Side 5 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 100

Emner: Boykot VM i Qatar

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af aegh Se meddelelser
    Og jeg vil anbefale, at man holder sig langt væk fra det VM. Både i TV og artikler. På den måde kan vi måske ramme dem der betaler. Nemlig sponsorerne. Mere så det aldrig sker igen.

    Nu skal det her ikke tages som en opfordring til ikke at boykotte det kommende VM i tv. Der er eddermanme mange vægtige grunde til, hvis man ikke ønsker at følge det.

    Men der er lidt ved at opstå en myte om, at man kan påvirke seertallene, hvis man lader være med at tænde. Så nemt er det ikke. Det er stadig en udvalgt og formodet repræsentativt skare af familier, der leverer de seertal, der offentliggøres, og det gælder både flow-tv og streaming efter en omlægning fra begyndelsen af 2022.

    Her er en længere forklaring:
    https://markets.nielsen.com/dk/da/so...seermaling-dk/

    Igen: Det skal ikke tages som en opfordring til at se med. Det ville være helt upassende at gøre sig til dommer over det. Men hvis man vil droppe det af taktiske grunde, er der ingen pointe i det, medmindre man tilhører én af Nielsens udvalgte ;-)

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    418

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Nu skal det her ikke tages som en opfordring til ikke at boykotte det kommende VM i tv. Der er eddermanme mange vægtige grunde til, hvis man ikke ønsker at følge det.

    Men der er lidt ved at opstå en myte om, at man kan påvirke seertallene, hvis man lader være med at tænde. Så nemt er det ikke. Det er stadig en udvalgt og formodet repræsentativt skare af familier, der leverer de seertal, der offentliggøres, og det gælder både flow-tv og streaming efter en omlægning fra begyndelsen af 2022.

    Her er en længere forklaring:
    https://markets.nielsen.com/dk/da/so...seermaling-dk/

    Igen: Det skal ikke tages som en opfordring til at se med. Det ville være helt upassende at gøre sig til dommer over det. Men hvis man vil droppe det af taktiske grunde, er der ingen pointe i det, medmindre man tilhører én af Nielsens udvalgte ;-)
    Det har du sikkert ret i. Har endda selv været med i det panel for en del år siden. Men jeg tænker nu også at fx Yousee selv laver deres opgørelse. Ligesom sponsorerne sikkert også laver deres egen. Men det kan godt være, at det vil være endnu mere tydeligt, hvis man også holder sig fra artikler vedr. VM.
    Jeg er i øvrigt helt enig i, at folk skal gøre, som de selv vil. Jeg er på ingen måde religiøs omkring det. Jeg har bare truffet mit eget valg.

  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af aegh Se meddelelser
    Det har du sikkert ret i. Har endda selv været med i det panel for en del år siden. Men jeg tænker nu også at fx Yousee selv laver deres opgørelse. Ligesom sponsorerne sikkert også laver deres egen.
    Mjoh, men de tal er i bedste fald mangelfulde. Og skulle sponsorerne henvende sig med en undersøgelse, er det jo oplagt at svare "nej, jeg har absolut intet set". Imens kan man så lægge et tonstungt pres på panelfamilierne, hvis man føler for det (og kan finde dem) ;-)

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #64
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Kan simpelthen ikke finde ud af hvad meningen er med de videoer der florerer af migrantarbejdere forklædt som fans af Argentina, Brasilien, Tyskland osv.

    Altså tror de at vi er så dumme at vi køber den? Det skriger jo til himmelen at det er iscenesat.

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #65
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    40

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Jeg tror bare ikke, at de giver en fuck for noget som helst…

    I det hele taget har sandheden trange kår i disse år. Bare se på Trumps tilhængere i USA. Selv når noget bliver pillet fuldstændigt fra hinanden, så fastholder de deres egen virkelighed.
    Jeg tror, at det er her, man skal finde svaret på, hvorfor Qatar overhovedet gider at lave et halvhjertet forsøg på at ”stage” en fanforsamling, som alle med bare en lille smule omløb i hovedet kan se lige igennem. Hvis de lige lukker øjnene en gang imellem, så kan de formodentlig bilde sig selv ind, at det er the real deal… Lidt som jeg forstiller mig nogle mænd er i stand til at bilde sig selv ind, at den prostituerede vedkommende lige har samlet op henne på gadehjørnet, faktisk synes, at han er verdens dejligste stykke mandfolk.

    Jeg er sgu snart stoppet med at blive overrasket over, at nogle mennesker er i stand til at blokere for al realisme, fordi det bare passer bedre ind i deres verdensbillede.

    Men det er uendeligt trist at være vidne til.
    Mvh

    Allano
    CPHK#01


  9. #66
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Kan simpelthen ikke finde ud af hvad meningen er med de videoer der florerer af migrantarbejdere forklædt som fans af Argentina, Brasilien, Tyskland osv.

    Altså tror de at vi er så dumme at vi køber den? Det skriger jo til himmelen at det er iscenesat.
    Uden at han vidste det, så startede komiske Ali en enorm stor trend i 90’erne. Når man ser på et dansk folketingsvalg hvor nummer 1 og 2 på listen over flest stemmer er Mette og Inger, så kan man da ikke ikke undres at det ser endnu mere sort ud i andre dele af verdenen.

    Helt ærligt - jeg håber at de falske fans får en fed fest - de immigrationsarbejdere har da om nogen fortjent det.

  10. #67
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Uden at han vidste det, så startede komiske Ali en enorm stor trend i 90’erne. Når man ser på et dansk folketingsvalg hvor nummer 1 og 2 på listen over flest stemmer er Mette og Inger, så kan man da ikke ikke undres at det ser endnu mere sort ud i andre dele af verdenen.

    Helt ærligt - jeg håber at de falske fans får en fed fest - de immigrationsarbejdere har da om nogen fortjent det.
    Selvsamme migrantarbejdere som blodbold tidligere har fortalt var blevet beordret væk fra Qatar under slutrunden for ikke at forpurre gadebilledet. Men nu kan de pludselig godt bruges alligevel.

    Ulækkert

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #68
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Selvsamme migrantarbejdere som blodbold tidligere har fortalt var blevet beordret væk fra Qatar under slutrunden for ikke at forpurre gadebilledet. Men nu kan de pludselig godt bruges alligevel.

    Ulækkert
    Det er pisse ulækkert - derfor håber jeg stadig for en god oplevelse for dem (isoleret set)

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #69
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Selvsamme migrantarbejdere som blodbold tidligere har fortalt var blevet beordret væk fra Qatar under slutrunden for ikke at forpurre gadebilledet. Men nu kan de pludselig godt bruges alligevel.

    Ulækkert
    Det er sikkert ikke de samme migrantarbejdere.

    Jeg arbejdede 8 måneder i Qatar tilbage i 2006/07 og jeg så at der var en rangorden blandt de asiatiske migrantarbejdere - på det tidspunkt var der nærmest ikke afrikanere. Bygningsarbejderne var helt klart lavest rangerende og måtte ikke blande sig med andre. De boede i containerbyer i ørkenen og blev fragtet frem og tilbage i busser. De kom i særskilte fly fra Indien osv. og jeg fik at vide at de ikke engang blev registreret som rejst ind i landet og dermed ikke indgik i antallet af folk i landet.

    Men de migrantarbejdere som er med i "festerne" ligner mere butiksansatte, vagter og lignende servicearbejdere, som er dem som sørger for at samfundet overhovedet virker dernede.
    Øvre C'er

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #70
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af tor340 Se meddelelser
    Det er sikkert ikke de samme migrantarbejdere.

    Jeg arbejdede 8 måneder i Qatar tilbage i 2006/07 og jeg så at der var en rangorden blandt de asiatiske migrantarbejdere - på det tidspunkt var der nærmest ikke afrikanere. Bygningsarbejderne var helt klart lavest rangerende og måtte ikke blande sig med andre. De boede i containerbyer i ørkenen og blev fragtet frem og tilbage i busser. De kom i særskilte fly fra Indien osv. og jeg fik at vide at de ikke engang blev registreret som rejst ind i landet og dermed ikke indgik i antallet af folk i landet.

    Men de migrantarbejdere som er med i "festerne" ligner mere butiksansatte, vagter og lignende servicearbejdere, som er dem som sørger for at samfundet overhovedet virker dernede.
    Men butiksansatte, vagter og lignende servicemedarbejdere må vel formodes at skulle passe deres alminidelige arbejde under slutrunden? Så har de vel ikke tid til at rende rundt og lege fodboldfans?

    Uanset hvad er det usmageligt, og jeg bliver virkelig harm når jeg ser de klip.

    Et VM bygge på moderne slaveri - Det er under al kritik at det er kommet hertil.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #71
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Kan simpelthen ikke finde ud af hvad meningen er med de videoer der florerer af migrantarbejdere forklædt som fans af Argentina, Brasilien, Tyskland osv.

    Altså tror de at vi er så dumme at vi køber den? Det skriger jo til himmelen at det er iscenesat.
    Sikken kynisk tankegang. Der er selvfølgelig tale om ægte fans: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...e-fans/9516195

  19. #72
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Sikken kynisk tankegang. Der er selvfølgelig tale om ægte fans: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...e-fans/9516195
    haha, hvor er det pinligt. Det er jo så åbenlyst at det er iscenesat.

  20. #73
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    haha, hvor er det pinligt. Det er jo så åbenlyst at det er iscenesat.
    Nu er i jo bare racistiske. ;)
    https://twitter.com/nimatavrood/stat...KkJ_rUw6NNumOw
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #74
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Jeg er oprigtigt i tvivl om jeg skal se kampen. Der er en seriøst dårlig smag i munden over denne slutrunde, men det er ikke engang så meget pga. slavearbejde, selve regeringen eller deres syn på hvem der må elske hinanden. Vi har lige haft VM i Rusland uden der var skide meget protest fra folk, og de har nok en værre regering, gang i slavelejre + en du får en gennemført øv-dag, hvis du åbenlyst render rundt med et regnbueflag på gaden.

    Min vrede går på selve måden hele dette VM er sat op på, det er tydeligt købt(bevares, det er næsten standard for tiden), det skal spilles om vinteren, fordi idioterne hos FIFA har givet det til et land som har +40 grader om sommeren, det er for at sige det mildt, pisse dyrt, hvis man vil afsted, og gør det næsten umuligt for "normale" fans at tage afsted på en ordenlig VM tur, som man har kunne gøre ved andre slutrunder og det er i et land med simpelthen ingen historisk mulighed for at overbevise mig om, at de har noget som helst grundlag for at afholde et VM, det er ganske simpel sportswashing, præcis som man f.eks. også så det med vinter OL i Sotji. Det er ødelæggende for fodboldkulturen, som i forvejen er på vej ud på et sidespor. Det er klart mit største problem.
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar


  23. #75
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Flere end 6.500 migrantarbejdere døde i Qatar siden tildeling af VM

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace20 Se meddelelser
    Jeg er oprigtigt i tvivl om jeg skal se kampen. Der er en seriøst dårlig smag i munden over denne slutrunde, men det er ikke engang så meget pga. slavearbejde, selve regeringen eller deres syn på hvem der må elske hinanden. Vi har lige haft VM i Rusland uden der var skide meget protest fra folk, og de har nok en værre regering, gang i slavelejre + en du får en gennemført øv-dag, hvis du åbenlyst render rundt med et regnbueflag på gaden.

    Min vrede går på selve måden hele dette VM er sat op på, det er tydeligt købt(bevares, det er næsten standard for tiden), det skal spilles om vinteren, fordi idioterne hos FIFA har givet det til et land som har +40 grader om sommeren, det er for at sige det mildt, pisse dyrt, hvis man vil afsted, og gør det næsten umuligt for "normale" fans at tage afsted på en ordenlig VM tur, som man har kunne gøre ved andre slutrunder og det er i et land med simpelthen ingen historisk mulighed for at overbevise mig om, at de har noget som helst grundlag for at afholde et VM, det er ganske simpel sportswashing, præcis som man f.eks. også så det med vinter OL i Sotji. Det er ødelæggende for fodboldkulturen, som i forvejen er på vej ud på et sidespor. Det er klart mit største problem.
    Det følger jeg 100%. Gik igang med at se FIFA på Netflix og det gør ikke humøret bedre. Det er også meget sigende at jeg åbenbart har lagt den årlige julefrokost oveni en DK kamp og folk er mere eller mindre ligeglade… ok vi har da aftalt først at spise kl 19, men det er en udskydelse af 30 min :).

    Hold kæft hvor har Blatter ødelagt meget

Side 5 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Opfordring: Boykot EB.dk
    By østersø007 in forum De lange linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 19:46
  2. Opfordring til fælles boykot
    By FCKFC - Kontor in forum De korte linier
    Svar: 144
    Sidste Meddelelse: 09.04.12, 10:59
  3. Boykot
    By midtjyden in forum De korte linier
    Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 04.11.03, 18:40
  4. Boykot TV3 Nu!
    By Tulle in forum Diverse
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 16.09.03, 23:52

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •