Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
81. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    57 70.37%
  • Uafgjort

    9 11.11%
  • Horsens vinder

    15 18.52%
Side 5 af 8 FørsteFørste ... 2345678 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 119

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (06/12-2020 kl. 16:00)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    315

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (06/12-2020 kl. 16:00)

    God kamp mod meget svage Horsens.

    Hold nu fast i 4 forsvarer og hold også bare fast i Boilesen som midtforsvarer.

    Hvis det fortsætter så ender det jo ligefrem med at vi også har noget kvalitet på bænken.

    Men 4 FIRE mand i bagerste Jes. Ikke 2, slet ikke 3, næ 4

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,159

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (06/12-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Snorkzz Se meddelelser
    Hold nu fast i 4 forsvarer og hold også bare fast i Boilesen som midtforsvarer.
    Jeg gad nu godt se Boilesen som back med tilladelse til at gå med frem. I de sidste kampe har vi spillet med stor bevægelse og masser af kombinationer. Det vil være guf for Boile at indgå i offensivt.
    Defensivt foretrækker jeg forøvrigt også lidt flere muskler i Nelsson. Efter et par ugers hvil kan han forhåbentlig finde tilbage til et højt niveau.

    Når det er sagt, så har Oviedo bestemt gjort det fornuftigt.

    Jeg har været meget efter Thorup, men han har bestemt fundet noget som ser fornuftigt ud de sidste to kampe. Det kan måske blive helt godt til foråret med en god lang vinteropstart og coronafri profiler.

    Og så er det forøvrigt fedt, at han tør smide talenterne på banen fra start af. Det må også give lidt ekstra motivation nede i ungdomsrækkerne.


  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (06/12-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Har Zeca været en tur i portugal mens han havde karantæne? Han virker som en forvandlet mand.
    De er tre centralt nu, så hverken Falk eller Zeca skal løfte urimelige opgaver. Derfor de pludselig ser bedre ud igen. Mange tak til Jens Stage for fremragende støtte.

  5. De følgende 11 brugere er enige:

  6. #64
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,080

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (06/12-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Snorkzz Se meddelelser
    hold også bare fast i Boilesen som midtforsvarer.
    Jeg håber også at vi holder Boilesen centralt. For han bringer ro og kan fører bolden op fra midten samt vi bliver sværere at lukke ned når vi har bolden i bagkæden. Oviedo kommer mere til sin ret i Jess system hvor hans offensive forcer kommer mere i spil. Pierre, Bjelland og Ragnar må være færdige i klubben senest til sommer.

    Igen vildt at Zanka igen var den dårligste offensivt i dag. Han virker ikke gode venner med bolden pt.

    Fedt at se Jess holder fast i formationen og bare hiver 17 årige Højlund ind.

    Også sjovt at se hvor få æsler vi lige pludselig har i truppen...

    Bliver godt når de kan holde dampen oppe i længere tid og hvor er det fedt at se de spiller med hurtige kombinationer og max 2 berøringer samt løbevilligheden for hinanden og holdet.

    Jeg er igen en glad mand på Københavns vegne #JessWeCan❤️❤️❤️

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #65
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,538

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (06/12-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Tja og det har han jo ret i, men lad os se om det her også kan virke. Inden vi falder fuldstændig i svime over en god halvleg... hvor Zeca scorer på hovedet og Falks langskud for en gangs skyld ramte noget, så lad os give det lidt tid. Truppen har været hårdt ramt og vi har FCN kampen (Sønderjydske, som jeg ikke så) og nu en halvleg imod et pinligt ringe Horsens hold.

    - Zanka kan jo kun blive bedre. Når kampformen begynder at komme
    - Spillerne virker frigjorte (det gjorde de altså også under Ståle). Men det dynamiske kombinationsspil og de skiftende positioner ser godt ud sammen med det høje pres
    - Det har været godt at få ro på og nogle point på kontoen
    - forhåbentlig har Jess lagt 3 mandsforsvaret på hylden i lang tid nu
    Spillerne virkede laaangt fra frigjorte under Ståle.. ellers enig i de andre punkter


  9. #66
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (06/12-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Ingen siger jo vi skal spille på samme måde internationalt. Det handler om at finde en balance og være god til at omstille sig fra Suppen til Europa. Især på modstanderens spillestil når vi møder stærke Europæiske modstandere. Dog håber jeg dog vi bliver langt bedre på omstillinger under Jess Thorup når vi forhåbentligt næste år skal spille Europæisk og så har jeg det fint med at spille kontrolleret defensivt som vi plejer i Europa. Tiden må jo vise om Jess lykkedes med det Europæiske projekt. Første omgang handler det om at få sejre i Suppen og styr på vores spil. Jeg er ret imponeret over hvad Jess har kunne fremelske spilleglæde og den form for presfodbold vi så i dag. Nuvel det var "Horsens", men vi så det også i store det mod Sønderjyske.

    Vi er langt fra ovre "Krisen" endnu. Men disse 2 kampe er hvertfald mere end hvad jeg har turde håbe på i henhold til Flot spil og point på kontoen, taget i betragtning hvad jeg har set på de sidste 12-18 måneder.
    Jeg er enig i at vi ikke behøver at spille på samme måde i Europa, men det kan være det bliver svært at skulle ændre spillestil pludseligt, hvis man slet ikke er vant til det. På den måde havde Ståles hold en fordel - de spillede altid den samme type fodbold.

    Det er også derfor jeg tror at både fcm og fcn har fastholdt deres "naive" spillestil i Europa. Det er trods alt den de kender bedst.

    Men jeg håber i den grad at Pragmatiske Jess kan vise os vejen til at tromle i Suppen og fighte i Europa. Jeg er SÅ klar på at give det et godt skud og så må vi se om vi står og fortryder om 10 år, hvis vores fantastiske ranking og seedning er blevet formøblet.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #67
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,538

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (06/12-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Jeg er enig i at vi ikke behøver at spille på samme måde i Europa, men det kan være det bliver svært at skulle ændre spillestil pludseligt, hvis man slet ikke er vant til det. På den måde havde Ståles hold en fordel - de spillede altid den samme type fodbold.

    Det er også derfor jeg tror at både fcm og fcn har fastholdt deres "naive" spillestil i Europa. Det er trods alt den de kender bedst.

    Men jeg håber i den grad at Pragmatiske Jess kan vise os vejen til at tromle i Suppen og fighte i Europa. Jeg er SÅ klar på at give det et godt skud og så må vi se om vi står og fortryder om 10 år, hvis vores fantastiske ranking og seedning er blevet formøblet.
    FCNs naive spillespil vil jeg give dig ret i, men jeg syntes da godt man har kunne se en udvikling i FCMs spil i Europa fra den første kamp i CL til den seneste. Og det er hellere ikke lige disse hold jeg vil mene Danske hold skal måle sig med. Det er jo mere mestre holdende fra Bulgarien, Schweiz, Tjekkiet F.eks., som FCM jo ganske overbevisende slog ud i kvalifikationen.

    Men nu handler det om aftens kamp vi lige har spillet, og efter de sidste 12-18 måneders hårde prøvelser, så kan jeg slet ikke starte med at tænke Europæisk i øjeblikket. Jeg er bare glad for vi at vi ser ud til at have fundet en spillemæssig melodi vi kan arbejde videre med fremover og så må vi se hvad fremtiden bringer ude i den Europæiske horisont, Der er trodsalt lang tid endnu til den udfordring.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #68
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    711

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (06/12-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Nej, og det har jeg heller aldrig ment, at de to kampe kommer til at fungere som en eksamen. Men det kommer til at være en ret god indikator for hvad vi skal tillade os at forvente resten af denne sæson. Om vi efter den dårlige sæsonstart skal stile efter Top-4 i denne sæson, som i hvert fald giver Conference League kvalkampe, om vi skal stile efter Top-2, eller om vi kan tillade os at stile efter mesterskabet. To nederlag, så skal vi være glade for Top-4 i første omgang, en sejr over FCN, men et nederlag til FCM, så er det Top-2, vi kan tillade os at stile efter, og med to sejre, så kan vi godt melde ud at vi går efter mesterskabet, trods den dårlige sæsonstart.
    Vi skal vel pr. definition altid gå efter mesterskabet, men lige nu og i nær fremtid ser jeg gerne at klubben holder igen med udmeldinger om placeringer, for blot at melde ud, at man tager én kamp ad gangen. Dette vil give de bedste muligheder for at kunne fastholde momentum, eliminere svaghederne og blive endnu bedre. For lykkes det, og får vi dertil et succesfuldt transfervindue, så er jeg ikke i tvivl om, at vi vil slutte helt i top.

  14. #69
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    285

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (06/12-2020 kl. 16:00)

    Alt snak om spil i Europa skal simpelthen stoppe! Vi kunne ikke kvalificere os i denne sæson mod måske det dårligste hold vi har mødt i Play off nogensinde.... så er jeg sgu fuldstændig fløjtende om vi så ligger nummer 1 i Europa... den liste kan bruges ligeså meget som landsholdets placering foran Tyskland og Holland på verdensranglisten... til nul og niks!

    Uanset hvad Ståle har gjort tidligere i Europa, så skal vi huske at vi med hans spillestil ikke kom i Europa i denne sæson og at vi sikker ikke engang kunne have fået lov til at deltage i Europa efter denne sæson hvis han var forsat... er ret sikker på Jess Thorups opstilling og taktik havde smadret Rijeka men sådan er der så meget!

    Kom nu videre... Europa handler om seeding og vi har trodsalt stadig vores seeding i kvalen... så lad os lige se om vi overhovedet kommer i kvalen i denne sæson!
    Very Nice

  15. De følgende 7 brugere er enige:

  16. #70
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (06/12-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    Alt snak om spil i Europa skal simpelthen stoppe! Vi kunne ikke kvalificere os i denne sæson mod måske det dårligste hold vi har mødt i Play off nogensinde.... så er jeg sgu fuldstændig fløjtende om vi så ligger nummer 1 i Europa... den liste kan bruges ligeså meget som landsholdets placering foran Tyskland og Holland på verdensranglisten... til nul og niks!

    Uanset hvad Ståle har gjort tidligere i Europa, så skal vi huske at vi med hans spillestil ikke kom i Europa i denne sæson og at vi sikker ikke engang kunne have fået lov til at deltage i Europa efter denne sæson hvis han var forsat... er ret sikker på Jess Thorups opstilling og taktik havde smadret Rijeka men sådan er der så meget!

    Kom nu videre... Europa handler om seeding og vi har trodsalt stadig vores seeding i kvalen... så lad os lige se om vi overhovedet kommer i kvalen i denne sæson!
    Så 13 ud af 15 kvalifikationer i streg + vanvittig rekord med at lukke max et mål ind europæisk, skal smides i skraldespanden, fordi vi var hamrende uheldige i én kamp og røg ud på det mest bizarre (selv)mål i FCKs historie?! Seriøst?

    FCK er det mest succesrige, europæiske hold i Skandinavien. Kan ikke de præcise stats for Rosenborg, men i forhold til kontinuitet har vi vidst forlængst passeret dem. Ved godt, at Ståle-haderne ikke bryder sig om, at man nævner det - men FCK leverede altså sit bedste europæiske resultat så sent som i august.

    Lad os nu få bare lidt fornuft ind i snakken.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.


  17. #71
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (06/12-2020 kl. 16:00)

    Som Sympatiske Jess sagde i interviewet efter kampen: "To sejre i træk er for mig en stime." :D

    For mig var kampen i dag mere opløftende end kampen forleden mod SE, hvor sammendraget stadig giver mig dårlige nerver. Havde vi været lige så uheldige som i begyndelsen af sæsonen, havde vi reelt tabt den kamp. Ikke fordi vi var dårligst, men fordi vores forsvar stadig sejlede.

    I dag blev forsvaret ikke udfordret, og Kalle har vel ikke én reel redning i hele kampen. Det er bestået - særligt af midtbanen, hvor Zeca ligner den gamle Zeca igen, og jo reelt fylder for mindst to mand. Hvad den mand ikke har af bolderobringer i løbet af en kamp...damn!

    Og ja, det er sgu dejligt at se, at spillerne igen nyder samspillet og finder hinanden i de små rum. Om vi så får lov til det mod langt bedre modstandere, får vi svar på om små to uger, når modstanderen reelt har noget at byde på.

    Jeg køber altså stadig ikke fortællingen om, at alt var forfærdeligt under Ståle. Alene FCN-kampen var glimrende, og vi har i årenes løb under Ståle i perioder spillet blændende fodbold og knust modstanderne.

    Lad os være ærlige: Havde Ståle stadig stået i spidsen, og vi havde været mindre resultatmæssigt udsultede, ville kritikken herinde have været hård. Vi var jo trods alt vant til en god halvleg afløst af enten en langgaber eller en mere nervepirrende halvleg. Ser vi bort fra, at Horsens absolut intet kunne eller bød ind med på dagen, så leverer vi godt nok også meget lidt i anden halvleg, og får reelt aldrig for alvor lukket kampen.

    På plussiden står klart Falk, Daramy og Zeca, der alle tre i den grad blomstrer. Stage er også kommet efter det, selv om han ved gud ikke er en giftig afslutter, Biel nyder også sin nye position, og generelt er det tydeligt at se, at en eller anden byrde er blevet løftet fra spillernes skuldre. Værst er vel reelt Zanka, der hverken kan ramme medspillere i det fremadrettede spil, eller på nogen måde udstråler fordoms sikkerhed i sit spil.

    Men gad vildt godt vide mere om Jess' overordnede tanker (vi må formode, at PC ikke har så meget at skulle have sagt hverken nu, eller når han formelt bliver ansat?!). Skal vi satse hele butikken og prøve meget mere frit spil i Europa? Noget der vel nærmest aldrig er lykkedes for et dansk hold (siden landsholdet i 1984, that is). Eller skal vi se to slags FCK-stile? Et legende hold mod de små modstandere, og så et taktisk noget mere disciplineret i topkampene + europæisk? Eller satser vi Barca all the way? Det glæder jeg mig til at blive klogere på.

    Men dejligt, at selvtilliden ser ud til at være tilbage igen.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #72
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (06/12-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Jeg køber altså stadig ikke fortællingen om, at alt var forfærdeligt under Ståle. Alene FCN-kampen var glimrende
    Jeg har tilladt mig at skære dit indlæg lidt til, så det bliver lidt mere korrekt. For det var KUN FCN kampen der var glimrende i suppen de sidste 15 måneder under Ståle.

    Vi har de sidste to kampe set det FCK jeg altid har drømt i suppen men aldrig fået. Kreativt, flydende offensivt fodbold.

    Om det så rækker i Europa, hvor Ståle var en troldmand, det ved vi intet om endnu.

  20. De følgende 12 brugere er enige:

  21. #73
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,310

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (06/12-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Pazdecki Se meddelelser
    Jeg missede desværre kampen pga. Arbejde.
    Er der nogen der kan sætte et ord eller 2 på hvordan Pep gjorde det idag?
    Pep gjorde det ganske fornuftigt. Han er god til at ligge i mellemrummet mellem forsvaret og midtbanen, ligesom han fylder ud på kanten og kom godt med i presset. Han deltog umiddelbart godt i kombinationerne og løb rigtig meget. I slutningen blev han vist brugt primært som forreste mand og her skete der ikke så meget. Han mangler fortsat et slutprodukt, ligesom løbene og placeringen i feltet ikke sidder helt i skabet. Han var ikke farlig i dag, men fyldte alligevel en del og Horsens fokuserede generelt meget på de tre forreste og havde problemer med dem – hvilket gav midtbanen rigtig gode betingelser.
    Generelt en ganske opløftende præstation, særligt når man ikke skal ret langt tilbage før de fleste dømte ham ude. At have en mere flydende position passer ham ret godt, så forhåbentligt kan han begynde at lægge mere på sit spil. Det er dog sikkert, at der skal lægges mere på.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #74
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    711

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (06/12-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Lad os være ærlige: Havde Ståle stadig stået i spidsen, og vi havde været mindre resultatmæssigt udsultede, ville kritikken herinde have været hård. Vi var jo trods alt vant til en god halvleg afløst af enten en langgaber eller en mere nervepirrende halvleg. Ser vi bort fra, at Horsens absolut intet kunne eller bød ind med på dagen, så leverer vi godt nok også meget lidt i anden halvleg, og får reelt aldrig for alvor lukket kampen.
    Nej, selvfølgelig er der plads til forbedringer, men kampen var vel lukket på den måde, at vi var i total kontrol igennem hele kampen. Og det har jeg stort set ikke oplevet i meget lang tid, selv mod bundhold.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #75
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (06/12-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af TopM Se meddelelser
    Jeg har tilladt mig at skære dit indlæg lidt til, så det bliver lidt mere korrekt. For det var KUN FCN kampen der var glimrende i suppen de sidste 15 måneder under Ståle.

    Vi har de sidste to kampe set det FCK jeg altid har drømt i suppen men aldrig fået. Kreativt, flydende offensivt fodbold.

    Om det så rækker i Europa, hvor Ståle var en troldmand, det ved vi intet om endnu.
    Wauw. OK. Det var alligevel en del vilde statements på meget lidt plads. Så vi har simpelthen aldrig spillet kreativt, flydende offensiv fodbold under Ståle. Godt så!

    Jeg skal være ærlig og sige, at jeg ikke husker samtlige halvlege de sidste femten måneder under Ståle. Men mindes i al fald, at vi på en halvleg udraderer Silkeborg sidste år i slutningen af september, hvor vi er foran 4-0 på pausen. Der var jeg ret godt underholdt. Og mindes også en del hæl og tå af Daramy og Falk i sidste efterår, hvor vi i perioder af kampene spillede forrygende, ligesom Damens og Winds samspil var genialt.

    Går vi heeeeelt tilbage til forrige sæson sætter vi i den sæson superligarekord for flest mål scoret nogensinde i superligaens historie. Helt betonagtigt og defensivt var det trods alt ikke under Ståle, selv om hans eftermæle godt nok ikke virker til at strække sig meget længere end til 2020 og ofte er pænt fraregnet vores nylige, europæiske succes.

    Men fair nok. Man er jo ikke bedre end sin sidste kamp (som så blev den fremragende kamp mod FCN...!).

    Håber som sagt i den grad, at Jess får succes. Og formår Jess både at skabe sprudlende OG resultatmæssig flot fodbold mod væsentligt stærkere modstandere, er det sgu absolut fantastisk. Som nævnt en del andre steder, var jeg ikke imod, at man erstattede Ståle. Timingen var bare vanvittig skæv og forarbejdet ikke-eksisterende. Lige nu ser det ud til, at vi er tilbage til takterne fra FCN-kampen, før der gik Kvist i den. Og det er absolut positivt. Så er det bare at bygge på herfra.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  26. De følgende 8 brugere er enige:

Side 5 af 8 FørsteFørste ... 2345678 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 200
    Sidste Meddelelse: 27.10.20, 11:30
  2. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 27.07.20, 23:41
  3. Svar: 122
    Sidste Meddelelse: 09.07.20, 21:20
  4. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 20.06.20, 20:02
  5. Svar: 58
    Sidste Meddelelse: 09.03.20, 13:02

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •