Se afstemningsresultater: Hvad er FCKs største selvmål i 2020?

Stemmeafgivere
184. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ankersens selvmål i kampen mod Rijeka

    57 30.98%
  • Træningslejr i Dubai 2021

    127 69.02%
Side 5 af 9 FørsteFørste ... 2345678 ... SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 132

Emner: Træningslejr i Dubai 2021

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,184

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    han har jo fuldstændig ret... Tyrkiet under Erdogan, Ungarn under Orban og Polen med Kaczyński som puppetfører... Jeg fatter ærligt talt ikke hvorfor Dubai skal hænges ud i denne sammenhæng...

    Ja det er et diktatur men vi har en regering og et kongehus der handler og har dybe relationer med dette land.... Hvad er det FCK skal gøre fra eller til i den sammenhæng?

    Det har været en fejl fra start af at vi overhovedet tog den position....
    UAE (og Qatar) er diktaturstater, hvis økonomiske udvikling er direkte afhængig af at slavegøre en massiv gruppe af desperate og fattige folk primært fra Syd- og Sydøstasien. De får frataget deres pas ved ankomst og har ingen rettigheder. Der er vitterligt et sæt regler for dem og et for de indfødte (og egentligt også et tredje for vestlige expats). De udnytter folk som intet andet sted i verden og slår plat på folks ekstreme desperation. Derudover er der ingen liberale eller demokratiske rettigheder.

    Uanset hvor nederen Erdogan og Orban er, kan man jo slet slet slet ikke sammenligne de ting. Det er virkelig en god gang whataboutery at sige, at det er ok at tage til UAE, fordi det alligevel står skidt til i andre lande.

  2. De følgende 10 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,184

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Klossen Se meddelelser
    Interessant at så mange mener at en fodboldklub skulle være bannerfører ifht menneskerettigheder, når fodboldindustrien selv er baseret på et koldt og kynisk syn på hvordan man behandler unge mennesker helt ned i 12-13 års alderen. Man køber og sælger spillere, som er boarderline menneskehandel!! Nogle ville endda påstå det er menneskehandel.

    Og til dem der die hard mener FCK skider på menneskerettigheder ved dette valg, dropper i så jeres tilhørsforhold til klubben? Man kan vel ikke holde med et hold som er så usympatiske?

    PS: er der ikke en voksen der kan låse døren, så Kvist ikke kan komme ud når der er mikrofoner tændt - det er da helt utroligt så ringe han mestre håndtering af pressen!
    Der er noget, der ikke stemmer i din argumentation. Du påpeger selv hvor umoralsk fodboldverdenen er, men drager så slutsætningen, at det hele derfor er ligemeget? Det er da netop i en umoralsk industri, at man kan gøre en forskel. Og nu bliver der altså ikke solgt spillere ned i 12-13 års alderen. Man skal være 18 år for at være på kontrakt i Danmark som ikke-EU-borger. De allermest usle dele af talentindustrien blev jo afskaffet for en del år siden efterhånden. Du må meget gerne vise mig, hvilke spillere på 12-13 år bliver "handlet" i dag.

    Og man kan da sagtens stadig holde med klubben. Jeg har jo heller ikke klippet mit danske pas over, bare fordi Danmark gik i krig i Irak og Afghanistan.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #63
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    285

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    UAE (og Qatar) er diktaturstater, hvis økonomiske udvikling er direkte afhængig af at slavegøre en massiv gruppe af desperate og fattige folk primært fra Syd- og Sydøstasien. De får frataget deres pas ved ankomst og har ingen rettigheder. Der er vitterligt et sæt regler for dem og et for de indfødte (og egentligt også et tredje for vestlige expats). De udnytter folk som intet andet sted i verden og slår plat på folks ekstreme desperation. Derudover er der ingen liberale eller demokratiske rettigheder.

    Uanset hvor nederen Erdogan og Orban er, kan man jo slet slet slet ikke sammenligne de ting. Det er virkelig en god gang whataboutery at sige, at det er ok at tage til UAE, fordi det alligevel står skidt til i andre lande.

    Det er typisk en ting at sige når man sidder på en fortorvscafe med cotardo til 55 kr i hånden... jeg har været i Dubai og i Abu Dhabi flere gange på badeferie og talt med kokke, tjenere, byggearbejdere og alt muligt andet der sender penge hjem til 15-20 familiemedlemmer i en landsby i Bangladesh eller Nepal... det er ikke slavearbejde men din virksomhed er din sponsor og derfor er der en ubalance mellem chef og medarbejder... er der folk der bliver behandler dårligt? Ja selvfølglig og nogle bliver muligvis også mishandlet eller holdt tilbage mod deres vilje... MEN 99% af immigranterne hjælper oprigtigt deres familier i deres hjemlande og de har absolut INGEN andre optioner fordi vi jo ikke vil have dem ind i Europa eller andre velstående lande ..... og den vinkel glemmer vi i Danmark når vi skal sidde og sociale og lege retfærdighedskæmpere...
    Verdenen er pisse uretfærdig og der er meget lort alle vegne... men er det FCK’s opgave eller ansvar? Nej overhovedet ikke


    Det skal også siges at der er enorm stor forskel på UAE og Qatar
    Very Nice

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #64
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    683

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    Verdenen er pisse uretfærdig og der er meget lort alle vegne... men er det FCK’s opgave eller ansvar? Nej overhovedet ikke
    Det skriver de ellers selv det er..

    https://www.parken.dk/sites/default/...pport%2529.pdf

  8. De følgende 9 brugere er enige:

  9. #65
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,527

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Det skriver de ellers selv det er..

    https://www.parken.dk/sites/default/...pport%2529.pdf
    Ja det er jo det politiske korrekte svar som stort set alle virksomheder ville skrive under på, men har måske har svært ved at leve op til i praksis i en globaliseret verden med samhandel :)

  10. #66
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    382

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Ja det er jo det politiske korrekte svar som stort set alle virksomheder ville skrive under på, men har måske har svært ved at leve op til i praksis i en globaliseret verden med samhandel :)
    Ja, og principper er tydeligvis underordnet penge.

    Hvad nu hvis man havde en homo på holdet? Skulle det ha' afholdt os fra at ta' til et land, hvor man straffer folk for den slags adfærd?
    Hvad er vores fancy gay pride pis værd, hvis vi ved den mindste problematik, dropper alt hvad man ellers har af principper?

    Men det helt klart værste, er den forpulede dobbeltmoral de viser, ved at sige som de gjorde for kun 2 år siden..

    Man kunne ha' lejet hele d'angle fuckin terre, og trænet på kløvermarken for min skyld. Hvis man ikke kan sætte sig op til at træne imod et latterligt vigtigt forår, med en løn på et par millioner, hvis man ikke lige får lov til at skride til syden og spille et par uger i januar, når resten af verden efterhånden har accepteret at vi leger stilleleg det næste år.. Fuck af med dårlige undskyldninger.

    Det handler om penge. Udelukkende.
    "When the seagulls follow the trawler, it is because they think sardines will be thrown into the sea"

  11. De følgende 11 brugere er enige:

  12. #67
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,184

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    Det er typisk en ting at sige når man sidder på en fortorvscafe med cotardo til 55 kr i hånden... jeg har været i Dubai og i Abu Dhabi flere gange på badeferie og talt med kokke, tjenere, byggearbejdere og alt muligt andet der sender penge hjem til 15-20 familiemedlemmer i en landsby i Bangladesh eller Nepal... det er ikke slavearbejde men din virksomhed er din sponsor og derfor er der en ubalance mellem chef og medarbejder... er der folk der bliver behandler dårligt? Ja selvfølglig og nogle bliver muligvis også mishandlet eller holdt tilbage mod deres vilje... MEN 99% af immigranterne hjælper oprigtigt deres familier i deres hjemlande og de har absolut INGEN andre optioner fordi vi jo ikke vil have dem ind i Europa eller andre velstående lande ..... og den vinkel glemmer vi i Danmark når vi skal sidde og sociale og lege retfærdighedskæmpere...
    Verdenen er pisse uretfærdig og der er meget lort alle vegne... men er det FCK’s opgave eller ansvar? Nej overhovedet ikke


    Det skal også siges at der er enorm stor forskel på UAE og Qatar
    Du har et totalt virkelighedsfjernt syn på, hvad der rent faktisk foregår i f.eks. UAE. Jeg antager, at du ikke har brugt nogen tid på at sætte dig ind i den fagfællesbedømte forskning eller rapporter fra menneskerettighedsorganisation er, men udelukkende drager konklusioner fra dine egne anekdoter. Bare lige for at få det på plads, har jeg været i UAE flere gange og går minsandten ikke på kaffebar.

    Hvis de ansatte du snakkede med siger det mindste negative, er det fyringsgrundlag. De har INGEN rettigheder overhovedet. Rigtig mange er gældsat fra ankomsten og har ingen jordisk chance for at slippe fri. Der dør tusindvis af arbejdere i UAE hvert eneste år, primært i byggeindustrien. Derudover begår hundredevis af arbejdere selvmord hvert år som følge af forholdene. Mange bor i stuvet sammen i de værste forhold i slumbyer eller endda regulære arbejdslejre. Der er over 30000 handlede kvinder i Dubai som er tvunget til at prostituere sig. Der er mange flere i det man kalder "indentured servitude" som privat hushjælp. UAE er et af de værste lande i verden for migrantarbejdere. Det blev en smule bedre med lempelserne af kafalasystemet i 2016, hvilket var en direkte konsekvens af internationalt pres, bl.a. som følge af en rapport fra Human Rights Watch i 2014.

    Selvfølgelig skal FCK ikke blandes ind i den slags møg overhovedet. Det burde sgu sige sig selv.


  13. #68
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,308

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af FCTorben Se meddelelser
    Ja, det gør jeg da. Argumenterne lyder både troværdige og fornuftige alt efter situationen med corona. Det er jo ikke os fans der har opgaven med at arrangere vinterens træningslejr, det er ledelsen der har opgaven. Dermed ikke være sagt at jeg er enig i alt hvad ledelsen foretager sig, men her synes jeg at de gør det fornuftigt situationen taget i betragtning.
    Det er vel et ret svagt argument at bruge hele coronasituationen til at forsvare en rejse til Dubai, når Udenrigsministeriet fraråder rejser dertil. Der er vel heller ingen tvivl om, at det er ledelsen og ikke os fans der arrangerer træningslejre – hvorfor understrege dette? Det gør da ikke beslutningen bedre eller værre.

    Citat Oprindeligt indsendt af Fede Se meddelelser
    Jeg forsøger mig bare at sætte ind i tankegangen. Min holdning til det er sgu lidt irrelevant.
    Jeg synes nu ikke at holdninger er irrelevante på et debatforum.

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    Det er typisk en ting at sige når man sidder på en fortorvscafe med cotardo til 55 kr i hånden... jeg har været i Dubai og i Abu Dhabi flere gange…
    Jeg må bare sige, at dine argumenter er voldsomt svage og hvis det er det bedste man kan komme på, for at forsvare at tage til Dubai, så er man godt nok på tynd is (Klossens argument er dog betydeligt værre). Først noget whataboutery omkring regeringen og Kongehuset og nu en anekdote, hvor du efterfølgende negligerer at mennesker bliver mishandlet og tilbageholdt.
    Jeg vil nu fortsat mene, at det helt klart at FCK’s opgave og ansvar at tage afstand. Det handler om at sende et signal og stå ved sine værdier (ikke kun når det er belejligt).

  14. De følgende 10 brugere er enige:

  15. #69
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    Det er typisk en ting at sige når man sidder på en fortorvscafe med cotardo til 55 kr i hånden... jeg har været i Dubai og i Abu Dhabi flere gange på badeferie og talt med kokke, tjenere, byggearbejdere og alt muligt andet der sender penge hjem til 15-20 familiemedlemmer i en landsby i Bangladesh eller Nepal... det er ikke slavearbejde men din virksomhed er din sponsor og derfor er der en ubalance mellem chef og medarbejder... er der folk der bliver behandler dårligt? Ja selvfølglig og nogle bliver muligvis også mishandlet eller holdt tilbage mod deres vilje... MEN 99% af immigranterne hjælper oprigtigt deres familier i deres hjemlande og de har absolut INGEN andre optioner fordi vi jo ikke vil have dem ind i Europa eller andre velstående lande ..... og den vinkel glemmer vi i Danmark når vi skal sidde og sociale og lege retfærdighedskæmpere...
    Verdenen er pisse uretfærdig og der er meget lort alle vegne... men er det FCK’s opgave eller ansvar? Nej overhovedet ikke


    Det skal også siges at der er enorm stor forskel på UAE og Qatar
    Wow! Hvor er det vildt at bilde sig selv ind at der muligvis er nogle der bliver mishandlet eller tilbageholdt! I bund og grund siger du, at du ved bedre end eksempelvis Amnesty Internaltional fordi du har sludret lidt med en tjener. Jeg håber at du havde en fed badeferie med dine gigantiske skyklapper på.

  16. De følgende 14 brugere er enige:

  17. #70
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    637

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Det er vel et ret svagt argument at bruge hele coronasituationen til at forsvare en rejse til Dubai, når Udenrigsministeriet fraråder rejser dertil. Der er vel heller ingen tvivl om, at det er ledelsen og ikke os fans der arrangerer træningslejre – hvorfor understrege dette? Det gør da ikke beslutningen bedre eller værre.


    Jeg synes nu ikke at holdninger er irrelevante på et debatforum.



    Jeg må bare sige, at dine argumenter er voldsomt svage og hvis det er det bedste man kan komme på, for at forsvare at tage til Dubai, så er man godt nok på tynd is (Klossens argument er dog betydeligt værre). Først noget whataboutery omkring regeringen og Kongehuset og nu en anekdote, hvor du efterfølgende negligerer at mennesker bliver mishandlet og tilbageholdt.
    Jeg vil nu fortsat mene, at det helt klart at FCK’s opgave og ansvar at tage afstand. Det handler om at sende et signal og stå ved sine værdier (ikke kun når det er belejligt).
    Jeg argumentere nu ikke hverken for eller imod en træningslejr i Dubai - jeg forsøgte at påpege (og undres) at der foregår mange meget lidt sympatisk ting i forboldenindustrien omkring den måde spillere behandles, som fans ikke fare i flint over. Der sker jo ikke så sjælendt at en spiller skifter fordi en agent kan tjene penge fra både køber og sælger og uden skelen til om det er godt for spillere sportligt eller personligt. Hvorfor giver sådan et emne ikke en 5 sider lang tråd?


    Og er helt enig I at man ikke troværdigt kan slinger i kurs som klub / vorksomhed som FCK gør her - mener man virklig noget med tingene, skal man også stå fast når det gør ondt. Jeg tvivler bare på at ret mange fans vil tage den hårde beslutning omkring tilhørs forholdet til FCK (eller bare udeblive fra stadion når de åbnes igen), selvom om klubben's værdier tydeligvis strider mod ens egne. På den måde er mange fans jo ikke meget bedre end klubben - holdningerne er stærke ind til det "koster noget". (Den sidste del er ikke personligt til dig Kenny - men mere generel betragtning til hele tråden)

  18. #71
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    637

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Der er noget, der ikke stemmer i din argumentation. Du påpeger selv hvor umoralsk fodboldverdenen er, men drager så slutsætningen, at det hele derfor er ligemeget? Det er da netop i en umoralsk industri, at man kan gøre en forskel. Og nu bliver der altså ikke solgt spillere ned i 12-13 års alderen. Man skal være 18 år for at være på kontrakt i Danmark som ikke-EU-borger. De allermest usle dele af talentindustrien blev jo afskaffet for en del år siden efterhånden. Du må meget gerne vise mig, hvilke spillere på 12-13 år bliver "handlet" i dag.

    Og man kan da sagtens stadig holde med klubben. Jeg har jo heller ikke klippet mit danske pas over, bare fordi Danmark gik i krig i Irak og Afghanistan.
    Jeg drager ikke nogen slutsætning om at det hele kan være lige meget - så læser du for meget mellem linierne.

    Og kender udemærket regler om ungdomskontrakter for 15 årige og professionalle kontrakter for 18 år. Det betyder bare ikke de 12-13år behandles sympatisk og ordentligt. Kontrakreglerne omgåes jo bla ved eksempelvis talent akademier i Afrika og så eskport af de bedste til Europa med det formål at tjene penge. Hvor er de 5 sider lange tråde om de emner.


    Nu har du jo demokratiske rettigheder ifht det med krigen - der er ikke så mange demokratisk muligheder for at påvirke klubbens beslutninger :). Men lad os så gøre det praktisk og lidt mindre firkantet end stoppe med at holde med FCK - vil du bouycutte at komme i Parken i x antal kampe når det bliver mulig igen, som modreaktion til klubbens tur til Dubai? Jeg tror ikke der er mange der der er villige til at tage den konskvens, som i mindre målstok er hvad mange fans beder klubben gøre, altså blive væk fra Dubai.

  19. #72
    Tilmeldingsdato
    Aug 2017
    Indlæg
    132

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg synes nu ikke at holdninger er irrelevante på et debatforum.
    Det kan godt være - men så misser du totalt min pointe med indlægget.
    Jeg _forsøgte_ bare at sætte mig ind i tankegangen.
    Det kan ikke være tilfældigt at Danmarkshistoriens to pinligste katastrofer fandt sted med præcis 100 års mellemrum; i 1864 og 1964.

  20. #73
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Det er sgu en meget interessant debat at følge. Som jeg har skrevet tidligere, så tror jeg egentlig på FCK, når de skriver, at der i skrivende stund ikke er andre alternativer til en træningslejr. Ja vi kan selvfølgelig blive hjemme og træne på en semigod kunststofbane og sikkert også spille et par kampe mod andre danske hold, men givet vores situation så kan jeg godt se, at man er fristet af Dubai. Alle kan se at vores trup har enormt meget brug for at blive rystet sammen (det gør man bedst på en tur), at få trænet nye koncepter (det gør man bedst på gode baner og i varme, hvis man skal træne taktik uden så meget bevægelse) og blive matchet godt (det gør man bedst med international modstand). Hvis vi samtidig kan se FCM tage afsted til Dubai (VM i Qatar, Kongehus etc.), så kan jeg egentlig godt forstå, at man i en total krisesituation både sportsligt og økonomisk som nu har ladet sig friste til at kravle ned af den høje hest netop i år. Har vi råd til at have højere standarder end FCM pt? Jeg er ærlig talt i tvivl.

    Jeg kan se, at modstanden er meget stor blandt vores fans. Det er selvfølgelig rigtigt godt, at vi er bevidste om menneskerettigheder osv. Jeg er dog en smule nysgerrig, om hvorvidt situationen er den samme, hvis der f.eks. en dag skal arabiske oliemilliarder (fra Dubai eller værre) til for at redde vores klub for konkurs? Det er trods alt ikke det mest urealitiske scenarie man kan forestille sig, at en rig sheik ønsker at købe vores klub.
    Sidst redigeret af k@sper : 11.12.20 kl. 10:19

  21. De følgende 11 brugere er enige:

  22. #74
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    564

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Klossen Se meddelelser
    Jeg argumentere nu ikke hverken for eller imod en træningslejr i Dubai - jeg forsøgte at påpege (og undres) at der foregår mange meget lidt sympatisk ting i forboldenindustrien omkring den måde spillere behandles, som fans ikke fare i flint over. Der sker jo ikke så sjælendt at en spiller skifter fordi en agent kan tjene penge fra både køber og sælger og uden skelen til om det er godt for spillere sportligt eller personligt. Hvorfor giver sådan et emne ikke en 5 sider lang tråd?


    Og er helt enig I at man ikke troværdigt kan slinger i kurs som klub / vorksomhed som FCK gør her - mener man virklig noget med tingene, skal man også stå fast når det gør ondt. Jeg tvivler bare på at ret mange fans vil tage den hårde beslutning omkring tilhørs forholdet til FCK (eller bare udeblive fra stadion når de åbnes igen), selvom om klubben's værdier tydeligvis strider mod ens egne. På den måde er mange fans jo ikke meget bedre end klubben - holdningerne er stærke ind til det "koster noget". (Den sidste del er ikke personligt til dig Kenny - men mere generel betragtning til hele tråden)
    Det kan også undre at hvis man føler stærkt for en sag og mener at have en viden der bakker den op ikke starter en tråd om emnet. Når man vælger at hive emnet frem i en stillingtagen til en anden konkret sag tjener det alene det formål at miskreditere moralen hos den der har taget en stilling i denne. Havde du selv gjort noget for at starte en diskussion om fodboldindustrien, kunne du beskyldes for at bruge denne sag til at promovere den anden i dette tilfælde synes målet alene at miskreditere problematiseringen via et klassisk whatabout.

    Da det følges op med et “hvad gør du selv”? Bliver det helt tydeligt at målet er at miskreditere den der skulle have valgt en stillingtagen i spørgsmålet. I første omgang kan man først legitimere sin stillingtagen hvis man har handlet moralsk korrekt i andre opstillede moralske spørgsmål skulle man “klare denne test” skal man derefter testes for dobbeltmoral igennem afkrævede handling der matcher ens stillingtagen.

    Begge strategier har som sagt det formål at ugyldiggøre en moralsk stillingtagen hvor det eneste der skulle til for at få en seriøs debat var at spørge sig selv, hvad mener jeg om den konkrete sag og så argumentere udfra det.

    Normalt mener jeg ikke at jeg skal stille mig til dommer over andres moral men når man som stakeholder bliver associeret med ens klubs moral bliver man som fan naturligvis nødt til at bakke klubbens valg op eller at tage afstand fra klubbens valg og her mener jeg at hverken klubben eller fans kan eller skal gemme sig bag whatabouts. Personligt har jeg sendt en mail hvor jeg gør opmærksom på MIN stillingtagen og hvor jeg udtrykker skuffelse over klubbens (ændrede) stilling, jeg har endvidere ladet dem vide at jeg har fortrudt min donation og ønsker at ændre denne. Om dette ændrer noget på kort eller lang sigt i forhold til klubbens værdier og de valg de træffer og/eller om det ændrer mit tilhørsforhold og engagement i klubben ved jeg ikke men det er da klart at i takt med at der træffes valg der strider en imod vil det blive et tema. Nu fik jeg så redegjort lidt for de overvejelser og handlinger jeg bokser med selvom jeg egentlig ikke synes at jeg burde retfærdiggøre dem overfor dig.
    Waldorf: Why do we always come here
    Statler: I guess we'll never know
    Waldorf: It's like a kind of torture
    both: To have to watch the show

  23. De følgende 4 brugere er enige:

  24. #75
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    711

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Det er vel et ret svagt argument at bruge hele coronasituationen til at forsvare en rejse til Dubai, når Udenrigsministeriet fraråder rejser dertil. Der er vel heller ingen tvivl om, at det er ledelsen og ikke os fans der arrangerer træningslejre – hvorfor understrege dette? Det gør da ikke beslutningen bedre eller værre.
    Hvis klubben vurderer at en træningslejr i vinterpausen mod stærke modstandere er den eneste måde, hvorpå klubben har en chance for for at indfri sine sportslige ambitioner, så giver en rejse til Dubai vel mening, hvis der på grund af coronasituationen ikke er andre muligheder. Det er vel klubben vel bedst til at vurdere, og jeg er sikker på at de har vendt hver eneste sten for at undersøge om der var alternativer til Dubai i den nuværende situation. Dubai har selvfølgelig store udfordringer med at overholde simple menneskerettigheder, og det har man naturligvis som virksomhed et stort ansvar at tage hensyn til. Jeg bryder mig blot ikke om hykleriet i denne sag, hvor medierne i fællesskab med Amnesty International forlanger, at FCK som den eneste professionelle virksomhed skal være sit ansvar bevidst, uden at løfte så meget som et øjenbryn over at FC Midtjylland i de seneste 5 år har været på træningslejr i Dubai, og mig bekendt har de endnu ikke udmeldt at de vil droppe Dubai i den kommende vinterpause. Hvor er mediernes forargelse over det, og hvor er foragelserne over at Dubai har været en af danskernes foretrukne eksotiske rejsedestinationer i årevis?

  25. De følgende 3 brugere er enige:

Side 5 af 9 FørsteFørste ... 2345678 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Træningslejr/-kampe i Dubai 2019
    By Kiwi in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 03.02.19, 13:41
  2. Svar: 104
    Sidste Meddelelse: 12.01.19, 12:28
  3. Hvad synes du om klubbens træningslejr i Dubai?
    By FCK4LIF3 in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 08.01.19, 18:59
  4. Ny TV-aftale 2015-2021
    By Thomas FC in forum De lange linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 18.12.18, 12:37
  5. Træningslejr i Dubai Vinter 2018
    By Frederik in forum De korte linier
    Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 13:36

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •