Se afstemningsresultater: Hvilken farve skal Parkens sæder have?

Stemmeafgivere
249. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Altovervejende røde

    8 3.21%
  • Altovervejende grønne

    4 1.61%
  • Altovervejende hvide

    38 15.26%
  • Altovervejende blå

    83 33.33%
  • Ligeligt blå og hvide

    116 46.59%
Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 26

Emner: Parkens sæder: Hvilken farve foretrækker du?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Parkens sæder: Hvilken farve foretrækker du?

    Ekstra Bladet kunne i dag afsløre, at der var fire muligheder for farvevalg ved en planlagt, kommende udskiftning af Parkens sæder i 2023:

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...i-2023/8410839

    Hvorefter man nævnte ... tre muligheder:
    Han ser fire mulige farver. Danmarks røde, Carlsbergs grønne, eller FCKs blå og hvide, og miljøet i løsningen kan afgøre det.
    Det øger først og fremmest forvirringen om den sidste mulighed: Hvor blåt eller hvor hvidt? Hvad er ønsket egentlig?

    Så her er i stedet en afstemning med fem muligheder. Hvad farve skal de sæder egentlig have?

    "Altovervejende" inkluderer stadig, at der kan laves tekst eller grafik i sæderne med andre farver.
    ***

    Min egen holdning, i øvrigt: hvidt lyder skægt, men kommer ikke ikke til at se skægt ud, hvis det er altdominerende. Koldt, tomt og snart ret beskidt – på et stadion, der ret sjældent er fuldt til hjemmekampe, ikke kun i år.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Parkens sæder: Hvilken farve foretrækker du?

    På trods af Lars Bos forsikringer om at valget vil være æstetisk motiveret, så mangler jeg farven der korresponderer til "Always On".

    Det vil sige den dominerende farve i logoet (eller logoet selv) for en hvilken som helst virksomhed, der vil sponsere udskiftningen.
    Mvh,
    Bopa

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Parkens sæder: Hvilken farve foretrækker du?

    Jeg har valgt "altovervejende blå".

    Æstetisk set ville jeg helst have "altovervejende hvid", men da jeg er bange for hvordan det vil se ud når tidens tand sætter sit præg på de hvide sæder, så tænker jeg at fortrinsvis blå sæder må være at foretrække.

    Det fede ville jo være hvis man på nedre B kunne lave det runde S12-logo med hvid og sort iblandet, at der kunne stå F.C. København på Nedre C, Anti 1964 på Nedre B og så måske klublogoet på nedre A.

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Parkens sæder: Hvilken farve foretrækker du?

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Anti 1964 på Nedre B
    Jeg synes ikke, vi skal give Brøndby en masse gratis opmærksomhed, men ellers er jeg enig i, at det ville fedt med "sædegrafik."
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Parkens sæder: Hvilken farve foretrækker du?

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Jeg har valgt "altovervejende blå".

    Æstetisk set ville jeg helst have "altovervejende hvid", men da jeg er bange for hvordan det vil se ud når tidens tand sætter sit præg på de hvide sæder, så tænker jeg at fortrinsvis blå sæder må være at foretrække.

    Det fede ville jo være hvis man på nedre B kunne lave det runde S12-logo med hvid og sort iblandet, at der kunne stå F.C. København på Nedre C, Anti 1964 på Nedre B og så måske klublogoet på nedre A.
    Anti 1964 kunne være sprødt, men det er nok ret så urealistisk :)

    Jeg stemmer blå - vil egentlig helst have hvide, men tror som en anden også skriver at de relativt hurtigt vil komme til at se slidt ud.

    Spørgsmålet er om vi overhovedet “tør” bruge vores egne farver hvis vi fortsat vil have landskampe og de indtægter der følger med? Ved ikke om DBU er ligeglade med dette.

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Parkens sæder: Hvilken farve foretrækker du?

    Den der med “Hvad siger DBU?” er sgu et underligt argument. Jeg mener, det eneste alternativ størrelsesmæssigt er domineret af en grim svensk-blå farve præcist som holdets grimme svensk-blå shorts. Flere af provinsens stadions har farver der støtter klubben og/eller regionen. Jeg ser ingen præsentere tilsvarende argumentation, når der skal spilles i Betonnen, Århus, Esbjerg, Hørming, Odense, Ålborg, Horsens osv. DBU ejer ikke Parken, og det beløb de smider i leje burde ikke give dem ret til at bestemme farven på sæderne. Carlsbergs grønne sæder kan i det mindste gøres forståelig, med et uartigt sponsorat, men den pladderromantiske vinkel som nogle i pressen snakker om ... goddag mand økseskaft!

    I mine øjne vil det være at pisse på tilhængerne, hvis man vælger at beholde den røde farve i Parken. Vil DBU have røde sæder, så må de selv betale eller bygge eget stadion.

  10. De følgende 6 brugere er enige:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Parkens sæder: Hvilken farve foretrækker du?

    Jeg stemte "Ligeligt blå og hvide" men håber der kommer sæde grafik. Synes det ville se godt ud med klublogoet på ende tribunerne og så kunne det så stå FC København på langsiderne. Synes ikke de skal være grønne, røde eller helt hvide. Hvis DBU vil have røde/hvide sæder til landskampene må de købe nogle covers der kan komme over de tomme sæder. Ellers må de spille bedre så der kommer flere på stadion :)

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Parkens sæder: Hvilken farve foretrækker du?

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Jeg stemte "Ligeligt blå og hvide" men håber der kommer sæde grafik. Synes det ville se godt ud med klublogoet på ende tribunerne og så kunne det så stå FC København på langsiderne. Synes ikke de skal være grønne, røde eller helt hvide. Hvis DBU vil have røde/hvide sæder til landskampene må de købe nogle covers der kan komme over de tomme sæder. Ellers må de spille bedre så der kommer flere på stadion :)
    Enig mht sædeovertræk. Hvis man ser bort fra hvorvidt hvide sæder bliver for beskidte, så må de være relativt billigt at have nogle røde og hvide overtræk, der kan gøre at der kommer til at stå Danmark med røde bogstaver på hvid baggrund på NC og hvis man vil gå hele vejen, så lave et Dannebrog eller skrive DK på endetribunerne.

    Så synes jeg faktisk vi har strukket os RIGTIG langt for at imødekomme DBU, for som Devil skriver, det er ikke et problem på landets øvrige stadions.

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Parkens sæder: Hvilken farve foretrækker du?

    - Regnbue
    - Blåt med hvid FCK og Logo

    og alligevel så har jeg det fint med rød

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Parkens sæder: Hvilken farve foretrækker du?

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Synes ikke de skal være grønne ...
    I det hele taget ser de grønne sæder ikke ud til at være den nemme vej til popularitet. Præcis nul stemmer foreløbig ;-)

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Parkens sæder: Hvilken farve foretrækker du?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    I det hele taget ser de grønne sæder ikke ud til at være den nemme vej til popularitet. Præcis nul stemmer foreløbig ;-)
    Jeg fik ondt af dem ...
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Parkens sæder: Hvilken farve foretrækker du?

    Jeg er fucking ligeglad/Det er trænerens skyld
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Parkens sæder: Hvilken farve foretrækker du?

    En måde at komme både FCK-fans og DBU i møde, med den nuværende stadionkonfiguration, ville være hvis de nedre tribuner er klædt i hvid og blå, og med FCK-logoet som en del af udsmykningen på Nedre B, som man ser med den nuværende tifo på de tomme sæder, og med "KØBENHAVN" i hvid skrift på blå baggrund på Nedre C. Mens de øvre tribuner så er i dannebrogsfarver.

    Men jeg er så også den type, som hellere ønsker fokus på en større ombygning af stadion, i samme model som Amsterdam Arena (Ajax), Friends Arena i Stockholm, eller Estadio do Dragão i Porto. Tre byer med et opland på nogenlunde samme størrelse som København. Når de tre byer kan bære at have et stadion på +50.000 tilskuere, og med 2 eller flere konkurrerende klubber i både Stockholm og Porto, ligesom det også er tilfældet i Glasgow, så kan FCK over tid også kunne formå at skabe et så stort og stærkt fanmiljø, at det kan løbe rundt at have så stort et stadion.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Parkens sæder: Hvilken farve foretrækker du?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    En måde at komme både FCK-fans og DBU i møde, med den nuværende stadionkonfiguration, ville være hvis de nedre tribuner er klædt i hvid og blå, og med FCK-logoet som en del af udsmykningen på Nedre B, som man ser med den nuværende tifo på de tomme sæder, og med "KØBENHAVN" i hvid skrift på blå baggrund på Nedre C. Mens de øvre tribuner så er i dannebrogsfarver.

    Men jeg er så også den type, som hellere ønsker fokus på en større ombygning af stadion, i samme model som Amsterdam Arena (Ajax), Friends Arena i Stockholm, eller Estadio do Dragão i Porto. Tre byer med et opland på nogenlunde samme størrelse som København. Når de tre byer kan bære at have et stadion på +50.000 tilskuere, og med 2 eller flere konkurrerende klubber i både Stockholm og Porto, ligesom det også er tilfældet i Glasgow, så kan FCK over tid også kunne formå at skabe et så stort og stærkt fanmiljø, at det kan løbe rundt at have så stort et stadion.
    Det lyder godt nok ikke som en køn løsning, hvis du spørger mig. :-)

    Mht. stadionudvidelsen er jeg ret sikker på, at sædespørgsmålet ingen rolle spiller her. Selv om det viste sig at være overraskende (i hvert fald for mig) dyrt at skifte 38.000 sæder ud, er den udgift jo en dråbe i havet ifht. den milliardinvestering, der skal til for at udvide Parken. At det så er svært at se, hvordan man udvider Parken uden at rive det hele ned og begynde forfra er en anden snak.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    418

    Re: Parkens sæder: Hvilken farve foretrækker du?

    Jeg vil helst have overvejende hvide sæder. Og gerne med FCK logo på fx B og FC København på C (og evt. A). Er det ikke muligt at holde sæderne pæne med almindelig vedligehold?

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Te - Hvilken foretrækker du?
    By Fnug in forum Mad
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 13.02.11, 19:33
  2. Hvilken farve trøje i morgen?
    By Gravedigger in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 12.03.06, 13:23
  3. Hvilken farve skal din Ferrari have?
    By rous in forum Diverse
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 07.01.06, 18:14
  4. Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 21.09.05, 11:20
  5. Hvilken farve trøje skal vi spille i i Hamborg?
    By salte in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 13.09.05, 13:13

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •