Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
81. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    57 70.37%
  • Uafgjort

    9 11.11%
  • Horsens vinder

    15 18.52%
Side 8 af 8 FørsteFørste ... 5678
Viser resultater 106 til 119 af 119

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (06/12-2020 kl. 16:00)

  1. #106
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (06/12-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Jeg glæder mig til, at vi kan stoppe Ståle-diskussionerne
    Men på en eller anden måde er det netop at vise manden respekt, synes jeg - at fyringen ikke bare er 100 procent brat. Herinde i hvert fald. Så mange år kalder vel på lidt efterrationalisering og sammenligning.

    Men du har da ret; på et tidspunkt går pladen nok lidt i hak. Så man også videre.

    Zan

  2. #107
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,218

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (06/12-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ezen Se meddelelser
    Nu må du lige fakta checke før du farer frem!..her prøver man at sprede den spirende glæde ..
    Det var denne tråds post 62 hvor K skrev:
    Jeg har været meget efter Thorup, men han har bestemt fundet noget som ser fornuftigt ud de sidste to kampe. Det kan måske blive helt godt til foråret med en god lang vinteropstart og coronafri profiler.

    Og så er det forøvrigt fedt, at han tør smide talenterne på banen fra start af. Det må også give lidt ekstra motivation nede i ungdomsrækkerne.
    Det ændre ikke på at der stadig har kørt en upassende “hetz” på K@sper her på sidelinien det sidste års tid, som ikke har gavnet debatten.

  3. De følgende 7 brugere er enige:

  4. #108
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,527

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (06/12-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Det ændre ikke på at der stadig har kørt en upassende “hetz” på K@sper her på sidelinien det sidste års tid, som ikke har gavnet debatten.
    Hetz?. Det muligt der er kommet et par spydige kommentere, Men jeg syntes da ikke jeg har set kommentar, hvor man direkte har svinet manden. Og ret skal være ret, så er K@sper jo hellere ikke bleg for også at skyde den anden vej. Det er vel et debatforum, hvor uenighederne til tider kan være store og det er fint. Men Hetz syntes jeg på ingen måde det har været

    Men det er jo også bare min ydmygende mening :)

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #109
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (06/12-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Hetz?. Det muligt der er kommet et par spydige kommentere, Men jeg syntes da ikke jeg har set kommentar, hvor man direkte har svinet manden. Og ret skal være ret, så er K@sper jo hellere ikke bleg for også at skyde den anden vej. Det er vel et debatforum, hvor uenighederne til tider kan være store og det er fint. Men Hetz syntes jeg på ingen måde det har været

    Men det er jo også bare min ydmygende mening :)
    Nej der har ikke været direkte tilsvininger - en del latterliggørelse, men ingen tilsvininger. Enkelte debattører er kommet på min ignore-liste, fordi jeg synes tonen er for hård, men sådan er det måske i et fodboldforum, og det har ikke kun været overfor mig. Hvad jeg dog selv synes er over grænsen (og som jeg tror djurander henviser til) er, at jeg i nærmest hele sidste sæson skulle stå til regnskab for hver eneste dårlige kamp. Det bliver lidt trættende, at man skal trækkes ind i debatten med tags, henvisninger og kommentarer (uden at have deltaget i debatten inden), blot fordi man mener at Ståle er den rigtige træner.

    Og så må jeg bare give Andreas Hansen ret i, at det længe har været svært at fremføre noget som helst positivt omkring Ståle uden at blive skudt totalt ned på den ufede måde. Man fik hurtigt et meget tydeligt indtryk af, at var man tilfreds med Ståle, så var man hel gal på den. Du skal jo ikke længere end to-tre sider tilbage, hvor man indirekte kan læse, at man er blind eller Komiske Ali, hvis man ikke synes alt det sidste år under Ståle har været en katastrofe.
    Så kan du sagtens have ret i, at dette ikke er Stålehate eller lignende, men ikke desto mindre, så har Ståle-pro kommentarer ikke ligefrem været velkomne i lang tid.
    Sidst redigeret af k@sper : 08.12.20 kl. 15:45 Årsag: stavefejl

  7. De følgende 7 brugere er enige:

  8. #110
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (06/12-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nej der har ikke været direkte tilsvininger - en del latterliggørelse, men ingen tilsvininger.
    Når vi ser bort fra Kiwi Vs. Tops så synes jeg nu heller ikke, at bølgerne går særligt højt herinde, men det afhænger selvfølgelig af, hvad man er vant til i sit civile liv. Min beef med K@sper udspringer af, at K@sper bl.a. har afvist argumenter med en henvisning til, at (tv)"eksperter" ikke er enige med mig. Den slags har jeg svært ved at acceptere som argument. Og så af, at K@sper et par gange simpelthen har citeret mig for noget, jeg aldrig har skrevet. Og så kan tonen altså godt blive lidt hårdere end nødvendigt uden, at det efter min opfattelse er kammet over i tilsvininger.

    I forhold til Horsenskampen er mine observationer, at der efterhånden helt åbenbart er kommet mere spilleglæde tilbage i truppen. Nu har Thorup så også været ude og bekræfte, at mellemsæsonbetragtningen handlede om at tage presset fra en underdrejet trup, og at truppen var i en værre forfatning, end han troede. Med det in mente var udtrykket fremragende, selvom vi gik i stå i anden halvleg, og selvom vi spillede mod det nærdårligste hold i ligaen.

    Daramy ser gladere ud end længe, og det skader ved gud ikke, at Boilesen også ser ud til at befinde sig godt.

    Jeg er langt fra så kritisk overfor Zanka som andre. Jeg husker ikke, at Ståle har bedt Zanka om at være mindre Beckenbauer, men Ståle var jo meget optaget af, at holdet ikke blev bragt ud af balance, og derfor så han hellere en aflevering til siden end en satset aflevering frem i banen. Zanka fører ofte bolden frem fremfor til siden, og det klæder da vores udtryk. Jeg mener fortsat, at Zanka er et helt step op i forsvaret sammenlignet med, hvad vi ellers kan stille med.

    Oviedo må gerne overtage venstre back, selvom han ikke er helt der, hvor en venstre back bør være. Gad vide, om han bliver meget bedre af at få spilletid og tillid?

    Jeg har (desværre) svært ved at se Thomsen få spilletid af andre grunde end, at han skal sælges eller bare videre til vinter. Hans type kan jeg ellers godt lide. Klog og teknisk.

    Og så tænkte jeg faktisk en del over, at vi spillede godt, selvom vi manglede et halvt hold til skader og Corona. Ligesom jeg tænkte over, hvad Thorup kan få ud af Santos og Verela, skulle de havne i truppen igen.

    Uanset, at det var en opløftende omgang, så er vi overhovedet ikke i nærheden af at have et mesterhold. Der er langt igen, og jeg tvivler på, at vi kan spille lige op med Herning og bøf, men er klar til at æde mine ord, skulle det alligevel lykkes.

  9. #111
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,527

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (06/12-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nej der har ikke været direkte tilsvininger - en del latterliggørelse, men ingen tilsvininger. Enkelte debattører er kommet på min ignore-liste, fordi jeg synes tonen er for hård, men sådan er det måske i et fodboldforum, og det har ikke kun været overfor mig. Hvad jeg dog selv synes er over grænsen (og som jeg tror djurander henviser til) er, at jeg i nærmest hele sidste sæson skulle stå til regnskab for hver eneste dårlige kamp. Det bliver lidt trættende, at man skal trækkes ind i debatten med tags, henvisninger og kommentarer (uden at have deltaget i debatten inden), blot fordi man mener at Ståle er den rigtige træner.

    Og så må jeg bare give Andreas Hansen ret i, at det længe har været svært at fremføre noget som helst positivt omkring Ståle uden at blive skudt totalt ned på den ufede måde. Man fik hurtigt et meget tydeligt indtryk af, at var man tilfreds med Ståle, så var man hel gal på den. Du skal jo ikke længere end to-tre sider tilbage, hvor man indirekte kan læse, at man er blind eller Komiske Ali, hvis man ikke synes alt det sidste år under Ståle har været en katastrofe.
    Så kan du sagtens have ret i, at dette ikke er Stålehate eller lignende, men ikke desto mindre, så har Ståle-pro kommentarer ikke ligefrem været velkomne i lang tid.
    Det går vel begge veje?. Jeg ser da også Pro Ståle fans komme med lidt for smarte bemærkninger så snart man støtter op om Ståle fyringen og argumenterne bag?. Ja tonen kan til tider være hård, det tror jeg nu ikke er noget nyt på fan foras. Jeg er selv blevet kaldt alt for "Blind" og Ståle hater uden det overhovedet har noget med "hate" at gøre samt at støtte en Kriminel i form af Don Ø fordi jeg jeg vælger, at sige at Don Ø skal have "hyldest" for de visioner og fremdrift han gav klubbens yngre dage. Så Hetz nej, men hård tone.

    Når det så er sagt så er jeg for det meste 90 % uenige i dine indlæg, og det er også okay. Det er jo derfor man modargumenter:)

    God jul og godt nytår :)

  10. #112
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,527

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (06/12-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af peterandreasen Se meddelelser
    min ydmyge - eller min ydmygende - :-)
    Ohh nej. Stavepolitiet. Held og lykke med det :)

  11. #113
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (06/12-2020 kl. 16:00)

    Hvis vi ser bort fra en god kamp mod FCN og en halvleg mod nedrykkeren, mener du så rent faktisk, at det sidste år under Ståle i suppen ikke var en katastrofe?
    Og er du samlet set tilfreds med en 1. plads, en 2. plads og en 4. plads over de seneste tre år? For så tror jeg måske bare vi har forskellige forventninger til klubben og hvad man skal få ud af superligaens klart største budget. Jeg kan så frygte, hvor de kommende tre år ser ud i forhold til magtbalance, men det er en hel anden snak.

    I forhold til Komiske Ali, så er det ikke rettet mod nogen som personer, men mod Ståle-fanatismen i sin helhed :)

  12. #114
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (06/12-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af TopM Se meddelelser
    Hvis vi ser bort fra en god kamp mod FCN og en halvleg mod nedrykkeren, mener du så rent faktisk, at det sidste år under Ståle i suppen ikke var en katastrofe?
    Og er du samlet set tilfreds med en 1. plads, en 2. plads og en 4. plads over de seneste tre år? For så tror jeg måske bare vi har forskellige forventninger til klubben og hvad man skal få ud af superligaens klart største budget. Jeg kan så frygte, hvor de kommende tre år ser ud i forhold til magtbalance, men det er en hel anden snak.

    I forhold til Komiske Ali, så er det ikke rettet mod nogen som personer, men mod Ståle-fanatismen i sin helhed :)
    Jeg går ud fra, at det er mig du spørger?

    Jeg tænker ikke, at der er nogen grund til at tage hele den diskussion en gang til, ligesom det heller ikke er den rigtige tråd. Hvis du vil finde et uddybende svar fra mig, så kan du kigge igennem utallige andre tråde - jeg kommer ikke til at uddybe eller diskutere det længere her. Her er min holdning til resultaterne:
    Resultaterne i superligaen 2019/20 er åbenlyst ikke gode nok. Resultaterne i Europa 19/20 er mere end godkendte. Når det er sagt, så var der også nogle helt åbenlyse årsager til rigtig mange af problemerne i alle turneringer. Set i lyset af dette var jeg uenig i fyringen. Det er jeg sådan set stadig, omend jeg er kommet en anelse i tvivl, da jeg er blevet klogere af historierne fra bl.a. spillerne.

    Når det kommer til Thorup, så er juryen i mit hoved stadig i gang med at votere. Jeg startede voldsom negativ, det blev bedre med diverse interviews. Så gik optimismen helt i ned de første 2-3 kampe, og nu er jeg igen lidt mere positiv.

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #115
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (06/12-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg går ud fra, at det er mig du spørger?

    Jeg tænker ikke, at der er nogen grund til at tage hele den diskussion en gang til, ligesom det heller ikke er den rigtige tråd. Hvis du vil finde et uddybende svar fra mig, så kan du kigge igennem utallige andre tråde - jeg kommer ikke til at uddybe eller diskutere det længere her. Her er min holdning til resultaterne:
    Resultaterne i superligaen 2019/20 er åbenlyst ikke gode nok. Resultaterne i Europa 19/20 er mere end godkendte. Når det er sagt, så var der også nogle helt åbenlyse årsager til rigtig mange af problemerne i alle turneringer. Set i lyset af dette var jeg uenig i fyringen. Det er jeg sådan set stadig, omend jeg er kommet en anelse i tvivl, da jeg er blevet klogere af historierne fra bl.a. spillerne.

    Når det kommer til Thorup, så er juryen i mit hoved stadig i gang med at votere. Jeg startede voldsom negativ, det blev bedre med diverse interviews. Så gik optimismen helt i ned de første 2-3 kampe, og nu er jeg igen lidt mere positiv.
    Nu skrev du jo en kommentar som virkede henvendt på mig, så jeg tillod mig at spørge. Jeg er bestemt også ved at nå til et punkt, hvor jeg langt hellere vil kigge på den gode bold vi er begyndt at få end tærske rundt i cirkler om fortiden :)
    Men ok, så er vi jo rimeligt enige om det grundlæggende bortset fra om det var en god idé at fyre Ståle.

  15. #116
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    535

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (06/12-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Som delvist Ståle-fan (enig i fyringen/udskiftningen på sigt, men slet ikke i timing og udførelse) må jeg sige, at det er meget svært at fremhæve NOGET positivt under Ståle uden at blive skudt ned.

    Om det så er FCN-kampen, de flotte europæiske kampe i foråret og her i sommer, om det er vores bedste åbning nogensinde i Superligaens historie i sidste sæson, om det er vores 4-0 i første halvleg mod Silkeborg (som jeg kom ind på i denne tråd), eller om det er referencer heeelt tilbage til 2019-sæsonen, hvor vi vinder mesterkortet med rekordantal scoringer og rekordmange point undervejs. Alt bliver skudt ned med, at det enten ikke er superligakampe, at sejrene var kyniske, uanset hvor meget hæl og tå, der var involveret, at ALT var Robert Skovs fortjeneste i 2019 osv.

    FCN-kampen er dog oplagt af flere årsager. Først og fremmest var kampen jo et absolut her og nu-billede på, hvor Ståle efterlod FCK. At der faktisk var håb og klar forbedring at se i spillet og blandt spillerne. At de pludselig blomstrede igen.

    Personligt havde jeg ved fyringen som et forhold, der i længere tid havde knirket, og så havde vi pludselig haft en superdate sammen, og hun havde købt en rejse, vi skulle på sammen (aka lejet Zanka i 11. time til at rette op på det der forsvar ;)). Men så - bum! - ud af det blå, blev det hele aflyst og revet over.

    Det var virkelig et chok for mig og husker seriøst stadig, hvor jeg var, da jeg hørte nyheden. Jeg havde SLET ikke set det komme, mens jeg egentlig havde gået og ventet på/frygtet nyheden efter vores europæiske exit.

    Og så var det bare voldsomt at se, at en træner, der havde betydet SÅ meget for FCKs historie og selvforståelse pludselig blive hængt ud af en kommunikativ elendig ledelse og erstatte en toptræner med Hjalte, hvorefter holdet mentalt kollapsede i den efterfølgende kamp. Det var bare et MEGET brat skifte og helt ekstremt klodset udført på alle måder.

    Derfor betyder FCN-kampen noget for mig. Det var et minde om det, der havde været og et håb om det, der kunne blive igen, men som nu og for altid kun vil være en teoretisk tanke og mulig diskussion. Den bedste medicin ER jo sejre. Denne blev så i stedet på besynderligste vis det sidste åndedrag for Ståle i FCK.

    Selvom jeg hører blandt dem der syntes at Ståles afsked var det rigtige er det nu alligevel rigtig godt at se et indlæg som dit, hvor du primært fortæller om de følelser/håb og siden skuffelser der var i spil før, under og efter skiftet.
    Jeg kan sagtens forstå at det gned ekstra salt i såret at se Hjalte overtage og i 1.kamp klare det skidt ligesom både Hjalte og Kvist ikke ligefrem brændte igennem på skærmen for det positive. Der er selvfølgelig flere eksempler på hvad Ståle støtterne har måtte "gennemgå", selv for én, der støttede op om fyringen var det svært at se på både under Hjalte og de første par kampe under Jess.

    Mht. FCN kampen er vi alle vist enige i at det var en fremragende kamp af holdet, den kom nok bare for sent (beslutningen var formentlig mere eller mindre taget). Dertil mener jeg dog at netop FCN som modstander ingenlunde kan bruges som repræsentativ for alle vores hjemlige modstandere, dertil er de alt for lidt fysiske og mere tekniske. Især i en periode op til fyringen mindes jeg at vores hold ganske enkelt blev kyst og lukket ned når modstanderne var meget aggressive i deres defensive presspil (AGF, BIF, FCM).
    I øvrigt var dette måske en af grundene til at Biel fungerede så godt på den offensive midt, han blev slet ikke presset aggressivt nok.

    Well, uanset hvad så var én kamp tydeligvis ikke nok til at overbevise ledelsen om at beholde Ståle, hvor også hans ageren på transfermarkedet ikke var en entydig succes. Sammenlign dertil med budget ift. konkurrenterne i SL og misset Europa, tja.

    Er i øvrigt enig med dem der har skrevet at de frygter for holdet i Europa (når vi forhåbentlig kommer frem til de kampe) under Jess: En ting er at være dominerende på bolden og spille med stort pres i SL, noget helt andet er Europa. Omvendt er Jess forhåbentlig taktisk smart nok til at ændre taktik dér og have trænet holdet tilstrækkelig i det i tide, eks. kunne man jo aftale at sadle om undervejs i hjemlige kampe når en bestemt score/tid er opnået.

  16. #117
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (06/12-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Når vi ser bort fra Kiwi Vs. Tops så synes jeg nu heller ikke, at bølgerne går særligt højt herinde
    What?! Stop den hetz mod Kiwi og mig ;-)
    Danmark til Valby Bakke

  17. De følgende 6 brugere er enige:

  18. #118
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (06/12-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ezen Se meddelelser
    Selvom jeg hører blandt dem der syntes at Ståles afsked var det rigtige er det nu alligevel rigtig godt at se et indlæg som dit, hvor du primært fortæller om de følelser/håb og siden skuffelser der var i spil før, under og efter skiftet.
    Jeg kan sagtens forstå at det gned ekstra salt i såret at se Hjalte overtage og i 1.kamp klare det skidt ligesom både Hjalte og Kvist ikke ligefrem brændte igennem på skærmen for det positive. Der er selvfølgelig flere eksempler på hvad Ståle støtterne har måtte "gennemgå", selv for én, der støttede op om fyringen var det svært at se på både under Hjalte og de første par kampe under Jess.

    Mht. FCN kampen er vi alle vist enige i at det var en fremragende kamp af holdet, den kom nok bare for sent (beslutningen var formentlig mere eller mindre taget). Dertil mener jeg dog at netop FCN som modstander ingenlunde kan bruges som repræsentativ for alle vores hjemlige modstandere, dertil er de alt for lidt fysiske og mere tekniske. Især i en periode op til fyringen mindes jeg at vores hold ganske enkelt blev kyst og lukket ned når modstanderne var meget aggressive i deres defensive presspil (AGF, BIF, FCM).
    I øvrigt var dette måske en af grundene til at Biel fungerede så godt på den offensive midt, han blev slet ikke presset aggressivt nok.

    Well, uanset hvad så var én kamp tydeligvis ikke nok til at overbevise ledelsen om at beholde Ståle, hvor også hans ageren på transfermarkedet ikke var en entydig succes. Sammenlign dertil med budget ift. konkurrenterne i SL og misset Europa, tja.

    Er i øvrigt enig med dem der har skrevet at de frygter for holdet i Europa (når vi forhåbentlig kommer frem til de kampe) under Jess: En ting er at være dominerende på bolden og spille med stort pres i SL, noget helt andet er Europa. Omvendt er Jess forhåbentlig taktisk smart nok til at ændre taktik dér og have trænet holdet tilstrækkelig i det i tide, eks. kunne man jo aftale at sadle om undervejs i hjemlige kampe når en bestemt score/tid er opnået.
    Jeg er sgu ikke så urolig for Europa skal jeg indrømme, og i øvrigt er det noget der for mig ligger i en fjern fremtid, så jeg vil vælge at fokusere på den korte bane i stedet. Vi skal finde melodien i Superligaen først og fremmest, og gør vi det, og kvalificerer os til Europa via enten guld eller sølv i ligaen, så er min fornemmelse også klart, at vi vil kunne stå distancen i en Europa-kvalifikation med Jess ved roret. Langt henad vejen handler det om den kvalitet vi har som hold og ikke mindst individuelt, når vi skal kvalificere os til et gruppespil, og ikke nødvnedigivs hvilket system vi spiller. Jeg ved godt vi er blevet tudet ørene fulde af, at der kun er én model der virker, men det synes jeg der er en masse hold rundt omkring i Europa, samt herhjemme, som har modbevist mange gange.

    4-4-2 betonbold kan lige så vel kikse mod hold som Jablonec og Osijek, som en offensiv 4-3-3 kan :-)

    FCM's mere offensivt betonede 4-2-3-1 har lige vist sig at kunne klare en CL-kampagne mod hold som Ludogorets, Young Boys og Slavia Prag, hvilket er en voldsomt svær vej til gruppespillet.

    Selvfølgelig skal man ikke spille offensivt og naivt når man møder hold, der på papiret er væsentligt bedre end én selv, men den fælde tror jeg nu heller ikke vores nye træner-team går i. Og så vil det næppe være tilfældet i ret mange kampe, før vi når et eventuelt gruppespil. Senest mod Horsens så vi i øvrigt lange perioder i 2. halvleg, hvor vi forsvarer os dygtigt med bold, hvilket netop er en af de dyder Ståle ofte har fremhævet som et succeskriterie i Europa. Og mon ikke vi får rig mulighed for at træne denne disciplin, hvis vi fortsætter 1.halvlegstakterne fra de seneste to kampe, i resten af sæsonen. Jeg er meget positiv omkring det nye taktiske udtryk i hvert fald - også når det kommer til succes i Europa.

  19. De følgende 6 brugere er enige:

  20. #119
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,218

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (06/12-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg er sgu ikke så urolig for Europa skal jeg indrømme, og i øvrigt er det noget der for mig ligger i en fjern fremtid, så jeg vil vælge at fokusere på den korte bane i stedet. Vi skal finde melodien i Superligaen først og fremmest, og gør vi det, og kvalificerer os til Europa via enten guld eller sølv i ligaen, så er min fornemmelse også klart, at vi vil kunne stå distancen i en Europa-kvalifikation med Jess ved roret. Langt henad vejen handler det om den kvalitet vi har som hold og ikke mindst individuelt, når vi skal kvalificere os til et gruppespil, og ikke nødvnedigivs hvilket system vi spiller. Jeg ved godt vi er blevet tudet ørene fulde af, at der kun er én model der virker, men det synes jeg der er en masse hold rundt omkring i Europa, samt herhjemme, som har modbevist mange gange.

    4-4-2 betonbold kan lige så vel kikse mod hold som Jablonec og Osijek, som en offensiv 4-3-3 kan :-)

    FCM's mere offensivt betonede 4-2-3-1 har lige vist sig at kunne klare en CL-kampagne mod hold som Ludogorets, Young Boys og Slavia Prag, hvilket er en voldsomt svær vej til gruppespillet.

    Selvfølgelig skal man ikke spille offensivt og naivt når man møder hold, der på papiret er væsentligt bedre end én selv, men den fælde tror jeg nu heller ikke vores nye træner-team går i. Og så vil det næppe være tilfældet i ret mange kampe, før vi når et eventuelt gruppespil. Senest mod Horsens så vi i øvrigt lange perioder i 2. halvleg, hvor vi forsvarer os dygtigt med bold, hvilket netop er en af de dyder Ståle ofte har fremhævet som et succeskriterie i Europa. Og mon ikke vi får rig mulighed for at træne denne disciplin, hvis vi fortsætter 1.halvlegstakterne fra de seneste to kampe, i resten af sæsonen. Jeg er meget positiv omkring det nye taktiske udtryk i hvert fald - også når det kommer til succes i Europa.
    Uden sammenligning i øvrigt, så har Ajax & leipzig vel også vist at man med en offensiv tilgang kan bokse over egen vægt klasse, med en EL-finale og to CL semifinaler de sigdte par sæsoner.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

Side 8 af 8 FørsteFørste ... 5678

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 200
    Sidste Meddelelse: 27.10.20, 11:30
  2. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 27.07.20, 23:41
  3. Svar: 122
    Sidste Meddelelse: 09.07.20, 21:20
  4. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 20.06.20, 20:02
  5. Svar: 58
    Sidste Meddelelse: 09.03.20, 13:02

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •