunne blive over f.eks. Boldsen, kan jeg kun sympatisere med spillere, der er tvunget til at interagere med slige nævenyttige personager på regelmæssig basis og i situationer, hvor de næppe er i følelsesmæssig balance.
    Enig synes heller ikke at Zanka har gjort noget forkert i denne sag. Tror dog det mere er efterspillet end selv spørgsmålet han er sur/bitter over men who knows

    Fischer sagde også stop i går til Dplays reporter efter kampen, da han følte at han kom under angreb efter en kongekamp. Selv Graversen så mærkelig ud i hovedet da spørgsmålet kom.

    Synes ikke vi skal boykotte pressen men spillerne kan jo bare undlade at svare på spørgsmålet så har de opfyldt deres kontrakt ved at stille op eller også må de bede om spørgsmålene på forhånd som man ser i andre brancher.

    Vedr. kampen i går kan jeg ikke huske at vi har spillet så godt og hurtigt længe hvis nogensinde. Der var stort set max 2 berøringer på bolden over hele banen. Dårligste mand i går var vel Zanka med hans boldomgang. Kan Jess bygge og lægge på denne offensive stil bliver det dejlig underholdende at se København spille igen.

  7. #50
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE – FC København (29.11.20 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Her kommer et dumt spørgsmål, men håber på et klogt svar. #Allehaderglenikøbenhavn påstår at det koster FCK 25000 dkk at opstille den forkerte formation. Er det korrekt?

    Reglerne foreskriver, at en klub er forpligtet til at melde den rigtige formation ud før kampstart, og gør den ikke det, koster det en bøde på 25.000 kroner, hvis modstanderen vælger at indberette det.


    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-fc-koebenhavn

  8. #51
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE – FC København (29.11.20 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Hånden op her – jeg er helt iskold over, at han er blevet så sur over Kroners og TV3s stil.

    Selve situationen er harmløs nok; Kroner prøver at psykologisere og Zanka gider ikke svare på det og går. Det er hvad det er.

    Men når TV3 så vælger at køre videre, så alle kan se det efterfølgende skænderi, og så efterfølgende lægger klippet op til fri deling, så forstår jeg fint, at han ikke gider have mere med dem at gøre.

    Jeg tror endda, Zankas egen irritation over TV3 er ca. 1/100 af min egen, så fuld forståelse herfra. Deres selvfedme og opfattelse af egen vigtighed er sygelig. Hvis coronatræthed er en reel ting her efter otte måneder, så er det intet mod den TV3-træthed jeg har fået efter tyve år. De er odiøse.
    Der er sgu da intet forkert i at en journalist spørger om han er rystet. Come on!

    Det er Superligaens største profil, og han spiller som en pose lort. Det er da et rimelig fair og oplagt spørgsmål fra en journalist.

    Nu fremstår Zanka som en stædig og presset lille dreng, og derfor er hans håndtering simpelthen for sløj.

    Det undrer mig ikke at en god håndfuld mennesker elsker "Fucking Zanka" - og den arrogance der følger med - og bakker op i tykt og tyndt.

    Men denne sag signalerer da bare big time underskud. Også selvom man er træt af TV3.

    Zan

  9. De følgende 5 brugere er enige:

  10. #52
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE – FC København (29.11.20 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Der er sgu da intet forkert i at en journalist spørger om han er rystet. Come on!

    Det er Superligaens største profil, og han spiller som en pose lort. Det er da et rimelig fair og oplagt spørgsmål fra en journalist.
    "Du virker rystet"? Tjah, det er da hørt før, og det overraskede også mig, at han ikke bare sagde "Tjah, jeg er ikke tilfreds med min indsats, det skal være bedre", og gik. Det er jo klart nok at han var rystet over at have spillet så elendigt i den halvleg.

    Men når det så er sagt, undrer det mig som nævnt slet ikke, hvis en vis form for irritation over TV3 har bygget sig op, både over tid, på det seneste med al den uro deres Ståle-mikrofonholderi gav, og efter episoden.

    TV3 behøver vel i øvrigt ikke klage. De lavede et helt indslag i aftes om et interview, de ikke havde lavet. De selvfede narrøve skal nok have stof nok alligevel ;-)

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #53
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE – FC København (29.11.20 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Overreagerede han? Måske. Men jeg undrer mig mest af alt over, at vi ikke oftere ser lignende reaktioner fra spillere. De fleste sideliniereportere er pisseirriterende (ligesom flere af studieværterne og de såkaldte eksperter). Når jeg tænker på, hvor irriteret jeg selv kunne blive over f.eks. Boldsen, kan jeg kun sympatisere med spillere, der er tvunget til at interagere med slige nævenyttige personager på regelmæssig basis og i situationer, hvor de næppe er i følelsesmæssig balance.
    Men selvom man kan synes, at sidelinjereportere er røvhuller, og selvom man følelsesmæssigt kan være lidt ude af balance, så må det altså være en af de nemmere kommunikationsopgaver ikke at komme ud af det spor, som Zanka gør.

    De VED, at det drejer sig om (max) to spørgsmål. Det er tyve sekunder, de skal holde hovedet koldt. Og spørgsmålene er som regel forudsigelige, ligesom Kroner, der spørger Zanka, hvad det er, som ikke fungerer for jer inde på banen. Fuldstændig regulært spørgsmål, når man er nede med 0-1 i pausen hjemme mod Randers. Men ved at stå og tøve og siden svare "det ved jeg faktisk ikke", inviterer han til at få det næste spørgsmål, som jo sådan set ikke engang er voldsomt kritisk, men blot en konstatering af, hvad vi alle kunne se, nemlig at han virkede rystet.

    Zanka kunne starte med - hvis han kan mærke, han er frustreret ved pausefløjt - lige at bruge 5-10 sekunder ekstra på at gå hen mod tunnelen. Evt. lige kigge ned i græsset og tælle til fem, mens han gør sig klar på, at nu skal han svare på to spørgsmål.

    Derefter ville det være elementært bare at lire nogle floskler af. "Vi rammer ikke hinanden godt nok". "Vi tager ikke de rigtige beslutninger". "Vi lader os presse, vi er for utålmodige". "Vi står for langt mellem hinanden i kæderne". "Vi mangler kvalitet på den sidste tredjedel af banen". Der er simpelthen frit valg i fodboldklichéernes opslagsværk, hvis man vil ud af sådan et pauseinterview hurtigt og uden at tabe ansigt. Selvom man måtte være blevet skilt ad i første halvleg.

    Netop i denne situation var William Kvist - af alle - én, der kendte disciplinen og kunne fyre et tomt løfte af for at få situationen overstået og komme videre: "Nu går vi ned og snakker om det, og så kommer vi op og går ud vinder 1-0". Variationer af den mindes jeg, at han brugte et par gange i sin sidste tid som anfører, og så kunne han ellers stikke af ned til pausen.

  13. De følgende 8 brugere er enige:

  14. #54
    Tilmeldingsdato
    Apr 2013
    Indlæg
    333

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE – FC København (29.11.20 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser

    Reglerne foreskriver, at en klub er forpligtet til at melde den rigtige formation ud før kampstart, og gør den ikke det, koster det en bøde på 25.000 kroner, hvis modstanderen vælger at indberette det.


    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-fc-koebenhavn
    Men reglerne skal vel næppe fortolkes så snævert, at spillerne ikke også har en grad af frihed til at positionere sig på forskellige dele af banen alt efter, hvordan kampen udvikler sig. Ellers er der da mange klubber, der skal til at betale en sjat penge, alt efter om de forsvarer eller angriber.

  15. #55
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE – FC København (29.11.20 kl.16)

    Men altså, at man angiver Stage som højre forsvarer, når han aldrig har spillet i den kæde nogensinde for os, så ved man sgu godt at det ikke hænger sammen med virkeligheden. Så kan man synes om reglen hvad man vil, og man kan arbejde på at få den fjernet, hvis man har små nok sko til at gå voldsomt op i det, men den skal sgu overholdes, når den er der. Og helt ærligt, det er sgu småklubsmentalitet at lave det nummer, uagtet om det går ud over Glen eller Kajmund. Det burde vi altså holde os for gode til.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #56
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE – FC København (29.11.20 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Der er sgu da intet forkert i at en journalist spørger om han er rystet. Come on!
    Journalisten spørger ikke rigtig Zanka, om han er rystet, det er nærmere noget, han selv konstaterer, og en vinkling man nemt kan forestille sig, TV3 er liderlige for at rulle en overskrift ud på:

    https://www.bt.dk/fodbold/se-det-vil...med-journalist

    Jeg synes personligt overhoved ikke, Zanka virker rystet under dette "interview", og jeg kan godt forstå, det er provokerende at få sig det pålagt - særligt med hans svingende aktioner og klubbens situation in mente.

    Zankas personage generelt og hvordan han efterfølgende håndterer situationen, er der som vanligt delte meninger omkring.
    Sidst redigeret af Koebenhavn : 30.11.20 kl. 12:37 Årsag: Interview rettet til "interview".

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #57
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE – FC København (29.11.20 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser

    Reglerne foreskriver, at en klub er forpligtet til at melde den rigtige formation ud før kampstart, og gør den ikke det, koster det en bøde på 25.000 kroner, hvis modstanderen vælger at indberette det.


    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-fc-koebenhavn
    Skal vi ikke bare starte en indsamling til næste gang vi møder Glen, så vi kan gentage den forrygende succes?

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #58
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE – FC København (29.11.20 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af Koebenhavn Se meddelelser
    Jeg synes personligt overhoved ikke, Zanka virker rystet under dette "interview", og jeg kan godt forstå, det er provokerende at få sig det pålagt - særligt med hans svingende aktioner og klubbens situation in mente.

    Zankas personage generelt og hvordan han efterfølgende håndterer situationen, er der som vanligt delte meninger omkring.
    A) Jeg er ganske sikker på at journalisten mener at Zanka virker rystet på banen - ikke til selve interview'et;-) Og sådan et spørgsmål bør ikke få en professionel fodboldspiller til at miste fatningen.

    B) Ja, Zankas håndtering er der delte meninger om - det er netop derfor det diskuteres;-)

    Zan

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #59
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE – FC København (29.11.20 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    A) Jeg er ganske sikker på at journalisten mener at Zanka virker rystet på banen - ikke til selve interview'et;-) Og sådan et spørgsmål bør ikke få en professionel fodboldspiller til at miste fatningen.
    Sådan opfatter jeg det ikke, særligt fordi psykoanalysen følger efter, Zanka svarer fint og ærligt på det evindelige "hvad går der galt"-spørgsmål.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #60
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: SønderjyskE – FC København (29.11.20 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser

    Reglerne foreskriver, at en klub er forpligtet til at melde den rigtige formation ud før kampstart, og gør den ikke det, koster det en bøde på 25.000 kroner, hvis modstanderen vælger at indberette det.


    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-fc-koebenhavn
    Men hvor Glen (og dermed Tipsbladet) har den pris fra er et åbent spørgsmål. Jeg kan kun finde to sager, disciplinærudvalget har om det spørgsmål, som har at gøre med denne regel fra DM-propositionerne:
    I Superligaen skal klubberne desuden som en del af det elektroniske holdkort meddeleden taktiske startformation (fx 4-4-2), hvor de 11 startende spillere rubriceres svarendetil udgangspunktet for deres respektive startpositioner på banen.
    Der var en sag mellem AGF og Vendsyssel, hvor AGF anmeldte nordjyderne for at spille 4-1-4-1, mens de havde opgivet en 3-5-2-opstilling. En kamp, hvor Jens Stage i øvrigt scorede, dog i eget net ;-) Den endte 1-1.

    https://www.dbu.dk/media/15506/kende...092018-dbu.pdf

    Klagen endte med en advarsel til Vendsyssel for den "administrative fejl", da de delvist erkendte påstanden. Sportschefen, der skrev holdkortet, erkendte, at de ikke spillede "1-3-5-2", som han pudsigt nok kaldte det, men sagde, at det var en ændring, som var forårsaget af at se AGF's opstilling inden kampen.
    Og nej, det var ikke Glen, der var AGF-træner der ;-) Det var David Nielsen.

    Og så var der sagen mellem Randers og Horsens, der fik en del omtale for få uger siden, selv om den handler om en kamp i marts, lige inden ligaen blev afbrudt. Her var formationen for så vidt rigtig nok, men Thomas Thomasberg følte sig kaldet til at protestere over, at der var byttet om på to spilleres indbyrdes position. Her gik Horsens mere grundigt til forsvar over for påstanden, og jeg kan anbefale at læse deres argumenter her:

    https://www.dbu.dk/media/16048/kendelse-ac-horsens-randers-fc-taktisk-startformation-01032020-dbu.pdf

    Deres påstand var, at det var et midlertidigt taktisk træk, at de to byttede plads ved kampstart, men at de bare syntes det fungerede så godt, at de fortsatte med det.
    Og disciplinærudvalget var dermed også nødt til at gå grundigere til værks, og gav Horsens medhold. Her er nogle af deres argumenter:
    Det forhold, at 2 spillere ud af Horsens 11 spillere, den første spiller og den anden spiller, i forbindelse med kampens begyndelsespark og i kampens indledning kan konstateres at have været placeret anderledes end deres angivne startposition, kan ikke ganske afvises at være begrundet i særligt taktiske forhold eksempelvis vedrørende kampens begyndelsesspark og byttende positioner afhængigt af kampudviklingen. Den angivne startformation kan endvidere ikke ses som en begrænsning for, også umiddelbart efter kampstart, at ændre såvel formation eller spillernes positioner på banen.
    Den sidste sætning er ret central. Det giver en meget vidtgående frihed til at ændre system, som jeg læser det. Også inden kampen.

    Hvis man så lægger til, at Thorup helt bevidst vævede omkring at man ikke skulle tænke i talkombinationer, og at der kunne komme forskellige formationer i spil, burde der ikke blive efterfølgende juridiske problemer med at rykke Stage frem på midtbanen. Eller i perioder at have Pep Biel liggende i feltet i stedet for som den offensive midt, han lå i den indsendte opstilling, ikke at det lader til at være det, Glen havde et problem med i går.

    At en anden sag er så, at det jo var totalt indlysende, at planen hele tiden var at bruge Stage på midten foran en firerkæde. Det har holdet trænet, offentligt, i dagevis inden kampen. Det var eminent pinligt at høre Glen give interview ved kampstart om, at der jo var opført en 3-5-2 på holdkortet, og det forventede han sandelig, at han også skulle opleve. Alle fans, der så opstillingen i går, regnede det jo ud på ti sekunder efter at det første chok lagde sig. Om det var et forsøg på ikke at tabe ansigt efter de mislykkede eksperimenter fra de sidste to kampe, det er et åbent spørgsmål. Men selv en skide kylling, der sad ude foran, kunne regne ud at vi ikke skulle spille 3-5-2.

    Men der er sgu en ret klar præcedens fra den sag i marts. Hvis man siger, at man havde konkrete taktiske grunde, så er der meget vide grænser for at ændre holdets opsætning i forhold til holdkortet, også inden kickoff. Det fremhæves, at det både gælder formation og indbyrdes placering.

    Så hvor Glen får sine 25.000 kroner fra er meget interessant. Som nævnt er de to hidtidige sager endt med en advarsel og en frifindelse. Og det er vel egentlig også passende nok. Det er nu engang ikke en regel, der er lavet til ære for en modstandertræner, men for de tv-stationer, der skal sætte holdene op på skærmen for seerne. Og holder de ikke stik i virkeligheden – hvad de langt fra altid gør; Ståle lavede også den finte flere gange i sine sidste kampe, og landsholdet gør det ivrigt – så er den eneste passende straf for det, at folk synes det er lidt til grin, og at trænerne skal forsvare det.

  26. De følgende 7 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 09.08.16, 08:45
  2. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 30.10.15, 11:05
  3. Optakts- og kamptråd: SønderjyskE – FC København (27.09.14 kl.15)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 29.09.14, 23:26
  4. Optakts- og kamptråd: FC København – SønderjyskE (20.05.13 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 21.05.13, 10:49
  5. Optakts- og kamptråd: SønderjyskE – FC København (25.11.12 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 27.11.12, 11:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •