Side 4 af 7 FørsteFørste 1234567 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 100

Emner: Boykot VM i Qatar

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Alternativt kunne man kigge mod Australien og New Zealand som alternativt spillested, eftersom de to lande allerede har overvejelser om at søge om VM i 2030 sammen, og skal være værter for kvindernes VM i 2023.

    Tilsammen har de to lande 7 stadions med +50.000 pladser, og yderligere 7 stadions med +30.000 pladser. Alle er færdigbyggede. Til sammenligning brugte Brasilien 6 stadions med +50.000 pladser, og så 6 stadions med ca. 40.000 pladser. Begge lande er desuden gearet til at modtage mange mennesker udefra i forbindelse med sportslige megaevents, da Sydney afholdt Sommer-OL i 2000, og New Zealand var værter for rugby-VM i 2011.

    Hvad angår temperaturer vil det minde en del om en slutrunde afholdt om sommeren i et "normalt" land, da man i november-december ikke når op på de allerhøjeste temperaturer i landet, hvilket især kunne være et issue i Australien.

    Begge lande har desuden rigtig godt styr på smitteopsporing og håndtering, hvad angår corona, og begge lande ligger højt på listen over de mindst korrupte lande i verden. Så rent moralsk kunne det også give mening.
    Og Australien var ansøger til ‘22 - så vidt jeg husker - og følte sig bortdømt i processen - sjovt nok!

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Ærligt talt, vil jeg skide på om VM, skal afholdes i Kazakstan, med kun Borat som kommentator. - Det vil øge sandsynliugheden for at jeg ser et minut af slutrunden. - Jeg kommer ikke til at anvende et minut på de oliespader!

  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Alternativt kunne man kigge mod Australien og New Zealand som alternativt spillested, eftersom de to lande allerede har overvejelser om at søge om VM i 2030 sammen, og skal være værter for kvindernes VM i 2023.

    Tilsammen har de to lande 7 stadions med +50.000 pladser, og yderligere 7 stadions med +30.000 pladser. Alle er færdigbyggede. Til sammenligning brugte Brasilien 6 stadions med +50.000 pladser, og så 6 stadions med ca. 40.000 pladser. Begge lande er desuden gearet til at modtage mange mennesker udefra i forbindelse med sportslige megaevents, da Sydney afholdt Sommer-OL i 2000, og New Zealand var værter for rugby-VM i 2011.

    Hvad angår temperaturer vil det minde en del om en slutrunde afholdt om sommeren i et "normalt" land, da man i november-december ikke når op på de allerhøjeste temperaturer i landet, hvilket især kunne være et issue i Australien.

    Begge lande har desuden rigtig godt styr på smitteopsporing og håndtering, hvad angår corona, og begge lande ligger højt på listen over de mindst korrupte lande i verden. Så rent moralsk kunne det også give mening.
    Det er fint nok med at de har store stadions, der primært bliver brugt til Cricket og Rugby. Men har de så løst, eller kan de må at ordne de ting der mangler?

    https://img.fifa.com/image/upload/ca...okfnjywfvh.pdf

    Og hvordan ser det ud med deres normale brug? Det ser ud som om at cricket i Australien kører i December. Så de kan nok ikke gå. Det ser dog ud til at deres egen fodbold og Rugby er om sommeren, som var et oprindeligt problem ved deres 2022 ansøgning.

    Så er der selvfølgelig at de sammen har kvindernes VM i 2023, men med alt respekt for det kvinde VM, er jeg ret sikker på der er lidt flere krav.

    Om ikke andet så har cricket, rugby m.v. i New Zealand gået med til at ændre i deres sæsoner for 2023 så vidt jeg kan se. Og 2020 blev ødelagt grundet corona. 2021 ser ikke alt for godt ud.

    Ikke helt så nemt. Men ellers god ide.

  5. #49
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Såvidt jeg kan se i den rapport, så er det største issue ved de to lande flg. tre ting:

    1) Størrelsen på visse stadions, som næppe kan nå at renoveres/udvides ift. stadionkapacitet med så kort varsel.
    2) Tidsforskel ift. Europa, og det kan ikke ændres synderligt, så bliver det nok med spilletidspunkter om morgenen/formiddagen, som det var i 2002 i Korea/Japan.
    3) At få plads til cricket rent tidsmæssigt. Men det burde ikke være et problem overhovedet, da de forskellige sportsgrene/forbund i begge lande er vant til at give plads til hinanden og bakke op, når der er tale om et stort nationalt anliggende.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  6. #50
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Såvidt jeg kan se i den rapport, så er det største issue ved de to lande flg. tre ting:

    1) Størrelsen på visse stadions, som næppe kan nå at renoveres/udvides ift. stadionkapacitet med så kort varsel.
    2) Tidsforskel ift. Europa, og det kan ikke ændres synderligt, så bliver det nok med spilletidspunkter om morgenen/formiddagen, som det var i 2002 i Korea/Japan.
    3) At få plads til cricket rent tidsmæssigt. Men det burde ikke være et problem overhovedet, da de forskellige sportsgrene/forbund i begge lande er vant til at give plads til hinanden og bakke op, når der er tale om et stort nationalt anliggende.
    Men hvor villige er man når det meste af 2020, og 2021 er gået galt.. og 2023 har man ændret grundet 2023 VM?

    Og det står ikke i den oprindelige rapport med cricket, da det ikke ville clashe i sommeren.

    Men nej der er ikke mange problemer ved Australien og New Zealand. Men de problemer der er, er ikke nemme at rette op.

    Men det er da meget muligt at Australien kan nå at få det stadion færdigbygget, man kan finde en løsning med Cricket som så har 4 år uden en normal sæson.

  7. #51
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Men hvor villige er man når det meste af 2020, og 2021 er gået galt.. og 2023 har man ændret grundet 2023 VM?

    Og det står ikke i den oprindelige rapport med cricket, da det ikke ville clashe i sommeren.

    Men nej der er ikke mange problemer ved Australien og New Zealand. Men de problemer der er, er ikke nemme at rette op.

    Men det er da meget muligt at Australien kan nå at få det stadion færdigbygget, man kan finde en løsning med Cricket som så har 4 år uden en normal sæson.
    Det er utroligt optimistisk at folk tror at FIFA på nogen måde kommer til at rykke VM. Det kommer bare ikke til at ske. Men jeg tror folk undervurdere, hvor meget Økonomi der allerede er lagt i QATAR. Selv ikke hvis et flere Store lande ville "Boykotte" som de hellere ikke komme til, vil ikke få FIFA til at ændre mening så sent.

    Som jeg har nævnt tidligere. Denne kamp skulle være taget da QATAR fik VM tildelt af FIFA. Der skulle ALLE lande arm i arm have sat foden ned.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #52
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Jeg havde en diskussion med en kollega idag om tilskuer til kampene i Qatar, og nærmere bestemt, hvem gider at tage derned. Min kollega havde en vinkel jeg ikke havde tænkt over før, nemlig at en god sjat af tilskuerne bliver betalt for at komme derned. Det var i hvert fald hans tanke, at influencer/instagram segmentet kommer til, betalt, at fylde stadion. Jeg har ikke kilder der taler hverken for eller imod, men jeg har behov for at lufte tanken, i håb om at der er en journalist der læser med, griber bolden, og undersøger denne vinkel. Kommer influencere til at erstatte fans på stadion?
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  10. #53
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Jeg havde en diskussion med en kollega idag om tilskuer til kampene i Qatar, og nærmere bestemt, hvem gider at tage derned. Min kollega havde en vinkel jeg ikke havde tænkt over før, nemlig at en god sjat af tilskuerne bliver betalt for at komme derned. Det var i hvert fald hans tanke, at influencer/instagram segmentet kommer til, betalt, at fylde stadion. Jeg har ikke kilder der taler hverken for eller imod, men jeg har behov for at lufte tanken, i håb om at der er en journalist der læser med, griber bolden, og undersøger denne vinkel. Kommer influencere til at erstatte fans på stadion?
    Det er i hvert fald tankevækkende, at FIFA meddelte sidste måned, at mere end 90% af billetterne var solgt, mens DBU samtidig meldte, at der kun kommer et trecifret antal danske fans til hver kamp. Nogen er så åbenbart blevet udstyret med den portion billetter.

    Men jo, det kom frem forleden, at Qatar ligesom ved håndbold-VM betaler en gruppe fans fra diverse lande til at komme og være positive over for turneringen og værterne. Blandt andre The England Band, der serverer messingsuppe til Englands landskampe. Hvis man nogensinde har hørt dem i aktion, må drømmen være, at de bliver behandlet som så mange andre udenlandske arbejdere og får deres pas (og horn) konfiskeret.

  11. De følgende 7 brugere er enige:

  12. #54
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    615

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Jeg havde en diskussion med en kollega idag om tilskuer til kampene i Qatar, og nærmere bestemt, hvem gider at tage derned. Min kollega havde en vinkel jeg ikke havde tænkt over før, nemlig at en god sjat af tilskuerne bliver betalt for at komme derned. Det var i hvert fald hans tanke, at influencer/instagram segmentet kommer til, betalt, at fylde stadion. Jeg har ikke kilder der taler hverken for eller imod, men jeg har behov for at lufte tanken, i håb om at der er en journalist der læser med, griber bolden, og undersøger denne vinkel. Kommer influencere til at erstatte fans på stadion?
    Der er i hvert fald en på Twitter der deler din bekymring

    https://twitter.com/ronniehansen/sta...oJt937wsHtEcOA
    Messias har givet ordet skandaledommer helt ny betydning!!!!

  13. De følgende 6 brugere er enige:

  14. #55
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af The_Man Se meddelelser
    Der er i hvert fald en på Twitter der deler din bekymring

    https://twitter.com/ronniehansen/sta...oJt937wsHtEcOA
    Det er så grotesk at det halve kunne være nok.
    Nøjagtig som da de havde VM i herrehåndbold hvor stort set alle tilskuere i arenaerne vel aldrig havde set en håndboldkamp.
    Har ikke ord for hvor ulækkert jeg synes det er at en VM slutrunde skal holdes sådan et sted. Der er nogle mennesker som har fået fyldt lommerne godt op. Føj….

    Kan i øvrigt anbefale at se dokumentaren på DRTV netop nu omkring slutrunden i Qatar. Verdens bedste vm hedder den.
    Derudover er der også lige kommet en interessant serie om Fifa og historien om korruption og anklagerne på Netflix som hedder Fifa…..

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #56
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Det er så grotesk at det halve kunne være nok.
    Nøjagtig som da de havde VM i herrehåndbold hvor stort set alle tilskuere i arenaerne vel aldrig havde set en håndboldkamp.
    Har ikke ord for hvor ulækkert jeg synes det er at en VM slutrunde skal holdes sådan et sted. Der er nogle mennesker som har fået fyldt lommerne godt op. Føj….

    Kan i øvrigt anbefale at se dokumentaren på DRTV netop nu omkring slutrunden i Qatar. Verdens bedste vm hedder den.
    Derudover er der også lige kommet en interessant serie om Fifa og historien om korruption og anklagerne på Netflix som hedder Fifa…..
    Kan også kraftigt anbefale Jan Jensen’s (EB) podcastserie Blodbold.

  17. De følgende 7 brugere er enige:

  18. #57
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Blodbold er MARKANT bedre end Netflix miniserien. Skal man vælge mellem de to, vil jeg klart anbefale podcasten.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #58
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    418

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Blodbold er MARKANT bedre end Netflix miniserien. Skal man vælge mellem de to, vil jeg klart anbefale podcasten.
    Og jeg vil anbefale, at man holder sig langt væk fra det VM. Både i TV og artikler. På den måde kan vi måske ramme dem der betaler. Nemlig sponsorerne. Mere så det aldrig sker igen.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #59
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Det ville glæde mig enormt hvis mediehusene ville undlade at sende journalister afsted til Qatar så dækningen derfra bliver så minimal som muligt. Minimere værdien for både det latterlige regime, FIFA og alle sponsorerne af arrangementet.

  23. De følgende 4 brugere er enige:

  24. #60
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Jeg synes ofte at boykot er den forkerte vej. Hvis vi ser på verden, så skal vi være bedre til at bygge bro imellem forskellige kulture dermed forbedre levevilkår og forståelse for hinanden. Samtidig så er det også klart at vi som forbruger har et ansvar for tingenes tilstand.

    VM i Qatar er først og fremmest et FIFA problem og derudover også et politisk problem. Der er VM hvert fjerde år og som fodbold fan, så kan jeg sagtens godtage at folk sætter sig bag TV skærmen uden at skulle have dårlig samvittighed.

    At FIFA aldrig må lave så ringe en beslutning igen - det er et historisk lavpunkt at afholde VM der

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Opfordring: Boykot EB.dk
    By østersø007 in forum De lange linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 19:46
  2. Opfordring til fælles boykot
    By FCKFC - Kontor in forum De korte linier
    Svar: 144
    Sidste Meddelelse: 09.04.12, 10:59
  3. Boykot
    By midtjyden in forum De korte linier
    Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 04.11.03, 18:40
  4. Boykot TV3 Nu!
    By Tulle in forum Diverse
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 16.09.03, 23:52

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •