Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
56. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    44 78.57%
  • Uafgjort

    6 10.71%
  • OB vinder

    6 10.71%
Side 4 af 4 FørsteFørste 1234
Viser resultater 46 til 60 af 60

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (20/12-2020 kl. 18:00)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (20/12-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Kampen i dag beviser sjovt nok, at idéen omkring at fylde yderpositionerne i truppen op med talenter og i stedet fokuserer en større del af budgettet på de første 16, kan fungere rigtig godt. Hvad bidrager Thomsen fx med, som Stamenic ikke kunne byde ind med? Hvad skulle bengtsson komme ind med, som unge Viktor Kristiansen ikke kan? Er Kaufmann til +20 mio. kr. bedre som backup end Højlund? Og hvorfor skulle Valdemar Lund ikke agere 4. stopper i stedet for Ragnar, Bjelland eller Oikonomo?

    Det er i min optik den største iagttagelse i dagens kamp, hvor vi helt åbenlyst er det bedste hold på banen, men hvor kræfterne slipper op efter torsdagens 120 min. samt at bænken igen igen er aaaalt for tynd. Få så startet processen med at få ryddet op i den trup, så vi kan tilføje 2 navne til toppen i hierakiet. Listen af mulige afgange er jo lang, men kunne Bengtsson, Thomsen og Mudrazija starte med at pakke kufferterne, kunne det da i hvert fald nok frigøre økonomi til den første signing. Vigtigst af alt på midtbanen, næstvigtigst i angrebet. Her må der vel også ryge en ud, hvis der skal én ind? Wind, Fischer, Kamil, Daramy, Kaufmann OG en ny er vel for meget at forlange?

    Fischer har jeg ikke helt afskrevet endnu. Han gik fra elendig til at se god ud mod Sønderjyske, som var første kamp i Thorups system, hvor det hele klikkede. Han rammer så ind i en Corona karantæne. I dag kommer han ind fra bænken på et tidspunkt, hvor spillet er låst og kræfterne fra medspillerne er ved at være brugt op. Han brænder en kæmpe chance, mens deres keeper må parere den næste chance på stolpen/overliggeren. At komme frem til de to chancer er altså trods alt mere, end hvad Kamil, Kaufmann og Højlund kommer frem til - til sammen (næsten).
    Helt enig... Jeg synes dog også man kunne kigge mod Højer i AGF.. Ikke fordi det er en essentiel position, hvor vi absolut SKAL forstærke os pt, men med Boile i centerforsvaret og Bengtsson forhåbentlig på vej ud af vagten, mangler vi nok en spiller der.. Højer har offensivt et niveau, som er tårnhøjt.. Han fremstår nærmest som en playmaker for AGF.. Ud over hans fuldstændig fænomenale spark, så indgår ham fremragende i det opbyggende spil, og det er ofte ham der finder Patrik Mortensen med skærende afleveringer op midt i banen.. Han ville fungere fremragende i vores nye system, og selvom Oviedo har været god på det seneste, ville en tilgang af ham, være en måde at højne kvaliteten i vores start 11’er på. Men jeg kan også godt se, at så længe back-situationen ser ud som den gør i klubben, så virker det på ingen måde realistisk eller fornuftigt - det kræver afgange først..

    Endnu et plus ville dog være, at vi samtidig ville svække en direkte konkurrent ganske markant.. Med kontraktudløb om et år, er det ikke utænkeligt at vi ville kunne købe ham nu, selvom AGF nok meget nødigt vil sælge til os..

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    455

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (20/12-2020 kl. 18:00)

    Tror der er mange her der har glemt at vi spillede 120 minutter for 3 dage siden mod topholdet.

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,301

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (20/12-2020 kl. 18:00)

    Jeg så kun kampen med et halvt øje i dag, men det jeg bemærkede, var at OB stod kompakt og ikke var bange for også at stå dybt. De overbefolkede midtbanen og forsøgte at skabe overtalssituationer offensivt. På papiret stillede de op i en 433, men det var der vist aldrig tale om. De havde en flad femmandsmidtbane, hvor Okosun kunne gå frem for at vinde de lange bolde. Ellers var Sabbi deres eneste offensive spiller, der gjorde en forskel.

    Vi havde problemer med at finde pladsen inde centralt, men lykkedes trods alt stadig at spille mellem OB’s kæder og så skabte vi trods alt nogle fine chancer. Vi havde umiddelbart mest plads på kanterne og kunne have gjort mere her. Presspillet var ikke som det burde være og OB havde ret let ved, at spille sig ud af det – det hænger dog også sammen med at de holdt mange mand tilbage. Derudover var vi svage på andenbolde og Zeca så ikke særlig overbevisende ud, hvor han også havde det svært i duellerne med Okosun. Derudover var Boilesen igen stærk og var uhyre vigtig i opspillet. Om ikke andet var det en ok præstation, hvor OB vel kun blev farlige en enkelt gang og vi skabte nogle store chancer.

    Igen i dag så vi, at vi næsten intet har at skyde med fra bænken. Fischer havde et fint indhop og kommer til to store chancer, men de øvrige sænkede blot niveauet. Særligt Thomsen fandt sig aldrig til rette og jeg forstår ikke hvorfor Thorup anvender ham så hyppigt.

    Jens Maae dømte en rædderlig kamp. Overså et hav af frispark, ligesom OB burde have modtaget flere advarsler – der er næsten frit valg på alle hylder. Et groft frispark, bremse lovende opspil, albue i ansigtet (som også skulle have medført straffespark) og udtalt tidsudtræk.

  6. De følgende 11 brugere er enige:

  7. #49
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,584

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (20/12-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jens Maae dømte en rædderlig kamp. Overså et hav af frispark, ligesom OB burde have modtaget flere advarsler – der er næsten frit valg på alle hylder. Et groft frispark, bremse lovende opspil, albue i ansigtet (som også skulle have medført straffespark) og udtalt tidsudtræk.
    Du glemmer endda den værste svinestreg i kampen, da Tverskov bevidst og semidiskret forsøger at stikke en finger i øjet på Boilesen, da sidstnævnte er søgt med frem ved et hjørnespark. Det var forresten også Tverskov, der i april 2019 ustraffet fik lov til at forhindre en friløber til N'Doye ved at hive ham i håret..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #50
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,301

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (20/12-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Du glemmer endda den værste svinestreg i kampen, da Tverskov bevidst og semidiskret forsøger at stikke en finger i øjet på Boilesen, da sidstnævnte er søgt med frem ved et hjørnespark. Det var forresten også Tverskov, der i april 2019 ustraffet fik lov til at forhindre en friløber til N'Doye ved at hive ham i håret..
    Jeg så slet ikke om han ramte ham i øjet, men det skete vist inden bolden var i spil. Dermed intet straffespark, men stadig en udvisning for voldsom adfærd. Desværre spillede vi ikke med VAR, så den slags må man jo leve med.

  10. #51
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (20/12-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Hold da op, hvor ser vi tingene forskelligt. Jeg synes du griber alle dine pointer ud af kontekst. Hvis man ser på hver enkel ting helt uden at skele til de bagvedliggende årsager kan du måske have en pointe.

    Vi kommer dog med et helt uhyrligt år til halvandet med elendige resultater og spillemæssigt formdyk. Ja, mange lever ikke op til deres prisskilt, men der er godt nok mange og forskellige årsager hertil - de forsvinder ikke lige pludselig bare fordi man siger at de ikke lever op til deres prisskilt.

    Exiten fra pokalen kommer til SL'ens stærkeste mandskab der for få uger siden rundbarberede os 4-0. Vi så markant stærkere ud denne gang og havde endda også mulighed for at gå videre. Det var de små ting der gjorde forskellen.

    Hvad angår talenterne, så synes jeg pt de gør ligeså godt eller bedre end dem der ikke lever op til deres prisskilt, så derfor bør de få chancen. Desuden så tror jeg ikke på at vi får ret mange talenter igennem nåleøjet, hvis der ikke er plads til at de må kunne udvikle sig på førsteholdet, men skal være køreklare til at levere etableret topniveau i SL. Det er klart at vi ikke kan rende rundt og lege FCN, men de drenge der får chancen for tiden er mindst lige så berettigede som #9, Thomsen, Bartolec eller Mudrazia, som ikke leverer for fem flade 25-ører.
    Halvandet års elendige resultater inkluderer sølvmedaljer og kvartfinale i Europa. Selvfølgelig kan vi forvente mere af truppen i dag, trods den har spillet sin første "store" midtugekamp i umindelige tider. Dermed ikke sagt, at det var en frygtelig kamp, og vi er - ligesom sidste år - desværre ramt af skader/sygdom i vores angreb.

    Vi ER på hjemmebane, og vi BØR vinde dagens kamp. Det kunne man også mærke på spillerne efter kampen. I dag var ikke godkendt.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  11. De følgende 6 brugere er enige:

  12. #52
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (20/12-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg så slet ikke om han ramte ham i øjet, men det skete vist inden bolden var i spil. Dermed intet straffespark, men stadig en udvisning for voldsom adfærd. Desværre spillede vi ikke med VAR, så den slags må man jo leve med.
    Hvorfor blev der ikke spillet med VAR?

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #53
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    888

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (20/12-2020 kl. 18:00)

    Jeg kan flippe helt ud over, når dommeren er fuldt opmærksom på tidsudtræk og så ender med alligevel kke at lægge et sekund til
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'


  15. #54
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    158

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (20/12-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Derudover var Boilesen igen stærk og var uhyre vigtig i opspillet. Om ikke andet var det en ok præstation, hvor OB vel kun blev farlige en enkelt gang og vi skabte nogle store chancer.
    Ovenstående så det også ud til at fynboerne havde bemærket. Deres angribere pressede i hvert fald skævt op så det primært var Zanka, der fik bolden når den cirkulerede i den bagerste kæde. Når Boilesen så endelig fik bolden med plads til at bevæge sig fremad kom der så meget mere dynamik og ide ind i spillet end Zanka's kort til back/lang bold/fejlaflevering.

    Det kommer vi nok til at se mere af i fremtiden.

    mvh,
    Bechs

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #55
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,301

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (20/12-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Hvorfor blev der ikke spillet med VAR?
    Det skal jeg ikke kunne sige, men det må være den eneste logiske konklusion når de ting ikke førte til mere.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #56
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (20/12-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Det skal jeg ikke kunne sige, men det må være den eneste logiske konklusion når de ting ikke førte til mere.
    Men det er da temmelig konkurrenceforvridende at visse kampe bliver spillet med VAR og andre uden. Det virker da helt sort..

  20. #57
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    564

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (20/12-2020 kl. 18:00)

    På obstemmer.dk står der i kamp fakta i deres optakt flg.
    Kampfakta:

    Kamp: F. C. København – OB
    Kick-off: Søndag 20. december 18.00
    Runde: 13
    Dommer: Jens Maae / VAR-dommer: Jonas Hansen
    Waldorf: Why do we always come here
    Statler: I guess we'll never know
    Waldorf: It's like a kind of torture
    both: To have to watch the show

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #58
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (20/12-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Men det er da temmelig konkurrenceforvridende at visse kampe bliver spillet med VAR og andre uden. Det virker da helt sort..
    Altså der var VAR mod OB... Det er der i alle superligakampe i denne sæson.. Men man skulle selvfølgelig ikke tro det var tilfældet, that’s all :-)

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #59
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (20/12-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Altså der var VAR mod OB... Det er der i alle superligakampe i denne sæson.. Men man skulle selvfølgelig ikke tro det var tilfældet, that’s all :-)
    Kunne heller ikke få det til at give mening, at det ikke skulle være tilfældet - altså udover den håbløse mangel på brugen af VAR:-)

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

  26. #60
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,301

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (20/12-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Men det er da temmelig konkurrenceforvridende at visse kampe bliver spillet med VAR og andre uden. Det virker da helt sort..
    Det var ironisk - pointen var at det var ulogisk at de forseelser ikke blev dømt på VAR.

  27. De følgende 2 brugere er enige:

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 143
    Sidste Meddelelse: 15.09.20, 07:05
  2. Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 18.12.19, 12:35
  3. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 11.05.19, 10:46
  4. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.04.19, 08:29
  5. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 06.08.18, 14:13

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •