Side 3 af 7 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 100

Emner: Boykot VM i Qatar

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Et VM giver FIFA 2+ mia. USD ned i foret. Det er 300k $, der kunne gå til hver af de efterladtes familier. Ulækkert? Ikke mere end at profitere på deres død, efter min mening.

    Det vil også mindske incitamentet for lignende beslutninger i fremtiden, hvis der ikke er nogen økonomisk fordel i det (jeg er selvfølgelig med på, at der findes et andet regnskab for dem, der stemte på Qatar).
    Ja, ulækkert. For det gør menneskeliv til noget man bare kan betale for. Qatar har ikke brug for pengene, de har brug for de her events, så både for at give dem en lærestreg og for at sende tydelige signaler til resten af verden, burde VM rykkes og det bliver det kun hvis FIFA presses af boykot fra de fleste af de tunge nationer.

    Skaden er ikke sket, der er mere skade på vej og de skal ikke slippe afsted ved at købe aflad for deres blodpenge.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Ja, ulækkert. For det gør menneskeliv til noget man bare kan betale for. Qatar har ikke brug for pengene, de har brug for de her events, så både for at give dem en lærestreg og for at sende tydelige signaler til resten af verden, burde VM rykkes og det bliver det kun hvis FIFA presses af boykot fra de fleste af de tunge nationer.

    Skaden er ikke sket, der er mere skade på vej og de skal ikke slippe afsted ved at købe aflad for deres blodpenge.
    Problemet er bare at det aldrig kommer til at ske at de rykker VM. Det er ønsketænkning uanset, hvor mange T-shirt de enkelte nationer tager på med Human Rights. Der er simpelthen for mange penge på spil. 1 ting er at tage en T-shirt på. Men INTET land kommer til at "Trække sig", hvis de kvalificere sig til VM.

    I mine øjne er skaden allerede sket i og med 5000+ liv er tabt. Kampen skulle være taget i det moment Korrupte FIFA valgte at tildele Qatar VM og før de Stadions var i gang med at blive bygget. Den "Protest" de enkelte lande har gang i nu er jo til at grine over. "Vi søger en dialog" om forbedret rettigheder. Ja det er sgu bare 10 år for sent.

    Men jo i den perfekte verden burde Alle land jo trække sig fra VM i Qatar...

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Men jo i den perfekte verden burde alle lande jo trække sig fra VM i Qatar...
    Desværre er der bare nogle lande og regimer, som er skrupelløse nok til at ville udnytte situationen med svagere sportslig modstand og stadig stille op. Kina, Tyrkiet og Rusland, bl.a., som hver især nemt kunne finde nogle årsager af moralsk tvivlsom karakter til at gå imod en sådan verdensomspændende strømning.

    - Rusland som "hævn" over for verdenssamfundet for den omfattende dopingkarantæne.
    - Kina, hvis man viderefører boykot og protester til Vinter-OL i Beijing om et år, jf. deres behandling af uighurerne.
    - Tyrkiet med Erdogan, som sagtens kunne finde på at kalde boykotten for "en krig mod islam", og påstå at Tyrkiet "kæmper på vegne af alle muslimer", eller noget lignende bavl.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #34
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Problemet er bare at det aldrig kommer til at ske at de rykker VM. Det er ønsketænkning uanset, hvor mange T-shirt de enkelte nationer tager på med Human Rights. Der er simpelthen for mange penge på spil. 1 ting er at tage en T-shirt på. Men INTET land kommer til at "Trække sig", hvis de kvalificere sig til VM.

    I mine øjne er skaden allerede sket i og med 5000+ liv er tabt. Kampen skulle være taget i det moment Korrupte FIFA valgte at tildele Qatar VM og før de Stadions var i gang med at blive bygget. Den "Protest" de enkelte lande har gang i nu er jo til at grine over. "Vi søger en dialog" om forbedret rettigheder. Ja det er sgu bare 10 år for sent.

    Men jo i den perfekte verden burde Alle land jo trække sig fra VM i Qatar...
    VM kan da sagtens nå at blive rykket. Der er en række lande som kunne stable et VM på benene på max et halvt år, så det kræver blot viljen fra FIFA.
    Den kommer nok kun hvis modstanden mod afholdelsen i Qatar bliver stor nok og muligvis også kun hvis nogle af de store lande truer med at udeblive. Men til gengæld så vil det også virke.
    Vi skal rykke på det her som befolkning, fordi det rykker i spillerne og sidenhen de nationale forbund og når nok lande har haft t-shirts på så begynder nogle af landeneat turde sige fra over for selve afholdelsen i Qatar, når ét land har gjort det, så følger flere trop. Det her kan sagtens rykke hele vejen.

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #35
    Z-ster er offline Den løftede pegefinger!!
    Tilmeldingsdato
    May 2020
    Indlæg
    129

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Det handler vel også om at presse sponsorerne, som er den altafgørende faktor.
    Når Heineken har fået nok negativ omtale så begynder de at overveje deres engagement og flere store sponsorer ligeså.
    Det er jo den vej FIFA skal rammes. De har tidligere vist at de vil skide på moral og etik fordi det er dollars det handler om. Derfor er støttetrøjer og statements i realiteten ligegyldige.

    Dårlig omtale i rigelige mængder fra dem med pengene, er der dog ingen der har lyst til. Så gå efter sponsorerne og svin dem der pumper penge i lortet!
    I øvrigt mener jeg at Hjalte Park burde destrueres!
    Z-ster's Avatar

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #36
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    VM kan da sagtens nå at blive rykket. Der er en række lande som kunne stable et VM på benene på max et halvt år, så det kræver blot viljen fra FIFA.
    Den kommer nok kun hvis modstanden mod afholdelsen i Qatar bliver stor nok og muligvis også kun hvis nogle af de store lande truer med at udeblive. Men til gengæld så vil det også virke.
    Vi skal rykke på det her som befolkning, fordi det rykker i spillerne og sidenhen de nationale forbund og når nok lande har haft t-shirts på så begynder nogle af landeneat turde sige fra over for selve afholdelsen i Qatar, når ét land har gjort det, så følger flere trop. Det her kan sagtens rykke hele vejen.
    Ja det kan sagtens nå at blive rykket, Men tror du selv på det sker?. Næppe. Som jeg sagde så er der for mange penge på spil som allerede er investeret. Jeg tvivler på når det kommer til stykket at "De store" lande vil Boykot et VM. De enkelte spillere og lande og har jo interesser og penge på spil.

    Det lyder meget rosenrødt at Alle Lande står sammen og sammen vil boykotte VM, men det bliver ved drømmen og kommer ikke til at sker efter min mening.

    Men som jeg har nævnt så burde denne Kamp jo været taget da FIFA tildelte Qatar VM?. Der kunne landende i KOR har stillet sig om og sagt NEJ, men det gjorde man ikke. Hvorfor har man lige nu fået en "Morale" her nu hvor VM Kval går i gang ?

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #37
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    De t-shirts får ingen betydning nu. Jeg ser frem til, at de samme spillere under slutrunden igen og igen og igen markerer deres utilfredshed. Igen og igen.

    Og så vores bedste ven Tom Høgli vist den eneste, der har beklaget sig fra start.

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #38
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    De t-shirts får ingen betydning nu. Jeg ser frem til, at de samme spillere under slutrunden igen og igen og igen markerer deres utilfredshed. Igen og igen.

    Og så vores bedste ven Tom Høgli vist den eneste, der har beklaget sig fra start.
    haha ja. Nu hvor FIFA var fremme og sig at de "respektere" at spillerne ytre sig. Gu ve om FIFA har samme holdning når spillerne gør det under selve slutrunden på QATAR jord :).

    Lur mig ikke om der kommer et "direktiv" om at de landshold der gør det bliver straffet pga. de ikke tør træde Qatarske Herrer over fødderne...

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #39
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    haha ja. Nu hvor FIFA var fremme og sig at de "respektere" at spillerne ytre sig. Gu ve om FIFA har samme holdning når spillerne gør det under selve slutrunden på QATAR jord :).

    Lur mig ikke om der kommer et "direktiv" om at de landshold der gør det bliver straffet pga. de ikke tør træde Qatarske Herrer over fødderne...
    F... FIFA. F... alt ved det her VM og ja, folk burde have gjort noget, da beslutningen blev truffet (men der havde folk travlt med alt det andet korruptive ved FIFA (og UEFA) til at gøre noget ved den beslutning. Er det for sent at gøre noget, helt sikkert, men derfor er det fandme ulækkert at det bliver gennemført. OG man kaster op med tanke på alle de hykleriske meldinger vi kommer til at høre fra implicerede på alle niveauer fra nu af og til et godt stykke efter VM.

    Kommer ikke til at se noget af det VM...

    MCN

  18. De følgende 6 brugere er enige:

  19. #40
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Hvem er egentlig øl og vand sponsor til vm i qatar?

  20. #41
    fckgo er offline Brandimprægner det her!
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    727

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Hvem er egentlig øl og vand sponsor til vm i qatar?
    Anheuser-Busch (mest kendt for Budweiser) og Coca-Cola.

  21. #42
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    F... FIFA. F... alt ved det her VM og ja, folk burde have gjort noget, da beslutningen blev truffet (men der havde folk travlt med alt det andet korruptive ved FIFA (og UEFA) til at gøre noget ved den beslutning. Er det for sent at gøre noget, helt sikkert, men derfor er det fandme ulækkert at det bliver gennemført. OG man kaster op med tanke på alle de hykleriske meldinger vi kommer til at høre fra implicerede på alle niveauer fra nu af og til et godt stykke efter VM.

    Kommer ikke til at se noget af det VM...

    MCN
    Det er ikke for sent at gøre noget. Det er alene en politisk beslutning om man vil boykotte, men lande som USA, England og Tyskland kunne afholde VM med kort varsel, uden det ville have større økonomiske konsekvenser, altså ud over alle de olie-milliarder som ville blive trukket ud af sporten, hvilket jo igen er hele humlen ved problemet.

    Derudover er jeg efterhånden røv hamrende træt af at høre den tåbelige parole fra beslutningstagerne i de vestlige forbund og storklubber - sports an politics don’t mix - de er en fralæggelse af ansvar, og et eklatant bluffnummer, hvor man ikke anerkender eksistensen af de sidste 130 års sportshistorie.

  22. De følgende 5 brugere er enige:

  23. #43
    fckgo er offline Brandimprægner det her!
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    727

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Det er ikke for sent at gøre noget. Det er alene en politisk beslutning om man vil boykotte, men lande som USA, England og Tyskland kunne afholde VM med kort varsel, uden det ville have større økonomiske konsekvenser, altså ud over alle de olie-milliarder som ville blive trukket ud af sporten, hvilket jo igen er hele humlen ved problemet.
    Der er det problem, at terminen er blevet fastsat nu, og næste års kampkalender er blevet klargjort efter et vinter-VM. USA har deres stadioner optaget af NFL og et december-VM i Europa vil give nogle vejrmæssige udfordringer, så det er meget tæt på, at man er fanget af Qatar.

  24. #44
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af fckgo Se meddelelser
    Der er det problem, at terminen er blevet fastsat nu, og næste års kampkalender er blevet klargjort efter et vinter-VM. USA har deres stadioner optaget af NFL og et december-VM i Europa vil give nogle vejrmæssige udfordringer, så det er meget tæt på, at man er fanget af Qatar.
    Det vil nemt kunne flyttes. Terminerne strid er jo i forvejen imod den normale kalender i fodbolden, og det burde være nemt for alle interessenter at flytte kalenderen tilbage til normalen. Vi kan finde 1000 undskyldninger for, hvorfor intet kan ændres, men når det kommer til stykket handler det kun om penge og penge og flere penge.

    Helt grundlæggende, bør verdensfodbolden kæmpe imod de store forbund og oprette nye forbund, som ikke alene har økonomi på dagsorden. Og helst nogle som de første 30 år udelukke alle mænd over 45 fra indflydelse!

  25. De følgende 5 brugere er enige:

  26. #45
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Alternativt kunne man kigge mod Australien og New Zealand som alternativt spillested, eftersom de to lande allerede har overvejelser om at søge om VM i 2030 sammen, og skal være værter for kvindernes VM i 2023.

    Tilsammen har de to lande 7 stadions med +50.000 pladser, og yderligere 7 stadions med +30.000 pladser. Alle er færdigbyggede. Til sammenligning brugte Brasilien 6 stadions med +50.000 pladser, og så 6 stadions med ca. 40.000 pladser. Begge lande er desuden gearet til at modtage mange mennesker udefra i forbindelse med sportslige megaevents, da Sydney afholdt Sommer-OL i 2000, og New Zealand var værter for rugby-VM i 2011.

    Hvad angår temperaturer vil det minde en del om en slutrunde afholdt om sommeren i et "normalt" land, da man i november-december ikke når op på de allerhøjeste temperaturer i landet, hvilket især kunne være et issue i Australien.

    Begge lande har desuden rigtig godt styr på smitteopsporing og håndtering, hvad angår corona, og begge lande ligger højt på listen over de mindst korrupte lande i verden. Så rent moralsk kunne det også give mening.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  27. De følgende 6 brugere er enige:

Side 3 af 7 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Opfordring: Boykot EB.dk
    By østersø007 in forum De lange linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 19:46
  2. Opfordring til fælles boykot
    By FCKFC - Kontor in forum De korte linier
    Svar: 144
    Sidste Meddelelse: 09.04.12, 10:59
  3. Boykot
    By midtjyden in forum De korte linier
    Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 04.11.03, 18:40
  4. Boykot TV3 Nu!
    By Tulle in forum Diverse
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 16.09.03, 23:52

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •