Se afstemningsresultater: Hvad er FCKs største selvmål i 2020?

Stemmeafgivere
184. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ankersens selvmål i kampen mod Rijeka

    57 30.98%
  • Træningslejr i Dubai 2021

    127 69.02%
Side 3 af 9 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 132

Emner: Træningslejr i Dubai 2021

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Jeg kan have overset viden her, men økonomi? Er det rigtigt forstået, at sheik et-eller-andet har inviteret og betaler turen? Eller stiller han bare en gratis bane og homofobi til rådighed? Hvis det hele alene handler om økonomi, må vi godt nok være pressede.
    Det med at det alene handler om økonomi er ren spekulation herinde (jeg selv har nævnt, at det kunne være en delvis årsag). Klubben nævner selv kun det sportslige aspekt og helt ærligt, så synes jeg ikke, at der er nogen nævneværdig grund til at tvivle på, at dette er den primære årsag. Nu er jeg ikke ekspert på området, men jeg har selv ret svært ved at se nogle alternativer, som både opfylder sikkerhed, gode faciliteter og gode modstandere. Om det så er en "god" nok grund til at tage til Dubai er der tydeligvis delte holdninger til.

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,816

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det med at det alene handler om økonomi er ren spekulation herinde (jeg selv har nævnt, at det kunne være en delvis årsag). Klubben nævner selv kun det sportslige aspekt og helt ærligt, så synes jeg ikke, at der er nogen nævneværdig grund til at tvivle på, at dette er den primære årsag. Nu er jeg ikke ekspert på området, men jeg har selv ret svært ved at se nogle alternativer, som både opfylder sikkerhed, gode faciliteter og gode modstandere. Om det så er en "god" nok grund til at tage til Dubai er der tydeligvis delte holdninger til.
    Jeg tror heller ikke det har noget med økonomi at gøre. For det bedste økonomisk havde helt sikkert været at blive hjemme og droppe træningslejren.

    Man har nok konstateret at Spanien og Portugal var lukket land der ikke kunne lade sig gøre.

    Og så har man haft følgende tre muligheder.

    1. Dubai

    2. Blive hjemme

    3. Florida (Og den mulighed har måske slet ikke eksisteret, og udvalget af modstandere har nok været af tvivlsom kvalitet)

    Og så har man nok kynisk bare konstateret at bliver man hjemme, så er vejret lort og vi kan spille imod Fremad Amager. Tager man til Dubai så er der godt vejr og man kan spille imod Shaktar, Zenit og lign. klubber.
    Derfor har man nok bare truffet den egoistiske beslutning om hvad der er bedst sportsligt for holdet. Men man lægger selvfølgelig også et stort pres på sig selv, for så skal man også kunne se på holdets udtryk til foråret, at de har truffet den beslutning og har fået et udbytte af den.

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af scaleo Se meddelelser
    Derfor har man nok bare truffet den egoistiske beslutning om hvad der er bedst sportsligt for holdet.
    Jeg tror også, at det er sagen her.

    Og så er jeg sgu glad for, at det ikke er mig, som har skullet tage den beslutning. Man har med al sandsynlighed skulle vælge imellem en shitstorm (hvis man tager afsted) eller en sportslig potentiel katastrofal beslutning (hvis man bliver hjemme) i den situation vi står i nu med et hold, som i den grad trænger til at træne nye systemer og ideer med Thorup.

    Måske er jeg bare naiv. Men jeg vil nu tro, at man havde valgt andet, hvis der reelt var et brugbart alternativ. Det kan selvfølgelig også bare være liberale Seier og CBS-drengen Kvist som går kynisk efter moneterne :-)

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #34
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    52

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Hold den i DK :)
    Det sidste år har jo glimrende vist at planlægnings horisonten herhjemme er omkring 2 dage. hvis du skulle planlægge en træningslejr midt i januar hvor ville du så forslå den.

    DK er jo ikke en mulighed virkelig, ihvertfald er den ikke særlig sikker.

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    52

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af scaleo Se meddelelser
    Jeg tror heller ikke det har noget med økonomi at gøre. For det bedste økonomisk havde helt sikkert været at blive hjemme og droppe træningslejren.

    Man har nok konstateret at Spanien og Portugal var lukket land der ikke kunne lade sig gøre.

    Og så har man haft følgende tre muligheder.

    1. Dubai

    2. Blive hjemme

    3. Florida (Og den mulighed har måske slet ikke eksisteret, og udvalget af modstandere har nok været af tvivlsom kvalitet)

    Og så har man nok kynisk bare konstateret at bliver man hjemme, så er vejret lort og vi kan spille imod Fremad Amager. Tager man til Dubai så er der godt vejr og man kan spille imod Shaktar, Zenit og lign. klubber.
    Derfor har man nok bare truffet den egoistiske beslutning om hvad der er bedst sportsligt for holdet. Men man lægger selvfølgelig også et stort pres på sig selv, for så skal man også kunne se på holdets udtryk til foråret, at de har truffet den beslutning og har fået et udbytte af den.
    Blive hjemme er som allerede skreve stærkt usikkert, ingen ved hvor meget der er lukket ned i januar eller februar.
    Jeg ved ikke med Florida, men i californien ryger du i minimum 14 dages karantæne ved indrejse fra udlandet. og når du kommer hjem ryger du i 14 dages karantæne igen.

    14 dages træningslejr er dermed blevet til 6 uger

  9. #36
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Jan Viborg Møller Se meddelelser
    Det sidste år har jo glimrende vist at planlægnings horisonten herhjemme er omkring 2 dage. hvis du skulle planlægge en træningslejr midt i januar hvor ville du så forslå den.

    DK er jo ikke en mulighed virkelig, ihvertfald er den ikke særlig sikker.
    København virker som en fed by!

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #37
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    285

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Hvad er det vi kræver som fodboldfans? At vores klub skal have en holdning til Dubai? Dubai er en del af UAE og her har "de hellige" lande Danmark, Sverige og Norge stadig etableret en ret udviklet diplomatiske og økonomisk forbindelse... Så er det ikke her hvor vi skal kræve at vores regering presser denne UAE hvis der er problemer som opmærksmhed i UAE.... Det er fandeme ikke FCKs problem at forholde sig til de enkelte landes etiske og politiske forhold.. jeg har aldrig forstået denne "woke" tendens på sociale medier omkring dette emne fordi det ikke ændrer en skid i Dubai og/eller UAE om FCK tager derned eller ej... Så skal vi sætte pres på Jeppe Kofod og regeringen hvis vi gerne vil se en ændring.... det er sgu ikke FCKs opgave at ændre problemerne i Dubai.

    Hvis I vil være ENDNU mere WOKE, så gå venligst amok på kongehuset.dk, som har en helt venskabeligt relation til vores kongehus, og se alle de dejlige billeder af kronprisen og Udenrigsministeren fra UAE:
    https://kongehuset.dk/foto-video/mod...biske-emirater

    Jeg begriber ikke at vi overhovedet går op i det her når selveste kronprisen står og smiler ved siden af regimets håndlangere.
    Very Nice

  12. De følgende 5 brugere er enige:

  13. #38
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    643

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Man har et standpunkt og alt det der.

    Få nu styr på jeres lort, det klæder ikke klubben at gå på kompromis med tidligere udmeldte principper, pga. noget så simpelt som en træningslejr.

    D25383D5-EDA8-493F-ACB8-F98C79153C3D.jpeg

    81604D7E-D702-467A-B5E8-1386B6EAC8C1.jpeg
    Sidst redigeret af Fc Devil : 10.12.20 kl. 13:32

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #39
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    52

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    København virker som en fed by!
    Det er det bestemt også, der er bare ikke nogen garanti for butikken er åben i januar. Det gælder så i øvrigt hele nationen ikke kun KBH

  16. #40
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    52

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Fc Devil Se meddelelser
    Man har et standpunkt og alt det der.

    Få nu styr på jeres lort, det klæder ikke klubben at gå på kompromis med tidligere udmeldte principper, pga. noget så simpelt som en træningslejr.

    D25383D5-EDA8-493F-ACB8-F98C79153C3D.jpeg

    81604D7E-D702-467A-B5E8-1386B6EAC8C1.jpeg
    og du mener simpelthen ikke at der er forskel på en træningslejr og et VM?

  17. #41
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    643

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Jan Viborg Møller Se meddelelser
    og du mener simpelthen ikke at der er forskel på en træningslejr og et VM?
    Sportsligt jo, mht. værdierne der bliver talt ind i, nej.

    Skulle jeg dog vælge ville VM vægte tungere, hvilket kun gør beslutningen endnu mere tåbelig.

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #42
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Jeg har været meget lidt imponeret af vores ledelse i et stykke tid - dette er derfor i mine øjne endnu en dårlig beslutning til samlingen. Umiddelbart kan man sagtens gøre det sundhedsforsvarligt at rejse til Portugal, de Canariske øer mm. Man kan også finde et eksotisk alternativ og eventuelt bruge sit netværk og blive enige med nogle andre klubber om hvor turen går til.

    FCK har truffet et uforståeligt valg - intet mindre. Sportsligt kan vi godt bruge en træningslejr, kvaliteten i Dubai er jeg ikke i tvivl om, økonomien aner jeg intet om (men har man ikke råd, så har man råd til at sige nej). Vi ser virkelig bort fra værdier, der ellers passer godt til klubben og mange af dens fans....

    Jeg var tidligere (jeg tog fejl) i tvivl om det rigtige ved at boycotte Dubai og lignende. Jeg har en god ven som bor og arbejder der og jeg har ofte været i Dubai, men der er altså en forskel når man som privat person træffer valg og når man som land og/eller stor virksomhed. Jeg er på holdet, som synes det er et stort selvmål og jeg synes virkelig bestyrelsen laver for mange fejl og hovedet på blokken og uden yderligere beviser, så synes jeg at fejlende begyndte at vælte ind cirka samtidig med Seier og/eller Kvist ankomst

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #43
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    683

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Er du idiot, William?

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...rkiet-og-polen

    Ja, det er du vist.

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #44
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Jan Viborg Møller Se meddelelser
    Det er det bestemt også, der er bare ikke nogen garanti for butikken er åben i januar. Det gælder så i øvrigt hele nationen ikke kun KBH
    Jeg er sikker på, at de kan træne på anlægget, selvom butikker ikke er åbne? ....

  24. #45
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Har I ikke set det danske vejr i 2020, eller hvad?! Ej, spøg til side...

    Det er godt nok en skidt beslutning af klubben at tage til Dubai. Som flagskib i dansk fodbold har FCK naturligvis et ansvar for at gå forrest på en række områder, herunder at holde sig fra lande og stater, der ikke overholder menneskerettighederne - særligt når der blot er tale om en træningslejr (endda i en "mellemsæson" - eller har de trukket i land på den igen?).

    Ingen kan jo længere regne med, hvad klubben siger at den står for, hvis alle principper og holdninger skubbes til side, lige så snart sportslige hensyn taler for noget andet.

    Og hvorfor skulle de ikke kunne træne herhjemme? Det må da være muligt at finde acceptable kunstgræsbaner herhjemme. Hvad gør alle de andre danske klubber? Og så kan det godt være, at modstanderne bliver Fremad Amager mv., men måske er det i virkeligheden meget godt for holdet i den nuværende tilstand med lidt overkommelig modstand og derved tanke selvtillid, end at skulle møde diverse stærke russiske hold? Og måske kan der være noget gavnligt i at træne herhjemme i det kolde danske vejr (som spillerne skal spille turneringskampe i til marts), i stedet for at vænne sig til lækre græsbaner i solskinsvejr i Dubai?

    Denne beslutning lægger blot endnu større pres på bestyrelse, sportslig ledelse og spillerne, og det er vist ikke ligefrem dét, de har brug for i øjeblikket. Jeg håber godt nok, at de laver beslutningen om.

  25. De følgende 2 brugere er enige:

Side 3 af 9 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Træningslejr/-kampe i Dubai 2019
    By Kiwi in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 03.02.19, 13:41
  2. Svar: 104
    Sidste Meddelelse: 12.01.19, 12:28
  3. Hvad synes du om klubbens træningslejr i Dubai?
    By FCK4LIF3 in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 08.01.19, 18:59
  4. Ny TV-aftale 2015-2021
    By Thomas FC in forum De lange linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 18.12.18, 12:37
  5. Træningslejr i Dubai Vinter 2018
    By Frederik in forum De korte linier
    Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 13:36

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •