Se afstemningsresultater: Hvad er FCKs største selvmål i 2020?

Stemmeafgivere
184. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ankersens selvmål i kampen mod Rijeka

    57 30.98%
  • Træningslejr i Dubai 2021

    127 69.02%
Side 6 af 9 FørsteFørste ... 3456789 SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 132

Emner: Træningslejr i Dubai 2021

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Forargelsen ligger i at FCM har mere eller mindre sagt, at de er ligeglade. FCK har sagt en gang, at man ikke ville. Så når man vender på en tallerken på sine principper, og gør noget, man har sagt, man ikke ville, så er det klart at så falder den moralske hammer.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 8 brugere er enige:

  3. #77
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Hvis klubben virkelig gik nok op i det her, kunne man jo sagtens lave en aftale med et par andre klubber, der også er bekymrede. Jeg kunne forestille mig, at de findes. Så kunne man gå sammen om at vælge en anden destination og spille træningskampe mod hinanden. Cypern er åbent for rejsende fra Danmark og har et behageligt vinterklima. Tyrkiet er så vidt jeg ved også åbent.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #78
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Hvis klubben virkelig gik nok op i det her, kunne man jo sagtens lave en aftale med et par andre klubber, der også er bekymrede. Jeg kunne forestille mig, at de findes. Så kunne man gå sammen om at vælge en anden destination og spille træningskampe mod hinanden. Cypern er åbent for rejsende fra Danmark og har et behageligt vinterklima. Tyrkiet er så vidt jeg ved også åbent.
    Det handler vel hellere ikke kun om lokation, men også i henhold til kvaliteten af modstandere man møder på en potential træningslejer. Det er også en af argumenterne bag så vidt jeg har kunne læse mig frem til. Så mens FCM uden kritik tager til Dubai og møder kvalificeret træningsmodstander så skulle vi tage til Tyrkiet og møde et eller andet hold fra 3 division ? :). Og Tyrkiet er hellere ikke lige så god til det med menneskerettigheder så, hvor går grænsen :p

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #79
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Sådan en sammenligning mellem FCK og FCM kommer altid til at blive lidt skæv. Specielt når vi bevæger os ind på sådan et område. Den simple grund er at er du over 10 km fra Herning, så er der simpelthen ingen som interesserer sig for FCM.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #80
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    235

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Sådan en sammenligning mellem FCK og FCM kommer altid til at blive lidt skæv. Specielt når vi bevæger os ind på sådan et område. Den simple grund er at er du 10 km fra Herning, så er der simpelthen ingen som interesserer sig for FCM.
    Er det ikke noget vi gerne vil tro her østpå?
    Das NT

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #81
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Det handler vel hellere ikke kun om lokation, men også i henhold til kvaliteten af modstandere man møder på en potential træningslejer. Det er også en af argumenterne bag så vidt jeg har kunne læse mig frem til. Så mens FCM uden kritik tager til Dubai og møder kvalificeret træningsmodstander så skulle vi tage til Tyrkiet og møde et eller andet hold fra 3 division ? :). Og Tyrkiet er hellere ikke lige så god til det med menneskerettigheder så, hvor går grænsen :p
    Tyrkiet er slet ikke lige så slemt som UAE. Og jeg nævnte jo netop, at man kunne gå sammen med et par andre klubber om at finde et alternativ.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #82
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Das NT Se meddelelser
    Er det ikke noget vi gerne vil tro her østpå?
    Nej, den er god nok. Der er simpelthen ikke klik i FCM. Du kan jo bare se interessen i denne her sag. Og prøv også at se hvor mange visninger deres indslag på youtube har https://www.youtube.com/c/fcmidtjylland/videos

  14. #83
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Nej, den er god nok. Der er simpelthen ikke klik i FCM. Du kan jo bare se interessen i denne her sag. Og prøv også at se hvor mange visninger deres indslag på youtube har https://www.youtube.com/c/fcmidtjylland/videos
    Den danske udgave af Hoffenheim 😉

  15. #84
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Et af argumenterne for en tur til Dubai er, at man kan møde bedre modstandere. På de sidste 2 ture til Dubai har har vi mødt følgende 6 hold.

    2018: FC Zenit (Rusland), Guangzhou Evergrande Taobao FC (Kina) og Shakhtar Donetsk (Ukraine).
    2019: FC Astana (Kasakhstan), Örebro SK (Sverige) og New York City FC (USA)

    Jeg er sgu ikke ved at falde ned af stolen over de modstandere, som vi åbenbart rejser til diktaturstater for at møde.

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #85
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er sgu en meget interessant debat at følge. Som jeg har skrevet tidligere, så tror jeg egentlig på FCK, når de skriver, at der i skrivende stund ikke er andre alternativer til en træningslejr. Ja vi kan selvfølgelig blive hjemme og træne på en semigod kunststofbane og sikkert også spille et par kampe mod andre danske hold, men givet vores situation så kan jeg godt se, at man er fristet af Dubai. Alle kan se at vores trup har enormt meget brug for at blive rystet sammen (det gør man bedst på en tur), at få trænet nye koncepter (det gør man bedst på gode baner og i varme, hvis man skal træne taktik uden så meget bevægelse) og blive matchet godt (det gør man bedst med international modstand). Hvis vi samtidig kan se FCM tage afsted til Dubai (VM i Qatar, Kongehus etc.), så kan jeg egentlig godt forstå, at man i en total krisesituation både sportsligt og økonomisk som nu har ladet sig friste til at kravle ned af den høje hest netop i år. Har vi råd til at have højere standarder end FCM pt? Jeg er ærlig talt i tvivl.

    Jeg kan se, at modstanden er meget stor blandt vores fans. Det er selvfølgelig rigtigt godt, at vi er bevidste om menneskerettigheder osv. Jeg er dog en smule nysgerrig, om hvorvidt situationen er den samme, hvis der f.eks. en dag skal arabiske oliemilliarder (fra Dubai eller værre) til for at redde vores klub for konkurs? Det er trods alt ikke det mest urealitiske scenarie man kan forestille sig, at en rig sheik ønsker at købe vores klub.
    Moral skal altid måles på de svære beslutninger. Hvis FCK kun vil stå ved deres høje moral når beslutningerne er lette, så er deres moral ikke meget værd.


  18. #86
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    711

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Forargelsen ligger i at FCM har mere eller mindre sagt, at de er ligeglade. FCK har sagt en gang, at man ikke ville. Så når man vender på en tallerken på sine principper, og gør noget, man har sagt, man ikke ville, så er det klart at så falder den moralske hammer.
    Jeg synes at det ret tydeligt fremgår på fck.dk, at de rent undtagelsesvis har taget beslutningen af nød for at kunne opretholde deres konkurrenceevne og sportslige målsætning. Så jeg er ikke forarget, set i lyset af, at sportslig succes naturligvis er det overordnede princip. Ellers ville der jo lyde et sandt ramaskrig blandt fans og medier. Blot at nævne ordet “mellemsæson” har jo allerede fået mange på barrikaderne. Det var selvfølgelig en fornuftig beslutning at droppe Dubai. Men det kunne man jo kun gøre, da man havde eksempelvis Portugal som alternativ. For ingen ville vel påstå, at principperne i en professionel fodboldklub kunne holde til, at man svækkede sin konkurrenceevne ved at blive hjemme i vintersæsonen, når konkurrenterne tager til udlandet.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #87
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Et af argumenterne for en tur til Dubai er, at man kan møde bedre modstandere. På de sidste 2 ture til Dubai har har vi mødt følgende 6 hold.

    2018: FC Zenit (Rusland), Guangzhou Evergrande Taobao FC (Kina) og Shakhtar Donetsk (Ukraine).
    2019: FC Astana (Kasakhstan), Örebro SK (Sverige) og New York City FC (USA)

    Jeg er sgu ikke ved at falde ned af stolen over de modstandere, som vi åbenbart rejser til diktaturstater for at møde.
    Det er vel bedre end amatører fra de lavere rækker i andre lande?

    I vinterpausen er det alt andet lige sværere at finde kvalificerede modstandere, idet de fleste store ligaer ikke holder vinterpause, mens vi er på træningstur.

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #88
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,817

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Et af argumenterne for en tur til Dubai er, at man kan møde bedre modstandere. På de sidste 2 ture til Dubai har har vi mødt følgende 6 hold.

    2018: FC Zenit (Rusland), Guangzhou Evergrande Taobao FC (Kina) og Shakhtar Donetsk (Ukraine).
    2019: FC Astana (Kasakhstan), Örebro SK (Sverige) og New York City FC (USA)

    Jeg er sgu ikke ved at falde ned af stolen over de modstandere, som vi åbenbart rejser til diktaturstater for at møde.
    Eftersom vi kun kan komme til at møde modstandere fra ligaer som også holder vinterpause. Så dermed er Shakhtar og Zenit da noget af det største man kan møde.

  23. De følgende 8 brugere er enige:

  24. #89
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    681

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Nej, den er god nok. Der er simpelthen ikke klik i FCM. Du kan jo bare se interessen i denne her sag. Og prøv også at se hvor mange visninger deres indslag på youtube har https://www.youtube.com/c/fcmidtjylland/videos
    https://www.tiktok.com/@fcmidtjylland?lang=en

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

  26. #90
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Das NT Se meddelelser
    Er det ikke noget vi gerne vil tro her østpå?
    Ahh. Der er jo noget om det. Jeg har ikke testet, men jeg er f.eks. ret sikker på, at hvis du tæller artikler efter vores kampe i Champions League og sammenligner med den dækning, der har været omkring FCMs kampe i år, så vil du se en helt overordentlig markant forskel. Og det brokker de - og alle andre "provinsklubber" sig jo i øvrigt også ret meget over. Der er da heller ikke nogen tvivl om, at f.eks. Brøndby får langt mere opmærksomhed, end deres spil på banen berettiger til - det interesserer bare flere mennesker.

    Midtjylland genererer bare ikke lige så mange clicks, som hverken FC København eller Brøndby. Men de er da steget markant i graderne derovre - desværre.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  27. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 6 af 9 FørsteFørste ... 3456789 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Træningslejr/-kampe i Dubai 2019
    By Kiwi in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 03.02.19, 13:41
  2. Svar: 104
    Sidste Meddelelse: 12.01.19, 12:28
  3. Hvad synes du om klubbens træningslejr i Dubai?
    By FCK4LIF3 in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 08.01.19, 18:59
  4. Ny TV-aftale 2015-2021
    By Thomas FC in forum De lange linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 18.12.18, 12:37
  5. Træningslejr i Dubai Vinter 2018
    By Frederik in forum De korte linier
    Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 13:36

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •