Side 4 af 4 FørsteFørste 1234
Viser resultater 46 til 51 af 51

Emner: Boykot VM i Qatar

Tilmeldingsdato
    Aug 2006

Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Alternativt kunne man kigge mod Australien og New Zealand som alternativt spillested, eftersom de to lande allerede har overvejelser om at søge om VM i 2030 sammen, og skal være værter for kvindernes VM i 2023.

Tilsammen har de to lande 7 stadions med +50.000 pladser, og yderligere 7 stadions med +30.000 pladser. Alle er færdigbyggede. Til sammenligning brugte Brasilien 6 stadions med +50.000 pladser, og så 6 stadions med ca. 40.000 pladser. Begge lande er desuden gearet til at modtage mange mennesker udefra i forbindelse med sportslige megaevents, da Sydney afholdt Sommer-OL i 2000, og New Zealand var værter for rugby-VM i 2011.

Hvad angår temperaturer vil det minde en del om en slutrunde afholdt om sommeren i et "normalt" land, da man i november-december ikke når op på de allerhøjeste temperaturer i landet, hvilket især kunne være et issue i Australien.

Begge lande har desuden rigtig godt styr på smitteopsporing og håndtering, hvad angår corona, og begge lande ligger højt på listen over de mindst korrupte lande i verden. Så rent moralsk kunne det også give mening.
    Og Australien var ansøger til ‘22 - så vidt jeg husker - og følte sig bortdømt i processen - sjovt nok!

2. De følgende 2 brugere er enige:

Tilmeldingsdato
    May 2012

Ærligt talt, vil jeg skide på om VM, skal afholdes i Kazakstan, med kun Borat som kommentator. - Det vil øge sandsynliugheden for at jeg ser et minut af slutrunden. - Jeg kommer ikke til at anvende et minut på de oliespader!

Tilmeldingsdato
    Aug 2013

Alternativt kunne man kigge mod Australien og New Zealand som alternativt spillested, eftersom de to lande allerede har overvejelser om at søge om VM i 2030 sammen, og skal være værter for kvindernes VM i 2023.

Tilsammen har de to lande 7 stadions med +50.000 pladser, og yderligere 7 stadions med +30.000 pladser. Alle er færdigbyggede. Til sammenligning brugte Brasilien 6 stadions med +50.000 pladser, og så 6 stadions med ca. 40.000 pladser. Begge lande er desuden gearet til at modtage mange mennesker udefra i forbindelse med sportslige megaevents, da Sydney afholdt Sommer-OL i 2000, og New Zealand var værter for rugby-VM i 2011.

Hvad angår temperaturer vil det minde en del om en slutrunde afholdt om sommeren i et "normalt" land, da man i november-december ikke når op på de allerhøjeste temperaturer i landet, hvilket især kunne være et issue i Australien.

Begge lande har desuden rigtig godt styr på smitteopsporing og håndtering, hvad angår corona, og begge lande ligger højt på listen over de mindst korrupte lande i verden. Så rent moralsk kunne det også give mening.
    Det er fint nok med at de har store stadions, der primært bliver brugt til Cricket og Rugby. Men har de så løst, eller kan de må at ordne de ting der mangler?

https://img.fifa.com/image/upload/ca...okfnjywfvh.pdf

Og hvordan ser det ud med deres normale brug? Det ser ud som om at cricket i Australien kører i December. Så de kan nok ikke gå. Det ser dog ud til at deres egen fodbold og Rugby er om sommeren, som var et oprindeligt problem ved deres 2022 ansøgning.

Så er der selvfølgelig at de sammen har kvindernes VM i 2023, men med alt respekt for det kvinde VM, er jeg ret sikker på der er lidt flere krav.

Om ikke andet så har cricket, rugby m.v. i New Zealand gået med til at ændre i deres sæsoner for 2023 så vidt jeg kan se. Og 2020 blev ødelagt grundet corona. 2021 ser ikke alt for godt ud.

Ikke helt så nemt. Men ellers god ide.

Tilmeldingsdato
    Jan 2015

Såvidt jeg kan se i den rapport, så er det største issue ved de to lande flg. tre ting:

1) Størrelsen på visse stadions, som næppe kan nå at renoveres/udvides ift. stadionkapacitet med så kort varsel.
    2) Tidsforskel ift. Europa, og det kan ikke ændres synderligt, så bliver det nok med spilletidspunkter om morgenen/formiddagen, som det var i 2002 i Korea/Japan.
    3) At få plads til cricket rent tidsmæssigt. Men det burde ikke være et problem overhovedet, da de forskellige sportsgrene/forbund i begge lande er vant til at give plads til hinanden og bakke op, når der er tale om et stort nationalt anliggende.
    Ståle (un)Raus #666

Ceterum autem censeo Civitas Puteus delendam esse (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

Tilmeldingsdato
    Aug 2013

Såvidt jeg kan se i den rapport, så er det største issue ved de to lande flg. tre ting:

1) Størrelsen på visse stadions, som næppe kan nå at renoveres/udvides ift. stadionkapacitet med så kort varsel.
    2) Tidsforskel ift. Europa, og det kan ikke ændres synderligt, så bliver det nok med spilletidspunkter om morgenen/formiddagen, som det var i 2002 i Korea/Japan.
    3) At få plads til cricket rent tidsmæssigt. Men det burde ikke være et problem overhovedet, da de forskellige sportsgrene/forbund i begge lande er vant til at give plads til hinanden og bakke op, når der er tale om et stort nationalt anliggende.
    Men hvor villige er man når det meste af 2020, og 2021 er gået galt.. og 2023 har man ændret grundet 2023 VM?

Og det står ikke i den oprindelige rapport med cricket, da det ikke ville clashe i sommeren.

Men nej der er ikke mange problemer ved Australien og New Zealand. Men de problemer der er, er ikke nemme at rette op.

Men det er da meget muligt at Australien kan nå at få det stadion færdigbygget, man kan finde en løsning med Cricket som så har 4 år uden en normal sæson.

Tilmeldingsdato
    Jul 2002

Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Men hvor villige er man når det meste af 2020, og 2021 er gået galt.. og 2023 har man ændret grundet 2023 VM?

Og det står ikke i den oprindelige rapport med cricket, da det ikke ville clashe i sommeren.

Men nej der er ikke mange problemer ved Australien og New Zealand. Men de problemer der er, er ikke nemme at rette op.

Men det er da meget muligt at Australien kan nå at få det stadion færdigbygget, man kan finde en løsning med Cricket som så har 4 år uden en normal sæson.
    Det er utroligt optimistisk at folk tror at FIFA på nogen måde kommer til at rykke VM. Det kommer bare ikke til at ske. Men jeg tror folk undervurdere, hvor meget Økonomi der allerede er lagt i QATAR. Selv ikke hvis et flere Store lande ville "Boykotte" som de hellere ikke komme til, vil ikke få FIFA til at ændre mening så sent.

Som jeg har nævnt tidligere. Denne kamp skulle være taget da QATAR fik VM tildelt af FIFA. Der skulle ALLE lande arm i arm have sat foden ned.

8. De følgende 2 brugere er enige:

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

1. Opfordring: Boykot EB.dk
    By østersø007 in forum De lange linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 19:46
  2. Opfordring til fælles boykot
    By FCKFC - Kontor in forum De korte linier
    Svar: 144
    Sidste Meddelelse: 09.04.12, 10:59
  3. Boykot
    By midtjyden in forum De korte linier
    Svar: 42