Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
69. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • AaB vinder

    11 15.94%
  • Uafgjort

    10 14.49%
  • FCK vinder

    48 69.57%
Side 5 af 8 FørsteFørste ... 2345678 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 109

Emner: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (03/02 2021 kl. 20:00)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (03/02 2021 kl. 20:00)

    Wind EJER den kamp (eller i al fald anden halvleg :))!!!

    Dæleme en vigtig sejr for moralen og et FANTASTISK comeback efter en halvleg, der lagde ud med at minde lidt for meget om vores åbningskamp mod OB.

    Desværre har vi tydeligvis ikke udryddet den dårlige vane med at spille som nat og dag fra halvleg til halvleg.

    Mon ikke det er et gensyn til Nelsson i centerforsvaret? Bundu så mere lovende ud, end jeg havde turdet håbe på i første optræden, og glæder mig VILDT til at se Lerager bringe mere power ind i holdet. Gerne fra start, tak! :)

    Skidt med Anker. Krydser fingre for, at det ikke er alvorligt. Men det så sgu ikke for godt ud.

    Anyhow - tre mål, tre point, udesejr og kæmpe comeback. Vi er i gang!!! :D :D :D
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (03/02 2021 kl. 20:00)

    Det er rigtig fint at vi får vendt et truende nederlag til en sejr, for her i jagtsæsonen er det jo kun sejren, der tæller.

    MEN!

    Hvor er det dog noget rædderligt forsvarsspil, vi leverer kollektivt. Det er 7. kamp ud af 9, hvor vi ikke holder nullet. At der scores mod os på et hovedstød fra en relativt ufarlig position på en standardsituation, fordi man ikke har styr på, hvem der dækker deres mest hovedstødsstærke spillere, og at der scores på en omstilling, hvor vi egentlig er nogenlunde i kontrol, men er dårligt afstemt, det er simpelthen for dårligt. Mod bedre modstandere, især i Europa, der går den ikke med den slags forsvarsspil.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  4. De følgende 10 brugere er enige:

  5. #63
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (03/02 2021 kl. 20:00)

    Jeg synes det er værd at bemærke hvor meget mere Bundu allerede nu fylder end Biel. Biel kan noget unikt (han kan åbne et forsvar med en genial aflevering) men han har jo stort set intet fysisk i en duel. Han kan ikke løbe fra nogen i suppen. Han har ikke engang en god udstråling og falder ofte ud. Jeg holder af Biel, men jeg ser - især med vores nuværende spil - meget mere af Bundu som værende værdifuldt!
    Han truer i hvert fald konstant Aab og indgår fint i spillet allerede.
    Biel skal nok starte mod Horsens, men så må Nelsson skubbe Boile ud på backen. Ellers hænger det ikke sammen i mit hoved.

    3 point!
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  6. #64
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (03/02 2021 kl. 20:00)

    VN har karantæne mod Horsens så mon ikke vi ser det samme hold på banen medmindre LL cool J starter inde og Karlo inde hvis Ankersen er skadet

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #65
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (03/02 2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    VN har karantæne mod Horsens så mon ikke vi ser det samme hold på banen medmindre LL cool J starter inde og Karlo inde hvis Ankersen er skadet
    Spørgsmålet er nok mere, om unge Viktor Kristiansen skubber Oviedo på bænken mod Horsens efter den halveg. Gud hvor var det rædderligt.

    Kæmpe fedt med sejr!

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #66
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    439

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (03/02 2021 kl. 20:00)


  11. #67
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (03/02 2021 kl. 20:00)

    Jeg er forresten KÆMPE fan af Neestrup på den trænerbænk. Taktisk godt overblik, god til at håndtere spillerne, dygtig kommunikator og indpisker, taktisk skolet af Ståle i en årrække, og bliver skolet af Thorup og Selles i nogle år, plus hans erfaringer som cheftræner i Viborg.. Jeg ser ham som den næste cheftræner i FCK, når Thorups tid er ovre.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  12. #68
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (03/02 2021 kl. 20:00)

    Når enden er god, er alting godt, men så alligevel ikke. Vores første halvleg var alt andet end tilfredsstillende. Vores presspil var ineffektivt og Aab slap for let afsted med at spille bredt og slå lange bolde. De ville gerne stå solidt og spille direkte – særligt ville de gerne slå bolde bag vores forsvar, men der hvor de endte med at være bedst var inde centralt, hvor de fik lukket helt ned (særligt deres nr. 23) og samtidig pressede ganske fornuftigt.
    Vores midtbane fik slet ikke styr på kampen, tabte et hav af dueller og havde for mange fejl. Derudover kunne de tre forreste slet ikke finde pladsen og vores opspil led som følge. I starten af kampen lignede det endda, at vores eneste plan var at slå lange bolde op til Wind. Vi fokuserede ret meget på indlæg, der blev slået fra elendige positioner og kvaliteten var derefter. Opspillet var derudover præget af alt for mange fejl og selv enkelte afleveringer kunne virke svære. Vores største (og vel eneste) chance i anden halvleg kom via en dødbold, hvor Stage ramte overliggeren – men selvom bolden var gået ind, var målet sandsynligvis blevet annulleret pga. Zanka.

    Anden halvleg vendte dog rundt på det. Aab havde slet ikke det samme held i duellerne og vores midtbane kom bedre og bedre med, ligesom de mistede udbyttet fra deres lange afleveringer. Vores presspil sad dog stadig ikke i skabet, men i modsætning til første halvleg, gik vi ikke i Aab’s ”opspilsfælde” og stod dermed bedre både i forhold til deres lange bolde, men også til at kunne lukke bedre ned centralt. Som kampen skred frem, vandt vi også flest andenbolde og kunne dermed bevare presset i højere grad, hvilket så tvang Aab til at stå endnu dybere. Den største forskel var, at Oviedo (der var elendig) blev hevet ud, mens Wind kom ind centralt, hvor han herefter fuldstændig dominerede kampen.

    Kalle stod ganske fornuftigt og havde en rigtig fin redning. Der var dog et par situationer, hvor der var utrolig dårlig kommunikation med midterforsvaret.
    Ankersen startede ikke som lyn og torden og blev så skadet. Bartolec havde til gengæld et fint indhop – fraset indlæggene.
    Zanka gjorde det godt. Var god i opspillet, hvor han havde flere gode afleveringer op gennem midten. Der skulle dog ikke meget til, før panikløsningerne begyndte at snige sig ind.
    Boile gjorde det fint både i midterforsvaret og på venstre backen. Som Nelsson gjorde det, har jeg intet problem med at Boile spiller på backen.
    Oviedo var klart banens svageste og man må bare sige, at den slags boldtab som vi så i dag virkelig vidner om et lavt bundniveau.

    Falk vågnede først op i anden halvleg, hvor han til gengæld også var fremragende. I første halvleg tabte han dog stort set alle dueller og var for dårlig til både at ramme medspillere og selv finde rum at løbe i.
    Zeca hang også noget efter i første halvleg, hvor vi slet ikke kunne sætte os igennem i duellerne. Han havde især mange fejl i opspillet. Var dog god i anden halvleg, hvor han vandt mange andenbolde.
    Stage faldt med resten af holdet. Han var ikke typen der gik forrest, men virkede mest til at ride med på bølgen, da spillet vendte. Han var selvfølgelig også hæmmet af fejldisponeringen oppe foran, men det forklarer ikke hvorfor han var så dårlig i duellerne. Han scorer et fint mål, men præstationen er alligevel ikke godkendt.

    Fischer stemplede aldrig for alvor ind i kampen. Hans udfordringer var dårlige (særligt i første halvleg, hvor han løb ind i den ene blindgyde efter den anden), hans positionering var dårlig, han havde generelt svært ved at komme frem til muligheder og så holder han ofte alt for længe på bolden. Han virkede langsom og uoplagt. Han deltog dog fint i presset, men lykkedes umiddelbart ikke med at generobre. Daramy må være tæt på at være førstevalget, når han er klar igen.
    Pep Biel var også skuffende. Han løb ligesom Fischer ofte ind i blindgyder, hvor han hurtigt blev omringet. Derudover var han tæt markeret og kunne ikke komme fri.
    Wind fungerede ikke som yderste angriber for at sige det mildt. Han endte da også tit med at søge ind centralt, men her kunne Aab bare flytte en ekstra mand ind og så var han ingen trussel. I anden halvleg var han dog forvandlet, da han kom ind centralt og kunne boltre sig. Her udnyttede han pladsen maksimalt og balancerede fint med at komme i feltet og trække tilbage i banen. Det kunne endda have været endnu bedre, hvis de flankerende angribere tog bedre løb.
    Bundu var ingen åbenbaring, men virkede dog til at fungere fint i kombinationsspillet med backen. Hans vigtigste betydning var få Wind ind centralt.

    Generelt må man sige der var en fejldisposition i angrebet og så kan man diskutere hvorvidt den blev korrigeret hurtigt nok. Vi har dog tidligere set, at fejl ikke bliver rettet, så jeg synes der virkede ganske resolut at lave ændringen i halvlegen. Derudover er vores opdækning på hjørnespark en stor gåde og det virkede ikke til vi havde fokuseret nok på den del, når Aabs største trussel kan få lov til upresset at løbe i feltet og også upresset får scoret. Jeg skal ikke kunne sige om det var fordi vi dækkede zone eller om vi bare snorksov.

    Mads Kristoffersen dømte vel som han plejer – hverken bedre eller værre.

    Alt i alt endte starten på det nye fodboldår som en noget ambivalent affære, men at skabe et så imponerende comeback lover trods alt rigtig positivt.

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #69
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (03/02 2021 kl. 20:00)

    Jeg må sige, jeg sidder med en meget ambivalent følelse efter dagens kamp.. På den ene side er det fuldstændig fantastisk at vi på en svær udebane (på papiret) kommer tilbage fra 0-2 og vinder 3-2.. På den anden side var det udtryk jeg havde forventet, og havde glædet mig til at se, ikke-eksisterende i dag.. Vi mindede sgu om det gamle fck.. Dårlig og langsom boldomgang, usikker defensiv, tunge stænger osv osv.. Vi bragte slet slet ikke det udtryk jeg havde forventet at se...

    Derudover synes jeg det så enormt mærkeligt ud, når vi forsvarede defensive dødbolde.. Selvom Aalborg stod på midten af banen, trak vi alle folk helt tilbage i eget felt, hvilket tillod modstanderen at smide en høj bold midt ind i “gryden” med risiko for at en farlig situation kunne opstå.. uden tvivl en helt bevidst strategi, men jeg fatter den ikke.. Der går ikke mange kampe, før modstanderen har styr på hvordan de skal gøre de her dødbolde endnu farligere - det lignede sgu noget man normalt kun ser i serie 4 og nedefter...

    Hvorom alting er, så må kampens forløb og de 3 point give et moralsk boost, hvilket er positivt, men der er godt nok meget at arbejde videre med..

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #70
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (03/02 2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jeg er forresten KÆMPE fan af Neestrup på den trænerbænk. Taktisk godt overblik, god til at håndtere spillerne, dygtig kommunikator og indpisker, taktisk skolet af Ståle i en årrække, og bliver skolet af Thorup og Selles i nogle år, plus hans erfaringer som cheftræner i Viborg.. Jeg ser ham som den næste cheftræner i FCK, når Thorups tid er ovre.
    "Jeg sagde det til dig i pausen, Per!"


  17. #71
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (03/02 2021 kl. 20:00)

    Så du kun første halvleg?

  18. #72
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (03/02 2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af TopM Se meddelelser
    Så du kun første halvleg?
    Selvom vi selvfølgelig skal være glade for præstationen i anden halvleg, så er det altså svært helt at glemme en så elendig første halvleg. Den viste jo, at bundniveauet fortsat er ret lavt. Aab er måske lidt heldige med deres scoringer, men det samme kan så siges om vores to første. Dertil bød Aab heller ikke på en særlig skræmmende startformation, hvor deres bedste spillere var ude, ligesom det var deres første kamp med deres nye træner. Set i det lys synes jeg især at præstationen i første halvleg er kritisabel og den rejser jo også nogle spørgsmål om vores startformation fremadrettet. Det bliver i hvert fald svært at argumentere for at Oviedo skal starte og endnu sværere at argumentere for at spille med Pep Biel centralt i angrebet fremfor Wind.

  19. De følgende 14 brugere er enige:

  20. #73
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    84

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (03/02 2021 kl. 20:00)

    Det er kun svært at argumentere for Pep og Oviedo, hvis man træffer beslutninger ud fra 45 minutter.

    Lad os håbe træner teamet tager et større billede i betragtning ��

    /Jacob

  21. #74
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (03/02 2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Wow han er chef! Hvorfor lod ståle ham gå/ hvorfor var han endnu en 1. Assistent under ståle der skred så hurtigt som muligt?

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #75
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (03/02 2021 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Wow han er chef! Hvorfor lod ståle ham gå/ hvorfor var han endnu en 1. Assistent under ståle der skred så hurtigt som muligt?
    Fordi han fik et cheftrænerjob i en forholdsvis stor dansk klub. Et rigtig godt job, når man tænker på hans alder.


Side 5 af 8 FørsteFørste ... 2345678 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (06.08.17 kl.18)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 145
    Sidste Meddelelse: 10.08.17, 14:20
  2. Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (15.07.17 kl.16)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 18.07.17, 19:25
  3. Svar: 64
    Sidste Meddelelse: 22.08.16, 13:59
  4. Optakts- og kamptråd: FC København – AGF(12.08.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 13.08.12, 17:55
  5. Optakts- og kamptråd: FC København - AGF
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 17.08.09, 13:01

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •