Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
105. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder i ordinær tid

    31 29.52%
  • Uafgjort (FCK vinder efter forlænget spilletid eller straffespark)

    15 14.29%
  • Uafgjort (FCM vinder efter forlænget spilletid eller straffespark)

    11 10.48%
  • FCM vinder i ordinær tid

    48 45.71%
Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 89

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Årets sidste midtugekamp byder på et pokalopgør i 1/8 finalen mod de forsvarende mestre fra FC Midtjylland. Med en sejr avancerer man til kvartfinalen, hvor både OB og B93 allerede har booket plads. Kampen er den sidste 1/8 finale, og der trækkes lod til kvartfinalen, når kampen er færdigspillet.

    Vinderen af denne sæsons pokalturnering er ekstraordinært sikret et europæisk gruppespil. Da der endnu ikke findes en ECL vinder, betyder forskydningerne i de europæiske turneringer, at den danske pokalvinder indtræder i Europa League play-off runden i den kommende sæson, og dermed er pokalvinderen sikret minimum ECL-gruppespil.

    FCK må undvære Fischer, Bjelland og Bengtsson grundet corona, ligesom Daramy er ude med en baglårsskade. Derudover er Kaufmann og Wind tvivlsomme grundet småskader.

    Karantæne fra røde kort overføres til ligaen, såfremt ens hold samtidigt ryger ud af pokalturneringen i samme kamp.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    ... og dermed er pokalvinderen sikret minimum ECL-gruppespil.
    Skræmmende ord, men lad os ikke tænke Europa League-deltagelse nu, og slet ikke EL2-deltagelse.

    For mig er der én ting, der tæller her:

    Tanken om, at med vaccine i spil er der et fjernt håb om, at vi kan ende med en pokalfinale i Parken, hvor der faktisk må komme et vist antal tilskuere. En kamp, der kunne betyde så meget efter det usigelige lort vi har været igennem. En chance for at fejre noget igen. Men det kræver en enorm indsats lige her som det allerførste. Giv det for helvede alt.


  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    106

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Jeg synes det er dejligt med 3 sejre i træk i ligaen. Det har været fabelagtigt.

    Dog ser jeg ikke gode muligheder for avancement mod FCM. De er i en liga for sig (også selv om de ikke kunne sætte sig helt op imod OB). Mod FCK plejer de at være ekstra motiverede for at ydmyge os, og har bare så meget mere fysik og power end FCK pt. De er heller ikke ligeså hårdt ramt af skader.

    Derfor regner jeg med at de (FCM) vinder med minimum 2 mål.

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Sep 2019
    Indlæg
    22

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Den genfundne spilleglæde jeg ser i FCK lige nu, får mig til at tro på, at drengene godt kan nappe en sejr. Herning er stadigvæk favoritter som jeg ser det, men de har spillet uafgjort i 4 af deres sidste 5 kampe, og kampen mod OB igår lugtede lidt af CL-tømmermænd. De burde have fået 3 point, men det gjorde de ikke, og de så bare ikke ud som om de havde det særlig sjovt.

    Jeg tror på sejren.

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ninja_Henning Se meddelelser
    Jeg synes det er dejligt med 3 sejre i træk i ligaen. Det har været fabelagtigt.

    Dog ser jeg ikke gode muligheder for avancement mod FCM. De er i en liga for sig (også selv om de ikke kunne sætte sig helt op imod OB). Mod FCK plejer de at være ekstra motiverede for at ydmyge os, og har bare så meget mere fysik og power end FCK pt. De er heller ikke ligeså hårdt ramt af skader.

    Derfor regner jeg med at de (FCM) vinder med minimum 2 mål.
    Nu skal vi hellere ikke gøre FCM bedre end de er. Ja de er gode, men baseret på vores sidste 3 kampe, så vil jeg da mene vi sagtens kan bide skeer med dem. I suppen har FCM set medgørlige ud, Formentlig pga. deres hårdere kamp program. Så jeg ser muligheder

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Kaba får frit spil i feltet mod Zanka og Boile... Håber vi vinder, men bliver fandme svær!

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Jeg håber at Nelsson får Kaba. Boile skal ud på backen. Zanka og Nelsson kan bedre matche karbas voldsomme fysik.
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Jeg er lidt mæh i forhold til kampen. Det er lidt en gratis omgang, og jeg har et langt større fokus på kampen mod OB på søndag. Kan vi gå på pause med maksimalt 5 point op til førstepladsen, og med det spil vi har oplevet på det sidste, så har jeg store forhåbninger om, at pausen kun vil løfte holdet yderligere. Og til dem der kalder FCM “i en klasse for sig selv”, så er jeg ikke enig. FCM har ikke vist takter i ligaen som får dem til at fremstå uovervindelige. Det indtryk havde jeg sidste år, men ikke nu, og jeg synes personligt, at Jess’ nye stil gør, at vores topniveau er langt højere.

  14. De følgende 10 brugere er enige:

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    May 2009
    Indlæg
    364

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Uden skader, og i den forfatning FCK er nu efter de seneste 3 kampe, havde jeg set den i 60/40 favør Midtjylland - de er bare stabilt gode. Ikke det samme som vi ikke kunne vinde...
    Men med alle de skader/sygdom der er omkring holdet pt, bliver den bare svær... svær svær svær. Der skal vel som minimum et hurtigt rødt kort til Midtjylland, samt et par skader, indenfor den første halve time, for at det skal kunne lade sig gøre...

    Når det er sagt, kommer vi nok til at se momentvis godt spil fra FCK flere gange - men sikkert ikke nok til avancement - og det glæder jeg mig da til at se :-)

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kjoeller Se meddelelser
    Uden skader, og i den forfatning FCK er nu efter de seneste 3 kampe, havde jeg set den i 60/40 favør Midtjylland - de er bare stabilt gode. Ikke det samme som vi ikke kunne vinde...
    Men med alle de skader/sygdom der er omkring holdet pt, bliver den bare svær... svær svær svær. Der skal vel som minimum et hurtigt rødt kort til Midtjylland, samt et par skader, indenfor den første halve time, for at det skal kunne lade sig gøre...

    Når det er sagt, kommer vi nok til at se momentvis godt spil fra FCK flere gange - men sikkert ikke nok til avancement - og det glæder jeg mig da til at se :-)
    Meget afhænger af hvem der er klar oppe foran og om vi vælger at spille med 10 eller 11 mand. Måske man skulle overveje bøvling og højlund, ved siden af biel oppe foran, og så ellers køre sammen opstilling som i nordsjælland.

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    432

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Har der været nogle rygter ude om FCM stiller med bedste hold, eller om der kommer pokal opstilling ??

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Citat Oprindeligt indsendt af Smackdaddy Se meddelelser
    Har der været nogle rygter ude om FCM stiller med bedste hold, eller om der kommer pokal opstilling ??

    Jeg har ingen rygter, men jeg vil vædde med, at de stiller stærkeste hold. Det er nu, de har chancen for at smadre os fuldstændigt. Både i pokalturneringen og i ligaen, og den lader de ikke passere.

    Det pisser mig i øvrigt af (anden tråd egentlig), at de ikke har tabt terræn i ligaen, selvom de spiller europæisk. De har vist nok ingen skader af betydning, og de klynker ikke (af betydning) over et stramt program. Alt det vi var vant til i Ståles tid, og som i mine øjne var helt naturligt, ser vi ikke hos Herning. Nøj, det pisser mig af.

    Ps. Pointmæssigt kunne vi næppe have gjort det bedre end Herning i deres CHL kampagne. Til gengæld ville vi nok ikke have haft flere end tre angreb samlet i de seks kampe. Vi ville måske have lukket lidt færre mål ind.

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,817

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Det pisser mig i øvrigt af (anden tråd egentlig), at de ikke har tabt terræn i ligaen, selvom de spiller europæisk. De har vist nok ingen skader af betydning, og de klynker ikke (af betydning) over et stramt program. Alt det vi var vant til i Ståles tid, og som i mine øjne var helt naturligt, ser vi ikke hos Herning. Nøj, det pisser mig af.
    De har da tabt terræn i Superligaen, hvis ikke det havde været for de europæiske kampe, så havde de været længere foran.

  21. De følgende 5 brugere er enige:

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    204

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Jeg har svært ved at få armene ned i øjeblikket og særligt da jeg er meget begejstret over den nye spillestil. Men FCM bliver desværre nok ikke mulige at knække lige denne gang.
    Samtidig tænker jeg lidt på om FCK virkelig skal give den fuld gas på torsdag med tanke på kampen mod OB søndag. Der er trods alt kun 5 point til nr. 1, så de 3 point mod OB er meget vigtige i forhold til at kigge på tabellen henover vinteren og være enten 5, 7 eller 8 point efter.

    Vildt og se hvor ringe alle hold er i år, var det blevet til en sejr over bøf så lå fck nummer 2 nu og over de sidste 10 kampe er fck nr 2 kun 2 point efter FCM. Så jeg vil mene der bestemt er håb for at de kan melde sig ind i mesterskabskampen så pokalen er vel stadig ikke den vigtigste eller hva?

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Midtjylland (17/12-2020 kl. 20:15)

    Citat Oprindeligt indsendt af scaleo Se meddelelser
    De har da tabt terræn i Superligaen, hvis ikke det havde været for de europæiske kampe, så havde de været længere foran.

    Jojo. Men havde det været os, havde vi ligget i top 7. Ikke nr. 1.

Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 125
    Sidste Meddelelse: 09.11.20, 15:08
  2. Svar: 103
    Sidste Meddelelse: 16.07.20, 19:17
  3. Svar: 133
    Sidste Meddelelse: 30.06.20, 19:37
  4. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 20.06.20, 20:02
  5. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 07.03.20, 03:24

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •