Se afstemningsresultater: Hvad er FCKs største selvmål i 2020?

Stemmeafgivere
184. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ankersens selvmål i kampen mod Rijeka

    57 30.98%
  • Træningslejr i Dubai 2021

    127 69.02%
Side 1 af 9 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 132

Emner: Træningslejr i Dubai 2021

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Træningslejr i Dubai 2021

    Klubben har besluttet at vinterens træningslejr afholdes fra 10. til 25. januar i Dubai.
    https://www.fck.dk/nyhed/fck-aendrer...ugal-til-dubai

    Ifølge klubben er det en konsekvens af corona-pandemien, som vanskeliggør kombinationen af træningsmuligheder, corona-protokoller og træningsmodstandere, og dermed tvinger den til at tilvælge Dubai som destination.

    Jeg ved ikke med jer, men jeg er kraftedeme rasende. Man burde fandme have tænkt sig meget mere om. Imagemæssigt er det en katastrofe. Man kan ikke være et kulturelt flagskib for København, samtidigt med at man tilvælger en destination til en slavestat. I mine øjne er det fandme et større selvmål end det, Ankersen scorede for Rijeka. Den var ikke gået under Ståle.
    Sidst redigeret af Kiwi : 09.12.20 kl. 15:39
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Alene at planlægge en udlandstur er idiotisk.
    Jeg ved ikke hvordan jeg skal beskrive beslutningen om at man så vælger at tage til Dubai - Retarderet, sinket, håbløst, tonedøvt? En perfekt analogi for den ledelsesmæssige katastrofe vi har været vidne til i dette (efter)år?

    Jeg fatter ikke at man kan have så lidt føling med hvad der foregår i ens fanbase.


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Den var ikke gået under Ståle.
    Jeg er enig i, at det er en tåbelig beslutning på alle mulige leder og kanter, men vi har trods alt været i Dubai tre gange under Ståle, og jeg mener også, at han har været på ferie i Dubai. Lad os nu ikke gøre ham bedre, end han er.


  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    445

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Pinligt

    Kunne også høre til i "Skrev VI virkelig det":
    "Det var selvsamme idealer, der i januar 2019 fik fodboldklubben til at opgive endnu en træningslejr i ørkenstaten Dubai. Nuvel, der skulle dengang et massivt pres på FCK-ledelsen fra klubbens egne fans til, før spillertruppens vinterplaner kunne rykkes. Til gengæld blev de det med en fed streg under:

    »FC Københavns sportslige ledelse [...] har på den baggrund valgt ikke at rejse på træningslejr til Dubai i de kommende år«, skrev klubben dengang.

    Det skulle nok have stået »det kommende år«."


    Sakset fra Politiken: https://politiken.dk/del/_RHYPRAAW_qw
    Mvh Anders
    -----------------------------------------------
    Pessimist for life

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Altså, hvis vi virkelig skal gå op i menneskerettigheder så tror jeg vi er rigtig mange der skal til at se indad alt fra de produkter vi køber til rejser. Jeg syntes det er en fin argumentation der ligger bag i begrundelsen for man tager til Dubai.

    Mens vi er i gang kan vi jo passende også råbe og boykote Det Danske Landshold som har valgt at deltage i VM kvalifikationen, hvor selve turneringen afholdes i Dubai.. De placere det i FIFAs hænder, men det går ikke jo.
    Sidst redigeret af EraZ : 09.12.20 kl. 17:14

  7. De følgende 11 brugere er enige:

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Altså, hvis vi virkelig skal gå op i menneskerettigheder så tror jeg vi er rigtig mange der skal til at se indad alt fra de produkter vi køber til rejser. Jeg syntes det er en fin argumentation der ligger bag i begrundelsen for man tager til Dubai.

    Mens vi er i gang kan vi jo passende også råbe og boykote Det Danske Landshold som har valgt at deltage i VM kvalifikationen, hvor selve turneringen afholdes i Dubai.. De placere det i FIFAs hænder, men det går ikke jo.
    Jamen, det kan vi da kun være enige om - altså bortset fra, at nogle nok går temmelig meget mere op i hvad FC København gør end hvad landsholdet gør.

    Men jeg råber da også meget gerne op om, at Danmark bør boykotte VM i Qatar, og jeg kan da love dig, at jeg ikke kunne DRØMME om at rejse dertil og i øvrigt forsøger at lade mine penge gå til foretagender, som jeg mener fortjener det - i det omfang det er muligt. Jeg må jo nok erkende, at meget af det junk jeg ejer, formentlig er lavet i Kina og at jeg stadig har en Facebook-konto.

    Men generelt er argumentet om, at der findes mange andre dårlige ting, jordens dårligste undskyldning for ikke at gøre noget.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Jamen, det kan vi da kun være enige om - altså bortset fra, at nogle nok går temmelig meget mere op i hvad FC København gør end hvad landsholdet gør.

    Men jeg råber da også meget gerne op om, at Danmark bør boykotte VM i Qatar, og jeg kan da love dig, at jeg ikke kunne DRØMME om at rejse dertil og i øvrigt forsøger at lade mine penge gå til foretagender, som jeg mener fortjener det - i det omfang det er muligt. Jeg må jo nok erkende, at meget af det junk jeg ejer, formentlig er lavet i Kina og at jeg stadig har en Facebook-konto.

    Men generelt er argumentet om, at der findes mange andre dårlige ting, jordens dårligste undskyldning for ikke at gøre noget.
    Måske er det en dårlig undskyld, Vi kommer jo ikke uden om at det er en samfunds diskussion også og de individuelle valg vi alle sammen træffer i hverdagen. Så på den ene side kan vi her bag tastaturet kritisere hvad Fodbold klubben FCK gør, mens vi flere her op skakten sidder med deres fancy Iphone som er produceret i sweatshops i Kina :).

    I dont know man. Måske er jeg bare ikke så "Aktivistisk" som nogle.. Dont judge me. Jeg fortjener ikke en hetz. Inderst inde er jeg en god person :)

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Nu synes jeg personligt at man har noget mere ansvar som en stor sportklub der bryster sig som "byens hold" med tusindvis af fans der følger klubben dagligt, end man har som enkeltperson. Dertil kommer den meget uheldige situation at man for blot 2 år siden, officielt lovede at man ikke ville tage til Dubai i fremtiden efter massivt pres fra fans. Hvorfor har det pludselig ændret sig? Er forholde blevet mere bedre? næppe... Især i vores situation i øjeblikket har vi netop ikke brug for dårlig omtale og øget utilfredshed fra fans.

    ... har der virkelig ikke været andre alternativer?

  12. De følgende 6 brugere er enige:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Jeg underviser i historie, og hver eneste gang folk forsvarer samhandel, ferieren og kulturelle aktiviteter med stater som Qatar, Kina, Saudi-Arabien, Rusland osv., så er det nemt at henvise til 20’ernes og 30’ernes demokratiske ledere, som alle vendte det blinde øje til. Jeg har det sådan, at så længe vi godtager og accepterer, fordi vi enten er dumme nok til at tro, at vi kan omvende ved samarbejdet, eller ikke vil betale det det koster i kontanter at tage en aktiv stilling, så bevæger vi os lige så stille ned af den samme sti, som verdens ledere gjorde fra 1917 og frem til 1939.

    Der er altid et valg, og det valg man træffer sender et signal, og når det handler om stater som Qatar, så bør der kun være et valg!


  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Hvorfor har det pludselig ændret sig?
    Der er formentlig én meget stor ændring nemlig Corona og de virkninger den har. Dubai kan nok tilbyde noget som ligner en Coronafri-boble til gæstende hold, de kan formentlig tilbyde international modstand (som nok er svært at finde hvis vi f.eks. bliver hjemme), og så skal vi nok heller ikke underkende økonomien i dette. For to år siden var vi i en anden økonomisk situation end nu, hvor vi sikkert tager imod med kyshånd, hvis nogen betaler vore ophold. Man kan måske endda argumentere for, at truppen og Thorup i noget større grad har brug en træningslejr, og derfor vil det være ualmindelig skidt, hvis vi ikke kommer afsted. Så på den måde er der formentlig en god sportslig og økonomisk grund til holdningsændringen. Ligesom alt andet i samfundet, så er vi også grundet Corona i en ekstraordinær situation omkring træningslejre.

    Når det er sagt, så betyder alle de "gode" grunde jo ikke, at vi bør tage afsted. Som andre skriver så er dette ikke godt for vores image og troværdighed - dette er en tabersag. Men de tunge drenge i bestyrelsen må jo kynisk have vurderet, at det vi taber i forhold til image og fans ikke kan måles med det vi taber sportsligt på at blive hjemme i stedet. Det er trist, at man ikke har kunnet/villet finde en anden løsning.

  15. De følgende 7 brugere er enige:

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Altså, hvis vi virkelig skal gå op i menneskerettigheder så tror jeg vi er rigtig mange der skal til at se indad alt fra de produkter vi køber til rejser. Jeg syntes det er en fin argumentation der ligger bag i begrundelsen for man tager til Dubai.

    Mens vi er i gang kan vi jo passende også råbe og boykote Det Danske Landshold som har valgt at deltage i VM kvalifikationen, hvor selve turneringen afholdes i Dubai.. De placere det i FIFAs hænder, men det går ikke jo.
    VM er i Qatar, men der er vidst ikke den store forskel i forhold til menneskerettigheder om vi snakker Dubai eller Qatar..

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    VM er i Qatar, men der er vidst ikke den store forskel i forhold til menneskerettigheder om vi snakker Dubai eller Qatar..
    Beklager korrekt :). Og ja der er ikke stor forskel.

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    594

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Hvad er højest. Rundetårn eller et tordenskrald?

    Begge dele er absurde og helt utilgivelige i hver deres kategori.
    Latteren forstummer minut for minut,
    lyset er gået kemien er brudt,
    færdsel på græsset er strengt forbudt,
    for vi nærmer os endnu en vinter.
    Lundberg_aus_Lolland's Avatar

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Måske er det en dårlig undskyld, Vi kommer jo ikke uden om at det er en samfunds diskussion også og de individuelle valg vi alle sammen træffer i hverdagen. Så på den ene side kan vi her bag tastaturet kritisere hvad Fodbold klubben FCK gør, mens vi flere her op skakten sidder med deres fancy Iphone som er produceret i sweatshops i Kina :).

    I dont know man. Måske er jeg bare ikke så "Aktivistisk" som nogle.. Dont judge me. Jeg fortjener ikke en hetz. Inderst inde er jeg en god person :)
    Vi kommer nok alle længst med at undgå at forfalde til whataboutery og i stedet forholde os til emnet. Det er nemlig en dårlig ’undskyldning’, at man ikke kan kritisere FCK for at tage til Dubai, hvis man ikke selv er en helgen.
    Nej, det er kritisabelt at vi vælger at tage til Dubai på træningslejr. Sportsligt og især økonomisk giver det sikkert fint mening, men klubben sender altså også et kraftigt signal ved at tage af sted. De har allerede udtalt, at man ikke ville tage til Dubai, men alligevel er det ’go-to’ løsningen, når første- eller andenvalget ikke er helt så bekvemt. Vores ord og værdier bliver værdiløse, når vores handlinger ikke støtter op om dem.
    Det er interessant hvilke alternativer der har været overvejet. Personligt tror jeg ikke man seriøst har overvejet særlig mange andre løsninger, da de ikke har en Sheikh der betaler gildet – og det er nok det der betyder mest.


  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Tja mens corona raser, er det rimeligt at antage at et velfungerende diktatur vil kunne give sikrere forhold end et velfungerende demokrati.

    - dermed ikke sagt at diktatur er at foretrække

Side 1 af 9 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Træningslejr/-kampe i Dubai 2019
    By Kiwi in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 03.02.19, 13:41
  2. Svar: 104
    Sidste Meddelelse: 12.01.19, 12:28
  3. Hvad synes du om klubbens træningslejr i Dubai?
    By FCK4LIF3 in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 08.01.19, 18:59
  4. Ny TV-aftale 2015-2021
    By Thomas FC in forum De lange linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 18.12.18, 12:37
  5. Træningslejr i Dubai Vinter 2018
    By Frederik in forum De korte linier
    Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 13:36

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •