Side 6 af 193 FørsteFørste ... 34567891656106 ... SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 2885

Emner: Til- og afgange: Sommeren 2021

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Det er selvfølgelig en uhyre stor sum for en så ung spiller og kommer der et bud af den størrelse, tror jeg ikke vi siger nej. Der er bestemt ingen garantier med så unge spillere, men vi skal også gøre op med os selv, hvad vi skal bruge vores akademi til.

    Der er ved at være en klar tendens med, at vi sælger nogle af vores største talenter. Vi har allerede set salg af Bidstrup, Victor Jensen og Narty og mon ikke Daramy også var røget hvis han havde dansk pas. Derudover har vi svært ved at udnytte og fastholde de talenter, der måske er et niveau under, men som formentligt kunne få et godt niveau.

    Fortsætter vi den tendens, så kommer vi ikke til sportsligt at have så stor gavn af vores talenter og hvis vi er seriøse med, at vi så småt gerne vil indhente nogle af vores europæiske konkurrenter, så tror jeg ikke den tilgang er holdbar – slet ikke hvis tanken om at vi i højere grad skal besætte førsteholdstruppen med talenter og så fokusere på at investere i startopstillingen.

    Vi skal i hvert fald have en klar strategi for hvad vi skal bruge akademiet til. Skal vi skabe talenter til vores eget hold eller til andre? Skal vi sælge dem der genererer mest interesse og så beholde resten? Fastholder vi den eksisterende strategi, så er vi jo først og fremmest en sælgende klub og så ved vi godt hvad retningen bliver.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #77
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af boombastic Se meddelelser
    Sælg sælg sælg hvis vi kan få 75 millioner for ham
    Forestil jer hvis man geninvestede pengene i talentafdelingen
    Så ville du kunne ansætte 42 fuldtidstrænere i 5 år
    Bare for at sætte det lidt i perspektiv
    Enten det, eller vi kan få en Kaufmann og Santos og så stadig have penge til fire års løn til en ny Bjelland ;-)

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #78
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Det er selvfølgelig en uhyre stor sum for en så ung spiller og kommer der et bud af den størrelse, tror jeg ikke vi siger nej. Der er bestemt ingen garantier med så unge spillere, men vi skal også gøre op med os selv, hvad vi skal bruge vores akademi til.

    Der er ved at være en klar tendens med, at vi sælger nogle af vores største talenter. Vi har allerede set salg af Bidstrup, Victor Jensen og Narty og mon ikke Daramy også var røget hvis han havde dansk pas. Derudover har vi svært ved at udnytte og fastholde de talenter, der måske er et niveau under, men som formentligt kunne få et godt niveau.

    Fortsætter vi den tendens, så kommer vi ikke til sportsligt at have så stor gavn af vores talenter og hvis vi er seriøse med, at vi så småt gerne vil indhente nogle af vores europæiske konkurrenter, så tror jeg ikke den tilgang er holdbar – slet ikke hvis tanken om at vi i højere grad skal besætte førsteholdstruppen med talenter og så fokusere på at investere i startopstillingen.

    Vi skal i hvert fald have en klar strategi for hvad vi skal bruge akademiet til. Skal vi skabe talenter til vores eget hold eller til andre? Skal vi sælge dem der genererer mest interesse og så beholde resten? Fastholder vi den eksisterende strategi, så er vi jo først og fremmest en sælgende klub og så ved vi godt hvad retningen bliver.
    Det har Kvist og Thorup jo allerede været ude og snakke om. Se Klubhuset forleden hvor Kvist snakker længe om det. Og at man hellere vil have en venstreback af egen avl på bænken og så en rigtig god starter, end 3 mere eller mindre lige gode venstrebacks købt udefra.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #79
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Det er selvfølgelig en uhyre stor sum for en så ung spiller og kommer der et bud af den størrelse, tror jeg ikke vi siger nej. Der er bestemt ingen garantier med så unge spillere, men vi skal også gøre op med os selv, hvad vi skal bruge vores akademi til.

    Der er ved at være en klar tendens med, at vi sælger nogle af vores største talenter. Vi har allerede set salg af Bidstrup, Victor Jensen og Narty og mon ikke Daramy også var røget hvis han havde dansk pas. Derudover har vi svært ved at udnytte og fastholde de talenter, der måske er et niveau under, men som formentligt kunne få et godt niveau.

    Fortsætter vi den tendens, så kommer vi ikke til sportsligt at have så stor gavn af vores talenter og hvis vi er seriøse med, at vi så småt gerne vil indhente nogle af vores europæiske konkurrenter, så tror jeg ikke den tilgang er holdbar – slet ikke hvis tanken om at vi i højere grad skal besætte førsteholdstruppen med talenter og så fokusere på at investere i startopstillingen.

    Vi skal i hvert fald have en klar strategi for hvad vi skal bruge akademiet til. Skal vi skabe talenter til vores eget hold eller til andre? Skal vi sælge dem der genererer mest interesse og så beholde resten? Fastholder vi den eksisterende strategi, så er vi jo først og fremmest en sælgende klub og så ved vi godt hvad retningen bliver.
    Det kan da i høj grad diskuteres, og jeg synes, du stiller det alt for simpelt op. Lad os for eksemplets skyld sige, at man kan producere ét talent per årgang, der har så højt niveau, at han kan sælges for et stort millionbeløb som 15-17 årig. Dels kan salget alene finansiere driften af talentafdelingen i flere år, dels er der så alle spillerne i næste led, som måske ikke tiltrækker sig interesse fra Barcelona og Real Madrid, men som for nogles vedkommende – lad os sige to-tre per årgang – formentlig stadig kan udvikles til fine førsteholdspillere, om ikke andet så til bredden, og måske endda indbringe penge ved et salg i 20-24 års alderen.

    Strategisk ser jeg ingen modsætning mellem at takke ja til et monsterbud på de allerbedste talenter i ny og næ og så at have et mål om at blive bedre til at udvikle og integrere egne talenter generelt – du kan jo også kun selv nævne tre eksempler siden 2017, og vi har ikke solgt et stort talent siden Bidstrup i 2018, altså for fire (!) år siden. Så hvilken klar tendens er det egentlig, du mener at kunne se? Tværtimod kunne man argumentere for, at vi faktisk er rigtig gode til at holde på talenterne (en anden mulig forklaring er, at der bare ikke har været nogen, som var gode nok siden Bidstrup), og at vi overhovedet har kunnet tiltrække et så ombejlet talent som Roony i første omgang, i stedet for at han tog til en af de helt store adresser med det samme, er i sig selv imponerende.

    Når det så er sagt, håber jeg som fan altid, at vi får alle de bedste spillere at se på førsteholdet, og – i en ideel verden – at vi aldrig nogensinde solgte nogen af vores profiler :-)
    Mvh.
    Dane

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #80
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Det kan da i høj grad diskuteres, og jeg synes, du stiller det alt for simpelt op. Lad os for eksemplets skyld sige, at man kan producere ét talent per årgang, der har så højt niveau, at han kan sælges for et stort millionbeløb som 15-17 årig. Dels kan salget alene finansiere driften af talentafdelingen i flere år, dels er der så alle spillerne i næste led, som måske ikke tiltrækker sig interesse fra Barcelona og Real Madrid, men som for nogles vedkommende – lad os sige to-tre per årgang – formentlig stadig kan udvikles til fine førsteholdspillere, om ikke andet så til bredden, og måske endda indbringe penge ved et salg i 20-24 års alderen.

    Strategisk ser jeg ingen modsætning mellem at takke ja til et monsterbud på de allerbedste talenter i ny og næ og så at have et mål om at blive bedre til at udvikle og integrere egne talenter generelt – du kan jo også kun selv nævne tre eksempler siden 2017, og vi har ikke solgt et stort talent siden Bidstrup i 2018, altså for fire (!) år siden. Så hvilken klar tendens er det egentlig, du mener at kunne se? Tværtimod kunne man argumentere for, at vi faktisk er rigtig gode til at holde på talenterne (en anden mulig forklaring er, at der bare ikke har været nogen, som var gode nok siden Bidstrup), og at vi overhovedet har kunnet tiltrække et så ombejlet talent som Roony i første omgang, i stedet for at han tog til en af de helt store adresser med det samme, er i sig selv imponerende.

    Når det så er sagt, håber jeg som fan altid, at vi får alle de bedste spillere at se på førsteholdet, og – i en ideel verden – at vi aldrig nogensinde solgte nogen af vores profiler :-)
    Vi solgte Narty i starten af 2017, Victor Jensen i midten af 2017 og Bidstrup i starten af 2018. Derudover var der stor interesse for Daramy i 2019, men han var ikke fyldt 18 og havde ikke dansk pas, men var buddet kommet er mit bud, at vi havde solgt ham. Går man ud fra den forudsætning synes jeg det begynder at ligne en tendens – selvom det selvfølgelig er en kort periode.

    Derudover har vi haft svært ved at fastholde nogle unge spillere, der måske kunne gavne bredden. Vi solgte Roerslev og Holse da de var 20. Jonatan Frimann og Morten Hjulmand tog også videre, selvom de vel var lovende talenter, ligesom vi ikke kunne holde på Røjkjær, Haahr og Canto. Jeg har ikke voldsomt godt overblik over vores talenter, så om der er flere ved jeg ikke og om de reelt var gode nok eller havde det rette potentiale ved jeg heller ikke. Nogle af dem er røget til mindre spændende destinationer, mens andre er kommet til mere spændende steder.

    Der er selvfølgelig mange faktorer der spiller ind og vi kan trods alt ikke tvinge spillere til at blive her – og så er det selvfølgelig bedre at de bliver solgt end at de smutter gratis. Men hvis vi går ud fra, at vi kan producere et talent med højt niveau om året, så er det vel dem, vi skal fastholde, hvis vi vil have et stort sportsligt udbytte af vores talentafdeling.

  10. #81
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Der er lidt med Kvist her (Måske er det nævnt ovenfor.): https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...han-faar-debut

    Jeg synes næsten, at det er mest interessant at han siger, at "vi grundlæggende ikke er en sælgende klub". Det notits er jeg ikke sikker på, at Ståle modtog set i lyset af hans udmeldinger de sidste år (med at vi skal sælge hvert år) og med den åreladning som fandt sted sommeren 2019. Altså medmindre at Kvists afsluttende bemærkning "...og så er vi det alligevel alle sammen" dækker over det....

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #82
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Der er lidt med Kvist her (Måske er det nævnt ovenfor.): https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...han-faar-debut

    Jeg synes næsten, at det er mest interessant at han siger, at "vi grundlæggende ikke er en sælgende klub". Det notits er jeg ikke sikker på, at Ståle modtog set i lyset af hans udmeldinger de sidste år (med at vi skal sælge hvert år) og med den åreladning som fandt sted sommeren 2019. Altså medmindre at Kvists afsluttende bemærkning "...og så er vi det alligevel alle sammen" dækker over det....
    Jeg tolke det sådan, at budgettet baseres på andre indtægter end spillersalg. Det må primært være TV-, præmie- og sponsorindtægter. Men at et tilbud på en spiller kan være så stort, at det opvejer den negative effekt på de primære indtægter.

  13. #83
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Jeg tolke det sådan, at budgettet baseres på andre indtægter end spillersalg. Det må primært være TV-, præmie- og sponsorindtægter. Men at et tilbud på en spiller kan være så stort, at det opvejer den negative effekt på de primære indtægter.
    Du har formentlig ret. Og man skal nok ikke rigtig lægge noget i det. Jeg synes bare, at det er lidt spøjst, at Ståle de sidste år så ofte fortalte, at det forventedes at han lavede solide spillersalg hvert år, imens Kvist et halvt år senere fortæller, at vi ikke er en sælgende klub.

  14. #84
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Du har formentlig ret. Og man skal nok ikke rigtig lægge noget i det. Jeg synes bare, at det er lidt spøjst, at Ståle de sidste år så ofte fortalte, at det forventedes at han lavede solide spillersalg hvert år, imens Kvist et halvt år senere fortæller, at vi ikke er en sælgende klub.
    Det er ikke sikkert der er den store forskel i salgsstrategi. Forskellen ligger måske nærmere i kommunikationen.

    Et af mine kritikpunkter af Ståle gik på, at han kommunikerede os som en udviklingsklub. Jeg tror han gjorde det for at signalere til unge talenter, at de kunne regne med at vi ville hjælpe dem videre i karrieren - herunder også hans såkaldte gentlemanaftaler, bl.a. med Skov. Jeg har altid ment, at vi skulle kommunikere os som en klub med ambitioner, der ikke bare sælger. Jeg tror det presser priserne op + det er ambitiøs og ærlig snak som også appellerer til talenterne.

    Selvfølgelig ønsker vi da det bedste for vores unge talenter, men vi sælger - fuldstændig ligesom alle andre klubber - til den klub der giver os den bedste forretning på det bedste tidspunkt. Ikke fordi vi har lovet spilleren det. Og de salgsvilkår og karrierepejlemærker vores spillere kan regne med, det er dem der står i deres kontrakt - ikke så meget gentlemanfis og venneaftaler. Jeg var til det sidste i tvivl om det var spin fra Ståle, eller om han rent faktisk mente det med gentlemanaftalerne og handlede derefter.
    Danmark til Valby Bakke

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #85
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Vi solgte Narty i starten af 2017, Victor Jensen i midten af 2017 og Bidstrup i starten af 2018. Derudover var der stor interesse for Daramy i 2019, men han var ikke fyldt 18 og havde ikke dansk pas, men var buddet kommet er mit bud, at vi havde solgt ham. Går man ud fra den forudsætning synes jeg det begynder at ligne en tendens – selvom det selvfølgelig er en kort periode.

    Derudover har vi haft svært ved at fastholde nogle unge spillere, der måske kunne gavne bredden. Vi solgte Roerslev og Holse da de var 20. Jonatan Frimann og Morten Hjulmand tog også videre, selvom de vel var lovende talenter, ligesom vi ikke kunne holde på Røjkjær, Haahr og Canto. Jeg har ikke voldsomt godt overblik over vores talenter, så om der er flere ved jeg ikke og om de reelt var gode nok eller havde det rette potentiale ved jeg heller ikke. Nogle af dem er røget til mindre spændende destinationer, mens andre er kommet til mere spændende steder.

    Der er selvfølgelig mange faktorer der spiller ind og vi kan trods alt ikke tvinge spillere til at blive her – og så er det selvfølgelig bedre at de bliver solgt end at de smutter gratis. Men hvis vi går ud fra, at vi kan producere et talent med højt niveau om året, så er det vel dem, vi skal fastholde, hvis vi vil have et stort sportsligt udbytte af vores talentafdeling.
    Altså hvordan kan det, at vi IKKE solgte Daramy være del af en tendens om, at vi sælger?

    Desuden - Jonathan Frimann som ikke længere er prof. fodboldspiller og Røjkjær, Haahr og Canto har jo ikke niveauet til FCK.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #86
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    308

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Jeg keder mig som bare fanden, så på baggrund af diskussionen om hvorvidt vi sælger vores ungdomsspillere for tidligt/ikke giver dem en ordentlig chance, så har jeg lavet en lille liste over spillere vi lod gå, enten fra u-holdene, eller før de slog rigtigt igennem i den hvide trøje. Det er min egen ydmyg vurdering af spillernes nuværende/potentielle niveau ift. FCK. Jeg aner ikke hvad vi skal bruge listen til, men som sagt, så keder jeg mig unægteligt.

    Klassespillere:
    Joachim Andersen (Skiftede til FCM i 2011)
    Pierre Emile Højbjerg (Skiftede til Brøndby i 2009)

    Fornuftige/gode spillere:
    Philip Zinckernagel (skiftede til FCN i 2010)
    Casper Højer (Lyngby 2014)
    Carlo Holse (Rosenborg 2020)
    Kenneth Zohore (Fiorentina 2012)

    Fyld til truppen:
    Alexander Jakobsen (Skiftede til PSV i 2011) - kan bestemt diskuteres, men mini-dinho skulle med på listen :D
    Marc Dal Hende (Viborg 2010)
    Jakob Busk (Union Berlin 2016), som anden/tredje keeper

    Potentiale til at blive en klassespiller i FCK:
    Victor Jensen (Ajax 2017)
    Mads Bidstrup (Leipzig 2018)
    Nikolas Nartey (Köln 2017)

    Potentiale til at blive en fornuftig/god FCK-spiller:
    Ahmed Daghim (Kolding 2021)
    Jacob Haahr (Fremad Amager 2021)
    Lucas Ørneborg (Lyngby Boldklub 2020)
    Morten Hjulmand (Admira Wacker 2018)
    Luka Racic (Brentford 2018)
    Mads Roerslev (Brentford 2019)

    Potentiale til at blive fyld i FCK-truppen:
    Jonathan Canto (HB Køge 2020)
    Kristall Mani Ingason (Vikingur 2020)
    Alexander Hjælmhof (HIK 2021)
    Felix Winther (Fremad Amager 2019)
    Filip Djukic (Hvidovre 2018) - hvis han ellers havde haft højden med sig
    Niklas Vesterlund (Trelleborg 2019)
    Muamer Brajanac (Horsens 2020)
    Sidst redigeret af Falkengulle : 27.02.21 kl. 02:03

  19. De følgende 6 brugere er enige:

  20. #87
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Wahid Faghir ind hvis vi sælger Wind til sommer?
    -𝘼𝙣𝙙𝙧𝙚𝙖𝙨
    boombastic's Avatar

  21. #88
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Citat Oprindeligt indsendt af boombastic Se meddelelser
    Wahid Faghir ind hvis vi sælger Wind til sommer?
    Det har vi slet, slet ikke råd til. Faghir er et generationstalent - Bendtner med Kvists indstilling! Jeg ved det var nogenlunde den rapport FCM fik, da de scoutede ham sidste år.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #89
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    180

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Falkengulles liste er sjov – og jeg er i det store hele enig i vurderingerne. Men i min optik er der en vigtig skelnen: På den ene side toptalenterne, som skifter tidligt til større klubber – skal vi holde længere på dem eller sælge hurtigt. Og på den anden side de 'almindelige talenter', som skifter til mindre klubber for at få mere spilletid, når de bliver seniorspillere – hvor meget reel chance i kamp skal de have. Vi har vel en håndfuld eksempler på det første (Zohore, Alexander Jakobsen, Victor Jensen, Bidstrup og Nartey), mens det meste af den resterende liste er eksempler på det andet.
    Jeg synes ikke, det er alle på listen, der helt passer på debattens præmis om valget mellem at give talerne chancen eller slippe dem: De øverste tre på Falkengulles liste var vel kun 14-15 år, da de skiftede væk. Og de var vel derfor ikke/næppe bundet af kontrakter, så her var det ikke vores valg. De er vel snarere eksempler på problemstillinger om opportunisme/udviklingsløfter (Andersen og Højbjerg) og om systemet er tilstrækkelig fintmasket (Zinckernagel).

    Hvad toptalerne angår, handler det for mig om, hvor reelt interesserede de er i at blive, eller de vil afsted ved første lejlighed. Og risikobilledet om skader, langvarige formdyk osv. kan derfor suppleres med at de skrider ved et kontraktudløb (ofte sikkert efter en forholdsvis kort kontrakt). Generelt set ville jeg nok foretrække at forsøge at holde længere på de største talenter – hvis de selv reelt er interesserede i at være her længe nok til at kunne få en reel chance på førsteholdet senere.

    For langt størstedelen af talenterne, der skifter væk, handler det om, at de færreste ikke er er klar til at spille en reel rolle på et tophold som 19-20-årige, men har bedre af at komme til en mindre klub og spille førsteholdsfodbold fremfor på vores reservehold. Og der er ingen i Falkengulles nederste gruppe, hvor jeg umiddelbart tænker, at det da godt nok er ærgerligt, at de ikke fik 2-3-årige kontrakter i København, så vi kunne se, hvad det mon kunne blive til her. Og det samme gjaldt i øvrigt for både Højer og Del Hende for år tilbage, da de stoppede her. - de har begge to haft et ret langt tilløb til hvor de er nu. I den næst-nederste gruppe derimod havde jeg gerne set at Racic, Haarh og Hjulmand havde fået chancen i A-truppen. Og at Roerslev og Daghim havde fået flere chancer – enten flere kampe eller bedre lejeophold.

    En anden vinkel på talent-fastholdelse er kvoten af club trained spillere. Det er i min optik ærgerligt, at vi er tvunget til at have en smallere trup end nødvendigt i europæiske kampe, fordi vi ikke har fire club trained voksne spillere (fraregnet de par stykker, som er unge nok til at være på B-listen). Der skal ikke mange skader til, før vi har tomme pladser på bænken eller skal supplere med ynglingespillere.

  24. #90
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Sommeren 2021

    Zankas lejekontrakt skal ikke forlænges. Han har mistet rigtig meget niveau. Nelsson vakler, når han ikke har en super makker.


Side 6 af 193 FørsteFørste ... 34567891656106 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2020
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2757
    Sidste Meddelelse: 10.11.21, 14:44
  2. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  3. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  4. Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 10.02.17, 21:25
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •