Se afstemningsresultater: Hvad er FCKs største selvmål i 2020?

Stemmeafgivere
184. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ankersens selvmål i kampen mod Rijeka

    57 30.98%
  • Træningslejr i Dubai 2021

    127 69.02%
Side 7 af 9 FørsteFørste ... 456789 SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 132

Emner: Træningslejr i Dubai 2021

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    235

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Ahh. Der er jo noget om det. Jeg har ikke testet, men jeg er f.eks. ret sikker på, at hvis du tæller artikler efter vores kampe i Champions League og sammenligner med den dækning, der har været omkring FCMs kampe i år, så vil du se en helt overordentlig markant forskel. Og det brokker de - og alle andre "provinsklubber" sig jo i øvrigt også ret meget over. Der er da heller ikke nogen tvivl om, at f.eks. Brøndby får langt mere opmærksomhed, end deres spil på banen berettiger til - det interesserer bare flere mennesker.

    Midtjylland genererer bare ikke lige så mange clicks, som hverken FC København eller Brøndby. Men de er da steget markant i graderne derovre - desværre.
    Nu gik min primære anke (hvilket så ikke er så tydelig) på at der ingen interesse var 10 km væk fra Herning.
    Das NT

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #92
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af FCTorben Se meddelelser
    For ingen ville vel påstå, at principperne i en professionel fodboldklub kunne holde til, at man svækkede sin konkurrenceevne ved at blive hjemme i vintersæsonen, når konkurrenterne tager til udlandet.
    Konkurrenterne er lige nu Haderslev, bøf og århus, og de bliver alle hjemme.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #93
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    102

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Nu er situationen jo også den, at ikke engang Herning skal til Dubai denne vinter - så vidt jeg er orienteret bliver alle andre klubber hjemme!
    Attermann
    KMFC#4

    Ægte Kim Madsen Fan - 100% topstyret lattedrikkende plastique medløber

  6. #94
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    418

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Attermann Se meddelelser
    Nu er situationen jo også den, at ikke engang Herning skal til Dubai denne vinter - så vidt jeg er orienteret bliver alle andre klubber hjemme!
    Det kan simpelthen ikke passe, at alle de andre bliver hjemme. Det kan jo ikke lade sig gøre.

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #95
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Jeg må indrømme, at jeg begriber meget lidt af klubbens adfærd i denne her sag. Nogen skriver, at vi ikke har et valg (hvis vi vil have ordentlige træningsforhold efter vinterpausen). De andre klubber, vi måler os med, tager ikke afsted, så det kan altså håndteres. Men det, der lige nu undrer mig mest, er klubbens kommunikationsstrategi. Det kan ikke komme bag på ledelsen, at det skaber ballade, at man har valgt Dubai. Hvor er den tænkte kommunikationsstrategi? Mon ikke Jes er den næste medarbejder, der følger med Ståle til Norge eller tilbage til TV2 (eller hvor han kom fra)?

    Det er horribelt, det vi oplever lige nu.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #96
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Tyrkiet er slet ikke lige så slemt som UAE. Og jeg nævnte jo netop, at man kunne gå sammen med et par andre klubber om at finde et alternativ.
    Jeg er med på Tyrkiet ikke er så slemme som UAE, men det er ikke min pointe. Min pointe er at Tyrkiet i stor grad også krænker menneskerettigheder og har en diktatorisk leder og hvor pressen også får mundkurve på. Så det jeg prøver på og sige, igen er Hvor slemt skal det være for det er OK at rejse til en destination, som har et lempeligt syn på basale rettigheder som vi kender her i vesten ?.

    Se så bliver det lige straks en smule mere kompliceret i en verden, hvor alt skal være politisk korrekt :)

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #97
    Tilmeldingsdato
    Mar 2020
    Indlæg
    71

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Men det, der lige nu undrer mig mest, er klubbens kommunikationsstrategi. Det kan ikke komme bag på ledelsen, at det skaber ballade, at man har valgt Dubai. Hvor er den tænkte kommunikationsstrategi? Mon ikke Jes er den næste medarbejder, der følger med Ståle til Norge eller tilbage til TV2 (eller hvor han kom fra)?

    Det er horribelt, det vi oplever lige nu.
    Jeg er meget, meget enig. Siden Ståles fyring har det sejlet totalt kommunikationsmæssigt. Det ene katastrofale og meget kritiserede interview efter det andet. Konstant skiftende strategier. Så ville man ikke udtale sig om Ståles beskyldninger og kunne derfor ikke sende nogen fra ledelsen, men Boilesen og Falk får så efterfølgende grønt lys til at kommentere alligevel Så er det Rygaard, der er ansigtet udadtil, herefter Kvist, så var det kort Jes Mortensen selv (????), og nu har Kvist så overtaget igen. Han overtager med et interview, hvor han helt tydeligt ikke har brugt pausen fra medierne på nogen form for medietræning, men derimod videreført det mest ulidelige træk ved årets mest kritiserede interview, sin kaffekop.
    Der er ingen sammenhængende strategi, som man holder fast i, og det bliver udstillet gang på gang i dette efterår.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #98
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    52

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Stenum Se meddelelser
    Det er fandme også let at være journalist, når man kan slippe afsted med den slags vås. Gu' er det ej en prioritering af sportslig succes over menneskerettigheder, sådan kan man sguda ikke stille det op.

    Jeg er enig i, at det er klamt og tonedøvt at tage til Dubai, men jeg har dælme da også forståelse for, at det er et røvhamrende svært dilemma at blive stillet i som virksomhed. Begge dele kan altså godt eksistere på samme tid, verden er ikke sort/hvid.
    den der kobling er tæt på idiotisk

    man valgte Dubai fra pga a menneskerettigheder (nåja pga fans der havde moralske skrupler og havde et ekoistisk behov for at kunne sole sig på en eller anden moralsk høj hest. det var en åndsvag belutning og det er det stadig)

    at man nu vælger Dubai til er jo ikke fordi man syntes de nu er ok på mennskerettigheder. det er fordi man ikke kan gennemføre end tur der hvor man skulle hen.

    sidst kunne man vælge mellem A, B, C, D... nu kan man så ikke vælge så meget.

    jeg har boykottet Franske varer siden 96, hvis ostemanden en dag ikke har anden ost end fransk så betyder mit køb af fransk ost jo ikke at jeg pludselig støtte franske atomprøvesprængninger. det betyder at jeg mangler ost (og udvalg) så må min lidt stædige boykot vente (og genoptages) bagefter.

  15. #99
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Jeg vil undlade at spekulere over, hvad der er foregået, men bare nøjes med at glæde mig over, at pres fra fans og offentlighed kan rykke ting: https://www.fck.dk/nyhed/fck-rejser-...-traeningslejr
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  16. #100
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Nu når klubben har besluttet at flytte træningslejren til Portugal alligevel, så er det vel på sin plads at landsholdet melder afbud, såfremt man kvalificerer sig til VM i 2022. Og det er jo forkasteligt at DR OG TV2 har formastet sig til at købe tv-rettighederne til den slutrunde? Det må kalde på en tilbundsgående undersøgelse - og selvfølgelig udskamning i mediebranchen.

    https://www.fck.dk/nyhed/fck-rejser-...-traeningslejr

    Når det så er sagt, er jeg glad for at truppen skal til Portugal.
    Sidst redigeret af albinus1985 : 11.12.20 kl. 19:26

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #101
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Vupti, så kunne man godt komme til Portugal alligevel.
    https://www.fck.dk/nyhed/fck-rejser-...-traeningslejr

    Jeg tror ikke på at det er selve protesterne på de sociale medier, som har gjort udslaget, men snarere den økonomiske konsekvens i form af sæsonkortholdere og abonnenter, der aktivt og konsekvent har fravalgt at donere til klubben, men som i stedet har valgt kompensation som protest. Det har med garanti kostet FCK titusindvis af kroner, at folk har fravalgt det. Men der må de ligge, som de har redt i den sag.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #102
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    343

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Jan Viborg Møller Se meddelelser
    Jeg har boykottet Franske varer siden 96, hvis ostemanden en dag ikke har anden ost end fransk så betyder mit køb af fransk ost jo ikke at jeg pludselig støtte franske atomprøvesprængninger. det betyder at jeg mangler ost (og udvalg) så må min lidt stædige boykot vente (og genoptages) bagefter.
    Hehe, den stædige boykot har jeg også været med i lige siden. Dog kun fransk vin.

  21. #103
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    285

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Du har et totalt virkelighedsfjernt syn på, hvad der rent faktisk foregår i f.eks. UAE. Jeg antager, at du ikke har brugt nogen tid på at sætte dig ind i den fagfællesbedømte forskning eller rapporter fra menneskerettighedsorganisation er, men udelukkende drager konklusioner fra dine egne anekdoter. Bare lige for at få det på plads, har jeg været i UAE flere gange og går minsandten ikke på kaffebar.

    Hvis de ansatte du snakkede med siger det mindste negative, er det fyringsgrundlag. De har INGEN rettigheder overhovedet. Rigtig mange er gældsat fra ankomsten og har ingen jordisk chance for at slippe fri. Der dør tusindvis af arbejdere i UAE hvert eneste år, primært i byggeindustrien. Derudover begår hundredevis af arbejdere selvmord hvert år som følge af forholdene. Mange bor i stuvet sammen i de værste forhold i slumbyer eller endda regulære arbejdslejre. Der er over 30000 handlede kvinder i Dubai som er tvunget til at prostituere sig. Der er mange flere i det man kalder "indentured servitude" som privat hushjælp. UAE er et af de værste lande i verden for migrantarbejdere. Det blev en smule bedre med lempelserne af kafalasystemet i 2016, hvilket var en direkte konsekvens af internationalt pres, bl.a. som følge af en rapport fra Human Rights Watch i 2014.

    Selvfølgelig skal FCK ikke blandes ind i den slags møg overhovedet. Det burde sgu sige sig selv.

    Alt det er rigtigt men hvad skal de ellers gøre? Sender du penge til Nepal, Bangladesh eller Indien? Det er helt vildt så indskrænket man er i sit syn... vi kan alle være forarget men så skriv nogle breve til Jeppe Kofoed eller kronprinsen eller EUs udenrigstjeneste men hold dog for helvede vores klub af politisk aktivisme... FCK skal have de bedst mulige forhold og skal også have mulighed for at spille træningskampe mod de bedste hold, og hvis det er i Dubai, så er det i Dubai... hvis det var Kina så var det Kina.... jeg er fløjtende ligeglad når det handler om fck... hvis du spørger mig om UAE er et moralsk fornuftigt land, så kan jeg kan jeg klart sige nej...

    Hvis vi skal trække den helt derud så skal fck aldrig sælge spillere til man city eller spille i mod dem? De er jo ejet af regimet i UAE og hvis vi spiller imod dem så støtter vi regiment...

    Det samme med PSG hvor Qatar er i spil...

    Så må vi jo bare blive taberdømt i de kampe for fck skal jo kæmpe for migrantarbejdere
    Very Nice

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #104
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    Alt det er rigtigt men hvad skal de ellers gøre? Sender du penge til Nepal, Bangladesh eller Indien? Det er helt vildt så indskrænket man er i sit syn... vi kan alle være forarget men så skriv nogle breve til Jeppe Kofoed eller kronprinsen eller EUs udenrigstjeneste men hold dog for helvede vores klub af politisk aktivisme... FCK skal have de bedst mulige forhold og skal også have mulighed for at spille træningskampe mod de bedste hold, og hvis det er i Dubai, så er det i Dubai... hvis det var Kina så var det Kina.... jeg er fløjtende ligeglad når det handler om fck... hvis du spørger mig om UAE er et moralsk fornuftigt land, så kan jeg kan jeg klart sige nej...

    Hvis vi skal trække den helt derud så skal fck aldrig sælge spillere til man city eller spille i mod dem? De er jo ejet af regimet i UAE og hvis vi spiller imod dem så støtter vi regiment...

    Det samme med PSG hvor Qatar er i spil...

    Så må vi jo bare blive taberdømt i de kampe for fck skal jo kæmpe for migrantarbejdere
    Og for de helt frelste, er det slut med alle de forbrugsgoder vi kender i den vestlige verden, da de bl.a. er produceret af børnearbejdere i Asien.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #105
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    564

    Re: Træningslejr i Dubai 2021

    https://youtu.be/fU29PoTFXzM

    Copenhagen Sundays interview med Amnesty om deres take på det.
    Waldorf: Why do we always come here
    Statler: I guess we'll never know
    Waldorf: It's like a kind of torture
    both: To have to watch the show

Side 7 af 9 FørsteFørste ... 456789 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Træningslejr/-kampe i Dubai 2019
    By Kiwi in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 03.02.19, 13:41
  2. Svar: 104
    Sidste Meddelelse: 12.01.19, 12:28
  3. Hvad synes du om klubbens træningslejr i Dubai?
    By FCK4LIF3 in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 08.01.19, 18:59
  4. Ny TV-aftale 2015-2021
    By Thomas FC in forum De lange linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 18.12.18, 12:37
  5. Træningslejr i Dubai Vinter 2018
    By Frederik in forum De korte linier
    Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 13:36

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •